Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

20.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Reducerea numărului de elevi în clasele de început, nivel liceal și profesional

22.01.2021

image/jpeg, 102040 octeți

Joi, 21 ianuarie 2021, în urma demersurilor realizate de organizațiile sindicale, a fost transmis la Monitorul Oficial Ordinul de Ministru pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022. Astfel, decizia adoptată modifică O MEC nr. 5599/2020.

 

Având în vedere modificările promovate, activitățile specifice mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar (privind constituirea, încadrarea și vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar) au fost decalate corespunzător.

 

Inspectoratele școlare vor transmite până la data de 1 februarie 2021 la Ministerul Educației proiectele planurilor de școlarizare revizuite conform noilor reglementări, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat.

 

Numărul de elevi în clasele de început de ciclu în învățământul liceal cu frecvență – zi, se reduce astfel:
- de la 28 la 24 de elevi în clasă pentru filiera tehnologică și învățământul profesional, inclusiv dual, precum și pentru filiera vocațională - profil sportiv, teologic, pedagogic și învățământul liceal de artă;
- de la 28 la 26 de elevi în clasă pentru filiera teoretică.

 

Conținutul integral al ordinului de ministru prin care sunt operate aceste modificări îl regăsiți mai jos. De asemenea, este atașat ordinul de ministru prin care se corelează calendarul de mobilitate a personalului didactic.

 

 

Important

Ședința Biroului Executiv / Consiliului Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - „Întâlnire” cu ministrul educației - Noutăți

15.01.2021

image/jpeg, 1147401 octeți

Astăzi, vineri, 15 ianuarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv/Consiliului Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. La ședință au participat 51 de lideri sindicali din toate județele țării. Ședința a fost organizată online de-a lungul a patru ore și jumătate. Pentru mai bine de o oră s-a alăturat și ministrul educației, dl. Sorin Mihai Câmpeanu.

 

În prima parte a ședinței, fiecare județ a prezentat problemele specifice cu care se confruntă membrii de sindicat în această perioadă. 

S-a realizat o sinteză a acestora, sinteză care a fost prezentată ministrului educației atunci când s-a alăturat discuțiilor.

 

Dintre cele punctate de ministrul educației ar fi de consemnat:

- reluarea cursurilor față în față:

- începând cu 8 februarie, condiționat de situația epidemiologică;

- progresiv (preșcolar, primar, clasele terminate etc);

- renunțarea la varianta de predare „hibrid”;

 

- activități remediale:

- după reluarea cursurilor față în față se vor constata „minusurile”;

- a fost modificat R.O.F.U.I.P. în sensul că se permite amânarea încheierii situației pe semestrul I cu 4-8 săptămâni;

- în această perioadă (4-8 săptămâni) se pot efectua activitățile remediale, unde este cazul;

- activitățile vor fi plătite în sistem „plata cu ora”; se intenționează schimbarea formulei de calcul actuale (1/72 din bază) cu o formulă care să conducă la o sumă motivantă pentru profesori;

 

- proiectul planului de școlarizare:

- sunt probleme la clasele a IX-a; aproximativ 1400 clase mai puține decât anul trecut;

- se vor analiza cu I.S.J.-urile proiectele transmise;

- se intenționează reducerea numărului maxim de elevi la clasele de început de ciclu (clasa a IX-a);

- se finalizează planurilor de școlarizare ținând cont de noile efective aprobate;

 

- structura anului școlar 2021-2022:

- un proiect echilibrat aflat în dezbatere publică;

- una din „necunoscute”: „se vor mai da teze sau nu?”;

 

- bugetul / finanțarea:

- prognostic optimist în sensul că bugetul, în cifre brute, va fi mai mare decât cel anterior;

- finanțarea per capita va fi îmbunătățită astfel încât să acopere toate cheltuielile materiale;

- pentru îmbunătățirea salarizării se vor folosi fonduri din programul P.O.C.U. (30 milioane euro); se intenționează stimularea celor cu rezultate în activitate (progres școlar);

 

- apreciere „interesantă”:

- activitatea noastră este centrată pe elev; toate problemele din educație nu pot fi rezolvate de minister sau inspectorate, totul depinde de profesor, profesorul trebuie să fie elementul central;

 

- vaccinarea:

- necesară pentru revenirea la normalitate;

- săptămâna viitoare angajatorii (unitatea de învățământ) vor începe programarea angajaților; prioritate (în ordine): educatorii, învățătorii, profesori, cei ce vin în contact direct cu elevii, apoi ceilalți;

 

- aplicarea Legii 153/2017 (creșterile salariale):

- „da, de acord, ... nu se poate profesori fără motivație, ... devotamentul nostru are limite ..., dar în această privință nu sunt optimist ..., încerc să compensez prin celelalte măsuri”.

 

Eveniment

Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.01.2021

image/bmp, 589878 octeți

Marți, 19 ianuarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință, organizată „față în față”, au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

  • informare privind proiectul planului de școlarizare 2021-2022;
  • informare privind probleme profesionale și sindicale – ianuarie 2021;
  • prezentarea situațiilor financiare aferente lunii decembrie 2020;
  • probleme organizatorice;
  • aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
  • probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

  • FIȘA - Noutăți (discuții cu ministrul educației);
  • FIȘA - Diferențe salariale;
  • FIȘA - C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara și SIP Tour Hunedoara;
  • Cerere de punere în executare sentințe civile; 
  • Hotărârea Comisiei paritare de la nivelul I.S.J. Hunedoara; 
  • Ofertă soft calcul diferențe salariale; 
  • Formular 230 redirecționare 2-3,5% din impozit; 
  • Instrucțiuni completare formular 230;
  • Afiș - informații privind vaccinul antiCovid-19; 
  • Situații financiare decembrie 2020

 

Concluzii:

  • Toate activitățile privind realizarea proiectului planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022 au fost stopate până când Ministerul Ecuației va transmite noile cifre privind numărul maxim de elevi la clasele a IX-a;
  • Se intenționează reluarea graduală a activității „față în față” începând cu 08 februarie, condiționat de evoluția epidemiologică;
  • Activitățile remediale (unde sunt necesare) vor fi remunerate prin plata cu ora;
  • Diferențele salariale pentru perioada 2017-2020 câștigate în instanțele de judecată vor fi calculate de unitățile de învățământ pentru membrii de sindicat cuprinși în procese până la data de 31 martie, iar până la data de 15 aprilie se vor comunica celor îndreptățiți sumele prin intermediul unei fișe individuale de calcul;
  • C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara are disponibilități financiare care permit acordarea împrumuturilor fără perioade de așteptare. Se pregătește Conferința Anuală. Sunt puse în dezbatere o serie de propuneri care vin în sprijinul membrilor.
  • Pentru evitarea unor posibile viitoare complicații pentru cei care nu au utilizat voucherele/cardurile de vacanță, SIP Tour Hunedoara vine în sprijinul colegilor aflați în această situație și asigură preluarea voucherelor de vacanță pentru o utilizare viitoare a sumelor corespondente.

 

Alte detalii, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Consiliul Liderilor

 

 

19.04.2020
16.03.2020
10.09.2020
18.01.2020
Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 30.6.2020
Data ultimei actualizări: 24.01.2021
Numărul de vizualizări: 133



Marți, 30 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:

I. Încetarea detașării în interesul învățământului a personalului de îndrumare și control din I.S.J. Hunedoara, conform art. 3 din decizia inspectorului școlar general, și aprobarea listei cu personalul de îndrumare și control care va ocupa aceste posturi vacante.

II. Solicitări din partea unităților de învățământ

III. Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:

 

I. Se  aprobă lista cu personalul de îndrumare și control care va ocupa posturile vacante în urma Încetării detașării în interesul învățământului a personalului de îndrumare și control din I.S.J. Hunedoara, conform art. 3 din decizia inspectorului școlar general.

 

II. Solicitări din partea unităților de învățământ, astfel:

 

a. Colegiul Național de Informatică „Carmen Sylva” Petroșani - se amână suplimentarea cu 1 post de administrator financiar începând cu data de 01.09.2020, până la prezentarea unui raport detaliat referitor la această situație;

b. Grădinița cu Program Prelungit Nr. 7  Deva - se acordă aviz organizare concurs pentru 1 post îngrijitor; toate procedurile se vor desfășura după ieșirea din starea de alertă;

c. Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva - se aprobă relocarea unor preșcolari de la o locație la alta și de la o grupă la alta, în funcție de solicitările părinților;

d. Școala Primară Burjuc - se amână suplimentarea ... la grădiniță peste planul de școlarizare, până la finalul înscrierilor la grădiniță.

 

III. Diverse:

 

1. Se aprobă schimbarea destinației fostului cămin al Liceului Tehnologic „Nicolaus Olahus” Orăștie pentru o perioadă de 10 ani.

2. Se aprobă desfășurarea unor activități în Școala Primară Gelmar, la solicitarea Ministerului Educației și Cercetării.

3. Se acordă aviz eliberare acte studii:

a. Diplomă de bacalaureat pentru 2 elevi.

 



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara