Joi, 29 februarie 2024, de la ora 11:00, a avut loc, în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean (I.S.J.) Hunedoara, ședința cu directorii/directorii adjuncți ai unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara. La ședință au participat și inspectorii școlari și de specialitate de la I.S.J. Hunedoara
Ordinea de zi a cuprins:
1. Prezentarea rezultatelor elevilor la simularea națională a Evaluării naționale și a rezultatelor elevilor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat, 2024;
2. Organizarea simulării naționale a examenului de Bacalaureat, 2024;
3. Management - aspecte generale;
4. Analiza evoluției fenomenului de violență în unitățile de învățământ din județul Hunedoara în anul școlar 2023-2024.
5. Diverse
În cadrul lucrărilor au fost prezentate următoarele:
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- prezentarea invitaților;
Diana Lățug – asistent universitar în cadrul Universității Babeș-Bolyai, Facultatea de Litere, Departamentul de Limbi și Literaturi Scandinave
- admiterea la Facultatea de Litere;
- oportunități pentru viitorii studenți și absolvenți;
Szofia Szasz – inspector școlar general adjunct
- prezentarea rezultatelor la simularea națională a Evaluării naționale;
- concluzii și măsuri care se impun;
Maria Ștefănie - inspector școlar general
- prezentarea rezultatelor la simularea județeană a examenului de Bacalaureat;
- concluzii;
- propuneri/măsuri pentru ameliorarea rezultatelor;
Adriana Almășan - inspector școlar general adjunct
- aspecte generale legate de managementul unităților școlare;
- fenomenul violenței în școli;
Elena Bogdan - șef compartiment salarizare
- Memorandum deblocare posturi;
- plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță pentru cei care au salarii nete până la 8000 lei pe un singur contract de muncă;
- plata diferențelor salariale câștigate de sindicate în instanță;
Mariana Miertoiu - contabil șef
- aspecte generale legate de bugetul anului 2024;
Claudia Bălici – inspector de specialitate
- aspecte generale privind gestionarea și implementarea cu succes a proiectelor finanțate de Comisia Europeană.
Paul Rusu, președinte S.I.P. Județul Hunedoara
- precizări privind deblocarea posturilor, plata alocației de hrană și a voucherelor de vacanță, plata titlurilor executorii;
- demersuri pentru colegii care beneficiază de indemnizația de doctorat.
Materiale suport folosite și prezentate în cadrul ședinței pot fi consultate pe site-ul nostru, la rubrica ISJ HUNEDOARA – ȘEDINȚE CU DIRECTORII sau accesând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3430&t=2024.
În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele:
- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare;
- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.
În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)].
Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special].
La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme:
1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități;
2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese;
3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației);
4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns.
De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).
Miercuri, 13 martie 2024, s-a desfășurat ședința lunară a Consiliului de Supraveghere al Casei de Ajutor Reciproc (Instituție Financiară Nebancară) a Salariaților din Învățământul Preuniversitar Județul Hunedoara. Pe lângă problemele curente, au fost aprobate și ultimele materiale realizate în pregătirea Conferinței de alegeri.
După cum am anunțat prin „Convocatorul” postat pe panourile de afișaj ale sindicatului, prin articolul postat pe site-ul organizației în data de 09 februarie și în 13 februarie pe contul de Facebook, Conferința de alegeri a fost convocată pentru data de miercuri, 27 martie 2023, ora 13:00. Conferința se va organiza în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara.
Pe agenda de lucru a Conferinței sunt înscrise următoarele puncte:
- Raportul Comitetului de supraveghere;
- Raportul financiar contabil;
- Raportul Comisiei de cenzori;
- Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare;
- Dezbateri;
- Aprobarea materialelor prezentate.
Materialele supuse dezbaterii membrilor CAR sunt postate mai jos.
Convocator Conferință CAR (IFN) SIP Hunedoara
Comisiile de lucru
Agenda de lucru
Regulament de organizare
Raportul Comitetului de supraveghere
Raportul financiar contabil
Raportul Comisiei de cenzori
Propuneri de modificare a Normelor interne de creditare
Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ consideră că angajații din învățământ - cadre didactice, cadre didactice auxiliare și personal nedidactic - nu pot intra sub incidența unei eventuale Ordonanțe de urgență privind șomajul tehnic în sistemul bugetar. Având în vedere că elevii sunt în vacanță, în prezent, majoritatea angajaților din școli este în concediu de odihnă. Astfel că, după Sărbătorile de Paște, este important ca interacțiunea dintre elevi și profesori să continue.
„Trăim o situație specială cu care nu ne-am mai întâlnit. Este important să ne adaptăm și să ne continuăm activitatea. Apreciem faptul că Executivul a înțeles importanța actului didactic, a interacțiunii între profesor și elev, chiar dacă această interacțiune are loc acum online. Toate țările din UE caută soluții pentru ca educația să continue și cred că și Guvernul României dorește acest lucru. Cadrele didactice au răspuns pozitiv la solicitările Ministerului Educației și Cercetării și au depus eforturi substanțiale pentru a continua procesul de învățare și pentru a menține legătura cu elevii și familiile acestora. De asemenea, consider că nici personalul didactic auxiliar și nedidactic nu ar trebui să fie trecut în șomaj tehnic, deoarece nu este vina lor că nu pot să-și desfășoare activitatea așa cum o făceau în mod normal. În plus, personalul didactic auxiliar este indispensabil în această perioadă. Spre exemplu, administratorul financiar este singurul care poate face plăți, secretarul unității face statele de plată, trebuie să strângă dosarele pentru ajutorul Euro200, iar exemplele pot continua. În condițiile în care o parte din angajații din învățământ sunt trecuți în șomaj, riscăm ca întreaga unitate de învățământ să aibă de suferit“, a declarat Marius Nistor, președinte FSE „SPIRU HARET“.
Menționăm că Echipa Specială Internațională privind Cadrele Didactice pentru Educație 2030 a făcut un apel către toate guvernele și către toți furnizorii de educație - publici și privați - să recunoască rolul esențial pe care îl au cadrele didactice, atât pentru reacția la criza generată de COVID-19, cât și pentru revenirea de după aceasta.
Primul punct al apelului prevede că: Guvernele trebuie „să mențină/garanteze/asigure locurile de muncă și salariile. Criza COVID-19 pune o presiune suplimentară pe bugetele publice, iar guvernele se străduiesc să ajute sistemele de sănătate publice să salveze vieți. În același timp, recesiunea economică globală afectează în mod negativ afacerile și familiile. În numeroase state, cadrele didactice titulare, suplinitorii și personalul de susținere din educație riscă să își vadă contractele întrerupte și mijloacele de subzistență dispărând. Instituțiile care depind de taxele plătite de studenți s-ar putea închide, ceea ce va avea consecințe devastatoare pentru personal. Această criză nu poate servi ca pretext pentru a scădea normele și standardele și nici pentru a încălcarea dreptului la muncă. Guvernele și toți furnizorii de educație publici și privați trebuie să conlucreze pentru a păstra personalul din sistemul educațional - didactic și nedidactic - și pentru a le asigura salariile și beneficiile. Resursa umană este esențială pentru revigorarea rapidă și eficientă a sistemului, odată ce școlile se vor redeschide.“
Echipa Specială Internațională privind Cadrele Didactice pentru Educație 2030 este formată din 143 de membri (91 de țări din toată lumea, 18 organizații interguvernamentale la nivel global, regional sau subregional și agenții ONU, 22 de organizații internaționale neguvernamentale, organizații ale societății civile și organizații profesionale la nivel mondial, 5 agenții de dezvoltare internațională bilaterale și multilaterale și 7 organizații și fundații din sectorul privat global.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 | Șomajul tehnic în educație nu este o soluție! | 258.634 | APPLICATION/PDF | 2020-04-10 13:32:24 |