În cadrul manifestărilor denumite generic „Săptămâna educației 2024”, în perioada 1-31 octombrie, se va organiza, la Galeria Națională de Artă „Forma” din Deva, Salonul Județean „ProfArt”.
Acesta are drept scop să aducă în atenția publicului colegii profesori care îmbină activitatea la catedră cu preocuparea pentru artele vizuale.
Tema ediției din acest an: „eleganța culorii”.
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) – Robert Humel, în perioada 01-30 septembrie 2024.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.
Vernisajul Salonului Județean „ProfArt”, sub patronajul S.I.P. Județul Hunedoara, se va realiza, în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației”, vineri, 4 octombrie 2024.
Curatorul expoziției: Robert Humel.
Afiș: „ProfArt 2024 – eleganța culorilor”
În perioada 4-11 octombrie 2024, S.I.P. Județul Hunedoara va organiza, în cadrul manifestărilor din „Săptămâna educației”, a X-a ediție a concursului de manuscrise „Magister”.
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P Județul Hunedoara și se desfășoară în cadrul a trei secțiuni:
1. Manuscrise cu tematică educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
2. Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
3. Literatură (proză, poezie).
Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a unei lucrări inedite. Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă și irevocabilă).
Lansarea volumelor a se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024) organizate de S.I.P. Județul Hunedoara.
Condiții de participare: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât și în format print (letric) la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B, mansardă), însoțit de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea școlară, telefon, e-mail).
Termen de depunere a manuscriselor: 30 august 2024
Afiș „Magister” 2024
Luni, 22 iulie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, după cum urmează:
a) Liceul Tehnologic „Matei Corvin” Hunedoara - se acordă aviz organizare concurs 1 post paznic.
II. Diverse:
1. Se aprobă schimbarea centrului de examen pentru definitivat de la Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva la Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva.
2. Se aprobă Procedura operațională privind repartizarea preșcolarilor/ antepreșcolarilor, etapa de ajustări.
3. Se aprobă 2 cereri de pensionare anticipată a unor cadre didactice, începând cu data de 01.08.2024.
4. Se acordă aviz pentru eliberarea actelor de studii, după cum urmează:
a. diplomă bacalaureat, promoția 2008;
b. diplomă bacalaureat, promoția 2003.
5. Se aprobă recuperarea programului de lucru din ziua de 16.08.2024 prin prelungirea programului de lucru cu 30 de minute dimineața și 30 de minute după amiaza în intervalul 01-08.08.2024.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
Miercuri, 30 martie 2022, a avut loc ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 147 lideri ai grupelor sindicale din unitățile de învățământ din județul nostru.
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:
- Informare martie 2022, nr. 431 din 28 martie 2022
- Situația financiară pentru anul 2021
- Situația financiară pentru luna februarie 2022
- Situație statistică: zone, grupe sindicale, lideri, număr membri, cotizații
- Situație statistică comparativă: cotizații 2021 și cotizația medie
- Precizări privind acordarea ajutoarelor sociale
Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:
1. Proiecte legislative
- Ministerul Educației a publicat pe site-ul edu.ro proiectul de Ordonanță de urgență privind plata diferențelor de drepturi salariale cuvenite personalului didactic din învățământul de stat pentru perioada 1 iulie 2017 – 31 august 2021. Potrivit proiectului de ordonanță de urgență întregul personal didactic ar urma să beneficieze de calculul și plata corecte ale drepturilor salariale cuvenite conform tranșelor de vechime în învățământ (de la data de 01.09.2017). Până la apariția legii continuăm demersurile pentru acționarea în instanță.
- În a doua jumătate a lunii martie fost elaborat și pus în dezbatere proiectul metodologiei și criteriilor de acordare a gradației de merit.
- A fost elaborat proiectul de ordin de ministru cu privire la acordarea voucherelor de vacanță aferente anului 2022, urmând ca acesta să fie adoptat în cel mai scurt timp.
2. În această perioadă s-au derulat următoarele etape ale concursului pentru funcțiile de director și director adjunct care nu au fost ocupate în urma concursului derulat în anul 2021.
3. Se centralizează materialele necesare demarării unui proces pentru recuperarea unor drepturi salariale, respectiv acordarea diferențelor salariale cuvenite pentru tranșele de vechime în învățământ din H.G. nr. 38/2017 (vechile tranșe de vechime, înghețate pe durata implementării legii nr. 153/2017, dar a căror reacordare a fost obținută începând cu 1 septembrie 2021 datorită întârzierii intrării în vigoare în totalitate a acestei legi).
4. Au început demersurile pentru obținerea sporului pentru condiții de muncă. În acest sens, o primă etapă, desfășurată deja în multe unități, o reprezentată stabilirea în cadrul comisiilor paritare a locurilor de muncă care urmează a fi evaluate pentru condițiile de risc existente. Ulterior, fiecare unitate va trebui să demareze procedurile de evaluarea, prin contractarea serviciilor respective de la firme specializate și autorizate.
5. Activitățile curente ale S.I.P. Județul Hunedoara, în pofida calendarului încărcat, se desfășoară în mod normal.
S-a reiterat nevoia/rugămintea ca în actuala situație:
- să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale;
- să fim mai „rezervați” în privința comentariilor pe teme sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare;
- să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);
- să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme scopului existenței sale.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Consiliul Liderilor sau urmând link-ul: https://nou.siphd.ro/index.php?a=3122&t=2022 .