Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Idei „primite de-a gata” - „Cariera didactică”

20.04.2021

image/jpeg, 6149464 octeți

Continuăm, printr-un nou infografic, seria demersurilor prin care încercăm să arătăm în ce măsură anumite idei vehiculate în spațiul public sunt sau nu întemeiate.  

 

Evident, așa cum s-a subliniat deja în cazul primului material de acest gen, „Numărul bugetarilor”, o astfel de încercare este și va fi un demers critic, ceea ce înseamnă că vom face abstracție, în analiza noastră, de motivațiile partizan-manipulatorii în virtutea cărora, eventual, chiar și atunci când se vehiculează informații corecte, acestea sunt „interpretate” după bunul plac al inițiatorilor.

 

Totuși, de fiecare dată, în raport cu motivațiile pentru care sunt vehiculate, în spațiul public, respectivele informații, vom formula și o concluzie, aceasta trebuind să fie luată ca atare, respectiv ca poziționare a noastră în ceea ce privește intențiile mai puțin vizibile ale inițiatorilor unor astfel de demersuri.

 

Astfel, vă propunem de această dată ca temă „cariera didactică”, prima motivație a alegerii sale fiind revenirea tot mai frecventă a ideii potrivit căreia unul dintre obstacolele majore pentru creșterea calității educației furnizate este statutul de „titular” deținut de o parte a cadrelor didactice.  

 

Cercetarea întreprinsă ne-a condus către concluzia că realizarea unei corelații între statutul de „titular” al cadrelor didactice și calitatea educației, în sensul că acest statut este văzut drept una dintre cauzele regresului, nu are un caracter întemeiat. Ținând cont de statutul cadrelor didactice la nivelul statelor din Uniunea Europeană, totodată de performanțele înregistrate de diferitele sisteme educative, se poate aprecia că, dimpotrivă, calitatea în regres a educației românești este o consecință, pe lângă altele, a precarității statutului cadrelor didactice. O astfel de situație nu denotă decât o problemă de politică educațională, istoria postrevoluționară nefiind decât o accentuare a acestei precarități de statut, o eventuală dispariție „ titularizării” putându-se estima că nu va face decât să accentueze procesul de degradare a statutului, implicit o reducere a calității educației într-o și mai mare măsură.

 

Materialul realizat la nivelul S.I.P. Județul Hunedoara:

 

 

Idei „primite de-a gata” - „Cariera didactică”

 

Important

Gradația de merit 2021 - fișele de evaluare, numărul de locuri și procedura

12.05.2021

image/jpeg, 50352 octeți

Marți, 11 mai, a avut loc ședința Comisiei paritare de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara. 

 

Comisia a fost convocată la solicitarea ambelor părți și a avut pe ordinea de zi următoarele:

- aprobarea numărului gradațiilor de merit pe categorii de personal și pe discipline de învățământ/specializări, sesiunea 2021;

- defalcarea punctajului maxim și aprobarea grilele de evaluare, specifice fiecărei categorii de personal, precum și fiecărei discipline de învățământ, pentru evaluarea candidaților la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021;

- discuții privind unele aspecte din procedura I.S.J. Hunedoara de acordare a gradațiilor de merit în acest an;

- diverse.

 

În acest an se pot acorda 151 gradații de merit repartizate astfel:

- 127 gradații de merit pentru personalul didactic de predare,

- 18 gradații de merit pentru personalul didactic auxiliar;

- 6 gradații de merit pentru funcțiile de conducere, îndrumare și control.

 

Au fost aprobate 16 fișe de (auto)evaluare, 8 pentru personalul didactic de predare, 8 pentru personalul didactic auxiliar, astfel:

01.Învățământ preșcolar

02.Învățământ primar

03.Profesori gimnaziu/liceu

04.Învățământ special

05.CJRAE

06.Directori / inspectori

07.Profesori în palate și cluburi ale copiilor

08.Directori în palate și cluburi ale copiilor

09.Profesori în CSS / LPS

10.Directori în CSS / LPS

11.Secretar

12.Administrator financiar

13.Administrator patrimoniu

14.Bibliotecar

15.Laborant

16.Informatician

17.Pedagog / supraveghetor de noapte

18.Corepetitor

Două fișe (pozițiile 9 și 10) au fost concepute și aprobate direct de Ministerul Educației.

 

În ceea ce privește Procedura de acordare a gradației de merit, reprezentanții S.I.P. Hunedoara au evidențiat faptul că Procedura este de competența și responsabilitatea I.S.J., dar trebuie avute în vedere și următoarele aspecte:

- depunerea documentelor justificative în format electronic va genera un volum de muncă mult mai mare atât pentru candidați, cât și pentru comisia județeană;

- vor exista o serie de dificultățile tehnice (lipsa calculatoarelor, a scannerelor, a unui spațiu (cloud) dedicat etc.) care vor împiedica derularea în bune condiții a procesului de evaluare.

 

De asemenea, s-a convenit referitor la anexa 5 din Procedura I.S.J., respectiv certificarea rezultatelor deosebite obținute cu elevii cu CES, să poată fi realizată de către directorul unității de învățământ (fără a mai apela la C.J.R.A.E.).

 

Toate detaliile și materialele privind gradația de merit, sesiunea 2021, sunt postate la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – GRADAȚIA DE MERIT.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

11.05.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți,11 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Stabilirea numărului de locuri pentru gradațiile de merit, sesiunea 2021, punctaje, procedură
II.    Ajustarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022
III.    Solicitări de la unități de învățământ
IV.    Aviz organizare concurs pentru ocupare posturi vacante la I.S.J. Hunedoara
V.    Avizare listă posturi didactice rezervate/vacante
VI.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu numărul de locuri pentru gradațiile de merit, sesiunea 2021, repartizate pe categorii de personal (didactic de predare/didactic de conducere, îndrumare și control/didactic auxiliar) și discipline/domenii, conform anexei.

Se aprobă detalierea punctajelor aferente criteriilor.

Se aprobă procedura de depunere a dosarelor pentru gradațiile de merit, și anume letric. 

 

II.    Se aprobă propunerile de diminuare a planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022, conform anexei.

 

III.    Se aprobă solicitările unităților de învățământ pentru obținerea avizului de organizare a concursurilor de ocupare a posturilor vacante, conform anexei.

 

IV.    Se acordă aviz pentru organizarea concursului de ocupare a posturilor vacante din cadrul I.S.J. Hunedoara: 1 post consilier IA secretariat-arhivă și 1 post consilier II contabilitate.

 

V.    Se avizează lista posturilor pentru titularizare rezervate/vacante: 247 posturi, din care 68 posturi titularizabile pe perioadă nedeterminată.

 

VI.    Diverse:
1.    Se acordă aviz relocare 6 grupe grădiniță în altă locație, ca urmare a lucrărilor de reabilitare.
2.    Se aprobă emiterea deciziei de înființare a bazei de practică pedagogică (BPP) la Colegiul Național Pedagogic ”Regina Maria” Deva și numirea coordonatorului BPP și a profesorului mentor coordonator.
3.    Se aprobă cererea de pensionare anticipată a unui cadru didactic, începând cu data de 01.06.2021.
4.    Se aprobă procedura de sistem privind organizarea și desfășurarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă maternă pentru clasa a IX-a, conform anexei.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica: ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Un altfel de drept la replică
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 6.12.2019
Data ultimei actualizări: 10.05.2021
Numărul de vizualizări: 454



Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” condamnă declarațiile unor lideri de opinie, care zilele acestea nu fac altceva decât să transforme corpul profesoral în paria societății, fără a căuta adevărații vinovați, fără a realiza că societatea, în ansamblul său, este responsabilă.

De fiecare dacă când apar rezultatele unei testări sau un studiu internațional, luăm foc cu toții și începem să aruncăm cu pietre în cei care ne vin mai la îndemână - corpul profesoral.

După prezentarea rezultatelor testelor PISA 2018, mulți «experți» în educație au găsit de cuviință să își dea cu părerea, din nou, despre calitatea actului educațional și să acuze organizațiile sindicale că înfrânează reforma.

Dar, în România, formarea elevilor are la bază alte principii, iar programele nu sunt compatibile din punct de vedere al conținuturilor și structurii cu testele PISA.

În mod similar, formarea cadrelor didactice pentru evaluare pune accentul pe alte aspecte decât cele din evaluările de tip PISA.

Independent de rezultatele acestei evaluări, este de necontestat faptul că elevii români, când ajung în unitățile și instituțiile de învățământ din afară (și mă refer aici la toate nivelurile) sunt printre cei mai buni.

Oare un elev care provine dintr-o țară aflată în vârful ierarhiei PISA ar putea face față sistemului de evaluare din România?

Federația „SPIRU HARET” cere experților să vină să spună care este adevărul despre aceste teste internaționale și dacă modelele de subiecte sunt adaptate la sistemul de învățământ românesc.

De asemenea, solicităm public răspunsuri din partea experților la următoarele:

  • În România, testele PISA se susțin încă din anul 2000. De ce niciun ministru nu a modificat programele școlare și sistemele de evaluare astfel încât să fie în concordanță cu evaluările PISA?
  • Care sunt unitățile de învățământ unde s-au susținut testele PISA?
  • Câți dintre elevi au tratat cu indiferență aceste teste, la fel cum se întâmplă și la evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, precum și la simulările examenelor naționale?
  • Sau, dimpotrivă, câți dintre elevi au tratat cu interes aceste teste?
  • Când s-a opus FSE „SPIRU HARET” introducerii masteratului didactic?
  • Când a fost FSE „SPIRU HARET” împotriva unei adevărate reforme în învățământ?
  • Când a decis FSE „SPIRU HARET” cât să fie bugetul educației?
  • Când a decis FSE „SPIRU HARET” cum se realizează formarea inițială și formarea continuă?

Cu toții am trecut prin școala românească și suntem oamenii de astăzi datorită școlii românești. Oare suntem analfabeți funcționali, oare nu suntem buni? Oare nu suntem profesioniști? Critica și aruncatul cu piatra au devenit sporturi naționale, însă ce se întâmplă după? Este societatea civilă pregătită să găsească adevărații vinovați?

Sau, mai bine, să lăsăm vinovații de-o parte și să căutăm soluții? Dacă este nevoie, pentru a progresa, pentru a schimba ceva, ne asumăm să fim vinovații de serviciu - educatori, învățători, profesori, sindicate - ne punem și țintă pe piept. Însă, după ce terminați de criticat, vă așteptăm și cu soluții la următoarele probleme:

  • Subfinanțarea sistemului;
  • Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice;
  • Birocratizarea actului educațional;
  • Politizarea învățământului.

Până atunci, până când nu vom găsi împreună soluții la problemele de mai sus, vom continua să ne lamentăm.

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” va apăra întotdeauna drepturile și va promova interesele personalului din sistemul educațional. Milităm pentru un învățământ bazat pe calitate, susținut financiar corespunzător importanței sale strategice.






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara