Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

14.09.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

08.09.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - sediul Prefecturii Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

30.06.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

„Magister 2021” - laureații concursului de manuscrise

06.10.2021

image/jpeg, 204431 octeți

S.I.P. Județul Hunedoara a lansat, începând cu anul 2014, sub egida „Magister”, un concurs anual de manuscrise, adresat membrilor de sindicat din județul Hunedoara.

 

Devenit deja tradiție, concursul de manuscrise se derulează în cadrul a trei secțiuni:

  • Manuscrise cu temă educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
  • Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
  • Literatură (proză, poezie).

 

Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a manuscriselor selectate.

 

Tipărirea volumelor începe imediat după jurizare (decizia juriului este suverană, definitivă și irevocabilă), lansarea acestora realizându-se în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” organizate de S.I.P. Județul Hunedoara pentru marcarea Zilei Mondiale a Educației - 5 octombrie.

 

În urma deliberărilor, în cadrul Concursului de manuscrise „Magister”, ediția 2021, au fost selectate pentru publicare două manuscrise, ambele în cadrul secțiunii Literatură.

 

Laureații Concursului de manuscrise „Magister”, ediția 2021, sunt:

Maria Sângerean-Sibioara, cu volumul de poezie Petalele iubirii 

și

Mihai Marc, cu volumul de poezie Dealul cu sânziene.

 

Maria Sângerean-Sibioara născută în Poiana Sibiului, județul Sibiu, la data de 17 martie 1957, a activat ca profesor pentru învățământul preșcolar la Liceul de Arte „Sigismund Toduță”. A publicat poezie în reviste, volume colective, precum și în mediul on-line, fiind laureată a numeroase concursuri. Dintre volumele publicate până în prezent sunt de semnalat: Colorăm și corect ne exprimăm (Editura Corvin, Deva, 2000), Comunicăm și gramatică învățăm (Editura Corvin, Deva, 2000), Preabecedar (Editura Corvin, Deva, 2000) și Vara, jocurile copiilor (Editura Emia, Deva, 2008), Petalele iubirii reprezentând volumul de debut poetic al doamnei Maria Sângerean-Sibioara.

 

Mihai Marc născut în Zam, județul Hunedoara, la data de 30 mai 1958, activează ca profesor de geografie la Liceul Tehnologic „Transilvania” Deva. A publicat poezie în reviste precum Tribuna, Orizonturi, Viața Militară etc. Mihai Marc, un autor prolific, reușește, prin volumul Dealul cu sânziene, să obțină laurii Concursului de manuscrise „Magister” pentru a treia oară. De altfel, volumul Cântecul libelulelor, laureat în cadrul ediției 2019, a reprezentat un moment de cotitură în creația domnului Mihai Marc, după publicarea acestui volum văzând lumina tiparului nu mai puțin de alte 19 volume.

 

Felicităm, pe această cale, condițiile pandemice nepermițând nici în acest an derularea manifestărilor dedicate, pe cei doi laureați ai Concursului de manuscrise „Magister”, precizând totodată că acest concurs rămâne deschis tuturor membrilor de sindicat din județul Hunedoara care, alături de activitatea curentă, găsesc timpul,  inspirația și curajul necesare pentru a păși pe drumul publicării unei cărți.

 

Cele două volume publicate în cadrul ediției 2021 a Concursului de manuscrise „Magister” vor fi donate fiecărei biblioteci școlare din județul Hunedoara, o altă parte a tirajului fiind oferită autorilor. Coperțile volumelor acestei ediții, precum și cele ale volumelor publicate în cadrul precedentelor ediții pot fi vizualizate pe site-ul S.I.P. Județul Hunedoara, în cadrul rubricii Activitate editorială/Concursul de manuscrise.

 

Important

Discuții cu ministrul muncii și ministrul educației despre salarizarea din educație

07.10.2021

image/png, 11304 octeți

Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan, și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut miercuri o întâlnire de lucru cu reprezentanții sindicatelor din învățământul preuniversitar și universitar de stat pentru a discuta o serie de subiecte avansate de partea sindicală, privind salarizarea personalului din învățământ în anul 2022.

 

Una din temele abordate a vizat faptul că personalul didactic din învățământ ar fi trebuit să primească începând cu 1 septembrie 2020, salariile prevăzute de lege pentru anul 2022, prevedere care a fost prorogată, reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative din învățământ solicitând ca începând cu data de 1 ianuarie 2022 să se acorde cele doua tranșe de majorări salariale restante prevăzute de Legea 153/2017, de câte 8% fiecare, astfel încât să se atingă nivelul maxim de salarizare prevăzut în această lege pentru personalul didactic.

 

De asemenea, s-a discutat despre impactul majorării salariului minim asupra categoriilor de personal nedidactic care au deja veniturile la nivelul salariului minim pe economie de anul viitor.

 

În cadrul discuțiilor s-a convenit ca Ministerul Educației să calculeze impactul financiar al acordării majorărilor salariale solicitate de sindicate, precum și al creșterii salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată și că reprezentanții celor două ministere vor susține solicitările reprezentanților federațiilor sindicale prezenți la această întâlnire.

 

Totdată, având în vedere că Ministerul Educației a preluat creșele de la administrația publică locală, s-a ridicat problema salarizării unor funcții, precum cea de educator puericultor care nu se regăsește în categoria funcțiilor didactice din anexa nr.1 la Lege-cadru nr.153/2017.

 

În acest context, în perioada următoare, Ministerul Educației va analiza consecințele  și impactul salarial pentru a putea propune modificările necesare în Legea salarizării.

 

În întâlnirea de lucru s-a ridicat și problema salarizării funcției de director din cadrul unităților de învățământ, care este complet nemotivantă, sindicatele semnalând că salarizarea acestei funcții de conducere este, în anumite cazuri, sub nivelul de salarizare al funcțiilor didactice de predare sau chiar sub nivelul unor funcții de conducere de la personalul didactic auxiliar.

 

Ministrul Muncii și Protecției Sociale a explicat că inechitățile salariale pentru personalul din învățământ vor fi eliminate prin noua Lege a salarizării, care urmează a fi elaborată în perioada următoare tocmai cu scopul de a aduce echitate și calitate în sistemul public.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

06.10.2021

image/png, 1936103 octeți

Miercuri, 6 octombrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări de la unități de învățământ
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se acordă aviz organizare concursuri de ocupare a posturilor/suplimentare, transformare posturi, conform Anexei 1;
2.    Se aprobă solicitările referitoare la modificarea orarului, funcționare sub/peste efective, suplimentare posturi, conform Anexa 2.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă Procedura operațională privind selecția personalului didactic pentru Centrul Județean de Excelență Hunedoara, conform Anexei 3.
2.    Se aprobă Procedura operațională privind selecția copiilor și tinerilor capabili de performanță pentru Centrul Județean de Excelență Hunedoara, conform Anexei 4.
3.    Se aprobă raportul privind verificarea aspectelor de la Liceul Tehnologic T.F. „Anghel Saligny” Simeria, conform Anexei 5.
4.    Se aprobă raportul privind verificarea aspectelor de la Colegiul Național „Iancu de Hunedoara” Hunedoara, conform Anexei 6.
5.    Se aprobă transferul unei persoane de la Creșa Deva pe funcția de consilier IA de la compartimentul tehnic administrativ din cadrul Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
6.    Se aprobă demisia directorului și a unui director adjunct de la Școala Gimnazială „I.G. Duca” Petroșani. Se numesc prin detașare în interesul învățământului alți directori.
7.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a.    Liceul Tehnologic „Mihai Viteazu” Vulcan – diplomă de bacalaureat, promoția 2010;
b.    Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva – diplomă de bacalaureat și certificat calificare profesională Nivel 4, promoția 2018.


Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Ordinul comun al Ministerelor Educației și Sănătății. Măsuri de organizare a activității valabile de luni, 4 octombrie 2021
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 2.10.2021
Data ultimei actualizări: 18.10.2021
Numărul de vizualizări: 139



Miniștrii educației și sănătății au semnat ordinul comun pentru aprobarea măsurilor de organizare a activitații în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică. Noul ordin vine ca urmare a deciziei de a decupla scenariile de funcționare a școlilor de rata de infectare dintr-o localitate după ce incidența a depășit pragul de 6 la mia de locuitori.

 

Principala modificare din noul ordin comun este aceea că se suspendă cursurile DOAR la apariția unui caz pozitiv într-o clasă și NU la rata de infectare din localitate, cum era până în prezent. 

 

„Suspendarea cursurilor cu prezență fizică în unitățile de învățământ preuniversitar/conexe se  dispune pentru o perioadă de 14 zile la apariția unui caz confirmat de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 într-o grupă de învățământ antepreșcolar/preșcolar sau clasă de învățământ primar, gimnazial, liceal, profesional și postliceal.  

 

La data suspendării cursurilor pentru 50% din totalul grupelor/claselor, se suspendă activitatea cu prezența fizică la nivelul întregii unități de învățământ, pentru o perioada de 14 zile.

 

Cursurile pentru grupa/clasa suspendată se pot relua cu prezență fizică începând cu a 8-a zi  de la data confirmării cazului pozitiv, pentru elevii care prezintă rezultatul certificat negativ al testului antigen rapid sau RT-PCR realizat în ultimele 24 de ore.

 

Elevii care nu prezintă rezultatul certificat negativ al unui test antigen rapid sau Rt-PCR, reiau cursurile cu prezență fizică după 14 zile de la suspendarea acestora. 

 

Prin excepție de la prevederile alin (1), elevii claselor VII- XII/XIII, vaccinați împotriva virusului SARS-CoV-2, pentru care au trecut cel puțin 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare precum și elevii care au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile dar pentru care au trecut mai mult de 14 zile de la data testului pozitiv,  pot continua cursurile cu prezența fizică.”

 

Cele două scenarii care erau până acum construite în jurul pragului de infectare de 6 la mie se transformă, astfel:

Scenariul 1: Participarea zilnică cu prezență fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție – indiferent de rata de incidență cumulată;

Scenariul 2: Participarea zilnică, în sistem online a elevilor.

 

Consiliul de administrație al unității de învățământ este cel care propune ISJ aplicarea unuia dintre cele două scenarii de desfășurare a cursurilor în unitatea de învățământ.

 

Din conferința de presă susținută de ministrul educației au mai rezultat următoarele:

- luni NU merg la școală copiii din cele 6.600 de clase în care sunt cazuri de infectare;

- toți ceilalți, inclusiv cei din cele 201 de localități în care rata a depășit 6 la mie, merg la școală luni;

- dacă jumătate dintre clasele unei școlai au intrat în online, atunci întreaga școală va intra în online pentru o perioadă de 14 zile;

- în curând Agenția Națională a Medicamentului va decide ce fel de teste non-invazive, pe bază de salivă, vor putea fi omologate;

- vom avea și protocolul sanitar de utilizarea și periodicitatea de utilizarea a acestor teste.

 

Alte detalii în Ordinul comun atașat.

 

Documente atașate

 

ORDIN nr. 5338 din 1 octombrie 2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 O ME nr. 5338/2021

pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2

81.611 APPLICATION/PDF 2021-10-02 16:50:23






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara