Dragi colegi,
După cum cunoașteți, până la ora actuală guvernanții nu au reușit să identifice soluțiile menite să dezamorseze conflictul de muncă din educație, oferta realizată în cadrul negocierilor de duminică abia putând fi caracterizată și doar praf în ochi.
Ca atare, este necesar să rămânem fermi pe poziții, să continuăm greva generală declanșată, până în prezent aceasta bucurându-se, atât la nivel național, cât și la nivel județean de o largă participare.
Cunoaștem presiunile care se exercită „în subteran” în ceea ce privește ieșirea din grevă de către anumiți responsabili de la nivel central și local, în pofida declarațiilor oficiale ale Ministerului Educației sau ale I.S.J. Hunedoara, ultima dintre acestea vizând convingerea responsabililor cu operarea în ReviSal de a ieși din grevă pentru a opera suspendarea contractelor individuale de muncă.
Așa cum am precizat în informările transmise, o astfel de suspendare, de drept și nu din interes personal cum sugerează materialul transmis în teritoriu de Ministerul Educației, nu reprezintă, din punct de vedere legal, o urgență, după cum nu este imperioasă ieșirea din grevă nici pentru a realiza inspecțiile școlare (cel puțin câtă vreme contractele de muncă nu sunt suspendate), nici pentru a merge în excursiile achitate deja etc., toate acestea înscriindu-se în logica de subminare a acțiunii de protest.
Ca atare, subliniem încă o dată faptul că succesul sau insuccesul acțiunii declanșate, respectiv obținerea unei îmbunătățiri a veniturilor salariaților din educație corespunzător importanței sociale a acestui domeniu, depinde de fiecare dintre noi, și anume de măsura în care vom reuși să rezistăm presiunilor exercitate.
Mulțumim pe această cale tuturor celor care, membri de sindicat sau nu, au intrat și rămân în grevă, conștienți că este singura cale rămasă pentru a obține ceea ce ne-am propus, prin aceasta dând dovadă de solidaritatea și colegialitatea ce ar trebui să ne caracterizeze. Mulțumim totuși și celor care, refuzând participarea la greva generală sau abandonându-și pe parcurs colegii, ba chiar încearcă demobilizarea participanților, ne conving fără drept de apel în ceea ce privește absența calităților mai sus menționate.
Uniți suntem puternici!
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” și Federația Națională Sindicală „ALMA MATER“, în numele salariaților din învățământ ale căror drepturi și interese le reprezintă, au respins ieri, 21 mai 2023, așa-zisa ofertă a Guvernului României.
NU avem nevoie de ajutoare sociale!
NU suntem asistați social!
AVEM nevoie de salarii decente!
NU am decis să facem grevă peste noapte!
NU facem jocuri politice!
ESTE greva oamenilor școlii, este greva celor peste 200.000 de angajați din învățământ, care s-au săturat de nepăsarea guvernanţilor. Este greva celor care spun răspicat: AȘA NU SE MAI POATE!
ACUM, mai mult ca oricând, este important să dăm dovadă de unitate.
Le mulţumim pentru susţinere şi înţelegere părinţilor şi elevilor!
Atenție, însă, la manipulările și dezinformările de pe rețelele sociale și cele care apar în spaţiul public pe anumite site-uri! Facem apel atât la jurnalişti, cât şi la membrii de sindicat să verifice informațiile la nivelul organizațiilor sindicatele teritoriale sau la federaţiile reprezentative din învăţământ!
De aproape doi ani tragem semnale de alarmă, organizăm acțiuni de protest. Din anul 2021 și până în prezent, când s-a luat decizia declanșării grevei, am avut următoarele acțiuni de protest:
• 6 decembrie 2021 – am depus la Registratura Guvernului 163.000 de petiții ale angajaților din învățământ prin care aceștia au solicitat majorarea în regim de urgență a salariilor;
• 20-22 decembrie 2021 – am pichetat sediul Guvernului României;
• 13 ianuarie 2022 – am pichetat sediul Guvernului României;
• 19 ianuarie 2022 – am organizat o grevă de avertisment de două ore;
• 25 mai 2022 – am organizat un miting de protest în Piața Victoriei;
• 1 februarie 2023 – am pichetat sediul Guvernului României;
• 21 februarie 2023 – am anunțat, prin intermediul unui comunicat de presă, că vom declanșa greva generală;
• 29 martie 2023 – am pichetat sediul Guvernului României;
• 25-26 aprilie 2023 – am pichetat sediul Guvernului României;
• 10 mai 2023 – am organizat un marș de protest la care au participat peste 15.000 de angajați din învățământ;
• 17 mai 2023 – am organizat o grevă de avertisment de două ore.
Atenționăm Guvernul României că, dacă în perioada imediat următoare nu se implică serios în soluționarea problemelor care fac obiectul grevei generale din învățământ şi nu vine cu propuneri care să fie acceptate de membrii de sindicat, salariaţii din educaţie sunt hotărâți ca, în paralel cu greva generală, să iasă masiv în stradă.
Marți, 30 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările din partea unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă raportul referitor la profesorii de sprijin și elevi cu CES. Se vor face demersuri la ME pentru suplimentarea posturilor profesorilor de sprijin.
2. Se respinge solicitarea de desfășurare cursuri online pentru un elev, pe motiv de arest la domiciliu, deoarece nu există bază legală.
3. Se aprobă pensionarea anticipată a unui cadru didactic, începând cu data 01.09.2023.
4. Se aprobă pensionarea la limită de vârstă a unui cadru didactic, începând cu data 01.09.2023.
5. Se solicită o detașare în interesul învățământului, ca urmare a sentinței judecătorești.
6. Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a. Diplomă de bacalaureat, promoția 2002.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
Formarea continuă a cadrelor didactice cuprinde dezvoltarea profesională și evoluția în carieră conform art. 242, alin. (1) din Legea Educației Naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare.
Formarea continuă reprezintă, potrivit legislației în vigoare, atât un drept, cât și o obligație. Astfel, personalul didactic, precum și personalul de conducere, de îndrumare și de control din învățământul preuniversitar este obligat să participe periodic la programe de formare continuă, astfel încât să acumuleze, la fiecare interval consecutiv de 5 ani, considerat de la data promovării examenului de definitivare în învățământ, minimum 90 de credite profesionale transferabile (CPT).
Furnizorii de formare continuă acreditați, atât din sectorul public de educație cât și privat, sunt organizați în Registrul național al furnizorilor de formare continuă acreditați, tot aici regăsindu-se și oferta de programe de formare continuă acreditate.
După cum s-a informat la momentul respectiv, Metodologia-cadru privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare a creditelor profesionale transferabile a fost modificată în această vară prin O ME nr. 4224/2022, prin Nota nr. 4663/DGMRURS/2022 fiind transmise în teritoriu și procedurile corespondente.
Noutatea majoră implicată de noile reglementări este posibilitatea de a echivala în credite profesionale transferabile a cursurilor de formare pentru care până în prezent se recunoșteau doar ore de formare, precum și posibilitatea echivalării diferitelor alte activități derulate de cadrele didactice și care contribuie la dezvoltarea personală și profesională a acestora.
Noua metodologie implementează în primul rând o nouă structurare a programelor de formare continuă, care include și recunoașterea contextelor informale și non-formale, după cum urmează:
Categoria 1 - Programe pentru dezvoltare profesională continuă acreditate, numite în continuare programe acreditate constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar, în domeniul de specializare corespunzător funcției didactice ocupate sau în domeniul psihopedagogic și metodic pentru evoluția în cariera didactică și management educațional strategic, pentru care validarea calitativă se realizează prin alocare de credite profesionale transferabil.
Categoria 2 - Programe pentru dezvoltare profesională continuă complementare, numite în continuare programe complementare constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învățământul preuniversitar, în domenii complementare specializării, pentru care validarea calitativă se realizează prin recunoaștere și echivalare în credite profesionale transferabile a competențelor certificate de furnizorul de formare în documente de certificare eliberate ca urmare a absolvirii programului.
Categoria 3 - Programe pentru dezvoltare personală și abilitare funcțională, numite în continuare programe pentru abilitare funcțională constituie forme ale dezvoltării personale a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, în sensul dezvoltării abilităților și deprinderilor în domenii conexe domeniului educațional dar care asigură suport pentru autonomia pedagogică și pentru dezvoltarea comportamentelor sociale adecvate (inclusiv activități de tipul sesiunilor de comunicări științifice, simpozioane, workshopuri și alte activități cu impact asupra stilului pedagogic și asupra autonomiei profesionale a cadrului didactic), pentru care validarea calitativă se realizează prin recunoaștere și echivalare în credite profesionale transferabile a competențelor demonstrate de cadrul didactic în procesul de predare-învățare-evaluare.
Evaluarea și validarea achizițiilor dobândite de personalul didactic prin diferite programe și forme de organizare a formării continue se realizează pe baza Sistemului de acumulare, recunoaștere și echivalare a creditelor profesionale transferabile.
Recunoașterea, echivalarea și validarea achizițiilor dobândite de personalul didactic prin diferite programe și forme de organizare a formării continue, la nivelul fiecărei unități de învățământ, se realizează de către Comisia de Mentorat Didactic și Formare în Cariera Didactică - CMDFCD, cu atribuții prevăzute de Regulamentul de Organizare și Funcționare a Unităților de Învățământ - ROFUIP.
Unitatea de învățământ, prin CMDFCD, eliberează anual o adeverință din care să rezulte îndeplinirea condiției de formare continuă, conform unui model elaborat de Ministerul Educației
Pentru îndeplinirea condiției de formare de 90 de CPT, fiecărui cadru didactic, la nivelul unității de învățământ, prin CMDFCD, i se calculează numărul de credite profesionale transferabile dobândite, după formula:
a) minimum 40 credite profesionale transferabile dobândite prin participarea la programe acreditate;
b) maximum 35 credite profesionale transferabile dobândite prin participarea la programe complementare;
c) maximum 15 credite profesionale transferabile dobândite prin participarea la programe pentru abilitare funcțională.
Informații suplimentare în această privință se regăsesc în infograficul de mai jos (plasat și la rubrica Informații utile/Infografice/Cariera didactică), în timp ce legislația implicată este disponibilă în cadrul rubricilor Juridic/ Legislație/Raporturi de muncă/Cariera didactică și Ministerul Educației/Ordine de ministru.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Modificări în formarea continuă | 6.235.399 | APPLICATION/PDF | 2022-11-22 10:58:19 |