Agenția de turism SIP TOUR, agenție la care SIP Județul Hunedoara este acționar unic, vă oferă un produs propriu care tinde să devină brand propriu: „Excursiile în Europa”. De această dată se propune un circuit printre „Castelele Bavariei”
Perioada: 04.08.2025 – 09.08.2025 / 5 nopți
Preț: 680 euro / persoana / loc în camera dublă
Servicii incluse:
- Transport 40 locuri pe ruta Deva – Salzburg – Munchen – Budapesta - Deva;
- Cazare 2 nopți cu mic dejun la Salzburg;
- Cazare 2 nopți cu mic dejun la München;
- Cazare 1 noapte cu mic dejun la Budapesta;
- Asigurare medicală;
- Însoțitor din partea agenției.
Servicii neincluse:
- Intrările la obiectivele turistice;
- Alte mese în afara de micul dejun.
Rezervări:
Telefonic sau whatsapp la: 0769 019 852
e-mail: turism@siphd.ro
Condiții de plată; penalizări în caz de renunțare:
- la rezervare se achită un avans de 30%, iar restul până la data de 04.07.2025:
- în caz de anulare, penalizarea este de 30% de la rezervare până la data de 04.07.2025, iar după aceasta data penalizarea este de 100%.
Detalii program:
Ziua I: 04.08.2025
Deplasare pe ruta Deva – Salzburg unde ne vom caza.
Ziua a II-a: 05.08.2025
După micul dejun, tip bufet, plecam spre Eagle’s Nest (Cuibul Vulturului lui Hitler). Este o cabană construită pe vârful stâncos Kehlstein, la 1834 m înălțime, aproape de orașul Berchtesgaden, în sud-est-ul Germaniei, chiar la granița cu Austria. A fost finanțată de partidul nazist și construită în 13 luni între 1937 și 1938. Construcția și drumul de acces au costat în jur de 150 milioane de euro (adaptați la inflație); 5 tuneluri și o curbă în ac de păr.
După această vizită ne îndreptam spre portul Prien. Vom traversa cu vaporul Lacul Chiemsee (Schifffahrt) spre Palatul Herrenchiemsee. Palatul este situat pe cea mai mare dintre cele trei insule ale lacului. Vizita cuprinde muzeul dedicat Regelui Lebădă, palatul și grădina.
Spre seara ajungem in Salzburg și avem timp liber pentru plimbare sau cina.
Ziua a III-a: 06.08.2025
Servim micul dejun și plecăm spre Munchen unde ajungem în jurul prânzului. Într-un tur pietonal al centrului istoric vom vedea Piața Odeon cu Logia Eroilor și Biserica Teatinilor, Palatul Rezidenz, Piața centrală, Marienplatz, catedrala, Biserica Sf. Petru și vestita stradă de shopping Kaufingerstrasse.
Timp liber pentru cumpărături și cină.
Ziua a IV-a: 07.08.2025
După micul dejun ne vom îndrepta cu autocarul spre Schwangau pentru a vizita Castelul Hohenschwangau, locul unde a copilărit regele Ludwig al II-lea, și Castelul Neuschwanstein, castelul de vis al Regelui Lebădă, întruchipare a legendelor germanice și a lumii create de compozitorul Richard Wagner, sursă de inspirație pentru castelul de basm din Disneyland.
Dacă timpul rămas la dispoziție ne mai permite vom merge la Palatul Linderhof.
Plecare spre hotel si timp liber.
Ziua a V-a: 08.08.2025
Servim micul dejun. Plecăm spre Budapesta.
În drumul nostru vom opri pentru a vizita Melk Abbey. Ridicată în 1089 pe un deal stâncos ce tronează deasupra Dunării, abația a fost inclusă în anul 2000 pe lista obiectelor de patrimoniu gestionate de UNESCO. Aici se află și o importantă colecție de manuscrise și cărți vechi păstrate într-o biblioteca impresionantă.
După ce ne-am delectat cu frumusețile locului ne îmbarcăm în autocar și ne îndreptăm spre Budapesta unde ne vom caza.
Timp liber pentru plimbare si cina.
Ziua a VI-a: 09.08.2025
Mic dejun după care plecăm într-un scurt tur pietonal.
Ne îmbarcăm și plecăm spre Romania. Ajungem in cursul serii la Deva.
Baza legală:
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 8 din 18 februarie 2009 privind acordarea voucherelor de vacanță;
HOTĂRÂRE de GUVERN nr. 215 din 4 martie 2009 pentru aprobarea NORMELOR METODOLOGICE privind acordarea tichetelor de vacanță.
Actele normative menționate, în formele completate prin alte acte normative și aplicabile astăzi, sunt publicate pe site-ul organizației (https://nou.siphd.ro/) la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – LEGISLAȚIE SALARIZARE – Indemnizații/vouchere,
link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40
Cine poate primi vouchere de vacanță?
- Personalul din instituțiile publice ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei;
- Personalul din instituțiile publice care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță și își exprimă în scris angajamentul, conform modelului publicat.
(declarație pe propria răspundere - https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40).
Cuantumul voucherelor de vacanță în anul 2025
- 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.
Ce avem de făcut în perioada actuală?
Salariații care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își vor exprima în scris angajamentul (prin completarea declarației menționate anterior).
Alte detalii după apariția precizărilor de la Ministerul Educației și Cercetării.
Luni, 5 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se acordă aviz conform modificării rețelei școlare de pe raza UAT Simeria.
2. Se aprobă recuperarea zilei de 02.05.2025 să se facă astfel: în perioada 29.04.2025 – 08.05.2025 prin prelungirea programului de lucru cu 1 oră, jumătate de oră dimineața și jumătate de oră după amiaza.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE.
Miercuri, 28 februarie 2024, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Memorandum privind organizarea de concursuri pentru ocuparea posturilor vacante și temporar vacante; O.U.G. nr. 10/2024 pentru modificarea și completarea unor acte normative; Adresa nr. 39/SI/27.02.2024 privind necesarul hotărâri judecătorești, dobânzi și sume aferente O.U.G. nr. 48/2022; O.M.E. nr. 3841/2024 privind stabilirea procedurii de efectuare a plăților sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești; Situație statistică privind numărul membrilor de sindicat S.I.P. Județul Hunedoara; Situații financiare 2024.
Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:
1. Adoptarea Memorandumului prin care sunt deblocate, în unitățile de învățământ preuniversitar, concursurile de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante (didactice, didactice auxiliare, administrative, precum și funcții de conducere) – în sistemul bugetar toate concursurile pentru ocuparea posturilor vacante și temporar vacante au fost blocate prin O.U.G. nr. 115/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice;
2. Reglementarea ca excepție pentru învățământul preuniversitar a acordării indemnizației de hrană și a voucherelor de vacanță în sensul acordării acestora în măsura în care salariul net cuvenit funcției de bază nu depășește 8000 lei – începând cu luna octombrie acordarea acestora fusese suspendată pentru toți salariații din sistemul bugetar care depășeau 8000 lei salariu net, indiferent de numărul de contracte de muncă ale unei persoane;
3. Demararea procedurilor pentru comunicarea necesarului și a modalităților de plată în acest an a drepturilor salariale obținute prin hotărâri judecătorești (se estimează că acestea vor fi acordate până în această primăvară) – este imperios necesară comunicarea de către școli a necesarului în termenele aferente, absența comunicării având semnificația inexistenței unui necesar în această privință;
4. Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara a fost convocată pentru data de 27 martie 2024, începând cu orele 13.00, toate materialele necesare derulării acesteia regăsindu-se pe site-ul organizației sindicale;
5. În luna februarie, odată cu acordarea salariilor aferente lunii ianuarie, a devenit efectivă și această etapă de creștere a veniturilor salariale în educație, în conformitate cu negocierile asumate, reușindu-se totodată majorarea în mod substanțial a salariilor de bază pentru funcțiile de conducere – totuși, în pofida tuturor evoluțiilor pozitive în această privință și în pofida faptului că toate acestea au devenit posibile doar datorită forței sindicatelor din educație, se manifestă încă o anumită neîncredere în capacitatea acestora (lăsăm de o parte cererile sporadice de ieșire din sindicat cu motivații precum „salariile au crescut, așa că sindicatul nu are ce să îmi mai ofere” și variații pe această temă, ele reflectând cel mult o acută desprindere de realitate).
S-a reiterat că în contextul actual este important:
- să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale;
- să fim „rezervați” în privința comentariilor sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare;
- să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);
- să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme, după cum s-a dovedit, scopului existenței sale.
Totodată, menținem următoarele solicitări adresate tuturor membrilor de sindicat:
- să respingă suplinirea colegilor aflați în concedii medicale pe bază de învoire colegială, legală fiind încheierea de contracte de muncă și plata muncii suplimentare;
- să solicite conducerii unității de învățământ demararea și finalizarea procedurilor pentru acordarea sporului pentru condiții de muncă;
- să sprijine activitatea liderului de sindicat, inclusiv prin participarea la ședințele de sindicat și realizarea în timp util a diferitelor documente.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2023.