O serie de rubrici, mai puțin vizibile, ale site-ului S.I.P. Județul Hunedoara au fost completate/actualizate în această perioadă.
Mobilitatea personalului
Metodologia privind mobilitatea personalului didactic de predare 2025-2026, Calendarul mobilității, Fișele de evaluare (atât cele folosite la nivelul unității, cât și cele folosite la nivelul ISJ) sunt postate la rubrica: JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – MOBILITATE PERSONAL, link direct: https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=36&e=2025
Plată a personalului din cadrul comisiilor desemnate in învățământul profesional și în învățământul dual pentru anul școlar 2025 - 2026, evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal și postliceal, sesiunile anului 2025: https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=39
Hotărâri luate la nivelul I.S.J. Hunedoara
Consiliul de administrație: https://nou.siphd.ro/?a=3420
Ședințe cu directorii: https://nou.siphd.ro/?a=3430
Proceduri: https://nou.siphd.ro/?a=3435
C.L.D.P.S.: https://nou.siphd.ro/?a=3455&t=2025
Comisia paritară: https://nou.siphd.ro/?a=3425
Activitatea S.I.P. Județul Hunedoara
Rubrica SIP HUNEDOARA de pe meniul albastru:
Activitatea Biroului Executiv: https://nou.siphd.ro/?a=3121
Activitatea Consiliului Liderilor: https://nou.siphd.ro/?a=3122
Informări periodice: https://nou.siphd.ro/?a=3136
Hotărâri: https://nou.siphd.ro/?a=3140
Facilități
Pe prima pagină a site-ului, pe banda roșie, se află meniul FACILITĂȚI. Aici sunt postate permanent informații despre „programul social” al S.I.P. Județul Hunedoara (https://nou.siphd.ro/?a=2105), dar și oferte negociate cu diferite firme.
Recensământul membrilor de sindicat
A fost realizat la începutul acestui an. Datele sunt publicate la rubrica SIP HUNEDOARA – RECENSĂMÂNT, link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3160
Situații financiare 2024
Sunt postate la rubrica DESPRE NOI -SITUAȚII FINANCIARE, link direct: https://nou.siphd.ro/?a=1170
În cursul zilei de astăzi, 06 februarie 2025, am primit, prin intermediul Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, o serie de precizări / puncte de vedere asupra principalelor observații exprimate în cadrul consultării publice privind planurile-cadru de învățământ liceal. Ele aparțin Ministerului Educației și Cercetării și le reproducem în continuare.
„Planurile-cadru de învățământ reprezintă un instrument fundamental pentru dezvoltarea curriculară, stabilind arhitectura generală a traseelor educaționale și cadrul în care se articulează disciplinele, orizonturile de formare și domeniile de competențe vizate. Prin proiectele puse în consultare publică nu s-a urmărit un simplu proces de revizuire, nu doar ajustări punctuale, ci un pas important spre o reformă curriculară profundă, menită să răspundă nevoilor actuale ale sistemului de educație.
Printr-o combinație echilibrată între standardizare, flexibilizare și autonomie, noile planuri-cadru își propun să redefinească structura și finalitățile parcursurilor școlare, oferind o mai mare deschidere spre adaptabilitate și personalizare.
Orice reformă educațională trebuie să pornească de la un cadru legislativ clar, iar proiectele prezentate în consultare publică se bazează pe prevederile Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023, care nu doar orientează, ci și condiționează procesul de schimbare curriculară. În acest context, era previzibil ca propunerile să genereze dezbateri ample, având în vedere impactul lor asupra tuturor actorilor implicați în educație. Tocmai această efervescență a dialogului public este un semn pozitiv, demonstrând importanța pe care beneficiarii direcți, cadrele didactice, specialiștii și parteneri în educație, precum și societatea civilă o acordă acestor schimbări.”
În materialul atașat sunt exprimate o serie de puncte de vedere referitoare la:
- trunchiul comun;
- interpretarea modificărilor aduse statutului disciplinelor;
- după elaborarea noilor planuri cadru se vor elabora și programe noi;
- accesul elevilor la pregătirea examenului de bacalaureat;
- programe școlare unice/rigide contra unor programe flexibile prin CS și CDEOȘ;
- provocări administrative;
- teama reducerii semnificative a orelor unor discipline;
- luarea în considerare a propunerilor făcute de profesori;
- statutul unor discipline (latina, istoria, geografia).
DOCUMENTE ATAȘATE
Precizări MEC
Luni, 10 februarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, după cum urmează:
a. Școala Gimnazială „I. D. Sîrbu” Petrila - se acordă aviz organizare concurs 1 post administrator financiar;
b. Școala Gimnazială Nr. 4 Vulcan - se aprobă suplimentarea cu 3 locuri la grădiniță și 4 locuri la clasa a IV-a;
c.Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Petroșani - se amână suplimentarea cu o clasă a IX-a, vocațional, a planului de școlarizare pentru anul școlar 2025-2026.
II.Diverse:
1. Se aprobă lista cu excepție plata cu ora.
2. Se aprobă rapoartele de doctorat pentru luna ianuarie 2025: 4 persoane din cadrul I.S.J. Hunedoara și 8 directori unități de învățământ.
3. Se aprobă preluarea a 35 posturi de profesori itineranți și de sprijin de către C.J.R.A.E. Hunedoara, începând cu data de 01.09.2025, după cum urmează:
- C.P.C Simeria: 20 cadre didactice titulare și 1 învățător, 2 cadre didactice viabile, 9 posturi perioadă determinată;
- C.S.E.I. „Rudolf Steiner” Hunedoara: 1 titular, 2 posturi perioadă determinată.
Ieri, după pichetarea sediului Guvernului României, o delegație formată din 6 reprezentanți ai Federației Sindicatelor Libere din Învățământ, Federației Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET” și Federației Naționale Sindicale ,,ALMA MATER” a avut discuții în sediul Guvernului României.
În prima parte, discuțiile s-au purtat cu ministrul educației, doamna Ligia Deca, și consilierul Prim-ministrului Nicolae Ciucă, domnul Claudiu Drumea.
Reprezentanții federațiilor sindicale au atras atenția că motivele protestului de astăzi sunt aceleași cu cele din luna decembrie 2022 și că, din păcate, partea guvernamentală nici după patru luni nu a venit cu soluții la problemele oamenilor:
De asemenea, reprezentanții federațiilor sindicale au reiterat problemele de personal din creșele preluate de Ministerul Educației, precum și a cele privind modul de funcționare a aplicației EduSal.
Doamna ministru s-a angajat ca, în perioada următoare, toate aceste probleme care țin de competența Ministerului Educației să fie discutate cu organizațiile sindicale.
În partea a doua, discuțiile au continuat cu: Prim-ministrul României – domnul Nicolae Ciucă, președintele PSD – domnul Marcel Ciolacu, ministrul educației – doamna Ligia Deca și Secretarul General al Guvernului – domnul Marian Neacșu.
Partea sindicală a reproșat Prim-ministrului faptul că problemele aduse în atenție încă de la întâlnirea cu domnia sa din data de 19 decembrie 2022 nu au fost rezolvate, cu excepția celei privind elaborarea proiectului grilei de salarizare, plecând de la principiul ca ,,salariul profesorului debutant să fie egal cu salariul mediu brut pe economie”, proiect înaintat Guvernului și Ministerului Muncii și Solidarității Sociale.
La întrebarea reprezentanților federațiilor sindicale ,,dacă este adevărată informația că la nivel de coaliție, s-a luat decizia de a se elimina din Proiectul Legii Învățământului Preuniversitar articolul care face referire la salarizarea în funcție de salariul mediu brut pe economie”, președinții celor 2 partide – PSD și PNL – au recunoscut că este adevărată această informație, argumentând că nu este corect să fie trecută în lege această prevedere și că nu mai există niciun sector bugetar care să aibă în legea specială prevederi legate de salarizare.
Reprezentanții federațiilor sindicale au subliniat că nu sunt de acord cu eliminarea textului respectiv din proiectul Legii învățământului preuniversitar. Din contră, este obligatoriu ca, pornind de la importanța socială a muncii prestate, actul normativ care guvernează învățământul preuniversitar trebuie să prevadă expres că salarizarea întregului personal didactic de predare se realizează în mod progresiv, având la bază salariul mediu brut pe economie din anul bugetar încheiat, în raport de funcție, studii, vechime și grad didactic.
Angajamentul domnilor Nicolae Ciucă și Marcel Ciolacu a fost că acest principiu se va regăsi în legea salarizării și că vor ieși public să anunțe acest lucru.
Referitor la solicitarea federațiilor sindicale privind aplicarea integrală a Legii-cadru nr. 153/2017 pentru personalul nedidactic, domnii Nicolae Ciucă și Marcel Ciolacu au afirmat că au identificat suma de 300 de milioane lei pentru acordarea salariilor prevăzute în anexele la lege celor care nu au ajuns la nivelul maxim și că este posibil ca această sumă să fie acoperitoare pentru ca personalul nedidactic să atingă salariile maxime prevăzute de Legea salarizării. Angajamentul a fost că mâine vom primi răspunsul la această solicitare.