Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

08.07.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

30.06.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

România Educată

14.07.2021

image/png, 9958 octeți

Administrația prezidențială a publicat astăzi, 14.07.2021, Raportul „România Educată", document ce a fost aprobat, prin memorandum, în ședința de guvern prezidată de președintele Klaus Iohannis.

 

Proiectul „România Educată” a fost inițiat de către Președintele României cu scopul de a oferi un răspuns care se dorește onest provocărilor actuale și viitoare din sistemul de educație. Dezbaterea publică și consultările, potrivit declarațiilor, au fost deschise întregii societăți și au avut un caracter transpartinic. 

 

Premisa de la care a pornit acest demers este că în spatele oricărei reforme, strategii sau legi stau oameni. Platforma de dialog creată în jurul Proiectului „România Educată” se apreciază că a generat, datorită oamenilor implicați, fundația necesară pentru o mai amplă stabilitate și predictibilitate a reformelor asumate. Drept dovadă, operaționalizarea rezultatelor a fost deja inclusă în Strategia Națională de Apărare a Țării pentru perioada 2020-2024, iar o parte dintre măsurile Proiectului sunt bugetate prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

 

Odată cu publicarea rezultatelor finale, se încheie ultima etapă a Proiectului „România Educată”. Pașii următori intră în atribuțiile executivului (Guvernul României) și ale legislativului (Parlamentul României), pentru a armoniza obiectivele proiectului cu prevederile normative din sfera educației.

 

Dintre dezideratele exprimate în document sunt de amintit: educație de calitate pentru toți, educație individualizată, autonomie și gândire critică, alocarea de resurse suficiente, în mod transparent și echitabil, pentru acest domeniu, școli sigure și sănătoase, atractivitatea sistemului de învățământ, management educațional profesionist și bazat pe responsabilitate, colaborare și stabilitate pentru un sistem de educație rezilient.

 

În ceea ce privește educația timpurie, printre țintele propuse pot fi amintite: până în 2025, există un curriculum național pentru toate nivelurile de educație timpurie; până în 2030, 30% dintre copiii cu vârsta de până la 3 ani participă la o formă de educație antepreșcolară; până în 2030, cel puțin 96% dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 3 ani și vârsta pentru înscrierea obligatorie la școala primară participă într-o formă de educație timpurie.

 

Printre țintele pentru învățământul preuniversitar se numără: până în 2025, se va trece la aplicarea unui model de proiectare a curriculumului bazat pe competențe la toate nivelurile de învățământ preuniversitar; până în 2025, va fi implementat și aplicat sistemul portofoliilor educaționale, care să permită o mai bună monitorizare a evoluției copilului pe durata școlarizării - acesta include, printre altele, catalogul electronic, observațiile consilierilor școlari, evaluări de profil și recomandări de recuperare etc.; până în 2030, vor fi dezvoltate servicii de consiliere pentru elevi, cu rolul de a facilita tranziția spre învățământul secundar superior, reducerea abandonului școlar și promovarea stării de bine în comunitățile de educație - va fi asigurat minimum un consilier la fiecare 500 de elevi; până în 2030, rata de părăsire timpurie a școlii va scădea, până la un nivel de cel mult 10%; reducerea ratei analfabetismului funcțional cu 50% (până la un nivel de cel mult 20%) până în 2030.

 

Pentru învățământul superior țintele sunt: până în 2030, 20% dintre absolvenții primelor două cicluri de învățământ superior (licență și master) vor participa la programe de mobilitate externă; până în 2030, cel puțin 40% dintre tinerii de 30-34 de ani vor fi absolvenți de studii superioare; în 2030, în România, studiază cel puțin 10% studenți internaționali (din totalul studenților înmatriculați); în 2030, minimum 30% din totalul cursurilor din învățământul superior vor fi opționale, oferind studenților posibilitatea de a își particulariza și adapta formarea la complexitățile în creștere ale pieței muncii.

 

Între propunerile din proiect se numără dreptul liceelor teoretice, vocaționale și profesionale de a organiza examene de admitere, conform unei metodologii stabilite de către Ministerul Educației.

 

O altă propunere este Bacalaureatul unitar care măsoară competențele elevilor în domenii-cheie.

 

În proiect se propun și modificări în ceea ce privește arhitectura guvernanței la nivel județean. Între aceste modificări se numără faptul că actualele Inspectorate Școlare Județene vor trece de la rolul de control la cel de sprijin și de administrare a sistemului județean de educație. Denumirea acestor structuri se modifică în Centre Județene pentru Învățământul Preuniversitar (CJ-IP).

 

Raportul integral poate fi descărcat accesând link-ul de mai jos.

 

Important

Demers juridic doctorat

15.07.2021

image/jpeg, 42317 octeți

Ca urmare a refuzului Ministerului Educației de a reveni asupra prevederilor art. 1 alin. (2) din O.M.E. nr. 3993/2021 (obligarea colegilor de a opta între titlul științific de doctor și gradul I), S.I.P. Județul Hunedoara a depus plângere prealabilă la Ministerul Educației.

 

În funcție de momentul la care vom primi răspuns la plângerea prealabilă, respectiv de momentul în care va expira termenul de 30 de zile de la înregistrarea acesteia (dacă ministerul nu va răspunde), vom formula și acțiune în instanță pentru ANULAREA art. 1 alin. (2) din O ME nr. 3993/2021.

 

Până atunci, vom cere Curții de Apel Alba Iulia SUSPENDAREA respectivelor dispoziții, pe baza împuternicirilor și adeverințelor primite de la colegii aflați în această situație.

 

Pentru aceasta, colegii care și-au echivalat titlul științific de doctor cu gradul I înainte de data de 01 iulie 2017 sunt rugați să completeze împuternicirea atașată și să solicite secretariatului unității completarea adeverinței atașate.  

 

Documentele completate se vor trimite cât mai rapid posibil:

- scanate color pe adresă siphunedoara@gmail.com și 

- în original la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (prin poștă, curier, personal etc.) în cel mai scurt timp posibil.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

13.07.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți, 13 iulie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări de la unități de învățământ
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 


I.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se aprobă suplimentarea numărului de locuri, conform Anexei 1;
2.    Se acordă aviz organizare concursuri de ocupare a posturilor/suplimentare, transformare post, conform Anexei 2.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă lista cadrelor didactice care au solicitat pensionarea, conform Anexei 4.
2.    Se aprobă componența comisiilor din centrele de concurs, conform anexei.
3.    Se aprobă desemnarea Liceului cu Program Sportiv „Cetate” Deva ca centru de evaluare pentru examenul de titularizare 2021.
4.    Se acordă aviz proiectului SAS al Liceului Tehnologic „Alexandru Borza” Geoagiu.
5.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii, conform Anexei 3.
6.    Se aprobă schimbarea de destinație solicitată de primăria Comunei Vorța.
7.    Se aprobă neatacarea sentințelor judecătorești pentru inspectorii școlari care au solicitat sporul pentru condiții vătămătoare.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Blocarea creșterii salariale în învățământ
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 14.8.2020
Data ultimei actualizări: 30.07.2021
Numărul de vizualizări: 539



Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ solicită Guvernului să nu amâne majorarea salariilor din septembrie 2020. În caz contrar, având în vedere situația actuală, apare un mare semn de întrebare privind implementarea oricărui scenariu pentru începerea anului școlar. Varianta propusă ieri de Guvern seamănă izbitor de mult cu ceea ce s-a întâmplat în 2008, când cadrelor didactice li s-a mai refuzat o majorare salarială stabilită printr-o lege.

 

Din punctul de vedere al FSE „SPIRU HARET“, prin această decizie de amânare a creșterilor salariale, Guvernul își arată incapacitatea de a gestiona începerea anului școlar în condiții de siguranță maximă și încearcă să creeze un conflict la nivelul sistemului, pentru a avea vinovați de serviciu, respectiv cadrele didactice, care ar trebui să intre, de la 14 septembrie 2020, la clase, cu șanse foarte mari de a  contacta noul virus.

 

„Prin acțiunile întreprinse în ultimele luni, s-a observat clar că actualul Executiv nu știe cum să gestioneze situația din învățământ. Faptul că ministrul finanțelor, Florin Cîțu, ne anunță acum că nu erau cuprinși în buget bani pentru majorările salariale stabilite prin lege este o minciună grosolană, în condițiile în care, după finalizarea bugetului pentru anul 2020, chiar el declara că fondurile sunt prinse în buget. În plus, prin proiectul făcut public ieri seară, se încalcă orice principiu al dialogului social, partenerii nefiind informați despre această intenție. Prin toate deciziile luate de la începutul pandemiei, acest Executiv a demonstrat că nu este interesat/capabil să găsească soluții viabile pentru sistemul educațional, fiind preocupat doar de aranjamente politice. Un exemplu în acest sens este schimbarea peste noapte a inspectorilor școlari și a directorilor pe criterii de apartenență politică. La ora actuală, începerea cursurilor este pusă sub semnul întrebării – nu numai de angajați, care pot bloca începutul anului școlar, ci și de Guvern, care nu reușește să vină cu soluții clare, coerente. Se clamează achiziția de laptopuri/tablete pentru elevi, însă acestea vor ajunge cel mai devreme în luna octombrie; multe din cadrele didactice nu au participat la cursuri de formare pentru predarea online, nu pentru că nu au dorit, ci pentru că nu li s-a oferit posibilitatea; până la ora actuală, nu există niciun proiect prin care cadrelor didactice să li se pună la dispoziție echipamente IT pentru desfășurarea orelor online. Prin toate (IN)deciziile din ultima perioadă, Guvernul pune sub semnul întrebării atingerea dezideratelor din proiectul „ROMÂNIA EDUCATĂ“ al Președintelui României și vrea să transforme țara într-o ROMÂNIE neEDUCATĂ. Sper însă că, în al 12-lea ceas, Guvernul se va trezi și, analizând ceea ce s-a întâmplat în 2008, își va reconsidera poziția față de angajații din învățământ“, a declarat Marius Ovidiu Nistor, președinte FSE „SPIRU HARET“.

 

Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ consideră că acțiunile actualului Guvern vin să arate că, de fapt,  învățământul continuă să NU fie o prioritate națională și că nu se dorește finanțarea corespunzătoare a sistemului de învățământ (se anulează drepturi instituite prin lege; pentru a se încadra în costul standard, unitățile de învățământ trebuie să constituie formațiunile de studiu la nivel maxim și chiar peste, ajungându-se astfel la clase de 35-40 de elevi;  avem deficit de personal atât didactic de predare, cât și didactic auxiliar și nedidactic; se desființează centre de excelență, se disponibilizează personal, se dorește renunțarea la unele materii – totul din rațiuni pur economice). Și toate acestea după ce, la începutul acestui an, la Palatul Cotroceni, în prezența Președintelui și a membrilor Guvernului,  reprezentanții OECD au atras atenția asupra necesității creșterii alocațiilor bugetare pentru educație.






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara