Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Guvernul Cîțu, ostil dialogului social și interesului general, trebuie să plece!

14.04.2021

image/jpeg, 199453 octeți

Astăzi, 14.04.2021, în intervalul orar 11.00-13.00, Confederația Națională Sindicală Cartel ALFA, Blocul Național Sindical, Confederația Națională a Sindicatelor Libere-Frăția, Confederația Sindicatelor Democratice din România și Confederația Sindicală Națională Meridian au organizat, în Piața Victoriei, acțiuni de protest derulate sub sloganul „Guvernul Cîțu, ostil dialogului social și interesului general, trebuie să plece!”.

 

În contextul restricțiilor legale în vigoare, acțiunile s-au desfășurat în locații distincte, dar simultan, cu un număr minim de participanți, având revendicări comune: un salariu minim decent, pensii echitabile, servicii publice de calitate, deblocarea negocierii colective, taxare justă, aplicarea corectă a legislației!

 

Nemulțumirile sindicale sunt determinate de măsurile adoptate de actualul guvern și refuzul constant al dialogului social. Costurile crizei sanitare și economice sunt trecute exclusiv în seama salariaților și a categoriilor celor mai vulnerabile, în timp ce anumite categorii sociale își conservă și extind beneficiile.

 

Menținerea salariului minim la un nivel atât de scăzut, în condițiile în care în ultimii doi ani toate țările europene au crescut semnificativ salariile minime, mărește ecartul salarial față de Europa, condamnând în continuare România la subdezvoltare, iar românii la sărăcie și migrație. Prețurile în schimb cresc accelerat, numai prețul la energie înregistrând un salt de aproximativ 18%. La acestea se adaugă lipsa interesului față de măsurile de protecție socială destinate salariaților care își pierd locul de muncă, nivelul ajutorului pentru șomaj fiind complet inadecvat pentru a reprezenta o plasă de siguranță până la găsirea unui nou loc de muncă.

 

Chiar și în cazul sectoarelor de activitate sau întreprinderilor care au avut rezultate bune și foarte bune în perioada pandemiei, angajații nu pot beneficia de o recompensă echitabilă a efortului lor, din cauza menținerii blocate a negocierilor colective, ca efect al legii nr. 55/2020 și al nemodificării Legii dialogului social.

 

În ce privește pensiile, neindexate nici măcar cu rata inflației, și inițiativele legislative aiuristice, precum cea privind „opțiunea” pentru pensionarea la 70 de ani, este evident deja că actualul guvern nu urmărește realizarea echității promise, ci doar temporizarea problemelor prin acțiuni de imagine.

 

În final, reducerea bugetului sănătății și educației, în plină criză sanitară, a fost o decizie cinică, asumată integral de coaliția de guvernare și pentru care aceasta trebuie să-și asume toate consecințele.

 

Menționăm, de asemenea, atitudinea ostilă manifestată de reprezentanții guvernului față de lucrătorii din sistemul public – care de altfel ar trebui să fie partenerii principali într-o situație de criză, campania de denigrare la care sunt supuși, amenințările constante cu restructurarea și scăderea veniturilor, mai ales în condițiile unui deficit de personal, nu numai în sănătate, dar și în sistemul public de pensii, educație și alte instituții ale statului.

 

Alături de revendicările cu caracter general, au fost amintite și solicitări mai mult sau mai puțin specifice sistemului educațional, precum: acordarea voucherelor de vacanță, acordarea creșterilor salariale prevăzute de legea nr. 153/2017, creșterea finanțării pentru dezvoltarea infrastructurii educaționale etc.

 

Ținând cont de toate aceste probleme, a căror rezolvare nu numai că trenează, dar ele continuă să se acutizeze, participanții la acțiunile de protest (între care și F.S.E. „Spiru Haret” prin 12 participanți), implicit întreaga mișcare sindicală din România, au apreciat că actualul executiv nu guvernează în interesul cetățenilor și trebuie să plece.

 

 

Miting de protest 1

 

 

Miting de protest 2

 

Important

Apel pentru constituirea grupurilor de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului

15.04.2021

image/jpeg, 160767 octeți

Ieri, 14. 04. 2021, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a dat publicității un Apel pentru selecția cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, a cadrelor didactice/ cercetătorilor din învățământul universitar în vederea constituirii grupurilor de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului pentru disciplinele / domeniile de studiu obligatorii din învățământul liceal și pentru calificările / domeniile de pregătire profesională pentru care se școlarizează prin învățământul profesional și tehnic.

 

Cei interesați pot regăsi în Adresa nr. 36/SI/14.04.2021, atașată acestui articol, principalele specificații ale acestui apel:

1.     Obiectivele selecției;

2.     Calendarul selecției – Anexa nr. 2;

3.     Criteriile de selecție;

4.     Criteriile de evaluare a portofoliului personal – Fișa de evaluare se regăsește în Anexa nr. 3;

5.     Modalitatea de înscriere a candidaților;

6.     Evaluarea și selecția candidaților;

7.     Stabilirea ierarhiei finale și constituirea grupurilor de lucru – Anexa nr. 1 precizează disciplinele pentru care se organizează grupuri de lucru (149), precum și numărul membrilor din fiecare dintre acestea.

 

Înscrierea candidaților se va realiza în perioada 26.04-10.05.2021, în data de 25.05.2021 urmând a fi anunțată public, de căptre Ministerul Educației, componența nominală a grupurilor de lucru.

 

Atașăm în mod distinct, în format editabil, documentele din Anexele nr. 3 și nr. 4: Fișa de autoevaluare/evaluare pentru candidații din învățământul preuniversitar, respectiv Cererea de candidatură.

 

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

08.04.2021

image/jpeg, 10095 octeți

Joi, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Soluționarea contestațiilor și validarea listei finale a cadrelor didactice pentru care se propune modificarea Contractului Individual de Muncă, din perioadă determinată în durata viabilității postului/catedrei.
II.    Solicitări de la unitățile de învățământ
III.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

I.    Se respinge contestația depusă pentru modificarea Contractului Individual de Muncă (CIM), din perioadă determinată în durata viabilității postului/catedrei, ca fiind nefondată. 
Se validează lista finală a cadrelor didactice care au primit acceptul de modificare a CIM, conform anexei.
Se validează lista finală a cadrelor didactice a căror cereri de modificare CIM au fost respinse, conform anexei.

 

II.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se acordă aviz organizare concurs ocupare/transformare posturi, conform Anexei 1;
2.    Se aprobă eliberare acte de studii, modificări orar, conform Anexei 2;
3.    Se amână modificarea orarului pentru anii I și II de la Colegiul Național „Iancu de Hunedoara” Hunedoara – structura Școala Postliceală Sanitară.

 

III.    Diverse:
1.    Se acordă aviz eliberare acte studii:
a.    Liceul „Alexandru Borza” Geoagiu – diplomă de bacalaureat, promoția 2000;
b.    Liceul „Apolonius” – diplomă de bacalaureat, promoția 2010.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE 

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 16.10.2020
Data ultimei actualizări: 16.04.2021
Numărul de vizualizări: 446



Vineri, 16 octombrie, a avut loc, în sistem videoconferință, ședința cu directorii unităților de învățământ din județul nostru.

 

Au participat 133 persoane, directori și directori adjuncți ai unităților de învățământ din județul nostru, inspectori din cadrul I.S.J. Hunedoara.

 

Principalele aspecte prezentate au fost următoarele:

 

Ilie Pârvan, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general:

- deschiderea ședinței; probleme ce urmează a fi prezentate;

- modalitatea de stabilire și modificare a „scenariilor” de funcționare a unităților școlare;

- asigurarea unei permanențe în week-end pentru soluționarea unor urgențe ce pot apărea;

- achiziționarea de echipamente pentru a asigura posibilitatea predării online;

- videoconferința cu reprezentanții Ministerului de Interne pe tema siguranței elevilor;

- respectarea normelor privind transportul elevilor cu microbuzele școlare; controale din partea organelor abilitate.

 

Camelia Beșleagă, I.S.J Hunedoara, inspector pentru managementul resurselor umane (M.R.U.):

- concursurile pentru ocuparea posturilor didactice vacantate în timpul anului școlar;

- reprezentantul I.S.J. va fi inspectorul coordonator al unității.

 

Iolanda Iacob, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general adjunct:

- solicită punctualitate în predarea situațiilor solicitate, în ceea ce privește raportarea scenariilor;

- se comunică doar situația de schimbare a scenariilor;

- predarea online și asigurarea dreptului la educație al copiilor;

- precizări privind completarea noilor condici de prezență;

 

Mate Marta, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general adjunct:

- mulțumiri pentru completarea machetelor solicitate;

- precizări privind achiziția de echipamente IT; necesarul (conform solicitărilor din școli) 13.134 de dispozitive; finanțarea se asigură în cadrul a patru linii/proiecte: HG 370/2020, HG 756/2020, OUG 144/2020, proiectul „Rose”;

- orarul orelor predate online se va stabili doar pentru prima parte a zilei, dimineața;

 

Ion Nistor, I.S.J. Hunedoara, consilier juridic:

- precizări privind noile dispoziții legale privind echivalarea actelor de studii din străinătate;

 

Mihaela Manolea, I.S.J Hunedoara, inspector pentru management instituțional:

- reactualizarea P.A.S. pentru liceele tehnologice;

- predarea documentelor manageriale solicitate până la 23 octombrie;

 

Rusu Paul, S.I.P. Hunedoara, președinte:

- demersuri rezolvare creșteri salariale;

- acordarea unui stimulent de risc pentru angajații din educație;

- calculul corect al drepturilor salariale;

 

Ilie Pârvan, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general:

- enumerarea principalelor probleme discutate: gestionare evenimente din week-end, scenariile de funcționare, achiziția de echipamente IT; siguranța elevilor.

 






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara