Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Înscrieri la cursul de formare „Întotdeauna caracterul”

22.11.2021

image/bmp, 589878 octeți

CONTINUĂ înscrierile la cursul de formare „Întotdeauna caracterul”, curs acreditat (12 credite profesionale transferabile) de S.I.P. Județul Hunedoara.

 

Cursul de formare este GRATUIT pentru membrii de sindicat, iar grupul țintă al programului de formare este format din cadre didactice din învățământul preuniversitar (preșcolar, primar și gimnazial), membrii de sindicat,  grupele fiind formate din maxim 35 cursanți.

 

Structurarea programului de formare este următoarea: 

 

  • 24 ore și 30 minute sesiuni on-line (de tip sincron audio-video, webinarii) și pregătirea portofoliilor de evaluare;
  • 23 ore și 30 minute activități on-line (platforma MOODLE).

 

Detalii privind înscriere la acest program de formare aici

 

Nu este nevoie de prezența la sediul sindicatului pentru înscrieri.

 

Toate documentele menționate se vor trimite în format electronic (în format .pdf sau .jpeg.) pe adresa de e-mail: formaresiphunedoara@gmail.com.

 

 

Important

Prelungirea perioadei de înscriere la simpozionul și salonul județean organizate de S.I.P. Hunedoara

23.11.2021

image/jpeg, 94785 octeți

Având în vedere impactul pandemiei de COVID-19 în ceea ce privește comunicarea, S.I.P. Județul Hunedoara a decis să prelungească termenele pentru două dintre acțiunile derulate în fiecare an în cadrul manifestărilor dedicate zilei de 5 octombrie, Ziua Mondială a Educației.

 

1. Simpozionul Județean „Învățământul românesc între tradiție și modernism” – ediția 2021, cu tema „Pozitiv și negativ în educația românească” - perioada de înscriere la ediția acestui an se prelungește până la finalul lunii decembrie 2021, adresa de e-mail pe care membrii de sindicat pot transmite lucrările  fiind siphd.simpozion@gmail.com.

 

2. Salonul Județean „ProfArt” – ediția 2021, cu tema „Reflecții” – perioada de înscriere la ediția acestui an se prelungește până la finalul lunii decembrie 2021, condiția fiind aceea de a transmite către S.I.P. Județul Hunedoara lucrările ce se dorește a fi integrate/expuse, alături de care, pe adresa siphunedoara@gmail.com, vor fi transmise datele de identificare ale autorului, informații tehnice și câte o imagine la o rezoluție cât mai mare cu privire la lucrarea transmisă/lucrările transmise.

 

Alte detalii privind cele două manifestări aici.

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

22.11.2021

image/png, 1936103 octeți

Luni, 22 octombrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări de la unități de învățământ
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se acordă aviz organizare concursuri de ocupare a posturilor, eliberare acte studii, conform Anexei 1.

 

II.    Se avizează procesul verbal al comisiei de cercetare disciplinară, conform Anexei 2.

 

III.    Diverse:
1.    Se aprobă cererea de transfer al unui elev din casa pregătitoare de la Școala Gimnazială „I.G. Duca” Petroșani la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Petroșani.
2.    Se aprobă lista cadrelor didactice care solicită amânarea susținerii gradului II și gradului I, an școlar 2021-2022.
3.    Se aprobă statul de funcții modificat al I.S.J. Hunedoara cu 0,5 post didactic - inspector MRU și 0,5 post nedidactic la compartimentul financiar contabil.
4.    Se aprobă  2 cereri de pensionare cadre didactice, după cum urmează: 1 cerere la limită de vârstă, la sfârșitul semestrului I și 1 cerere pensionare anticipată, începând cu data de 01.12.2021.
5.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a.    Liceul Teoretic „Decebal” Deva – diplomă de bacalaureat, promoția 1996.


Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Nemulțumiri - ,,Foaia de parcurs''
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 18.10.2011
Data ultimei actualizări: 01.12.2021
Numărul de vizualizări: 1856



Federația Sindicatelor din Învățământ Spiru Haret aduce la cunoștință o serie de nemulțumiri în privința deciziilor M.E.C.T.S. referitoare la testele de evaluare inițială, Foaia de parcurs și alte dispoziții, de la începutul anului școlar 2011 - 2012.

Suntem nevoiți să folosim această modalitate de expunere a solicitărilor noastre, deoarece Ministerul Educației continuă să ducă o politică de ignorare a dialogului social, luând decizii majore pentru învățământul preuniversitar, fără să consulte partenerii sociali care ar putea exprima cel mai bine necesitățile reale ale celor care lucrează direct cu elevii și au nu numai expertiză teoretică, ci și practică.

Astfel, având în vedere sesizările primite din partea membrilor de sindicat din unitățile de învățământ, evidențiem următoarele:

1. Testele de evaluare inițială, în forma în care au fost impuse de M.E.C.T.S. la începutul acestui an școlar, se dovedesc a fi inutile deoarece:
a. Elevii care nu au trecut la un alt ciclu de învățământ au fost evaluați de aceleași cadre didactice în anul școlar anterior prin teste multiple, astfel încât acestea cunosc bine nivelul de pregătire al elevilor. În aceste condiții testarea inițială realizată la începutul acestui an, printr-un singur test, devine redundantă.
b. Subiectele testelor de evaluare inițială nu sunt unice la nivel național, prin urmare elevii, cadrele didactice și părinții nu pot să realizeze care este nivelul real de pregătire al beneficiarilor educației raportat la competențele evaluate de examenele naționale.
c. Modelele de teste oferite de MECTS nu acoperă programa școlară, iar în unele cazuri nici nu o respectă.
d. Structura testelor la clasele IX XII nu are legătură cu structura subiectelor de la Bacalaureat.
e. Elevii au tratat testarea cu dezinteres, notele nefiind consemnate în catalog, iar testele fiind redactate după același model elaborat de M.E.C.T.S.
f. La clasele unde se introduc pentru prima dată obiecte de învățământ noi, impunerea testării a fost în egală măsură și nerelevantă, și neavenită, elevii fiind descurajați de faptul că sunt testați dintr-o materie necunoscută, pe care nu au parcurs-o niciodată.
g. Impunerea aplicării tuturor testelor într-un interval foarte scurt de timp a dus la supraîncărcarea elevilor, fiind foarte frecvente situațiile în care aceștia au dat și 2-3 teste pe zi.

2. Nu dorim să se acrediteze ideea că personalul didactic militează împotriva unui sistem de evaluare inițială a elevilor. Funcția de evaluare este una dintre funcțiile de bază ale procesului didactic. Ceea ce reproșăm M.E.C.T.S. este modul în care a conceput și a impus această testare. O evaluare de acest tip și-ar putea dovedi utilitatea dacă:
a. s-ar aplica la nivel național, doar la disciplinele la care se susțin examene naționale, la începutul și la sfârșitul ciclurilor nivelurilor de învățământ;
b. subiectele ar fi unice la nivel național, iar structura, gradul de dificultate și timpul de lucru ar fi compatibile cu nivelul celor de la examenele naționale;
c. discutarea rezultatelor obținute la testele inițiale cu elevii și părinții acestora ar avea caracter informativ și s-ar raporta la concluziile consilierii profesionale realizate de specialiști în domeniu;
d. stabilirea măsurilor de remediere s-ar efectua de specialiști ai M.E.C.T.S. împreună cu cadrele didactice, elevii, părinții; [De remarcat faptul că aplicarea acestor teste oricum generează muncă suplimentară neplătită și discriminări între diferitele categorii de cadre didactice].

3. MECTS a aplicat aceeași politică de impunere a unor măsuri pe termen scurt, fără o evaluare clară a consecințelor asupra sistemului. În cazul de față, atât testarea inițială cât și perioada de recapitulare nefiind prevăzute de programele școlare, efectul este perturbarea programului educațional prin întârzierea parcurgerii materiei și supraîncărcarea ulterioară a elevilor.

4. Factorii politici, în special, acreditează continuu ideea că un cadru didactic muncește mult mai puțin decât norma de lucru de 40 de ore pe săptămână. Însuși Președintele țării evalua activitatea unui profesor la cele 16 ore, în medie, de predare la clasă, apreciind că sunt plătiți cu mult mai mult decât ar merita, comparativ cu alte categorii profesionale. Din păcate, cu mare ușurință, ideea este însușită de o mare parte a societății civile. Se uită că, potrivit art. 262 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 a educației naționale: Activitatea personalului didactic de predare se realizează într-un interval de timp zilnic de 8 ore, respectiv 40 de ore pe săptămână, și cuprinde: a) activități didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire practică și examene de final de ciclu de studii, conform planurilor-cadru de învățământ; b) activități de pregătire metodico-științifică; c) activități de educație, complementare procesului de învățământ: mentorat, școală după școală, învățare pe tot parcursul vieții.
Spre știința expertului din M.E.C.T.S. care se ocupă cu normarea muncii, prezentăm mai jos un calcul, valabil pentru săptămâna în care s-au aplicat, corectat și sintetizat testele de evaluare inițială. Menționăm faptul că, exceptând învățământul primar, cadrele didactice de la celelalte niveluri, gimnazial și liceal, care predau la mai multe clase constituite dintr-un număr de cel puțin 30 elevi, sunt puși în situația de a nu finaliza la timp evaluările, cu efecte negative asupra calității actului didactic. Așadar:
a. Un profesor care predă la cel puțin 9 clase are de corectat cel puțin 270 de teste (a câte 3-4 pagini fiecare). Aplicarea lor înseamnă cel puțin 9 ore în care elevii dau testele.
b. Corectarea în mod serios a unui astfel de test durează în jur de 15 minute. Prin urmare, 270 de teste x 15 min. = 67,5 ore (minim).
c. Discutarea fiecărui test în parte cu părinții fiecărui elev va necesita cel puțin 10 minute, adică 270 de teste x 10 min. = 45 ore.
d. 9 ore + 67,5 ore + 45 ore = minim 121,5 ore:8 ore muncă/zi rezultă 15,18 zile lucrătoare.
e. În cazul în care cadrul didactic este cel care încarcă în bazele de date și rezultatele la testări, raportările sintetice și toată documentația ulterioară aplicării testelor de evaluare inițială, trebuie luat în calcul și timpul necesar acestor operații.
Nu numai că s-au depășit cu mult cele 40 de ore normate pe săptămână, dar însăși săptămâna calendaristică a cadrului didactic trebuie să aibă mult peste 7 zile!!!

5. Nefinanțarea activității de testare inițială a pus cadrele didactice și unitățile de învățământ în situații mai mult decât jenante, umilitoare chiar, aceștia trebuind să recurgă la metode de persuasiune și surse de finanțare precum: părinți, consilii locale, PROPRIUL BUZUNAR, nivelul costurilor fiind destul de ridicat (aprox. 70.000 lei în județul Mureș; 100.000 lei în județul Dolj; 55.000 lei în județul Vaslui; 70.000 lei în județul Teleorman; 160.800 lei în județul Hunedoara etc.)
Deoarece M.E.C.T.S. a cerut ca raportările rezultatelor la testări să se prezinte pe suport de hârtie și în format electronic, fără să țină cont de dotarea tehnică existentă (calculatoare, copiatoare, licențe etc.), unitățile de învățământ și cadrele didactice au trebuit să aloce și alte resurse pentru care nu exista finanțare din surse bugetare. Probabil, așa se va întâmpla și la eventuala testare finală.
Se pare că Ministerul Educației se raportează în permanență la dotările tehnice de care beneficiază el însuși, însă le reamintim experților din această instituție că există, mai ales în zona rurală, școli cu un singur copiator, unul maxim două calculatoare etc.

6. Aceste teste și, în general, modul în care M.E.C.T.S. gândește programele și metodele de remediere a rezultatelor elevilor conduc la o discriminare gravă în rândul cadrelor didactice: unii nu au avut de susținut niciun fel de test de evaluare (datorită disciplinei predate), alții au susținut teste la 4-5 clase, alții la 12-15 clase sau chiar la 18 clase. Într-un sistem de învățământ care funcționează în condiții de normalitate, activitatea suplimentară de aplicare a testelor de evaluare inițială ar fi fost retribuită suplimentar, direct proporțional cu volumul de activitate depusă.

7. Foaia de parcurs la care M.E.C.T.S. se raportează cu atâta satisfacție, prezentând-o ca pe un instrument indispensabil de implementare a reformei în educație, trebuie reevaluată în totalitate, deoarece ea conduce, în prezent, la supraîncărcarea activității cadrului didactic și birocratizarea excesivă a acesteia, cu efecte negative asupra calității actului educațional.
Oferim ca exemplu tipurile de activități săptămânale obligatorii ale unui profesor de liceu, precum și timpul real necesar desfășurării acestora.
a. 18 ore, norma didactică de predare la clasă;
b. 1 oră, consiliere elevi;
c. 1 oră, consultații cu părinții,
d. 10 ore, realizarea activităților de corectare a temelor și a testelor pentru evaluarea curentă și asigurarea notării ritmice;
e. 15 ore, cursuri de formare, perfecționare, obligatorii, prevăzute de Legea nr.1/2001, Legea educației naționale.
TOTAL: 45 ore / săptămână.

La acestea, pe parcursul anului școlar, se mai adaugă:
100-200 ore/an: completarea portofoliului profesorului; completarea portofoliului dirigintelui și a caietului dirigintelui; completarea catalogului; completarea registrului matricol; întocmirea planificărilor și a altor documente (de ex. planuri de lecție); completarea fișelor psihopedagogice ale elevilor; întocmirea sau completarea diferitelor rapoarte cerute de minister sau inspectoratul școlar; participarea la olimpiade și alte concursuri școlare; participarea la examenele naționale; participarea la consilii de administrație și consilii profesorale
4 ore/săptămână, serviciul pe școală
4 ore/lună, ședințe cu părinții
4 6 ore/săptămână, activități extrașcolare
1 2 ore/săptămână, activități în cadrul comisiilor din școală
1 2 ore/săptămână, activități metodice și ședințe de catedră
2 3 ore/săptămână, pregătirea temelor și examenelor pentru cursurile de perfecționare
20 40 ore/an, încheierea situației la învățătură și a rapoartelor
10 30 ore/an, susținerea examenelor de corigență, de încheiere a situației școlare sau de diferențe (acolo unde este cazul)
20 ore/an, comunicare cu părinții elevilor în plus față de consultări, ședințe și lectorate
3 4 ore/zi lucru diferențiat cu elevii mai buni și cei care înregistrează rămâneri în urmă
3 4 ore/săptămână, pregătire cu elevii care susțin examene naționale
2 ore/ săptămână, monitorizarea și comunicarea absențelor
200 400 ore/an, grafice de evoluție și portofolii pentru fiecare elev în parte.

8. Dispozițiile M.E.C.T.S. afectează negativ și învățământul preșcolar. Supraîncărcarea activității unui cadru didactic, mult peste norma de muncă prevăzută pe săptămână, este cu mult mai vizibilă în urma comasării unor unități de învățământ. Asistăm la un paradox: pe de o parte, M.E.C.T.S. constată insuficiența grădinițelor și imposibilitatea familiilor de a beneficia de servicii de calitate pentru copiii aflați la vârstă preșcolară; pe de altă parte, același M.E.C.T.S. comasează grădinițe, astfel că, sub pretextul reducerii cheltuielilor administrative, o directoare de grădiniță se vede pusă în situația de a coordona activitatea unei unități cu 2 3 locații și a desfășura în același timp activitate la grupa de copii. În acest caz, nu putem să mai vorbim de calitatea actului managerial și oferirea unor servicii didactice de calitate.

Urmare celor prezentate, Federația Sindicatelor din Învățământ Spiru Haret a solicitat M.E.C.T.S., Guvernului României și Președintelui României:
1. Renunțarea imediată la toată birocrația asociată așa-zisei reforme a învățământului preuniversitar, care nu face decât să transforme cadrele didactice în producători de rapoarte, sinteze, rezumate etc. si felurite alte documente care nu fac decât să ia din timpul alocat actului didactic propriu-zis.
2. Normarea pe baze reale a activității personalului din învățământ. Specialiștii în educație ai M.E.C.T.S. să ia în calcul toate activitățile desfășurate de un cadru didactic, eventual să experimenteze mai întâi dânșii, la catedră, posibilitatea realizării lor în 40 de ore pe săptămână.
3. Reluarea imediată a dialogului cu partenerii sociali care reprezintă interfața legitimă între personalul din învățământ și factorii de decizie politică din educație.
4. La nivel guvernamental, sumele alocate telegondolelor, parcurilor de distracții, fântânilor arteziene, discotecilor la sate sau altor obiective cu conotații pre-electorale să fie redirecționate către învățământul românesc.

Totodată, Federația Sindicatelor din Învățământ Spiru Haret va solicita Asociațiilor de Părinți și asociațiilor profesionale să susțină demersurile noastre pentru debirocratizarea procesului de învățământ.





Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara