Joi, 29 februarie 2024, de la ora 11:00, a avut loc, în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara, ședința cu directorii/directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara. La ședință au participat și inspectorii școlari și de specialitate de la I.S.J. Hunedoara
Ordinea de zi a cuprins:
1. Prezentarea rezultatelor elevilor la simularea națională a Evaluării naționale și a rezultatelor elevilor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat, 2024;
2. Organizarea simulării naționale a examenului de Bacalaureat, 2024;
3. Management - aspecte generale;
4. Analiza evoluției fenomenului de violență în unitățile de învățământ din județul Hunedoara în anul școlar 2023-2024.
5. Diverse
În cadrul lucrărilor au fost prezentate următoarele:
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- prezentarea invitaților;
Diana Lățug – asistent universitar în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Facultatea de Litere, Departamentul de Limbi și Literaturi Scandinave
- admiterea la Facultatea de Litere;
- oportunități pentru viitorii studenți și absolvenți;
Szofia Szasz – inspector școlar general adjunct
- prezentarea rezultatelor la simularea națională a Evaluării naționale;
- concluzii și măsuri care se impun;
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- prezentarea rezultatelor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat;
- concluzii;
- propuneri/măsuri pentru ameliorarea rezultatelor;
Adriana Almășan - inspector școlar general adjunct
- aspecte generale legate de managementul unităților școlare;
- fenomenul violenței în școli;
Elena Bogdan - șef compartiment salarizare
- Memorandum deblocare posturi;
- plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru cei care au salarii nete până la 8000 lei pe un singur contract de muncă;
- plata diferențelor salariale câștigate de sindicate în instanță;
Mariana Miertoiu - contabil șef
- aspecte generale legate de bugetul anului 2024;
Claudia Bălici – inspector de specialitate
- aspecte generale privind gestionarea și implementarea cu succes a proiectelor finanțate de Comisia Europeană.
Paul Rusu, președinte S.I.P. Județul Hunedoara
- precizări privind deblocarea posturilor, plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță, plata titlurilor executorii;
- demersuri pentru colegii care beneficiază de indemnizația de doctorat.
Materiale suport folosite și prezentate în cadrul ședinței pot fi consultate pe site-ul nostru, la rubrica ISJ HUNEDOARA – ȘEDINȚE CU DIRECTORII sau accesând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3430&t=2024.
În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele:
- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare;
- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.
În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)].
Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special].
La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme:
1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități;
2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese;
3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației);
4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns.
De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).
Miercuri, 13 martie 2024, s-a desfășurat ședința lunară a Consiliului de Supraveghere al Casei de Ajutor Reciproc (Instituție Financiară Nebancară) a Salariaților din Învățământul Preuniversitar Județul Hunedoara. Pe lângă problemele curente, au fost aprobate și ultimele materiale realizate în pregătirea Conferinței de alegeri.
După cum am anunțat prin „Convocatorul” postat pe panourile de afișaj ale sindicatului, prin articolul postat pe site-ul organizației în data de 09 februarie și în 13 februarie pe contul de Facebook, Conferința de alegeri a fost convocată pentru data de miercuri, 27 martie 2023, ora 13:00. Conferința se va organiza în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.
Pe agenda de lucru a Conferinței sunt înscrise următoarele puncte:
- Raportul Comitetului de supraveghere;
- Raportul financiar contabil;
- Raportul Comisiei de cenzori;
- Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare;
- Dezbateri;
- Aprobarea materialelor prezentate.
Materialele supuse dezbaterii membrilor CAR sunt postate mai jos.
Convocator Conferință CAR (IFN) SIP Hunedoara
Comisiile de lucru
Agenda de lucru
Regulament de organizare
Raportul Comitetului de supraveghere
Raportul financiar contabil
Raportul Comisiei de cenzori
Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare
Vineri, 11 septembrie, a avut loc, în sistem videoconferință, ședința cu directorii unităților de învățământ din județul nostru. Au participat 147 persoane, directori și directori adjuncți ai unităților de învățământ din județul nostru, inspectori din cadrul I.S.J. Hunedoara
Toate subiectele abordate au privit deschiderea anului școlar. Principalele informații prezentate au fost următoarele:
Andreea Feraru, de la Inspectoratul Județean de Poliție Hunedoara și Viorel Timotei, de la Inspectoratul Județean de Jandarmi Hunedoara
- fiecare unitate de învățământ va avea arondat un polițist de proximitate sau jandarm;
- a fost creat un compartiment nou: Direcția Poliție Siguranță Școlară, în cadrul căruia funcționează 6 polițiști;
- activitatea celor două instituții se va concentra pe activități de prevenție;
Ilie Pârvan, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general:
- modificarea scenariilor de deschidere a anului școlar: nu mai există unități în scenariul roșu; 66 unități cu personalitate juridică în scenariul verde, 56 unități în scenariul galben;
- echipe de la DSP și ITM vor vizita școlile în perioada 14-24 septembrie; „intervenția” acestora va fi în sensul „îndrumării” conducerilor unităților de învățământ;
- realizarea stocurilor de materiale igienico-sanitare;
- necesitatea legăturii permanente cu elevii și părinții;
- documentele manageriale necesare noului an școlar realizate până la începutul lunii octombrie;
- concentrarea pe activitățile manageriale; plata cu ora, în medie 4-6 ore;
Iolanda Iacob, I.S.J Hunedoara, inspector școlar general adjunct:
- realizarea de proceduri clare, eficiente care să fie cunoscute de tot personalul;
- echipe bine organizate care să colaboreze între ele;
- evitarea festivităților;
- stabilirea programului conform R.O.F.U.I.P.;
- transportul în siguranță al elevilor;
- personalizarea actului didactic;
- imprimarea unei atitudini și a unei atmosfere calme, echilibrate;
Mihaela Manolea, I.S.J Hunedoara, inspector pentru management instituțional:
- modificările L.E.N.; ultima modificare 20 august 2020;
- constituirea legală a consiliilor de administrație;
- contractele educaționale pentru elevii din clasele de început de ciclu;
Cristina Bauman, I.S.J Hunedoara, inspector de specialitate:
- precizări privind manualele pentru acest an școlar;
- comenzi pentru manualele de clasa a VIII-a până la 16 septembrie;
Camelia Beșleagă, I.S.J Hunedoara, inspector pentru managementul resurselor umane (M.R.U.):
- compartimentul M.R.U. analizează situația posturilor vacante;
- solicită completarea machetelor specifice;
- marți-miercuri, 14-15 septembrie va avea loc o nouă ședință publică de repartizare pe posturi;
- pentru pensionările anticipate s-a solicitat Casei Județene de Pensii Hunedoara emiterea mai rapidă a deciziilor de pensionare;
Mariana Miertoiu, I.S.J. Hunedoara, contabil șef:
- precizări privind depunerea de proiecte conform O.U.G. 144/2020 pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile;
- I.S.J. Hunedoara va intra în proiecte de parteneriat doar cu unele școli rurale doar în cazurile în care unitatea nu poate realiza achizițiile;
- s-au alocat sume pentru punerea în executare a hotărârilor judecătorești și a dobânzilor;
Ion Nistor, I.S.J. Hunedoara, consilier juridic:
- toate ordinele de ministru sunt grupate pe un portal special creat de M.E.C.