Miercuri, 05 martie 2025, a avut loc la Colegiul Național „Sf. Sava” din București, în organizarea Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, dezbaterea publică a proiectelor planurilor-cadru pentru învățământul liceal.
Întâlnirea, desfășurată pe parcursul a mai bine de șase ore, la care au participat peste 150 de cadre didactice/lideri de sindicat din toate județele țării, s-a bucurat de prezența reprezentanților la vârf ai Ministerului Educației și Cercetării (M.E.C.): ministrul educației, Daniel Ovidiu David, precum și secretarii de stat Sorin Ion și Bogdan Cristescu.
Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație a fost reprezentat de Gabriel Vrînceanu, șef serviciu, și Ana Pauliuc, consilier.
Din partea Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic au participat Dana Stroe, director adjunct și Camelia Ghețu, șef serviciu.
Au mai fost prezenți Ruxandra-Eugenia Regalia, inspector școlar general adjunct și Eugen Ilea, președintele Federației Naționale a Părinților ProEdu.
Apreciem acțiunea ca fiind un real succes:
- singura dezbatere, în afara celei organizate de M.E.C. la care a participat conducerea ministerului;
- cea mai lungă dezbatere, peste 6 ore, prelungindu-se cu peste o oră și jumătate față de programul inițial;
- peste 40 de colegi au putut să ia cuvântul și să-și prezinte opiniile;
- un dialog deschis cu reprezentanții instituțiilor responsabile.
Vom reveni cu o sinteză a discuțiilor. Până atunci atașăm acestui articol materialele supuse dezbaterii de către M.E.C. și un material sintetic al Federației noastre.
Urmează ca Ministerul Educației și Cercetării să facă modificările potrivit celor rezultate din dezbaterile publice, planurile-cadru rezultate să fie din nou discutate cu noi, iar apoi să fie aprobate în comisia de validare.
MATERIALE ATAȘATE
Materiale F.S.E. „Spiru Haret”
- Agenda evenimentului
- Planurile-cadru pentru învățământul liceal - de la viziune la realitate
Materiale M.E.C. - Prezentarea proiectelor planurilor-cadru de învățământ pentru învățământul liceal
- Aspecte cheie;
- Impactul asupra cadrelor didactice. Oportunități;
- Aspecte care vizează elevii;
- Aspecte de interes pentru părinți;
- Aspecte care vizează operatorii economici;
- Puncte de vedere asupra principalelor observații exprimate în cadrul consultării publice privind planurile cadru de învățământ liceal.
Prin Ordinul nr. 3463 din 4 martie 2025, emis de ministrul educației și cercetării, a fost stabilită structura anului școlar 2025-2026.
Astfel, anul școlar 2025-2026 începe la data de 1 septembrie 2025, se încheie la data de 31 august 2026 și are o durată de 36 de săptămâni de cursuri. Excepții: clasele a VIII-a (35 săptămâni), clasele din învățământul liceal-filiera tehnologică (37 săptămâni), clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă (34 săptămâni).
Cursurile anului școlar 2025-2026 încep la data de 8 septembrie 2025.
Anul școlar 2025-2026 se structurează, pe intervale de cursuri și intervale de vacanță, astfel:
a) intervale de cursuri:
- de luni, 8 septembrie 2025, până vineri, 24 octombrie 2025;
- de luni, 3 noiembrie 2025, până vineri, 19 decembrie 2025;
- de joi, 8 ianuarie 2026, până vineri, 6 februarie 2026, respectiv vineri, 13 februarie 2026, sau vineri, 20 februarie
2026, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii
primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de
învățământ;
- de luni, 16 februarie 2026, respectiv luni, 23 februarie 2026, sau luni, 2 martie 2026, la decizia inspectoratelor
școlare județene/al municipiului București, după caz, până vineri, 3 aprilie 2026;
- de miercuri, 15 aprilie 2026, până vineri, 19 iunie 2026;
b) intervale de vacanță:
- de sâmbătă, 25 octombrie 2025, până duminică, 2 noiembrie 2025;
- de sâmbătă, 20 decembrie, 2025 până miercuri, 7 ianuarie 2026;
- o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 9 februarie-1 martie
2026;
- de sâmbătă, 4 aprilie 2026, până marți, 14 aprilie 2026;
- de sâmbătă, 20 iunie 2026, până duminică, 6 septembrie 2026.
Programul național "Școala altfel" și Programul "Săptămâna verde" se desfășoară în perioada 8 septembrie 2025-
3 aprilie 2026, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de
învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.
Alte detalii la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – ORGANIZAREA SITEMULUI EDUCAȚIONAL – STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR
link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2432&q=2&r=20
Miercuri, 12 martie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Suplimentare plan școlarizare
II. Analiză prevederi OUG nr. 9/2025
III. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă suplimentarea planului de școlarizare cu 1 clasă a IX-a, profil sportiv, la Liceul Tehnologic ”Dimitrie Leonida” Petroșani.
II. Se prezintă prevederile OUG nr. 9/2025, art. IV, alin. (10) referitor la raportul de muncă pentru personalul contractual. Se propune efectuarea unei analize pentru identificarea persoanelor aflate sub incidența acestor prevederi din I.S.J. Hunedoara, unități conexe, unități de învățământ.
III. Diverse:
1. Se aprobă Procedura operațională referitor la anonimizare datelor cu caracter personal la olimpiada școlară de tehnologie.
2. Se aprobă Procedura operațională referitor la desfășurarea și organizarea olimpiadei școlare de tehnologie.
3. Se aprobă detașarea în interesul învățământului pe funcția de director la Școala Primară Hășdău.
4. Se amână misiunea de audit pentru verificarea SDS.
Luni, 16 decembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări din partea unităților de învățământ.
II. Emitere aviz conform pentru reÈ›eaua unităților de învățământ pentru anul È™colar 2020-2021.
III. Diverse.
În cadrul È™edinÈ›ei au fost luate următoarele hotărâri:
I. Solicitări din partea unităților de învățământ, astfel:
a. Școala Gimnazială ,,Dr. A. Vlad' Orăștie - se recomandă adresarea la CNAP pentru înfiinÈ›area 1 clasă a V-a ,,Step by step';
b. Școala Gimnazială Nr. 4 Vulcan - se prezintă modificarea orarului din data de 16.12.2019;
c. Liceul Tehnologic ,,Constantin Bursan' Hunedoara - se aprobă modificarea orei la 30 minute din cauza defectării centralei termice;
d. Școala Gimnazială Sântămăria Orlea - se prezintă modificarea orarului pentru data de 19.12.2019;
e. Școala Gimnazială ,,Andrei Șaguna' Deva - se amână solicitarea de întregire a 1 post secretar până după 1 ianuarie 2020;
f. Liceul Tehnologic ,,Dimitrie Leonida' PetroÈ™ani - se acordă aviz pentru organizarea concursului pentru următoarele posturi: 1 post profesor învățământ preÈ™colar, 1 post îngrijitor, perioadă nedeterminată È™i 1 post muncitor, perioadă nedeterminată.
II. Se analizează reÈ›eaua È™colară pentru anul 2020-2021, conform proiectelor de hotărâre de consiliu local È™i se hotărăște:
1. 58 proiecte primesc aviz conform, conform anexei;
2. 6 proiecte nu primesc aviz conform: UAT BăniÈ›a, UAT Bretea Română, UAT Lunca Cernii de Jos, UAT Râu de Mori, UAT Valea Nandrului È™i UAT Deva, conform anexei;
3. UAT Pui nu a trimis proiect de hotărâre È™i se propune funcÈ›ionarea conform anexei.
III. Diverse:
1. Se prezintă adresa referitoare la activitatea în cadrul proiectului INTESPO.
2. Se aprobă suplimentarea numărului de posturi cu 5 tutori în proiectul POCU, cod SMIS 107621.
3. Se validează rezultatele concursurilor organizate pentru ocuparea posturilor de auditor intern, consilier financiar, contabil și secretar, conform anexelor.
4. Se aprobă prelungirea detașării unui angajat al ISJ Hunedoara cu 6 luni sau până la organizarea concursului.
5. Se aprobă solicitarea Primăriei Comunei Sălașu de Sus de schimbare destinație pentru 8 imobile, conform anexei.
Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica DOCUMENTE MEN, ISJ, CCD-SEDINÈšE CA al ISJ.