Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

16.01.2025
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

13.01.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.01.2025
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.12.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.12.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

09.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.12.2024
Consiliul Național al Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

02.12.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.11.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.11.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

18.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2024
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.11.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.11.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.10.2024
Activități sportive în cadrul „Cupei educatorului 2024”

14.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2024
Conferința - dezbatere: „Educație și (reformare)!?”

04.10.2024
Vernisajul Salonului „ProfArt 2024 - Inspirație”

04.10.2024
Lansarea volumelor premiate în cadrul concursului „Magister 2024”

04.10.2024
Vernisaj „ProfArt” 2024. Premiere „ProfArt” 2023. Lansare de carte „Magister” 2024

03.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.10.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.09.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.09.2024
Ședința comună a Consiliilor Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - S.I.P. Județul Hunedoara

17.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.09.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

29.08.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.08.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.08.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.07.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.06.2024
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.05.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

23.05.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.04.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

08.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.03.2024
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.03.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

18.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2024
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

12.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației

11.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.02.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.02.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.02.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

31.01.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret” - Delegații S.I.P. Județul Hunedoara

23-26.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

22.01.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

22.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.01.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

15.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

20.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

06.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2023
Conferința „Oferiți educației o șansă”

04.10.2023
Ziua Mondială a Educației: Festivitate premiere pensionari

04.10.2023
Vernisaj „ProfArt 2023” + Lansare de carte „Magister 2023”

28.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.09.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

06.09.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

05.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

04.07.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.06.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.06.2023
Miting de protest

06.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.05.2023
Marș de protest

30.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.05.2023
Pichetare și marș de protest

22.05.2023
Declanșarea grevei generale pe termen nedeterminat

12.05.2023
După miting

10.05.2023
Miting de protest

10.05.2023
Miting și marș de protest

09.05.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.05.2023
Ședința cu directorii, secretarii și contabilii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

05.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.05.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

03.05.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

26.04.2023
Pichetarea Guvernului României

25.04.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

25.04.2023
Pichetarea Guvernului României

24.04.2023
Ședința publică - Comisia județeană de mobilitate, pretransferul personalului didactic de predare

24.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.04.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.04.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

03.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

29.03.2023
Marș de protest I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Dezbatere privind pachetul legilor educației

27.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2023
Pichetare și marș de protest

22.03.2023
Pichetarea sediului Prefecturii Hunedoara

22.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.03.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

09.03.2023
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.03.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

28.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.02.2023
Ședința cu administratorii financiari din unitățile de învățământ

20.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.02.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.02.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

02.02.2023
Pichet de protest

02.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

01.02.2023
Pichetarea sediului Guvernului

20.01.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

18.01.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

18.01.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

17.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2023
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

12.01.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

09.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.12.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.12.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.12.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

12.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.12.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

07.12.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.12.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.11.2022
Ședința de lucru (secretari, contabili) cu reprezentanții M. E.

28.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.11.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

24.11.2022
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

23.11.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.11.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

31.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.10.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2022
Educația se face cu educatori motivați - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la minifotbal

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la gimnastică

05.10.2022
Cupa Educatorului - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședința publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședința comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20-22.12.2021
Pichetare Prefectură

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

29.03.2019
Conferința CAR (IFN) SIP Hunedoara și Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2019
Împreună pentru o educație de calitate - acțiune de pichetare

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2018
Semnarea Acordului între Guvernul României și Federațiile Reprezentative din Învățământ

13.10.2018
Cupa Educatorul - Hunedoara, EuroSportCenter

13.10.2018
Conferința „Despre Educația Viitorului Acum”

13.10.2018
Contribuția educației la dezvoltarea României moderne

28.06.2018
Ziua Națională a Educației (Ziua Învățătorului)

26.06.2018
Întâlnire cu Ministrul Educației

26.06.2018
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

26.06.2018
Pichetarea Ministerului Educației Naționale

12.10.2017
Cupa educatorului - gimnastică - fete

12.10.2017
Dezbatere publică „Profesori liberi. Profesori puternici”

12.10.2017
Cupa educatorului - fotbal - băieți

12.10.2017
Cupa educatorului - festivitate de premiere

15.09.2017
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

23.05.2017
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

03.04.2017
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.03.2017
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

13.06.2016
Ziua Națională a Educației

08.06.2016
Miting de protest ,,ÎMPREUNĂ PENTRU EDUCAŢIE''

22.04.2016
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”. Pichetarea Prefecturii Mureș

21.04.2016
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.04.2016
Conferinţa Anuală CAR şi Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

09.02.2016
Dezbaterea „Viitoarele planuri-cadru - între așteptări și realitate”

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației. Cupa Educatorului

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației: Dezbaterea publică „Educația 2018”

04.05.2015
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

19.03.2015
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

20.12.2014
Miting şi marş de protest pentru personalul nedidactic

13.10.2014
Cupa Educatorului

13.10.2014
Cadrul didactic: statut actual și soluții - dezbatere publică

08.10.2014
Salonul ,,ProfArt - Perspective''

22.06.2014
Ziua Națională a Educației

17.05.2014
Întâlnire cu preşedintele Comisiei Învăţământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu președintele Comisiei Învățământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu Ministrul Educației

11.04.2013
Sediul SIP Hunedoara

11.04.2013
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

17.01.2012
Audiere publică. Mai este nevoie de dialog social real?

24.10.2011
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2010
Miting de protest organizat de confederaţiile sindicale împotriva intenţiei de reducere cu 25 % a salariilor bugetarilor

26.09.2010
Învățământul românesc, între profesionalism și politicianism

26.09.2010
Miting și marș de protest

26.09.2010
F. S. I. „Spiru Haret”

26.09.2009
Ziua Muncii Decente, miting de protest

26.09.2009
Negocieri cu Guvernul

26.09.2009
Pichetarea Parlamentului

26.09.2009
Conferinţa Judeţeană a CNSLR - FRĂŢIA Hunedoara

26.09.2008
Votarea Legii 221/2008 în Parlament

26.09.2008
Conferinţa Naţionala F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2008
Dezbaterea pachetului de legi privind educaţia

26.09.2008
Miting de protest, „Stop politizării învăţământului”

26.09.2008
Consfătuirea Naţională ,,Politici de personal''

26.09.2007
Consiliul Național F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2007
Cursuri de formare profesională şi sindicală

26.09.2007
Săptămâna Educației

26.09.2006
Clubul Educatorilor

26.09.2006
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2006
Inaugurarea Clubului Educatorilor

26.09.2006
Miting

26.09.2006
Vizita ministrului educaţiei

26.09.2005
Conferinţa Asociaţiei Europene a Cadrelor Didactice, Secţiunea România

26.09.2005
Alegeri la Uniunea Județeană C.N.S.L.R. Frăția

26.09.2005
Euromiting

26.09.2005
Greva generală

26.09.2005
Mişcări de protest

26.09.2005
ACORD între Guvernul României şi federaţiile sindicale din învăţământ

26.09.2004
Mitingul federaţiilor sindicale din învăţământ

26.09.2004
Schimb de experienţă

26.09.2003
Conferința Națională F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Cursuri de perfecţionare profesională şi sindicală

26.09.2003
Mitingul F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Vizita delegaţiei M.E.C.T.

26.09.2002
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2002
Consiliul Național al Federației Sindicatelor Independente din Învățământ „Spiru Haret”

26.09.2002
Spectacolul extraordinar „Farmecul operetei” susținut de Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”

26.09.2002
Schimb de experiență cu Sindicatul Învățământ din Voievodina

26.09.2002
Ziua Mondială a Educatorilor



Actualitate

Oferta SIP TOUR Excursie în Moldova

17.01.2025

image/png, 1570186 octeți

Agenția SIP Tour, agenție coordonată de organizația noastră, organizează excursie tematică în Moldova.


Perioada:   01.05.2025 – 04.05.2025
Preț:  1450 lei / persoană (se poate achita și cu tichete de vacanță)
Servicii incluse:
     Transport: - pe ruta Deva – Gura Humorului – Piatra Neamț - Deva;
     Cazare:     - 2 nopți la Best Western Hotel din Gura Humorului;
                       - 1 noapte la Hotel Ceahlăul din Piatra Neamț;
     Masa:        - mic dejun și cină în regim bufet suedez;
                       - prânz la pachet în data de 02.05;
                       - masă câmpenească la han în 02.05 (bufet rece și produse tradiționale: borș la ceaun,
                        cu varză la ceaun, fasole cu cârnați; pachet de băuturi: apă, bere, vin; consum nelimitat 3 ore)

     Intrările la obiective.

Program:
    01.05.2025 – deplasare Deva - Gura Humorului;
    02.05.2025 - vizităm Mănăstirea Voroneț, Muzeul Oului, Muzeul de Păpuși, Mănăstirea  Moldovița, Mănăstirea Putna;
    03.05.2025 – deplasare Gura Humorului - Piatra Neamț; vizităm Mănăstirea Agapia, Muzeul „Ion Creangă” de la Humulești, Muzeul Memorial „Mihail Sadoveanu”, Rezervația de Zimbri;
    04.05.2025 – deplasare Piatra Neamț - Deva (prin Cheile Bicazului).


Rezervările se fac telefonic/whatsapp: 0769 019 852 sau e-mail: turism@siphd.ro
Condiții de plată: 50% la rezervare, iar diferența până la data de 02.04.2025.
Condiții de anulare: 50% din valoarea sejurului până la data de 02.04.2025; după această dată penalizarea este de 100%. Se acceptă schimbare de nume.
Note:
  • Cazarea se va face în camere duble.
  • Prețul este calculat pentru un număr de 49 persoane.

Important

Decontul navetei - informare

08.01.2025

image/jpeg, 1147401 octeți

Ca urmare a discuțiilor generate de apariția Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru prorogarea unor termene, referitor la decontarea cheltuielilor de NAVETĂ, facem următoarele precizări.

 

Articolul este lung și „tehnic” așa că vom începe cu:

 

CONCLUZII

 

1. De decontarea cheltuielilor de navetă beneficiază cadrele didactice și personalul didactic auxiliar din unitățile de învățământ (cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată sau determinată).

 

2. Decontarea cheltuielilor de navetă se realizează pentru personalul didactic atât din mediul rural, cât și din mediul urban:
   a) fie prin decontarea abonamentelor pe mijloacele de transport în comun – AUTO, CFR, naval, 
   b) fie prin decontarea contravalorii biletelor pe respectivul mijloc de transport în comun,
   c) fie prin decontarea carburantului la valoarea unui abonament pentru ruta respectivă sau pentru distanțe similare.

 

3. Obligația decontării cheltuielilor de navetă revine angajatorului (care face plata efectivă) și administrației publice locale (care prevede în buget și alocă unităților de învățământ fondurile necesare decontării cheltuielilor de transport ale personalului didactic care are locul de muncă în altă localitate decât cea de domiciliu/reședință).

 

4. Nu există nicio prevedere legală care să dea posibilitatea administrației locale să deconteze preferențial cheltuielile de navetă (de exemplu, pe considerentul tarifului, numai pe anumite mijloace de transport sau numai cu anumite firme de transport, agreate de autorități). 
   Singura excepție o constituie dispoziția de la alin. (8) al art. 7 din Normele metodologice: „(8) Se interzice decontarea cheltuielilor cu efectuarea navetei cu autoturismul proprietate personală, pentru cadrele didactice și personalul didactic auxiliar, atunci când acestea au asigurate servicii de transport gratuit cu autovehiculele destinate transportului de persoane deținute/asigurate de către autoritățile administrației publice locale sau de către unitatea de învățământ, iar orarul mijloacelor de transport nu diferă cu mai mult de 2 ore de orarul/programul beneficiarului.”

 

5. De decontarea cheltuielilor de navetă beneficiază în continuare și personalul didactic din unitățile conexe, în conformitate cu dispozițiile exprese ale art. 8 din Normele metodologice aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 569/2015: 
   „Art. 8. Prezentele norme metodologice se aplică, în mod corespunzător, și personalului didactic și didactic auxiliar angajat în unitățile de învățământ pentru activități extrașcolare și unitățile conexe din învățământul preuniversitar de stat, finanțarea pentru sumele necesare decontării navetei asigurându-se, în acest caz, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educației și Cercetării Științifice.”

 

6. De decontarea cheltuielilor de navetă beneficiază și cadrele didactice de sprijin și itinerante care își desfășoară activitatea la una sau mai multe unități de învățământ sau la domiciliul/reședința elevilor, astfel cum se prevede expres la art. 53 alin. (3) din Contractul Colectiv de Muncă Unic La Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar (înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a, nr. 1/26.07.2023):
   „(3) Cadrele didactice de sprijin și itinerante care își desfășoară activitatea la una sau mai multe unități de învățământ sau la domiciliul/reședința elevilor, indiferent de regimul de mediu, beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport, în măsura în care își desfășoară activitatea în altă localitate decât cea de domiciliu/reședință.”

 

7. În ceea ce privește personalul administrativ (nedidactic), până la aplicarea dispozițiilor art. 139 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 198/2023 [care reglementează decontul navetei pentru tot personalul din învățământ – prevedere inserată în urma repetatelor demersuri sindicale], există doar posibilitatea decontării navetei reglementată prin contractele colective de muncă - la nivel de unitate / de grup de unități (în măsura în care există) sau de sector de negociere colectivă învățământ preuniversitar. În acest sens, C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199/05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023 prevede:
   „Art. 53. (1) Personalului din învățământ care își desfășoară activitatea în altă localitate decât localitatea de domiciliu/reședință i se decontează cheltuielile de navetă la și de la locul de muncă, de către autoritățile administrației publice locale, la solicitarea consiliului de administrație al unității/instituției prevăzute în Anexa nr. 3. 
(2) În cazul în care nu există mijloace de transport în comun pentru localitățile prevăzute la alin. (1), transportul angajaților se poate asigura cu microbuzele care realizează transportul elevilor, pe rutele de transport ale elevilor.”

 

„TEHNIC”

 

Art. LI din O.U.G. nr. 156/2024 prorogă aplicarea mai multor dispoziții cuprinse în Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, între care și pe cele ale art. 139 alin. (2) lit. d) din lege, după cum urmează:
„(1) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, aplicabilitatea unor dispoziții prevăzute în Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 613 din 5 iulie 2023, cu modificările și completările ulterioare, se prorogă după cum urmează:
(…) f) prevederile art. 139 alin. (2) lit. d), alin. (3) și (7) se prorogă până la începutul anului școlar 2026-2027;”.

 

Art. 139 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 198/2023 prevede: „(2) Finanțarea de bază se asigură din bugetul de stat, pentru următoarele articole de cheltuieli, în funcție de care se calculează costul standard per antepreșcolar/preșcolar/elev, după cum urmează: (...) d) cheltuieli de transport pentru personalul din învățământul preuniversitar care nu dispune de locuință în unitatea administrativ-teritorială unde are postul.”
[Aplicarea textului respectiv era oricum deja prorogată până la data de 01.09.2025, efect al dispozițiilor art. XXVI alin. 1 lit. e) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 115/2023: „Începând cu data intrării în vigoare a acesteia, aplicabilitatea prevederilor art. 139 alin. (2) lit. d), alin. (3), (7) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 613 din 5 iulie 2023, cu modificările ulterioare, se prorogă până la începutul anului școlar 2025-2026.”.]

 

În același timp însă, art. 127 lit. k) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 prevede:
„Art. 127. În domeniul educației, autoritățile administrației publice locale au următoarele atribuții:
(...) k) asigură personalului didactic care nu dispune de locuință în unitatea administrativ-teritorială decontarea cheltuielilor de transport;”.

 

O.U.G. nr. 156/2024 nu prorogă și art. 127 lit. k) din Legea nr. 198/2023, astfel că în prezent suntem în aceeași situație ca și anterior intrării în vigoare a O.U.G. nr. 156/2024.

 

În consecință, în materia decontării cheltuielilor de transport pentru personalul didactic din învățământul preuniversitar care nu dispune de locuință în localitatea unde are postul, sunt incidente în continuare aceleași dispoziții aplicabile și în anul anterior, respectiv:

 

1. Art. 127 lit. k) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările ulterioare, anterior citat – autoritățile administrației publice locale neputându-se prevala de dispozițiile art. 139 alin. (2) lit. d), prorogat, pentru a justifica nedecontarea cheltuielilor de navetă ale personalului didactic. 

 

2. Art.  1 alin. (3) din Ordinul ministrului educației nr. 6072/2023 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii aplicabile la nivelul sistemului național de învățământ preuniversitar și superior (emis în temeiul prevederilor art. 248 alin. (2) din Legea nr. 198/2023), cu modificările ulterioare: „Până la elaborarea metodologiilor, regulamentelor și a altor acte normative necesare pentru punerea în aplicare a Legii nr. 198/2023 se aplică dispozițiile privind organizarea, funcționarea sistemului de învățământ preuniversitar și desfășurarea procesului de învățământ aflate sau intrate în vigoare la data de 1 septembrie 2023.”

 

3. Normele metodologice privind decontarea cheltuielilor pentru naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat, aprobate prin H.G. nr. 569/2015, care detaliază procedura și condițiile de decontare a navetei, inclusiv atribuțiile concrete ale autorităților administrației publice locale.
Dispozițiile Normelor metodologice aprobate prin H.G. nr. 569/2015 rămân aplicabile, în ceea ce privește decontarea cheltuielilor pentru naveta personalului didactic, având în vedere atât prorogarea intrării în vigoare a dispozițiilor art. 139 alin. (2) din Legea nr. 198/2023, prin art. LI alin. (1) lit. f) din O.U.G. nr. 156/2024, cât și dispozițiile privitoare la măsurile tranzitorii aplicabile în sistemul de învățământ preuniversitar până la elaborarea tuturor actelor normative și actelor administrative de punere în aplicare a dispozițiilor Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023 [respectiv art. 248 alin. (2) din lege și art. 1 alin. (3) din O.M.E. nr. 6072/2023].

Eveniment

Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.01.2025

image/jpeg, 650807 octeți

Joi, 16 ianuarie 2025, de la ora 10:00, a avut loc, pe parcursul a mai bine de oră și jumătate, în sistem videoconferință, ședința cu directorii/directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara.  În momentul de „vârf” al ședinței au fost conectate 166 persoane.

 

Ordinea de zi:
1.    Organizarea simulării județene a examenului de Evaluare Națională, sesiunea 2025;
2.    Organizarea probelor de competențe din cadrul examenului național de Bacalaureat, sesiunea 2025;
3.    Precizări privind acordarea burselor școlare;
4.    Prezentarea aspectelor legislative privind segregarea școlară;
5.    Aspecte fiscal-bugetare specifice învățământului preuniversitar din OUG nr. 156/30.12.2024;
6.    Diverse.

 

În cadrul lucrărilor au fost prezentate următoarele: 

Maria Ștefănie - inspector școlar general, I.S.J. Hunedoara:
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- mulțumiri pentru activitatea desfășurată;
- pe parcursul mai multor intervenții s-au făcut scurte precizări relativ la:
    - egalitatea de șanse: solicitări din partea elevilor;
    - probele de competențe din cadrul examenului de bacalaureat, 2025;
    - programul „masă sănătoasă”;
    - acordarea burselor;
    - decontul navetei personalului didactic.

Zsofia Szasz – inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- organizarea probelor de competențe din cadrul examenului național de bacalaureat (prezentare ppt);
- aspecte legale privind segregarea școlară (prezentare ppt).

Adriana Almășan – inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- procedura privind completarea și arhivarea declarațiilor de interese pentru personalul didactic de predare.

Mariana Miertoiu – contabil șef, I.S.J. Hunedoara:
- măsuri financiare și fiscale introduse prin OUG 153/2024.

Maria Ștefănie - inspector școlar general, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind simularea județeană a evaluării naționale. (Prezentare PPT)

Alina Bratu – inspector de specialitate istorie și discipline socioumane, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind predarea disciplinei educație juridică.

Ioan Nistor – consilier juridic, I.S.J. Hunedoara:
- informare juridică;
- obligația unităților/directorilor de a solicita asistența juridică din partea I.S.J.;
- dosarul electronic;
- actualizarea registrului de riscuri. 

Elena Bogdan – șef serviciu, I.S.J. Hunedoara:
- blocarea posturilor; posibilitatea ocupării doar a posturilor unice; se așteaptă Memorandumul de deblocare;
- plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești eșalonată pe 5 ani;
- prima de carieră didactică/profesională este plătită din alte surse, nu din cele bugetare; 
- voucherele de vacanță: diminuarea sumelor; coplată;
- planificarea concediilor;
- evaluarea personalului administrativ pentru activitatea din anul 2024.

Paul Rusu – președinte, S.I.P. Județul Hunedoara:
- aspecte discutate la întâlnirea cu ministrul educației:
- nemulțumirile existente în sistem urmare a „ordonanței trenuleț”;
- o abordare comună a problemelor educației;
- plata  profesorilor implicați în organizare și desfășurarea examenelor naționale;
- decontarea navetei personalului didactic;
- nemulțumiri legate de problema implicării cadrelor didactice în acordarea burselor sociale;
- alte probleme punctuale.

 

Materiale suport folosite și prezentate în cadrul ședinței pot fi consultate pe site-ul nostru, la rubrica ISJ HUNEDOARA – ȘEDINȚE CU DIRECTORII sau accesând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3430&t=2025.

30.12.2024
08.11.2024
02.02.2023
24.11.2022
11.07.2022
06.03.2024
De ce educația românească este o catastrofă?
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 10.10.2016
Data ultimei actualizări: 08.01.2025
Numărul de vizualizări: 2338



O întrebare care, la modul în care este pusă, presupune că s-ar fi constatat sau cel puțin cineva ar fi afirmat ceva de genul acesta. La propriu, nici una dintre situații nu a fost efectivă. De unde întrebarea atunci?

Este vorba în primul rând de o temă remanentă în societatea românească, una a cărei revenire, mai mult sau mai puțin motivată de evenimente, reușește de fiecare dată să ,,inflameze'' opinia publică. Desigur, ,,vâlvătaia'' se stinge destul de repede, precum ne-am obișnuit de ceva vreme relativ la tot ceea ce ajunge în atenția opiniei publice, fără ca după aceea să preocupe pe cineva și o analiză adecvată a lucrurilor și mai ales identificarea unor posibile soluții.

O astfel de ,,inflamare'' s-a produs și în zilele din urmă, cu ocazia deschiderii anului universitar, moment în care diferiți ,,oameni de stat'' (politicul fiind oarecum ,,tras pe dreapta'' pentru moment) au găsit de cuviință să își aducă aminte de ceva de genul educației și mai ales să enunțe diferite idei relativ la calitatea acesteia.

În măsura în care urmăriți pe cât de puțin ceea ce este adus în atenția opiniei publice, va fi ușor de recunoscut că ,,problema'' care a condus la aceste rânduri sunt declarațiile făcute la Timișoara de către Klaus Iohannis, președinte al României.

,,Nici măcar nu reușim să atingem gradul de alfabetizare pe care l-am avut cu ani în urmă. Cum ne putem explica faptul că toți investitorii cer meseriași și noi avem o țară plină de licee teoretice, dar nicio școală care-i pregătește pentru o meserie. Rezultatul e o tragedie națională, îi ducem pe toți până la bacalaureat, îi mințim. Deci, actualul sistemul educațional îi minte pe elevi și pe părinți că le dă o educație potrivită. Nu le dă, pentru că nu e adaptată pieței muncii. Și atunci toți ajung la bac și cred că e totul ok, dar nu e. ''

,,Dascălii sunt prost pregătiți și de multe ori jigniți, dar așteptăm ca școala să fie extrem de performantă. Sistemul educațional le dă această posibilitate, îi pregătește destul de bine în specialitate, destul de prost în zona psihopedagogică și a practicii. ''

Este drept că totodată, ,,dascălul nu este privit ca o verigă importantă a societății. Cea mai banală și clară dovadă este nivelul salarizării. O societate care își respectă dascălii nu-i lasă să trăiască la pragul sărăciei. ''

Și am putea continua cu astfel de citate, dar nu am descoperi decât o mulțime de truisme, mai mult sau mai puțin întemeiate, care denotă, din nefericire, doar o cunoaștere superficială a sistemul educativ (între noi fie vorba, vizibilă mai ales în presă, de unde par să fie luate informațiile, ele având o prea mică contingență cu realitatea).

Concluzia desprinsă pornind de la astfel de declarații, idee de altfel exprimată contextual, nu poate fi decât una singură: nu avem numai o problemă, ci o adevărată tragedie, iar în cele din urmă o catastrofă.

Cu ce să începem, pentru a vedea totuși care este starea de fapt, încercând să obținem o imagine mai de ansamblu, decât fragmentarele idei vehiculate pe ici pe acolo?

Opțiunea noastră va privi, inevitabil, cadrele didactice, iar un prim pas ar fi ,,mult hulita'', uneori, titularizare (ideea fiindcă avem un număr mare de titulari, deci de contracte pe perioadă nedeterminată, ar fi vinovata pentru menținerea la catedră a unor profesori slab pregătiți sau dezinteresați). Cum stau de fapt lucrurile? Precum în tabelul de mai jos, care arată, destul de simplu, că avem o fluctuație mult mai mare a personalului didactic decât media la nivel internațional, iar contractele pe perioadă nedeterminată sunt cu un procent destul de consistent (13%) sub această medie. Cu alte cuvinte, exact invers decât se tot reproșează. ,,Catastrofa'' generatoare de ,,tragedie'' nu se datorează oare și nepăsării față de statutul de salariat al cadrului didactic?

Situația tipului de contract de muncă al cadrelor didactice
Sursa: OECD, Baza de date TALIS 2013

Tip contract

România (%)

Media internațională (%)

Angajat cu normă întreagă

91,6

82,4

Angajat cu normă parțială (71%-90% din norma didactică)

2

7,3

Angajat cu normă parțială (50%-70% din norma didactică)

3,3

6,4

Angajat cu normă parțială (sub 50% din norma didactică)

3,1

3,9

Contract de muncă pe perioadă nedeterminată

69,5

82,5

Contract de muncă pe perioadă determinată mai mare de un an școlar

5,6

5,8

Contract de muncă pe perioadă determinată de un an școlar sau mai puțin

25

11,9



Mergem mai departe...

Poate soluția ar fi să se mai desființeze din școli atunci, iar în urma unei ,,selecții'' riguroase, să rămână cei mai bine pregătiți, având în vedere că oricum numărul de copii a tot scăzut. Câteva cifre însă:

Situația personalului în unitățile de învățământ
Sursa: OECD, Baza de date TALIS 2013

Criterii

România

Media internațională

Numărul de elevi/cadru didactic

15

12

Număr de cadre didactice/personal de asistență psihopedagogică

22

14

Număr de cadre didactice/personal administrativ

8

6

Număr mediu de elevi dintr-o clasă

22

24



Ce ne arată aceste date? Că suntem din nou sub media internațională (o spunem aici și o putem avea în minte mai tot timpul de-a lungul acestor rânduri: chiar nu are rost să ne comparăm efectiv pe cifre cu toate acele sisteme educative despre care se tot amintește, prin prisma performanței lor, atunci când unul sau altul mai organizează câte un ,,cor de bocitoare''), iar toate scăderile masive ale numărului de elevi abia ne-au adus în situația de a începe să zărim măcar media internațională. Credeți, pe aceste date, că mai are rost să aducem în discuție tot personalul auxiliar actului didactic, că ne referim de la psihologi, asistenți sociali, laboranți, informaticieni și până la secretare, contabile, șoferi, personal de îngrijire și mai ști noi ce altceva? Nu. Iar răspunsul nu numai că ne-ar fi net defavorabil, ci ne-ar arăta penuria în care se zbat o mare parte a școlilor românești, fără a mai lua în calcul o eventuală încercare de creștere a calității serviciilor educaționale.

Poate muncesc profesorii prea puțin (știți, acea idee cu creșterea normei didactice)?

Timpul de lucru și norma didactică în Europa
(* timp la dispoziția unității școlare)
Sursa: EURYDICE

Țara

Timp de lucru total

Norma didactică

România

40

18

Danemarca

37

22

Finlanda

17-21*

14-18

Franța

35

15-20

Norvegia

38

18

Polonia

40

14

Spania

38

20-23

Anglia (UK)

35

23



Dacă vom privi cu atenție modul în care sunt distribuite lucrurile din punct de vedere temporal, nu vom putea spune că stăm nici mai bine, nici mai rău, deși ar fi loc și pentru mai bine (este greu de spus atunci cum pot apare declarații de genul că ,,profesorii din România au printre cele mai mici norme didactice din Europa''.

Și așa mai departe în ceea ce privește personalul, fie doar și aceste date fiind lămuritoare că aproape toate așa-numitele ,,reforme'' sau ce or mai fi gândit diferitele specii, fie ele politice sau tehnocrate, nu au prea băgat în seamă problemele existente în școli, ci mai curând ceea ce au auzit și ei de prin presă sau la o bârfă mai mare sau mai mică. Evident, nici nu încape discuție să luăm în calcul salarizarea, comparațiile fiind aproape fără noimă.

O să trecem în schimb la altceva. Oare ce se întâmplă în clasă, comparativ cu alte locuri?

Procentajele profesorilor care au declarat că folosesc practicile de predare precizate frecvent sau în aproape toate lecțiile
Sursa: OECD, Baza de date TALIS 2013

Țara

Expun rezumatul noțiunilor însușite (%)

Elevii lucrează în grupuri mici (%)

Utilizarea sarcinilor diferențiate (%)

Prezentarea unui subiect nou plecând de la o situație de viață (%)

Elevii lucrează la proiecte (%)

Elevii utilizează TIC în clasă sau pentru proiecte (%)

Media internațională

73,5

47,4

44,4

68,4

27,5

37,5

România

76,7

55,7

58

54,4

21,6

26

Danemarca

79,5

79,7

44,2

68,7

23,1

73,9

Finlanda

62

36,7

36,6

63,7

14,1

18,2

Franța

74,3

36,8

22

56,9

21,8

24,2

Coreea de Sud

70,8

31,8

20,4

49,5

14

27,6

Norvegia

89,2

72,7

67,4

53,6

33,7

73,8

Polonia

78,1

42,4

55,5

75,5

15,8

36,4

Spania

71,8

33,4

40,3

77,3

26,4

37

Anglia (UK)

75,2

58,4

63,2

62,5

38,3

37,1



Dacă vom cerceta datele furnizate de tabelul de mai sus, ideea care se va impune este aceea a funcționalității unor modele mai mult sau mai puțin diferite de abordare a activității didactice, din acest punct de vedere neputând privilegia o anumită combinație, cu atât mai mult dacă vom lua în calcul rezultatele. De exemplu...

Sinteza performanțelor PISA 2012 (punctaj)
Sursa: OECD, Baza de date PISA 2012

Țara

Matematică

Citire/Lectură

Științe

Media OECD

494

496

501

România

445

438

439

Danemarca

500

496

498

Finlanda

519

524

545

Franța

495

505

499

Coreea de Sud

554

536

538

Norvegia

489

504

495

Polonia

518

518

526

Spania

484

488

496

Anglia (UK)

494

499

514



Lăsând de o parte discuția relevanței acestor teste, vom constata că modele didactice diferite conduc adesea într-o aceeași zonă de rezultate, cu o excepție: România.

Care ar putea fi cauza?

Poate mediul școlar, atmosfera din școlile românești este mult mai neprielnică. Direct spus, așa cum se tot repetă, elevii nu se simt bine la școală (vorba multora dintre indicatorii de evaluare ai școlilor românești, ,,starea de bine'' a elevilor este cam ignorată; nu vom lua în calcul ,,fericirea'', nu de alta dar nu prea cadrează traducerile românești, așa încât să luăm în discuție titluri de presă precum ,,elevii români, cei mai nefericiți din lume'' sau chiar declarații recente ale diferiților miniștrii ai educației, care insistă pe ,,iadul'' din școlile românești).

Procentajul elevilor care declară că se simt bine la școală
Sursa: OECD, Baza de date PISA 2012

Țara

Procentajul elevilor care declară că se simt bine la școală (%)

Media OECD

80

România

78

Danemarca

86

Finlanda

69

Franța

81

Coreea de Sud

60

Norvegia

87

Polonia

70

Anglia (UK)

83



Deci parcă lucrurile nu stau chiar cum se spune... Dar dacă elevii sunt ,,nefericiți'' poate sunt cadrele didactice ,,fericite'', de unde și rezultatele... O glumă poate aceste ultime cuvinte? Nu, fiindcă dacă o să corelăm veniturile salariale (în principiu, cu cât sunt mai mici, cu atât mai mare va fi ,,nefericirea'', adică eficiența) cu rezultatele, am putea spune că oricum sunt (,,fericiți'' sau ,,nefericiți''), sunt printre cei mai eficienți:

Corespondența între salariile profesorilor și performanța la matematică
(* PIB per capita mai mare de 20.000 USD; * PIB per capita mai mic de 20.000 USD)
Sursa: OECD, Baza de date PISA 2012



Oare ce să ne facem? Că nu este chiar așa cum ni se spune că ar fi (cum se încearcă să fim convinși că ar fi; oare de ce?)? Poate sunt altele cauzele? Anticipând, am spune că mai curând...

Poate chiulul?

Chiul - lipsa la anumite ore din programul zilnic
(În ultimele două săptămâni de școală complete, de câte ori ați lipsit de la anumite ore?)
Sursa: OECD, Baza de date PISA 2012



O idee ar cam fi pe aici, deși oricât am încerca să o asociem cu ,,nefericirea'' de mai sus, nu prea vom reuși să o facem. Chiulul acesta pare să aibă puțin mai mult cu totul alte cauze decât școala efectivă...

De aici poate și diferitele rezultate? Precum cele de la bacalaureat, cel de care se leagă atât de tranșant ideea de minciună în fragmentele citate în debutul acestui text (care nu face, de altfel, decât să repete un loc comun). Am încerca niște comparații și pe aici pentru a vedea cum stau lucrurile, dar ne vom regăsi destul de repede într-un impas: modul de organizare a ceea consfințește încheierea ciclului liceal și accesul mai departe, în ciclul universitar, (că acesta ar cam fi rolul în cele din urmă) este deosebit de diferit de la o țară la alta, că nu prea avem termene de comparație. Poate am reuși într-o anumită măsură dacă am lua în calcul Franța, de unde ne-am luat modelul la un moment sau altul. Dacă citim cifrele brute, vom descoperi un procent de 87,8% promovabilitate în 2015, iar o întoarcere în timp ne va duce pe la 75% în 1995 și descendent până prin vremurile lui Napoleon, adică acum vreo 200 de ani. Este o comparație clar în defavoarea noastră:

Rata de promovare a examenului de bacalaureat din numărul elevilor prezentați
Sursa: INS, CNEE

Criteriul

2009/2010

2010/2011

2011/2012

2012/2013

2013/2014

Rata de promovare din numărul elevilor prezentați

76,3

55,6

56,2

64,3

71



Totuși, pentru a avea o idee pe unde stăm să comparăm cifrele brute? Nu, nu ne-ar ajuta la mare lucru, având în vedere că nu am obține decât cel mult ,,apă la moară'', mai ales atunci când ne dorim să ,,înfierăm cu mânie proletară'' situația educației românești.

Într-adevăr, nu sunt îmbucurătoare aceste rezultate și ele ar fi cu atât mai puțin dacă am lua în calcul și rata prezentării la examenul de bacalaureat. A lucra doar cu cifrele însă, fără a vedea cauzele, pornind de la chiulul amintit și până la rigiditatea examinării (indiferent de filieră profil, specializare etc.), pornind de la ceea ce punem la dispoziție elevilor pentru a învăța pentru acest examen și mergând până la dorința de a participa, a promova și a merge mai departe (în forma actuală, este singura semnificație)...

Sau, revenind la cauze, poate dotările?

Număr elevi/calculator în școlile europene
Sursa: Survey of Schools: ICT in Education, 2013

Țara

Nr. elevi/calculator

- învățământ primar -

Nr. elevi/calculator

- învățământ gimnazial -

Nr. elevi/calculator

- învățământ liceal -

Media UE

7

5

4

România

17

13

10

Danemarca

3

3

2

Finlanda

6

5

4

Franța

8

5

3

Norvegia

3

3

1

Polonia

10

8

9

Spania

3

3

4



Este suficient și acest exemplu pentru a înțelege că suntem departe de oricare dintre țările cu care dorim să ne comparăm. Școlile sunt aproape pustii din punctul de vedere al dotărilor, cu excepția cazurilor în care ele au mai venit când și când, dar odată cu trecerea timpului au devenit mai curând exponate de muzeu... Cu atât mai mult cu cât, în ceea ce privește școlile românești, rămânând la această problemă a dotării cu calculatoare, fiind atât de puține ele sunt grupate în cabinetele și laboratoarele de informatică, ici-colo rătăcit câte un laptop de care trag nenumărate cadre didactice etc.

Poate atunci avem un învățământ mult prea teoretic, vorba de mai sus?

Distribuția elevilor în funcție de tipul de învățământ secundar superior (2011)
Sursa: EUROSTAT

Țara

Învățământ vocațional (tehnic, tehnologic, profesional și vocațional)

Învățământ general (teoretic)

Media UE

49,6

50,4

România

63,7

36,3

Danemarca

47,3

52,7

Finlanda

68,8

31,2

Franța

44,2

55,8

Norvegia

54,1

45,9

Polonia

47,2

52,8

Spania

42,9

57,1



Sau, chiar luând amestecul ușor diferit din România:

Rata brută de cuprindere în învățământul liceal, pe filiere de formare
Sursa: INS

Criteriul

2011/2012

2012/2013

2013/2014

Total învățământ secundar

96

94,9

91,2

Învățământ teoretic și vocațional

41,7

43,4

45,1

Învățământ tehnologic și profesional

54,8

51,6

47,2



Hm... Se vede că vorbim despre țări diferite (iar adevărata problemă, dacă vom privi cu atenție datele, este alta: aducerea potențialilor elevi la școală). Nu știm care este țara domnului președinte, dar pe la noi învățământul tehnic, tehnologic și profesional este bine implementat. Ah, că mai toți trebuie să se descurce la modul teoretic, asta nu mai ține nici de profesori, nici de școli, ci chiar de domnul președinte și de toți ceilalți care ,,învârt'' câte ceva prin acea zonă a deciziei de stat.

Sau poate pregătirea profesorilor, participarea la cursurile de perfecționare?

Participarea la cursurile de perfecționare

Țara

Procentajul profesorilor care au participat la activități de perfecționare în ultimele 12 luni (%)

Procentajul profesorilor care NU au plătit participarea la cursuri de perfecționare (%)

Procentajul profesorilor care au plătit PARȚIAL participarea la cursuri de perfecționare (%)

Procentajul profesorilor care au plătit INTEGRAL participarea la cursuri de perfecționare (%)




Copyright © 2002-2024 SIP Hunedoara

ANPC SAL   ANPC SOL