La solicitarea F.S.E. „Spiru Haret”, Ministerul Finanțelor, prin A.N.A.F., a oferit precizări privind aplicarea concretă a prevederii potrivit căreia salariații au dreptul „de deducere a contravalorii abonamentelor suportate de angajați, în limita echivalentului în lei a 100 de euro anual”, deducere care se face „la locul unde se află funcția de bază” (deducere instituită de art. 78 alin. (2) lit. a) pct. V din Codul fiscal, raportat la art. 35 alin. (2) din C.C.M.U.N.S.N.C.I.P.).
Astfel, în răspunsul primit se precizează:
- prevederile referitoare la facilitățile acordate nu conțin restricții cu privire la documentele necesare în vederea acordării facilităților fiscale;
- prevederile referitoare la facilitățile acordate nu conțin restricții cu privire la desfășurarea efectivă a activității furnizorilor care acordă abonamente, ci numai în ceea ce privește încadrarea activității (obligatoriu codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313) - în categoria furnizorilor nu pot fi incluși și intermediarii (de exemplu, o platformă);
- angajatorul poate solicita angajaților orice document relevant pentru a justifica facilitățile fiscale acordate acestora;
- acordarea facilității fiscale este condiționată de suportarea abonamentelor de către angajat, nu de către o altă persoană;
- acordarea facilității se face la locul unde se află funcția de bază, în cazul în care activitatea se desfășoară la mai mulți angajatori, salariatul trebuind să depună o declarație pe proprie răspundere pentru alegerea funcției de bază (se depune doar la angajatorul unde se declară funcția de bază, neexistând un formular tipizat în acest sens).
Ținând seama de aceste lămuriri și neexistând niciun impediment legal în acordarea acestui drept, îndemnăm pe toți potențialii beneficiari care întrunesc condițiile precizate să realizeze, în scris, demersurile necesare pentru a putea beneficia de deducerea fiscală.
DOCUMENTE ATAȘATE
Adresa F.S.E. „Spiru Haret”
Răspuns M.F.-A.N.A.F.
Miercuri, 02 aprilie 2025, a avut loc ședința Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 151 de persoane: delegați, membrii Comitetului de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara, membrii Comisiei de cenzori C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara.
Ordinea de zi a Conferinței a cuprins următoarea problematică: prezentarea rapoartelor de activitate și a propunerilor de îmbunătățire a activității, dezbaterea și aprobarea acestora.
Materialele prezentate, dezbătute și aprobate, în baza Regulamentului de organizare a Conferinței, au fost: Raportul Comisie de validare; Raportul Comitetului de Supraveghere; Raportul financiar-contabil; Bilanțul contabil; Raportul Comisiei de cenzori.
Toate materialele utilizate în cadrul Conferinței au fost comunicate în teritoriu și postate pe site-ul siphd.ro, atât în cadrul unor articole dedicate, cât și în cadrul rubricii CAR/Conferința anuală.
Dintre aspectele privind funcționarea C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara sunt de amintit:
- toate împrumuturile se acordă în ordine cronologică;
- toate dosarele de împrumut vor fi completate, în momentul acordării împrumutului/virării împrumutului, cu graficul de rambursare și informații standard la nivel european pentru consumatorii de credite; aceste documente vor fi transmise și pe e-mail împrumutatului, iar dovada se arhivează la dosarul titularului împrumutului;
- membrii C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara nu mai pot retrage sume din fondul social sub limita sumei de 16.600 lei (fondul social necesar pentru împrumutul maxim);
- nu se mai aprobă compensarea împrumutului din fondul social, compensarea fiind posibilă doar la retragerea din casa de ajutor reciproc;
- refinanțările se pot solicita doar după plata a jumătate din împrumutul inițial/refinanțat;
- se menține posibilitatea completării fondului social din împrumutul solicitat;
Totodată s-a subliniat evoluția pozitivă a activității C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara: dobânzile reale deosebit de avantajoase pentru membrii de sindicat (sub 2,5% pe an), precum și faptul că, urmare a măsurilor adoptate, împrumuturile pot fi acordate imediat, fără perioadă de așteptare.
Toate materialele prezentate în cadrul Conferinței sunt postat pe site, la rubrica CAR – Conferința Anuală, link: https://nou.siphd.ro/?a=2360
Miercuri, 2 aprilie 2025, a avut loc ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 151 persoane, lideri de grupe sindicale, lideri de zonă, președintele, consilierul juridic al organizației, alături de aceștia fiind prezenți membrii Comitetului de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara, precum și membrii Comisiilor de cenzori S.I.P. Județul Hunedoara și C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara. De asemenea, cu această ocazie a fost realizată și o ședință a Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materialele suport folosite în cadrul ședinței au fost: Buletinul informativ „Magister”; Situație statistică martie 2025; Situații financiare februarie 2025; Formular 230 privind destinația sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și asimilate salariilor.
În cadrul ședinței au fost abordate probleme de actualitate, prezentate în Buletinul informativ „Magister” nr. 48:
- dezbaterile privind proiectele planurilor-cadru pentru liceu;
- structura anului școlar 2025-2026;
- deducerea contravalorii abonamentelor pentru facilități sportive;
- decontarea ochelarilor;
- decontul navetei;
- plata titlurilor executorii în acest an;
- reducerea normei didactice de predare;
- infograficul „Dezmăț bugetar sau... paradis fiscal?” etc.
Alături de acestea au fost aduse în discuție și următoarele:
- distribuirea/alimentarea cardurilor de carieră didactică și a cardurilor profesionale – în pofida insistențelor permanente, există încă salariați care nu au beneficiat încă de suma aferentă fiind necesară continuarea demersurilor în acest sens;
- acordarea de tichete sociale membrilor de sindicat S.I.P. Județul Hunedoara – în conformitate cu solicitările existente și deciziile adoptate, ținând cont de veniturile din educație și de datele economice, fiecare membru de sindicat (în măsura îndeplinirii prevederilor statutare) a primit/va primi în această perioadă tichete sociale în valoare de 150 lei;
- formular 230 privind destinația sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și asimilate salariilor – s-a reiterat solicitarea acest demers să fie popularizat în unitățile de învățământ, existând suficienți colegi care nu uzează de această facilitate sau care ar putea redirecționa suma aferentă către organizația sindicală în măsura în care li s-ar aduce la cunoștință o astfel de posibilitate. Cererile completate trebuie să ajungă la organizația județeană, prin intermediul liderilor de sindicat, până în data de 10 mai 2025, sumele corespondente acumulându-se, după cum se cunoaște, într-un cont distinct și urmând a avea o destinație specifică.
Detalii privind aspectele discutate, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Consiliul Liderilor - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3122&t=2025
În È™edinÈ›a Consiliului Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social JudeÈ›ul Hunedoara, desfășurată în luna decembrie 2019, a fost discutat È™i avizat proiectul planului de È™colarizare pentru anul È™colar 2020-2021 în ceea ce priveÈ™te învățământul liceal È™i profesional.
În È™edinÈ›a CA al ISJ din 16 ianuarie a fost aprobat proiectul planului de È™colarizare pentru anul È™colar 2020-2021 pentru toate nivelurile de învățământ È™i toate unitățile de învățământ preuniversitar de stat sau privat din judeÈ›ul Hunedoara.
În elaborarea proiectului s-a È›inut cont, relativ, de următoarele:
- numărul absolvenților de clasa a VIII-a din fiecare zonă a județul Hunedoara;
- nevoile existente de formare profesională și solicitările agenților economici;
- PLAI 2017-2020;
- distribuÈ›ia geografică a absolvenÈ›ilor È™i a unităților de învățământ (se înregistrează o migraÈ›ie mare înspre zone precum Deva, PetroÈ™ani, Hunedoara, în timp ce din celelalte zone se migrează, determinată de cauze precum absenÈ›a specializărilor dorite sau neconcordanÈ›a acestora cu opÈ›iunile, a numărului mai mic de clase acordate decât numărul de absolvenÈ›i etc.);
- profilurile È™i specializările care pot fi furnizate de unitățile de învățământ din judeÈ›ul Hunedoara;
- opÈ›iunile elevilor în ceea ce priveÈ™te forma de învățământ pe care doresc să o urmeze.
O privire sintetică asupra situaÈ›iei existente la învățământul liceal È™i profesional arată că în anul È™colar 2020-2021 sunt propuse pentru a funcÈ›iona un număr de 120 clase, la care se adaugă 3 clase de învățământ special. Dintre cele 120 clase, învățământul teoretic are alocate 45 de clase (37,5%), învățământul vocaÈ›ional - 9 clase (7,5%), învățământul tehnologic - 66 clase (55% - 30 clase nivel liceal, 29,5 clase învățământ profesional, 6,5 clase învățământ dual).
În ceea ce priveÈ™te celelalte niveluri, s-au aprobat toate solicitările (legale) ale unităților de învățământ. Există totuÈ™i o excepÈ›ie: în învățământului preÈ™colar nu s-au aprobat cinci formaÈ›iuni de studiu (câte una pentru fiecare din zonele Brad, Lupeni, PetroÈ™ani È™i două la Hunedoara) motivat de neîncadrarea în costul standard/elev/preÈ™colar.
ReprezentanÈ›ii SIP Hunedoara care au participat la È™edinÈ›ele menÈ›ionate au pus în evidență, pe de o parte, dubla măsură cu care a fost judecat proiectul, pe de altă parte, nerespectarea efectivelor maxime la clasă prevăzute în Legea EducaÈ›iei pentru învățământul preÈ™colar.
Alte detalii privind evoluÈ›ia demografică, proiectul planului de È™colarizare pe toate nivelurile (cicluri, clase, filiere, reÈ›eaua È™colară etc.) în materialele ataÈ™ate.
SituaÈ›ie statistică – absolvenÈ›i clasa a VIII-a / număr clase acordabile / zone
ReÈ›eaua unităților de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică 2020-2021
Proiectul planului de È™colarizare 2020-2021 (învățământ de stat)
Proiectul planului de È™colarizare 2020-2021 (învățământ privat)
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Proiectul planului de școlarizare 2020-2021 (învățământ de stat) | 20.603.004 | APPLICATION/PDF | 2020-02-05 17:12:56 |
2 | Proiectul planului de școlarizare 2020-2021 (învățământ privat) | 25.013.729 | APPLICATION/PDF | 2020-02-05 17:14:08 |
3 | Rețeaua unităților de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică 2020-2021 | 51.117.323 | APPLICATION/PDF | 2020-02-05 17:07:20 |
4 | Situație statistică - absolvenți clasa a VIII-a / număr clase acordabile / zone | 144.138 | APPLICATION/PDF | 2020-02-05 17:06:20 |