În cadrul Consiliului de administrație al I.S.J. Hunedoara din data de 21 iunie 2022, în conformitate cu prevederile metodologice și în urma finalizării procedurii de evaluare a dosarelor depuse în cadrul concursului pentru acordarea gradației – sesiunea 2022, inclusiv a etapei de evaluare a contestațiilor, a fost validată lista cu rezultatele finale.
Astfel, în sesiunea din acest an a concursului au fost depuse 200 de dosare, toate evaluate, numărul total al gradațiilor de merit acordate fiind de 158 (137 personal didactic și 21 personal didactic auxiliar).
Ultimele etape ale concursului pentru acordarea gradației de merit sunt:
- până la 30 iunie 2022: înaintarea la Ministerul Educației a listelor cu personalul didactic din unitățile de învățământ preuniversitar de stat în vederea acordării gradației de merit;
- până la 8 august 2022: emiterea ordinului ministrului educației pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din învățământul preuniversitar de stat care beneficiază de gradație de merit.
Lista cu rezultatele finale este disponibilă în cadrul documentului atașat.
În data de 6 iunie 2023 a fost adoptat O ME nr. 3958/2022 pentru aprobarea calendarului și a procedurii de evaluare externă în vederea acreditării/evaluării periodice, fiind publicat în Monitorul Oficial nr. 555 din 7 iunie 2022.
Ordinul de ministru clarifică în primul rând calendarul de evaluare externă pentru acreditare/evaluare periodică:
1. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație până la data de 6.06.2022 vor fi soluționate în perioada 9 - 10 iunie 2022, la solicitarea acestora.
2. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație începând cu data de 7.06.2022 până la data de 5.09.2022 vor fi evaluate în perioada 7.09.2022 - 31.12.2022.
3. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație începând cu 6.09.2022 până la 31.12.2022 vor fi evaluate în perioada 2.01.2023 - 31.03.2023.
4. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație în perioada 2.01.2023 - 31.03.2023 vor fie evaluate în perioada 1.04.2023 - 31.05.2023.
5. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație în perioada 1.04.2023 - 2.06.2023 vor fi evaluate cel mai târziu cu o săptămână înainte de finalizarea cursurilor, în funcție de
nivel/profil/specializare/calificare.
Totodată, în Anexa nr. 2 a ordinului de ministru, apare Procedura pentru evaluare externă pentru acreditare/evaluare periodică, care conține câteva precizări deosebit de importante pentru unitățile de învățământ:
1. Unitățile de învățământ de stat și particular care nu au fost supuse evaluării externe periodice/evaluării externe pentru acreditare în termenele prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările și completările ulterioare, au obligația să depună cerere letrică la sediul ARACIP și în format electronic pe platforma https://calitate.aracip.eu, în vederea evaluării externe pentru acreditare/pentru evaluare periodică.
2. Începând cu anul școlar 2023-2024, pentru unitățile de învățământ de stat și particular și componentele organizatorice ale acestora care nu au solicitat Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar conform calendarului derularea procedurii de evaluare externă în vederea acreditării, se va emite ordinul de ridicare a autorizării de funcționare provizorie.
3. Începând cu anul școlar 2024-2025, inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București nu vor/va mai repartiza/aviza plan de școlarizare pentru clasele de început de ciclu unităților de învățământ de stat și particular care nu au solicitat Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar derularea procesului de evaluare externă, conform calendarului.
Reamintim faptul că unitățile de învățământ acreditate se supun periodic, din 5 în 5 ani, evaluării externe periodice.
Marți, 21 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Validarea rezultatelor finale la concursul de acordare a gradațiilor de merit 2022
II. Solicitări de la unitățile de învățământ
III. Analiza raportului și a măsurilor de audit
IV. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă rezultatele finale la concursul de acordare a gradațiilor de merit 2022, conform Anexei 3.
II. Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
a. se acordă aviz organizare concurs pentru ocuparea posturilor vacante, suplimentare stat funcții, promovare grad profesional, conform Anexei 1;
b. se aprobă eliberare acte studii, modificare clase/grupe în planul de școlarizare, suplimentare locuri, conform Anexei 2.
III. Se aprobă constituirea unei comisii care să întocmească un plan de măsuri de audit, precum și componența comisiei: Inspectorul Școlar General, 2 Inspectori Școlari General Adjunct, auditori, contabil șef, rețea școlară, MRU, inspector management, Consiliul Județean, salarizare.
IV. Diverse:
1. Se aprobă modificarea rețelei școlare prin înființarea structurii Dumbrava de Sus în Comuna Ribița.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
În Monitorul Oficial nr. 771 din data de 10.08.2021 a fost publicat O ME nr. 4597/2021 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, prin acest ordin fiind abrogat totodată O MEN 2969/2017.
Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, publicată în Monitorul Oficial nr. 771bis din data de 10.08.2021, sunt precizate condițiile de participare, modul de organizare a concursului, modelele de documente care urmează a fi utilizate, calendarul de concurs, modelele de contracte manageriale, precum și fișele-cadru ale posturilor scoase la concurs.
Calendarul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct este următorul:
14 septembrie - Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere.
15-26 septembrie - Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.
27-29 septembrie - Evaluarea dosarelor de înscriere.
30 septembrie - Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.
1 octombrie - Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică.
4-6 octombrie - Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere.
7 octombrie - Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.
8 octombrie - Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise
13 octombrie - Repartizarea candidaților pe centre
15 octombrie - Desfășurarea probei scrise
15 octombrie - Afișarea rezultatelor la proba scrisă
15-17 octombrie - Depunerea contestațiilor la proba scrisă
18-20 octombrie - Soluționarea contestațiilor la proba scrisă
20 octombrie - Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
21-27 octombrie - Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare.
28-29 octombrie - Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.
1-10 noiembrie - Constituirea comisiilor pentru proba de interviu
12 noiembrie - Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
15 noiembrie - 8 decembrie - Desfășurarea probei de interviu
16 noiembrie - 10 decembrie - Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
13 decembrie - Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.
14-17 decembrie - Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obținerea avizului motivat.
17 decembrie - Validarea rezultatelor finale
20-22 decembrie - Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)
Dintre noutățile acestei metodologii, în raport cu precedentele concursuri pentru ocuparea funcțiilor de conducere din unitățile de învățământ, sunt de amintit:
1. Relaxarea condițiilor de participare la concurs: nu mai este obligatorie apartenența la Corpul Național al Experților în Management Educațional, au fost eliminate condiționările relative la gradul didactic, iar vechimea la catedră minimă este de 5 ani.
2. Modificarea componenței comisiilor de evaluare a probei de interviu (se constituie o comisie pentru fiecare unitate de învățământ): președinte – inspector școlar; membri – doi reprezentanți ai cadrelor didactice, aleși prin vot secret, un reprezentant al consiliului local și un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.
3. Structura și durata probelor de concurs: proba scrisă – 120 minute pentru rezolvarea a 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, care evaluează capacități cognitive, competențe de management și competențe de leadership; proba de interviu – cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, are în vedere competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează (maxim 5 pagini), abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează; competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.
Conținutul integral al ordinului de ministru, precum și al metodologiei aferente, se regăsesc în fișierul atașat acestui articol.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 |
O ME nr. 4597/2021
pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat |
697.898 | APPLICATION/PDF | 2021-08-17 21:06:47 |