Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Protestele în educație continuă

13.01.2022

image/jpeg, 394779 octeți

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET”, Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Națională Sindicală „Alma Mater“, în numele celor peste 300.000 de salariați din învățământ ale căror drepturi și interese le reprezintă, constatând că actualul Guvern continuă politica de a desconsidera salariații din învățământ, au decis continuarea protestelor.

 

Astfel, azi, 13 ianuarie 2022, începând cu ora 10.00, 100 de membri au protestat în Piața Victoriei, iar, de la ora 11.30, au fost pichetate sediile principalelor partide politice – PSD și PNL, unde au fost depuse și adrese cu solicitările sindicale (acestea pot fi descărcate prin intermediul link-urilor de mai jos).

 

Protestul și pichetările din această zi sunt o nouă etapă în calendarul acțiunilor de protest pe care organizațiile sindicale din educație le-au demarat în luna decembrie.

 

Important

Grevă de avertisment

15.01.2022

image/jpeg, 829718 octeți

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Sindicatelor Libere din Învățământ – organizații reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar – au hotărât, în baza rezultatelor referendumului desfășurat în perioada 17 decembrie 2021 – 14 ianuarie 2022, declanșarea GREVEI DE AVERTISMENT miercuri, 19 ianuarie 2022, cu încetarea lucrului în unitățile și instituțiile de învățământ unde există membri de sindicat ai F.S.E. „SPIRU HARET” și F.S.L.I., în intervalul orar 11:00-13:00.

 

Protestul membrilor celor două organizații sindicale este cauzat de refuzul guvernanților de a purta negocieri cu reprezentanții federațiilor sindicale din educație și de a adopta măsuri concrete pentru:

1.    ACORDAREA, încă de la începutul anului 2022, a salariilor de bază prevăzute de anexele la Legea-cadru nr. 153/2017 pentru personalul din învățământ (cadre didactice, personal didactic auxiliar și nedidactic);

2.    ALOCAREA procentului de 6% din P.I.B. pentru finanțarea educației;

3.    ADOPTAREA UNEI MĂSURI LEGISLATIVE DE NATURĂ REPARATORIE, prin care întregul personal didactic să beneficieze de calculul și plata corecte ale drepturilor salariale cuvenite conform tranșelor de vechime în învățământ (de la data de 01.09.2017), respectiv ale drepturilor reglementate ca majorări/creșteri salariale (începând cu 01.01.2019), potrivit Legii-cadru nr. 153/2017;

4.    ACORDAREA SPORURILOR PENTRU CONDIȚII DE MUNCĂ prevăzute de Regulamentele emise în baza Legii-cadru nr. 153/2017;

5.    PLATA ORELOR SUPLIMENTARE pentru munca prestată de personalul didactic auxiliar și nedidactic peste timpul normal de muncă;

6.    SUPLIMENTAREA NUMĂRULUI DE POSTURI DIDACTICE AUXILIARE ȘI NEDIDACTICE necesare pentru ca unitățile de învățământ să își desfășoare activitatea în condiții cât mai bune.

 

Menționăm că aproximativ 100 de membri ai celor două federații, precum și ai FNS „ALMA MATER“, au pichetat joi, 13.01.2022, sediile Guvernului, Partidului Social Democrat și Partidului Național Liberal. Acesta a fost cel de-al 4-lea pichet organizat în fața Guvernului. La acestea se adaugă peste 20 de proteste organizate de sindicatele teritoriale afiliate celor două federații.

 

Atașate acestui articol, se regăsesc următoarele documente:

Circulara F.S.E. „Spiru Haret” către lideri și membrii de sindicat
Notificare către unitățile de învățământ privind greva de avertisment
Mesaj către prim-ministru
Mesaj către parlamentari
Afiș – revendicări
Afiș „Pauza de educație” – negru
Afiș „Pauza de educație” – roșu
Afiș „Îngropați EDUCAȚIA, îngropați ROMÂNIA” – negru
Afiș „Dați (un) LIKE Guvernului!” – negru 
Afiș „Dați (un) LIKE Guvernului!” – roșu
Afiș „Cum arată astăzi ȘCOALA, așa a arăta mâine ȚARA” – negru
Afiș „Cum arată astăzi ȘCOALA, așa a arăta mâine ȚARA” – roșu  

 

Informații detaliate privind derularea acțiunilor s-au transmis liderilor de sindicat din unitățile de învățământ.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

06.01.2022

image/jpeg, 10095 octeți

Joi, 6 ianuarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Avizarea detașărilor în interesul învățământului a directorilor și directorilor adjunct 
II.    Acordare calificative TESA
III.    Solicitări de la unități de învățământ
IV.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă detașările în interesul învățământului pentru funcțiile de director și director adjunct pe funcții vacante, conform Anexei 1.

 

II.    Se aprobă calificativele personalului TESA din cadrul I.S.J. Hunedoara, conform Anexei 2.

 

III.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se acordă aviz organizare concurs ocupare posturi, conform Anexei 3.

 

IV.    Diverse:
1.    Se aprobă promovarea în grad profesional I A pentru 2 angajați pe funcții contractuale din cadrul I.S.J. Hunedoara, începând cu data de 01.01.2022.
2.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii: Colegiul Național „Iancu de Hunedoara” Hunedoara – certificat calificare N5, promoția 2017.
3.    Se prezintă noutățile legislative, conform anexei.
4.    Se prezintă situația grupului țintă în proiectul CRED.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
Echivalarea studiilor de scurtă durată
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 6.4.2021
Data ultimei actualizări: 16.01.2022
Numărul de vizualizări: 529



În Monitorul Oficial al României nr. 345 din data de 5 aprilie 2021, partea I, a fost publicat Ordinul nr. 3611/2021 pentru aprobarea Calendarului activităților prevăzute în Metodologia privind echivalarea pe baza ECTS/SECT a învățământului universitar de scurtă durată, realizat prin colegiul cu durata de 3 ani sau institutul pedagogic cu durată de 3 ani, cu ciclul I de studii universitare de licență, pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.553/2011, sesiunea 2020-2021.

 

Calendarul activităților este următorul:

 

12 aprilie 2021

- depunerea și înregistrarea la inspectoratul școlar a dosarelor cuprinzând documentele justificative în vederea echivalării;

 

13 aprilie 2021

- afișarea listei cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc/nu îndeplinesc condițiile de echivalare;

 

19 aprilie 2021  

- completarea dosarelor cadrelor didactice care nu au dosarele complete cu documentele necesare în vederea echivalării și afișarea listelor finale;

 

21 aprilie 2021

- transmiterea la Ministerul Educației a situației statistice finale centralizate a cadrelor didactice care au solicitat echivalarea și care îndeplinesc cumulativ condițiile prevăzute de metodologie în vederea echivalării, pe specializările pentru care se solicită echivalarea, cu precizarea specializării absolvite și a încadrării actuale;

 

28 aprilie 2021

- centralizarea la nivelul Ministerului Educației a situațiilor statistice transmise de inspectoratele școlare; stabilirea instituțiilor de învățământ superior care asigură formarea inițială și continuă a personalului didactic pentru aplicarea procedurii de echivalare; informarea de către Ministerul Educației a instituțiilor de învățământ desemnate și a inspectoratelor școlare;

 

28 aprilie 2021

- transmiterea dosarelor complete, însoțite de observațiile inspectorului responsabil cu dezvoltarea resurselor umane, pe specializări, către instituțiile de învățământ superior stabilite de Ministerul Educației, pentru evaluare, echivalare și eliberarea atestatelor de echivalare;

 

mai-iulie 2021

- evaluarea dosarelor la nivelul structurilor universitare stabilite de Ministerul Educației pentru evaluare, echivalare și eliberarea atestatelor de echivalare se realizează în perioada;

 

31 august 2021

- eliberarea atestatelor de echivalare valabile pentru ocuparea de funcții didactice de profesor în învățământul preșcolar, primar, gimnazial, profesional, liceal clasele a IX-a și a X-a, în palatele și cluburile copiilor și elevilor, precum și a funcției didactice de profesor de instruire practică în învățământul preuniversitar.

 

Documentele justificative necesare echivalării:

  • copie xerox, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea școlii, după certificatul de naștere, certificatul de căsătorie  (dacă este cazul) și cartea de identitate;
  • adeverință privind încadrarea cadrului didactic, în profilul postului ocupat, la data solicitării echivalării (în anul școlar 2020-2021)
  • copie xerox, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea școlii, după actul de titularizare/suplinire pe post;
  • copie xerox, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea școlii, după diploma de absolvire și foaia matricolă, în profilul postului ocupat;
  • adeverință privind calificativele obținute (“Foarte bine”) în ultimii 5 ani școlari încheiați și calificativul parțial (“Foarte bine”) pentru anul școlar 2020- 2021;
  • adeverință prin care se precizează că respectivul cadru didactic nu a fost sancționat disciplinar în ultimii 5 ani și nici în anul școlar în curs;
  • copie xerox, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea școlii, după certificatul de obținere a definitivatului;
  • copii xerox, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea școlii, după avizele/atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic(conform metodologiei de mobilitate);
  • adeverință privind vechimea efectivă de predare la catedră (nu se confundă cu vechimea în învățământ);
  • copie xerox, certificată pentru conformitate cu originalul de către conducerea școlii, după certificatul de obținere a unui grad didactic (II sau I) obținut în ultimii 5 ani sau  după certificatele/adeverințele de absolvire a cursurilor de formare continuă sau perfecționare, acreditate(cursuri finalizate cu credite!) de către MENCS, care să ateste acumularea a minimum 90 de credite transferabile, în ultimii 5 ani.
     

 

 

 

 

 



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Model cerere echivalare studii - DOC 164.352 APPLICATION/MSWORD 2021-04-07 17:21:07
2 Model cerere echivalare studii - PDF 90.802 APPLICATION/PDF 2021-04-07 17:21:59






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara