Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

27.03.2024
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.03.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

18.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2024
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

12.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației

11.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.02.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.02.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.02.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

31.01.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret” - Delegații S.I.P. Județul Hunedoara

23-26.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

22.01.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

22.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.01.2024
Ședința Biroului Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara

15.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

20.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

06.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2023
Conferința „Oferiți educației o șansă”

04.10.2023
Ziua Mondială a Educației: Festivitate premiere pensionari

04.10.2023
Vernisaj „ProfArt 2023” + Lansare de carte „Magister 2023”

28.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.09.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

06.09.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

05.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

04.07.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.06.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.06.2023
Miting de protest

06.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.05.2023
Marș de protest

30.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.05.2023
Pichetare și marș de protest

22.05.2023
Declanșarea grevei generale pe termen nedeterminat

12.05.2023
După miting

10.05.2023
Miting de protest

10.05.2023
Miting și marș de protest

09.05.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.05.2023
Ședința cu directorii, secretarii și contabilii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

05.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.05.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

03.05.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

26.04.2023
Pichetarea Guvernului României

25.04.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

25.04.2023
Pichetarea Guvernului României

24.04.2023
Ședința publică - Comisia județeană de mobilitate, pretransferul personalului didactic de predare

24.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.04.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.04.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

03.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

29.03.2023
Marș de protest I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Dezbatere privind pachetul legilor educației

27.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2023
Pichetare și marș de protest

22.03.2023
Pichetarea sediului Prefecturii Hunedoara

22.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.03.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

09.03.2023
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.03.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

28.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.02.2023
Ședința cu administratorii financiari din unitățile de învățământ

20.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.02.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.02.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

02.02.2023
Pichet de protest

02.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

01.02.2023
Pichetarea sediului Guvernului

20.01.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

18.01.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

18.01.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

17.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2023
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

12.01.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

09.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.12.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.12.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

14.12.2022
Ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.12.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

12.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.12.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

07.12.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.12.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.11.2022
Ședință de lucru (secretari, contabili) cu reprezentanții M. E.

28.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.11.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

24.11.2022
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

23.11.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.11.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

31.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.10.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2022
„Educația se face cu educatori motivați” - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la minifotbal

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la gimnastică

05.10.2022
„Cupa Educatorului” - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședință comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20-22.12.2021
Pichetare Prefectură

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

29.03.2019
Conferința CAR (IFN) SIP Hunedoara și Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2019
„Împreună pentru o educație de calitate” - acțiune de pichetare

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2018
Semnarea Acordului între Guvernul României și Federațiile Reprezentative din Învățământ

13.10.2018
Cupa Educatorul - Hunedoara, EuroSportCenter

13.10.2018
Conferința „Despre Educația Viitorului Acum”

13.10.2018
Contribuția educației la dezvoltarea României moderne

28.06.2018
Ziua Națională a Educației (Ziua Învățătorului)

26.06.2018
Întâlnire cu Ministrul Educației

26.06.2018
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

26.06.2018
Pichetarea Ministerului Educației Naționale

12.10.2017
Cupa educatorului - gimnastică - fete

12.10.2017
Dezbatere publică „Profesori liberi. Profesori puternici”

12.10.2017
Cupa educatorului - fotbal - băieți

12.10.2017
Cupa educatorului - festivitate de premiere

15.09.2017
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

23.05.2017
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

03.04.2017
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.03.2017
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

13.06.2016
Ziua Națională a Educației

08.06.2016
Miting de protest ,,ÎMPREUNĂ PENTRU EDUCAŢIE''

22.04.2016
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”. Pichetarea Prefecturii Mureș

21.04.2016
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.04.2016
Conferinţa Anuală CAR şi Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

09.02.2016
Dezbaterea „Viitoarele planuri-cadru - între așteptări și realitate”

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației. Cupa Educatorului

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației: Dezbaterea publică „Educația 2018”

04.05.2015
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

19.03.2015
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

20.12.2014
Miting şi marş de protest pentru personalul nedidactic

13.10.2014
Cupa Educatorului

13.10.2014
„Cadrul didactic: statut actual și soluții” - dezbatere publică

08.10.2014
Salonul ,,ProfArt - Perspective''

22.06.2014
Ziua Națională a Educației

17.05.2014
Întâlnire cu preşedintele Comisiei Învăţământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu președintele Comisiei Învățământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu Ministrul Educației

11.04.2013
SIP Hunedoara

11.04.2013
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

17.01.2012
Audiere publică. Mai este nevoie de dialog social real?

24.10.2011
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2010
Miting de protest organizat de confederaţiile sindicale împotriva intenţiei de reducere cu 25 % a salariilor bugetarilor

26.09.2010
„Învățământul românesc, între profesionalism și politicianism”

26.09.2010
Miting și marș de protest

26.09.2010
F. S. I. „Spiru Haret”

26.09.2009
„Ziua Muncii Decente”, miting de protest

26.09.2009
Negocieri cu Guvernul

26.09.2009
Pichetarea Parlamentului

26.09.2009
Conferinţa Judeţeană a CNSLR - FRĂŢIA Hunedoara

26.09.2008
Votarea Legii 221/2008 în Parlament

26.09.2008
Conferinţa Naţionala F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2008
Dezbaterea pachetului de legi privind educaţia

26.09.2008
Miting de protest, „Stop politizării învăţământului”

26.09.2008
Consfătuirea Naţională ,,Politici de personal''

26.09.2007
Consiliul Național F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2007
Cursuri de formare profesională şi sindicală

26.09.2007
Săptămâna Educaţiei

26.09.2006
Clubul Educatorilor

26.09.2006
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2006
Inaugurarea Clubului Educatorilor

26.09.2006
Miting

26.09.2006
Vizita ministrului educaţiei

26.09.2005
Conferinţa Asociaţiei Europene a Cadrelor Didactice, Secţiunea România

26.09.2005
Alegeri la Uniunea Județeană C.N.S.L.R. Frăția

26.09.2005
Euromiting

26.09.2005
Greva generală

26.09.2005
Mişcări de protest

26.09.2005
ACORD între Guvernul României şi federaţiile sindicale din învăţământ

26.09.2004
Mitingul federaţiilor sindicale din învăţământ

26.09.2004
Schimb de experienţă

26.09.2003
Conferința Națională F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Cursuri de perfecţionare profesională şi sindicală

26.09.2003
Mitingul F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Vizita delegaţiei M.E.C.T.

26.09.2002
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2002
Consiliul Național al Federației Sindicatelor Independente din Învățământ „Spiru Haret”

26.09.2002
Spectacolul extraordinar „Farmecul operetei” susținut de Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”

26.09.2002
Schimb de experiență cu Sindicatul Învățământ din Voievodina

26.09.2002
Ziua Mondială a Educatorilor



Actualitate

Conferința anuală a CAR (IFN) SIP Hunedoara

28.03.2024

image/jpeg, 353875 octeți

Miercuri, 27 martie 2024, a avut loc ședința Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 146 de delegați, alături de aceștia fiind prezenți membrii Comitetului de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara, precum și membrii Comisiei de cenzori C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara.

 

Ordinea de zi a Conferinței a cuprins următoarea problematică: prezentarea, dezbaterea și aprobarea rapoartelor de activitate, precum și prezentarea propunerilor, dezbaterea și aprobarea unor modificări la Normele de creditare. 

 

Materialele prezentate, dezbătute și aprobate, în baza Regulamentului de organizare a Conferinței, au fost: Raportul Comisie de validare; Raportul Comitetului de Supraveghere; Raportul financiar-contabil; Bilanțul contabil; Raportul Comisiei de cenzori; Propuneri de modificare a Normelor de creditare.

 

Toate materialele utilizate în cadrul Conferinței au fost comunicate în teritoriu și postate pe site-ul siphd.ro, atât în cadrul unor articole dedicate, cât și în cadrul rubricii CAR/Conferința anuală.

 

Dintre noutățile privind funcționarea C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara sunt de amintit:
-    începând cu data de 1 ianuarie 2024, toate împrumuturile se acordă în ordine cronologică;
-    începând cu data de 1 ianuarie 2024, pentru noile împrumuturi se completează noile tipuri de formulare;
-    începând cu data de 1 ianuarie 2024, toate dosarele de împrumut vor fi completate, în momentul acordării împrumutului/virării împrumutului, cu graficul de rambursare și informații standard la nivel european pentru consumatorii de credite; aceste documente vor fi transmise și pe e-mail împrumutatului, iar dovada se arhivează la dosarul titularului împrumutului.
-    începând cu data de 1 ianuarie 2024, se menține posibilitatea completării fondului social din împrumutul solicitat;
-    membrii C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara nu mai pot retrage sume din fondul social sub limita sumei de 12500 lei (fondul social necesar pentru împrumutul maxim);
-    începând cu data de 1 ianuarie 2024, nu se mai aprobă compensarea împrumutului din fondul social, compensarea fiind posibilă doar la retragerea din casa de ajutor reciproc;
-    începând cu data de 1 ianuarie 2024, refinanțările se pot solicita doar după plata a jumătate din împrumutul inițial/refinanțat.

 

Totodată s-a subliniat evoluția pozitivă a activității C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara, singurul „obstacol” fiind reprezentat de timpul de așteptare (aproximativ 3 luni) până la obținerea unui împrumut din momentul solicitării, acesta datorat în primul rând numărului mare de cereri de împrumut, acestea motivate desigur de dobânzile reale deosebit de avantajoase pentru membrii de sindicat (sub 2,5% pe an). 

 

În acest sens, C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara dovedindu-se din momentul preluării sale de către S.I.P. Județul Hunedoara a fi de un real ajutor pentru salariații din învățământul hunedorean, s-a subliniat că una dintre posibilitățile de a fluidiza și mai mult activitatea este aceea de a demara o nouă campanie de informare la nivelul unităților de învățământ cu scopul atragerii de noi membri (numărul membrilor C.A.R. la finalul anului precedent era de 2643, ceea ce, raportat la numărul membrilor de sindicat, reprezintă puțin peste jumătate dintre aceștia).

 

Important

Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației

12.03.2024

image/jpeg, 42135 octeți

 În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele: 

- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare

- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.

 

În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)]. 

 

Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special]. 

 

La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme: 

 

1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități; 

 

2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese; 

 

3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației); 

 

4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns. 

 

De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).

Eveniment

Consiliul Liderilor/Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.03.2024

image/png, 1936103 octeți

Miercuri, 27 martie 2024, a avut loc ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 146 lideri de grupe sindicale, lideri de zonă, președintele, consilierul juridic al organizației, alături de aceștia fiind prezenți membrii Comitetului de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara, precum și membrii Comisiilor de cenzori S.I.P. Județul Hunedoara și C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara. De asemenea, cu această ocazie a fost realizată și o ședință a Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara.

 

Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți. 

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Informare martie 2024; Situație statistică privind numărul membrilor de sindicat S.I.P. Județul Hunedoara; Situații financiare februarie 2024; Redirecționarea a 3,5% din impozitul pe venit; Formular 230; Programul de loialitate MOL România; Excursie SIP Tour – Nisipurile de aur.

 

Alături de problemele cuprinse în cadrul informării scrise, prezentate și discutate în cadrul ședințelor, s-a insistat și pe următoarele aspecte:
1.    Etapele de mobilitate aflate în curs de desfășurare – s-au oferit lămuriri suplimentare privind etapele de pretransfer și continuitate de către doamna Maria Ștefănie, inspector școlar general, și doamna Camelia Beșleagă, inspector școlar pentru managementul resurselor umane (prezente în prima parte a ședinței);
2.    Distribuirea cardurilor de carieră didactică și a cardurilor profesionale – în ultima perioadă au fost corectate și retransmise listele cu cei îndreptățiți să beneficieze de aceste programe, dar care până la ora actuală nu au primit cardurile respective sau acestea nu au fost alimentate cu sumele cuvenite; problema a fost ridicată inclusiv la nivelul Ministerului Educației și al Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene;
3.    Alocarea sprijinului financiar pentru membrii de sindicat  – sumele ce urmează a fi alocate sprijinului financiar destinat membrilor de sindicat în acest an vor fi acordate în două etape, prima dintre acestea cu ocazia Sărbătorilor Pascale, fiecare membru de sindicat urmând a primi cu această ocazie tichete sociale în valoare de 100 lei;
4.    Calitatea de membru de sindicat și reținerea cotizației legale și statutare – realizarea dosarelor de instanță pentru calculul corect al indemnizației de concediu a presupus și presupune o verificare a calității de membru de sindicat, în cadrul acestei activități fiind descoperite o serie de „anomalii”, inclusiv unele care depășesc cadrul legal; astfel, sunt de semnalat:
-     situația colegilor care din diferite motive au întrerupt o anumită perioadă activitatea, la reluarea acesteia serviciile contabilitate/secretariat omițând reactivarea reținerii cotizației de sindicat;
-     situația colegilor cărora cererile de intrare în sindicat și reținere a cotizației nu au fost operate de către serviciile contabilitate/secretariat din unitățile școlare;
-     situația colegilor care activează în mai multe unități de învățământ, indiferent de forma de încadrare, dar care nu sunt membri decât în unele dintre acestea;
-    situația colegilor membri de sindicat cărora, prin decizii arbitrare în afara cadrului legal, li se reține o cotizație diminuată.

 

Având în vedere aceste situații, s-a subliniat:
a.    Cuantumul cotizației la nivelul S.I.P. Județul Hunedoara este de 0,75% din venitul brut, singurul organ abilitat să opereze modificări în acest sens fiind Conferința Județeană, cea care a decis acest nivel al cotizației, în conformitate cu prevederile statutare și legale – reținerea unui alt procent sau a unei sume fixe reprezintă încălcări ale legii și ale statutului S.I.P. Județul Hunedoara, fiind de încadrat din punct de vedere legal la abuz în serviciu;
b.    Calitatea de membru de sindicat cu drepturi depline revine doar în măsura în care cotizația de sindicat este plătită la întregul venit brut realizat în baza contractelor individuale de muncă, indiferent de numărul de unități de învățământ în care se funcționează – reprezentarea, inclusiv juridică, nu se poate face decât în unitățile de învățământ în care se deține calitatea de membru de sindicat;
c.    Calitatea de membru de sindicat implică și datoria fiecăruia dintre noi de a ne verifica lunar situația personală în ceea ce privește acest aspect (verificarea este deosebit de facilă prin intermediul fluturașului de salariu, atât în ceea ce privește reținerea efectivă a cotizației, cât și în ceea ce privește cuantumul acesteia).

 

Ca atare, s-a decis:
a.    Suspendarea demersurilor de reprezentare în instanță pentru toți acei colegi cu un alt cuantum al cotizației decât cel corect sau care nu dețin calitatea de membru de sindicat în general sau la unele dintre școlile în care funcționează, deși au fost înaintate documente în acest sens – măsura este aplicabilă până la clarificarea/remedierea situației, după caz;
b.    Înaintarea borderourilor lunare cu cotizația sindicală către S.I.P. Județul Hunedoara doar de către liderii de sindicat, după o verificare amănunțită a acestora și semnalarea tuturor erorilor/abaterilor constatate;
c.    Beneficiază de ajutorul financiar care va fi acordat cu ocazia Sărbătorilor Pascale doar membrii de sindicat cu cotizația plătită la zi și în cuantum integral, doar în această măsură fiind respectate prevederile legale și statutare.
S-a reiterat că în contextul actual este important:
-     să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale; 
-     să fim „rezervați” în privința comentariilor sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare; 
-     să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);
-     să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme, după cum s-a dovedit, scopului existenței sale.

 

Totodată, menținem următoarele solicitări adresate tuturor membrilor de sindicat:
-     să respingă suplinirea colegilor aflați în concedii medicale pe bază de învoire colegială, legală fiind încheierea de contracte de muncă și plata muncii suplimentare;
-     să solicite conducerii unității de învățământ demararea și finalizarea procedurilor pentru acordarea sporului pentru condiții de muncă, cu atât mai mult cu cât S.I.P. Județul Hunedoara a obținut prin sentință definitivă deblocarea EDUSAL pentru plata curentă a acestui spor;
-     să sprijine activitatea liderului de sindicat, inclusiv prin participarea la ședințele de sindicat și realizarea în timp util a diferitelor documente.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Consiliul Liderilor - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3122&t=2024.

 

02.02.2023
24.11.2022
11.07.2022
06.03.2024
O școală pentru mediocritate
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 9.10.2014
Data ultimei actualizări: 27.03.2024
Numărul de vizualizări: 1860



O MAJORITATE MEDIOCRĂ ŞI O EXTREMĂ SLABĂ, IRECUPERABILĂ

Cea mai mare problemă a sistemului educațional în România este că produce o masă critică de copii care și-au pierdut motivațiile, valorile și modelele. Dincolo de câteva vârfuri, media este slabă, iar extrema cea mai de jos este nerecuperabilă. Cei mai mulți tineri ies din școli blazați, confuzi și dezorientați. Nu numai că nu au competențe clare formate pentru un domeniu, dar nici starea de spirit suficient de bună să iși dorească să se formeze sau să se califice la locul de muncă. Ei sunt tinerii marginalizați de sistem încă din clasele primare, pentru că nu țineau pasul cu cei mai buni în clasă. Mulți sunt târâți până la clasa a XII-a într-o stare de semianalfabetism pe care generații de profesori o trec cu vederea, ca să nu fie nevoiți să o justifice.

ȘCOALA ROMÂNEASCĂ ESTE O ȘCOALĂ DE PORTOFOLIU A PROFESORULUI

Nu e în totalitate vina copiilor sau a familiilor. De cele mai multe ori elevii își pierd interesul pentru că școlile nu au politici reale de punere a copilului pe primul plan, și, implicit, nu recunosc în copii diversitatea, diferențele naturale de ritm, interes sau predispoziții specifice vârstei. În centrul culturii școlare sunt profesorii și portofoliile lor, rezultatele lor la clasă, gradele lor didactice, examenele lor, comisiile lor, inspecțiile lor, funcțiile lor, vechimea lor, reputația lor etc. Copiii sunt cumva acolo ca să justifice existența normelor, a catedrelor și a funcțiilor. Un proces natural de 4-6% de copii excepționali – potențialii olimpici – devin ținta celor mai bune încadrări la clasă și prilej de întărire a portofoliului profesoral. Ce se întâmplă acestor olimpici după absolvire nu mai este deloc un subiect de interes pentru profesori. Și nici pentru societate, de vreme ce o bună parte dintre ei își caută împlinirea profesională pe alte meleaguri.

EXISTĂ ÎNCADRARE LA CLASĂ, DAR NU ECHIPĂ PENTRU CLASĂ

Foarte rar se vorbește cu adevărat în cancelariile școlare românești despre ce poate face echipa de profesori pentru fiecare copil – nu există planuri de sincronizare a eforturilor, de particularizare a abordărilor sau discuții care să ia în calcul strategii de recuperare a copiilor care cad sub medie. În realitate, profesorii au cel mai adesea un profil de funcționari ai inspectoratelor, angajați prin distribuire aleatorie în școli, fără obligația de a acționa ca o echipă adevărată, adaptabilă la nevoile unei clase anume. Fiecare iese la pensie după un culoar parcurs individual și o norocoasă/inspirată exploatare a copiilor care pot aduce rezultate la concursuri. Mulți își mențin reputația nu din numărul de copii ajutați să evolueze, ci din numărul celor înscriși la orele de meditații particulare. E la fel de adevărat că există profesori talentați, oameni excepționali și cu har aproape în fiecare școală. Păcat că ei predau însă cu ușile închise și foarte puțini colegi au de învățat de la ei. Impactul lor ar fi înzecit dacă ar fi parte din echipe coerente de profesori, cu roluri definite și adaptabile la profilul unic al fiecărei clase.

LIPSA DIDACTICILOR PRACTICE, APLICATE DIFERENȚIAT, ÎN FUNCȚIE DE COPIL

Foarte mulți copii români sunt abandonați pe drum în școlile românești chiar de profesorii lor. Se lucrează cu cei mai buni, cu cei mai comozi și se fac eforturi minime de recuperare sau ajutor al copiilor cu potențial mediu și bun de dezvoltare. Copiii cu nivel mediu sau ritm de lucru diferit de vârfurile clasei sunt treptat ignorați, tratați ca parte secundară, etichetați, marginalizați. Aceștia își petrec restul anilor in școală învățând la la nesfârșit aceeași lecție: că e ceva in neregulă cu ei. De ce se renunță la acești copii? Pentru că cei de la catedră nu îi înțeleg. Un proaspăt absolvent de facultate parcurge timp de un semestru un modul psiho-pedagogic absolut simbolic, fără niciun impact pentru formarea lui ulterioară ca profesor. Chiar și cei mai stâpâni pe materia lor – și aceștia din ce în ce mai puțini – sunt, din punct de vedere metodic, absolut nepregătiți când vin la catedră. Ei învață meserie furând meșteșugărește de prin practicile întâmplătoare de cancelarie școlară sau aplică mimetic modelele foștilor profesori. Cât despre particularitățile de vârstă ale copiilor, nevoile lor psihologice – emoționale și sociale, stilurile de învățare și calitățile gândirii – nici nu se pune problema să știe câte ceva. Există o majoritate covârșitoare de profesori care nu stăpânește o minimă terminologie despre formarea conceptelor și a raționamentelor. Demersurile lor la catedră sunt de tipul furnizorului de informație, presiune și constrângere. Majoritatea operează după modelul comandă-control, iar învățarea se întâmplă ca un proces tehnologic, similar liniei de producție a fabricilor, la capătul căreia,, după intervenții standard și algoritmi de lucru disciplinat, se măsoară și etichetează ,,calitatea'' copilului.

LIPSA DE FUNDAMENTARE ȘTIINȚIFICĂ

Științele cognitive și descoperirile revoluționare despre creier și producerea învățării sunt total neglijate de cultura școlară românească. Manualele nu au la bază cercetarea psiho-pedagogică actualizată, nu există ghiduri practice pentru profesori, nu există mentorat activ și real la nivelul formării lor. Casele Corpului Didactic sunt instituții conduse politic, pentru care diseminarea bunelor practici educaționale sau organizarea sesiunilor de reciclare profesională au devenit acte birocratice, simulacre și vânzare convenabilă de hârtii pentru portofoliul profesorilor.

LIPSA DE FEED-BACK ȘI AUTOREGLARE

Examenele profesorilor, cele pentru ocuparea posturilor sau obținerea gradelor didactice nu conțin itemi care să măsoare calitatea actului didactic practic și nici indicatori ai eficienței lui. Profesorii nu sunt responsabilizați anual pentru rezultatele obținute la clasă, nu se raportează nimeni la evaluările predictive și nici nu răspunde nimeni pentru gradul de dezvoltare cognitivă sau afectivă a copiilor de la an la an. Pentru că directorii sunt numiți politic și nu au reputație acceptată de cancelariile de profesori ca fiind și formatori sau pedagogi de valoare, munca lor de asistență la lecțiile colegilor și reglare a eventualelor nereguli este din start nevalidată. În școli nu există creștere și dezvoltare profesională susținută a profesorului. Există, în schimb, o colecție impresionantă de hârtii și o goană după punctaje considerate semnificative la acordarea gradației de merit.

ȘCOLILE N-AU ETHOS

Școlile românești au aer instituțional, rece, funcționăresc. Sunt supercentralizate, nu există loc pentru decizie locală sau personalizarea ofertelor educaționale. Nu-și pot alege profesorii, nu au obligația de a evalua necesitățile comunității locale. Principiul școlilor românești este cel al mărimii universale care trebuie să vină perfect fiecărui copil.

Copiii au nevoie de atenție, comunicare, încredere. Nu există o cultură a copilului – ca centru al interesului. Nu există o răspundere directă a școlii pentru copil, ca beneficiar direct al educației. Nimeni nu dă socoteală despre progresul copiilor, despre pietrele de hotar în dezvoltarea lor. Părinților li se dau rapoarte de progres pline de terminologie populară: ,,copil cuminte/neatent/agitat/obraznic/silitor/conștiincios''. Nu există rapoarte psiho-pedagogice realizate profesionist, nuanțat, pentru părinți, doar carnete de note și teste care subliniază în special erorile.

O CULTURĂ A RUȘINII ȘI A CONCURENȚEI INDIVIDUALISTE

În limbajul și mentalitatea cadrelor didactice apare invariabil convingerea că a învăța este o obligație și mai puțin un drept. Culturile școlare sunt coercitive, pedepsesc și premiază, cultivă sentimente de rușine, vinovăție și fac comparații valorice între copii – adică apasă pe toate butoanele inhibitive ale evoluției. Nu suntem o școală care recunoaște valoarea greșelii și a încercărilor repetate. Stigmatizăm eroarea și nu valorificăm exercițiile care presupun formularea și testarea ipotezelor. Inhibăm din start premisele cercetării și reflexele inovative. Nu încurajăm cooperarea, munca în echipă și dezbaterile.

VIZĂM DOAR PRIMELE TREPTE ALE DEZVOLTĂRII GÂNDIRII – NOTA 10 NU REFLECTĂ CU ADEVARAT PERFORMANȚA SI NICI NU E CROITĂ PENTRU CERINȚELE VIITORULUI

Nu cred în nota 10 pentru că ea e concepută să aprecieze numai pasul 1 al evoluției gândirii: adică sarcinile de tipul: aplică, definește, alege, demonstrează, utilizează. M-aș bucura pentru nota 10 dacă ea ar reflecta calitatea altor operații de tipul: analizează, investighează, apreciază, decide, critică, dezbate, imaginează, creează, reorganizează, visează, etc. Majoritatea exercițiilor din manualele și culegerile românești își invită copiii să rămână la nivelul lui ,,memorează – înțelege – aplică''. La fel și itemii testărilor naționale.

Nota 10 în România induce și o falsă imagine despre ce înseamnă cu adevărat a fi un om valoros și productiv. Mulți copii pleacă din școli supraestimându-se. Știu copii plecați la studii în lume care mi-au spus că au trebuit să învețe din nou cum se învață când au ajuns acolo.

LIPSA UNEI FILOZOFII EDUCAȚIONALE

Mergeți în orice școală românească și adresați oricărui membru al corpului didactic întrebări legate de viziunea și misiunea școlii. Veți obține răspunsuri monosilabice sau stereotipii solemne, fără acoperire în practică. Se lucrează de zeci de ani fără viziune și fără imaginea concretă a unui profil de elev conturabil la absolvire. Nu există cercetare în educație și nici punere în practică a cercetărilor recente, cu impact recunoscut la nivel global, în celelalte țări europene.

REFORMELE ÎN EDUCAȚIE

În 20 de ani s-a vorbit de reformare continuu. Au existat propuneri mai mult sau mai puțin inspirate, s-au făcut chiar câțiva pași înainte, dar mereu pe urmele deja bătătorite și chiar abandonate de școlile din vest. Am fost într-o lăudabilă încercare de schimbare, dar am păstrat același enorm decalaj între ce se întâmplă azi în lume, la școlile de vârf, și eforturile noastre. E adevărat că am găsit mereu scuzele proastei salarizări și a lipsei de pregătire a profesorilor. Cu toate acestea, și cele mai bine finanțate sisteme publice din lume recunosc că se află astăzi în criză și nu salariile motivaționale sunt cheia ieșirii. Din ce în ce mai multe voci cer o schimbare de paradigmă și o reformare dramatică a modului în care concepem școlile. Principala eroare în care se pare că ne aflăm deja de sute de ani este construcția școlilor după modelul fabricilor și al eficienței pe linia de producție. Se pare că e timpul să nu mai asociem învățarea cu un fel de slujbă și obligație a copiilor, cu un produs inoculabil prin constrângeri sau recompense ademenitoare. Cei mai mulți teoreticieni vorbesc astăzi despre libertatea copiilor, rolul fundamental al explorării în dezvoltarea intereselor autentice și a creativității. Vorbesc despre programe de lucru personalizate, de învățarea ca joc, de valorificarea platformelor și resurselor online, de transformarea profesorilor în mentori și modelatori din umbră.

În România pare încă de neconceput o schimbare de paradigmă, deși arderea etapelor intermediare pe care le-au parcurs celelalte țări în reformarea educației, ar fi singura soluție care ne-ar scoate din impas.

SCHIMBAREA POATE ÎNCEPE DE LA PĂRINȚI

Schimbările majore care ar mișca lucrurile înainte ar fi instituirea unei o culturi a atenției pentru fiecare copil si a tratării diferențiate. De aici, o cultură a diversității în curriculum și o lărgire a conceptului de inteligență, dincolo de zona academică și ajungând la cea emoțională, artistică, sportivă. O modificare a accentului de pe obligație, pe joc și libertate. Dar asta e teorie, și , la nivel teoretic, programele școlare românești sună bine și ambițios.

Cred că schimbarea ar începe tot cu părinții. Ei sunt și cei care au dat deja primele semnale că o pot face. Influența părinților în deciziile școlilor trebuie să crească dramatic. Resemnarea de om scos la tablă în ședințele cu învățătorii sau diriginții trebuie să dispară. Presiunea părinților ar fi singura capabilă să scuture reflexele birocratice ale școlii și inerția unor proceduri învechite. Cei de la catedră sunt oameni – iar meseria de dascăl este extrem de sensibilă la aprecieri sau feed-back personal. Școlile sunt în special medii pline de viață, capabile să ne surprindă și să se reinventeze dacă introducem comunicare vie și dinamica reală a intereselor dintre parteneri: copii-părinți-profesori. Încrederea în forța comunităților locale de a-și revitaliza locul în care se duc copiii ar trebui să fie sursa descentralizării și acceptării că școlile nu pot fi niciodată mai bune decât oamenii care le populează. Cât timp aceștia nu sunt cu adevărat activi, angajați și responsabili direct de ce se întâmplă acolo, nicio lege a învățământului – oricât de frumoasă pe hârtie – nu-și va produce efectele.

Orice părinte își dorește ca atunci când își lasă copilul în ușa școlii, să fie preluat de oameni care îl văd cu adevărat, îl înțeleg și evaluează nevoile, îl ajută să se dezvolte în ritmul lui personal. Părinții știu cel mai bine că niciun copil nu e la fel ca altul, nu e comparabil sau măsurabil după standarde universale.

Școlile românești și-au îndepărtat părinții de la decizii, nu au parteneriate reale cu aceștia. Comunitățile de părinți sunt reprezentate în consiliile școlii doar pe dimensiunea financiară, a fondului claselor. Nu sunt luați ca parteneri la decizii privind opționalele, activitățile extracurriculare, nu există programe reale de voluntariat al lor. Nu există conștiință comunitară a părinților Școlii X de pildă, nici acțiuni comune ale acestora, nici pârghii de comunicare și dialog activ. Multe abuzuri sau nereguli sunt semnalate individual, cu ușile închise în cabinetele directorilor și acoperite tacit de profesorii-colegi.

O SOLUTIE

E limpede că școlile trebuie să-și reconsidere fundamentele. Că este nevoie de o schimbare de paradigmă care să distrugă percepția noastră că tinerii trebuie siliți întru cunoaștere sau că părinții trebuie ținuți la o distanță instituțională de școli.

De ce nu avem curajul sa o facem? Cred că acest curaj presupune gândire strategică și planificare. Or, noi, ca generații formate de sute de ani în spiritul distincției clare între muncă și joc, nu știm încă să fim suficient de ,,neserioși'' in această încercare. Regresăm sistematic – oricât de creativi am încerca să fim – la ideea de obligație, sistematizare, comandă și control. Mai mult, fiindcă suntem generații întregi de oameni care am ,,suportat'' școala, nici noi, ca părinți sau profesori, nu avem suficient spațiu de manevră interioară și putere de a accepta că instinctul de a transmite copiilor noștri ceea ce știm trebuie bătut de curajul viziunii și al anticipației. Altfel, prețul pe care îl plătim este mediocritatea.

(Articol preluat de pe site-ul http://www.contributors.ro, 09 septembrie 2014
http://www.contributors.ro/editorial/o-scoala-pentru-mediocritate/
autor Oana Moraru
- fondator și manager al Școlii Helikon ( unul dintre proiectele de alternativă educațională privată în Călărași, ciclu preșcolar, primar și gimnazial)
- absolvent Liceul Pedagogic și Facultatea de Litere, București
- consultant educațional în domeniul învățământului privat preuniversitar
- 20 de ani experiență la catedră și parteneriate active cu școli și grădinițe în Europa
)





Copyright © 2002-2024 SIP Hunedoara

ANPC SAL   ANPC SOL