Joi, 29 februarie 2024, de la ora 11:00, a avut loc, în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara, ședința cu directorii/directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara. La ședință au participat și inspectorii școlari și de specialitate de la I.S.J. Hunedoara
Ordinea de zi a cuprins:
1. Prezentarea rezultatelor elevilor la simularea națională a Evaluării naționale și a rezultatelor elevilor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat, 2024;
2. Organizarea simulării naționale a examenului de Bacalaureat, 2024;
3. Management - aspecte generale;
4. Analiza evoluției fenomenului de violență în unitățile de învățământ din județul Hunedoara în anul școlar 2023-2024.
5. Diverse
În cadrul lucrărilor au fost prezentate următoarele:
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- prezentarea invitaților;
Diana Lățug – asistent universitar în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Facultatea de Litere, Departamentul de Limbi și Literaturi Scandinave
- admiterea la Facultatea de Litere;
- oportunități pentru viitorii studenți și absolvenți;
Szofia Szasz – inspector școlar general adjunct
- prezentarea rezultatelor la simularea națională a Evaluării naționale;
- concluzii și măsuri care se impun;
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- prezentarea rezultatelor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat;
- concluzii;
- propuneri/măsuri pentru ameliorarea rezultatelor;
Adriana Almășan - inspector școlar general adjunct
- aspecte generale legate de managementul unităților școlare;
- fenomenul violenței în școli;
Elena Bogdan - șef compartiment salarizare
- Memorandum deblocare posturi;
- plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru cei care au salarii nete până la 8000 lei pe un singur contract de muncă;
- plata diferențelor salariale câștigate de sindicate în instanță;
Mariana Miertoiu - contabil șef
- aspecte generale legate de bugetul anului 2024;
Claudia Bălici – inspector de specialitate
- aspecte generale privind gestionarea și implementarea cu succes a proiectelor finanțate de Comisia Europeană.
Paul Rusu, președinte S.I.P. Județul Hunedoara
- precizări privind deblocarea posturilor, plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță, plata titlurilor executorii;
- demersuri pentru colegii care beneficiază de indemnizația de doctorat.
Materiale suport folosite și prezentate în cadrul ședinței pot fi consultate pe site-ul nostru, la rubrica ISJ HUNEDOARA – ȘEDINȚE CU DIRECTORII sau accesând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3430&t=2024.
În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele:
- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare;
- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.
În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)].
Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special].
La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme:
1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități;
2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese;
3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației);
4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns.
De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).
Miercuri, 13 martie 2024, s-a desfășurat ședința lunară a Consiliului de Supraveghere al Casei de Ajutor Reciproc (Instituție Financiară Nebancară) a Salariaților din Învățământul Preuniversitar Județul Hunedoara. Pe lângă problemele curente, au fost aprobate și ultimele materiale realizate în pregătirea Conferinței de alegeri.
După cum am anunțat prin „Convocatorul” postat pe panourile de afișaj ale sindicatului, prin articolul postat pe site-ul organizației în data de 09 februarie și în 13 februarie pe contul de Facebook, Conferința de alegeri a fost convocată pentru data de miercuri, 27 martie 2023, ora 13:00. Conferința se va organiza în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.
Pe agenda de lucru a Conferinței sunt înscrise următoarele puncte:
- Raportul Comitetului de supraveghere;
- Raportul financiar contabil;
- Raportul Comisiei de cenzori;
- Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare;
- Dezbateri;
- Aprobarea materialelor prezentate.
Materialele supuse dezbaterii membrilor CAR sunt postate mai jos.
Convocator Conferință CAR (IFN) SIP Hunedoara
Comisiile de lucru
Agenda de lucru
Regulament de organizare
Raportul Comitetului de supraveghere
Raportul financiar contabil
Raportul Comisiei de cenzori
Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare
În Monitorul Oficial nr. 771 din data de 10.08.2021 a fost publicat O ME nr. 4597/2021 pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, prin acest ordin fiind abrogat totodată O MEN 2969/2017.
Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, publicată în Monitorul Oficial nr. 771bis din data de 10.08.2021, sunt precizate condițiile de participare, modul de organizare a concursului, modelele de documente care urmează a fi utilizate, calendarul de concurs, modelele de contracte manageriale, precum și fișele-cadru ale posturilor scoase la concurs.
Calendarul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct este următorul:
14 septembrie - Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul și a bibliografiei). Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere.
15-26 septembrie - Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată.
27-29 septembrie - Evaluarea dosarelor de înscriere.
30 septembrie - Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.
1 octombrie - Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică.
4-6 octombrie - Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere.
7 octombrie - Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor.
8 octombrie - Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise
13 octombrie - Repartizarea candidaților pe centre
15 octombrie - Desfășurarea probei scrise
15 octombrie - Afișarea rezultatelor la proba scrisă
15-17 octombrie - Depunerea contestațiilor la proba scrisă
18-20 octombrie - Soluționarea contestațiilor la proba scrisă
20 octombrie - Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
21-27 octombrie - Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare.
28-29 octombrie - Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților.
1-10 noiembrie - Constituirea comisiilor pentru proba de interviu
12 noiembrie - Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
15 noiembrie - 8 decembrie - Desfășurarea probei de interviu
16 noiembrie - 10 decembrie - Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
13 decembrie - Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ.
14-17 decembrie - Consultarea grupurilor parlamentare/reprezentanților cultelor religioase si obținerea avizului motivat.
17 decembrie - Validarea rezultatelor finale
20-22 decembrie - Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)
Dintre noutățile acestei metodologii, în raport cu precedentele concursuri pentru ocuparea funcțiilor de conducere din unitățile de învățământ, sunt de amintit:
1. Relaxarea condițiilor de participare la concurs: nu mai este obligatorie apartenența la Corpul Național al Experților în Management Educațional, au fost eliminate condiționările relative la gradul didactic, iar vechimea la catedră minimă este de 5 ani.
2. Modificarea componenței comisiilor de evaluare a probei de interviu (se constituie o comisie pentru fiecare unitate de învățământ): președinte – inspector școlar; membri – doi reprezentanți ai cadrelor didactice, aleși prin vot secret, un reprezentant al consiliului local și un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii, mari și foarte mari sau un reprezentant al unei companii specializate în recrutarea resurselor umane sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional.
3. Structura și durata probelor de concurs: proba scrisă – 120 minute pentru rezolvarea a 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, care evaluează capacități cognitive, competențe de management și competențe de leadership; proba de interviu – cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, are în vedere competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează (maxim 5 pagini), abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează; competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.
Conținutul integral al ordinului de ministru, precum și al metodologiei aferente, se regăsesc în fișierul atașat acestui articol.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 |
O ME nr. 4597/2021
pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat |
697.898 | APPLICATION/PDF | 2021-08-17 21:06:47 |