Joi, 12 decembrie 2024, de la ora 09:30, a avut loc, în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara, ședința cu directorii/directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara.
Ordinea de zi a cuprins:
1. Aspecte financiare la sfârșit de an bugetar;
2. Precizări referitoare la probele de competențe din cadrul examenului național de bacalaureat 2025;
3. Constatări și recomandări ca urmare a misiunilor efectuate în cadrul compartimentului audit intern;
4. Diverse
În cadrul lucrărilor au fost prezentate următoarele:
Maria Ștefănie - inspector școlar general, I.S.J. Hunedoara:
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- mulțumiri pentru activitatea desfășurată;
- concluziile videoconferinței ME-ISJ-uri: „toate cheltuielile făcute la timp și legal”.
Mariana Miertoiu – contabil șef, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind încheierea exercițiului financiar 2024;
- au apărut normele aferente cu termene precise pentru fiecare operațiune;
- important – plata salariilor și a contribuțiilor în integralitate;
- plata burselor la data stabilită;
- corecturi în ceea ce privește sumele pentru vouchere.
Szofia Szasz – inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind examenul de bacalaureat: comisia județeană, legislația aplicabilă, comisiile din unitățile școlare, calendarul activităților, înscrierea elevilor, egalizarea șanselor etc. (Prezentare PPT)
Maria Ștefănie - inspector școlar general, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind simularea județeană a evaluării naționale. (Prezentare PPT)
Marius Cioară – auditor intern, I.S.J. Hunedoara:
- concluziile misiunilor de audit: concluzii pozitive; mulțumiri.
Rodica Dimulescu - inspector școlar management instituțional, I.S.J. Hunedoara:
- informații privind programul „Masă sănătoasă”; finalizare 31 decembrie 2024; rapoarte completate de unitățile beneficiare; ce se întâmplă mai departe.
Lena Armean - inspector școlar management instituțional, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind programul „Săptămâna verde”.
Elena Bogdan – șef birou, I.S.J. Hunedoara:
- prima pentru dezvoltarea carierei didactice/profesionale: decontarea cheltuielilor din primul an (declarație); alimentare carduri, emitere carduri noi.
Materiale suport folosite și prezentate în cadrul ședinței pot fi consultate pe site-ul nostru, la rubrica ISJ HUNEDOARA – ȘEDINȚE CU DIRECTORII sau accesând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3430&t=2024.
Miercuri, 11 decembrie 2024, a avut loc ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 146 lideri de grupe sindicale, lideri de zonă, președintele, consilierul juridic al organizației, alături de aceștia fiind prezenți membrii Comitetului de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara, precum și membrii Comisiilor de cenzori S.I.P. Județul Hunedoara și C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara. De asemenea, cu această ocazie a fost realizată și o ședință a Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Buletinul informativ „Magister”; Raport sintetic al activității F.S.E. „Spiru Haret”; Situație statistică noiembrie 2024; Situații financiare noiembrie 2024; Adresa ME nr. 89397/04.12.2024 privind modul de decontare a primelor de carieră; Model „Declarație” cf. O ME nr. 3956/18.12.2023; Adresa comună a federațiilor sindicale nr. 443/1013/03.12.2024 privind calculul indemnizației de concediu.
În cadrul ședințelor au fost abordate problemele de actualitate, insistându-se în special pe următoarele aspecte:
1. Așteptările privind ultima etapă de creșteri salariale – angajamentele financiare față de salariații din educație, asumate în urma grevei generale din anul 2023, posibilă prin independența financiară și politică a sindicatelor din educație, au fost respectate până în prezent, dar nu există certitudini relativ la ultima etapă de creșteri salariale, mai ales având în vedere „atmosfera” politică din prezent;
2. Decontarea formării profesionale – în urma refuzurilor I.S.J. Hunedoara de a înregistra cererile de decont, în conformitate cu prevederile legii nr. 198/2023 a învățământului preuniversitar, precum și a adresei transmisă în teritoriu de această instituție, potrivit căreia obligația decontării formării profesionale (a gradelor didactice în primul rând) cade în sarcina unităților de învățământ, colegii trebuie să depună și să înregistreze cererile de decont la unitățile de învățământ;
3. Calculul indemnizației de concediu – recenta hotărâre a Înaltei Curți de Casație și Justiție – Completul pentru soluționarea recursului în interesul legii prin care se precizează că indemnizația de hrană nu intră în baza de calcul a indemnizației de concediu de odihnă a fost implementată de Ministerul Educației, programul EduSal fiind modificat în consecință – federațiile sindicale din educație, printr-o adresă comună, au solicitat Ministerului Educației menținerea modului de calcul al indemnizației de concediu ținând seama de prevederile Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, unde este stipulat că indemnizația de hrană trebuie luată în calculul indemnizației de concediu;
4. Decontarea primelor de carieră aferente anului școlar 2022-2023 – potrivit celor transmise de ME, fiecare beneficiar trebuie să completeze o declarație potrivit celei din anexa O ME nr. 3956/18.12.2023, singurele documente justificative ce urmează a fi depuse fiind diplomele/certificatele obținute în cadrul programelor/cursurilor plătite din aceste sume;
5. Distribuirea cardurilor de carieră didactică și a cardurilor profesionale – au fost distribuite/sunt în curs de distribuire și ultimele carduri de carieră aferente anului școlar trecut, alimentarea acestora, în măsura în care distribuirea se finalizează în timp util, urmând să se realizeze după data de 20 decembrie (următoarea etapă de alimentare va fi în ianuarie 2025);
6. Acordarea de tichete sociale membrilor de sindicat S.I.P. Județul Hunedoara – în conformitate cu solicitările existente și deciziile adoptate, ținând cont de veniturile din educație și de datele economice, fiecare membru de sindicat (în măsura îndeplinirii prevederilor statutare) va primi tichete sociale în valoare de 150 lei;
7. Necesitatea menținerii și întăriri organizațiilor sindicale – ținând seama de faptul că acordarea majorității drepturilor salariaților din educație se datorează demersurilor sindicale, dar mai ales având în vedere „amenințările” care se profilează dinspre politic („solicitările” de descentralizare extremă a sistemului public de educație, incluzând aici desființarea totală a inspectoratelor școlare, angajarea la nivelul unității de învățământ, consilii de administrație cu o majoritate de reprezentare din partea părinților; „transformarea” titularizării (de la dispariție la obligativitatea unor examene de reconfirmare periodice; „spiritul” viitoarelor planuri-cadru, cu presiuni pe o reducere semnificativă a disciplinelor de învățământ și totodată pe o preponderență a opțiunii elevilor etc.), menținerea și întărirea organizațiilor sindicale reprezintă singura modalitate de a ajunge să ne opunem eficient oricăror măsuri menite să precarizeze statutul și drepturile salariaților din educație.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Consiliul Liderilor - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3122&t=2024.
Luni, 16 decembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă Procedura operațională referitoare la organizarea și desfășurarea simulării Evaluării Naționale, revizie.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA – CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
Marți, 19 aprilie și joi, 21 aprilie, a avut loc ședința Comisiei paritare de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara.
Comisia a fost convocată la solicitarea ambelor părți și a avut pe ordinea de zi următoarele:
- aprobarea numărului gradațiilor de merit pe categorii de personal și pe discipline de învățământ/specializări, sesiunea 2021;
- defalcarea punctajului maxim și aprobarea grilele de evaluare, specifice fiecărei categorii de personal, precum și fiecărei discipline de învățământ, pentru evaluarea candidaților la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021;
- discuții privind unele aspecte din procedura I.S.J. Hunedoara de acordare a gradațiilor de merit în acest an;
- diverse.
În acest an se pot acorda 156 gradații de merit repartizate astfel:
- 130 gradații de merit pentru personalul didactic de predare,
- 19 gradații de merit pentru personalul didactic auxiliar;
- 7 gradații de merit pentru funcțiile de conducere, îndrumare și control.
Au fost aprobate 19 fișe de (auto)evaluare, 7 pentru personalul didactic de predare, 3 pentru personalul de conducere, îndrumare și control și 9 pentru personalul didactic auxiliar, astfel:
01.Învățământ preșcolar
02.Învățământ primar
03.Profesori gimnaziu/liceu
04.Învățământ special
05.CJRAE
06.Directori / inspectori
07.Profesori în palate și cluburi ale copiilor
08.Directori în palate și cluburi ale copiilor
09.Profesori în CSS / LPS
10.Directori în CSS / LPS
11.Secretar
12.Administrator financiar
13.Administrator patrimoniu
14.Bibliotecar
15.Laborant
16.Informatician
17.Pedagog / supraveghetor de noapte
18.Corepetitor
19.Consilier
În ceea ce privește Procedura de acordare a gradației de merit, reprezentanții S.I.P. Hunedoara au evidențiat faptul că Procedura este de competența și responsabilitatea I.S.J. Au fost exprimate puncte de vedere pro și contra anonimizării dosarelor și a modului de publicare a rezultatelor.
Toate detaliile și materialele privind gradația de merit, sesiunea 2022, sunt postate la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – GRADAȚIA DE MERIT
sau urmând link-ul:
https://nou.siphd.ro/index.php?a=2433&q=3&r=47&e=2022