Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Structura anului școlar 2021-2022

22.02.2021

image/jpeg, 172284 octeți

Prin O ME nr. 3243/2021 a fost aprobată structura anului școlar 2021-2022. Astfel, anul școlar 2021-2022 începe la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2021-2022 încep la data de 13 septembrie 2021, fiind structurat astfel:

- Semestrul I are 14 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 13 septembrie 2021-22 decembrie 2021, în perioada 25-31 octombrie 2021, elevii claselor din învățământul primar și copiii din grupele din învățământul preșcolar fiind în vacanță. Vacanța de iarnă începe joi, 23 decembrie 2021 și se încheie duminică, 9 ianuarie 2022;

- Semestrul al II-lea are 20 de săptămâni de cursuri dispuse în perioada 10 ianuarie 2022-10 iunie 2022, în perioada vineri, 15 aprilie 2022 - duminică, 1 mai 2022 fiind prevăzută vacanța de primăvară.

 

De subliniat, în raport cu ultimii ani școlari, dezechilibrul existent între cele două semestre și stabilirea programului național „Școala altfel” în aceeași perioadă pentru toate unitățile de învățământ (8-14 aprilie 2022), pentru clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică, din învățământul profesional și din învățământul postliceal fiind dată posibilitatea organizării de activități de instruire practică în perioada dedicată programului „Școala altfel".

 

Alte detalii pot fi obținute prin consultarea ordinului de ministru, care poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Structura anului școlar.

Important

Metodologia privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii

22.02.2021

image/jpeg, 291327 octeți

Prin O ME nr. 3238/2021 a fost aprobată Metodologia privind dezvoltarea curriculumului la decizia școlii. Această metodologie reglementează regimul curriculumului la decizia școlii din învățământul preuniversitar, fiind prevăzută posibilitatea a două tipuri de opționale:

-        opțional de aprofundare, care nu necesită nume și programă nouă;

-        opțional ca nouă disciplină sau nou domeniu de studiu (integrat).

 

De asemenea, ordinul de ministru stabilește procedurile de constituire a ofertei și de alegere a curriculumului la decizia școlii, de elaborare și de avizare a programelor corespunzătoare, de monitorizare și evaluare a implementării acestuia. 

 

Anexele la metodologie vizează calendarul pentru elaborarea și aprobarea curriculumului la decizia școlii (Anexa 3), modelul de fișă de avizare a proiectului de programă de opțional (Anexa 2) și modelul de fișă pentru alegerea opționalului (Anexa 1).

 

Ordinul de ministru, pentru detalii suplimentare, poate fi descărcat de la rubrica Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Alte reglementări și metodologii.

 

 

 

 

Eveniment

Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021

image/bmp, 589878 octeți

Miercuri, 24 februarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință, organizată „față în față”, au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
 
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

  • informare privind probleme profesionale și sindicale – februarie 2021;
  • prezentarea situațiilor financiare aferente lunii decembrie 2020;
  • probleme organizatorice;
  • aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
  • probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 
Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

  • Informare februarie 2021;
  • Conferința Anuală CAR – convocator;
  • Conferința Anuală CAR - agenda de lucru;
  • Conferința Anuală CAR – delegație;
  • Documente proces vouchere – împuternicire;
  • Documente proces vouchere – adeverință;
  • Situații financiare ianuarie 2021;
  • Formular 230 - destinație 3,5% din impozit.

 

Concluzii:

  • Guvernul nu a oferit soluții la problemele ridicate de federațiile sindicale reprezentative, dar niciun spor cuvenit personalului din învățământ nu va fi tăiat. Discuțiile continuă.
  • Există o serie de modificări legislative în ceea ce privește: numărul de elevi la clase a IX-a, evaluarea anuală a personalului didactic, asigurarea și evaluarea calității educației, structura anului școlar, dezvoltarea curricumului la decizia școlii.
  • C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara pregătește Conferința Anuală. Sunt puse în dezbatere o serie de propuneri care vin în sprijinul membrilor. Există disponibilități financiare care permit acordarea împrumuturilor fără perioade de așteptare.
  • Pentru evitarea unor posibile viitoare complicații pentru cei care nu au utilizat voucherele/cardurile de vacanță, SIP Tour Hunedoara vine în sprijinul colegilor aflați în această situație și asigură preluarea voucherelor de vacanță pentru o utilizare viitoare a sumelor corespondente.
  • Se pregătesc acțiuni în instanță pentru colegii care nu au primit vouchere de vacanță (2018, 2019, 2020).

 

Alte detalii, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Biroul Executiv.

19.04.2020
10.09.2020
18.01.2020
Șomajul tehnic în educație nu este o soluție!
Tipul știrii: Important
Data știrii: 10.4.2020
Data ultimei actualizări: 25.02.2021
Numărul de vizualizări: 188



Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET“ consideră că angajații din învățământ - cadre didactice, cadre didactice auxiliare și personal nedidactic - nu pot intra sub incidența unei eventuale Ordonanțe de urgență privind șomajul tehnic în sistemul bugetar. Având în vedere că elevii sunt în vacanță, în prezent, majoritatea angajaților din școli este în concediu de odihnă. Astfel că, după Sărbătorile de Paște, este important ca interacțiunea dintre elevi și profesori să continue.

 

„Trăim o situație specială cu care nu ne-am mai întâlnit. Este important să ne adaptăm și să ne continuăm activitatea. Apreciem faptul că Executivul a înțeles importanța actului didactic, a interacțiunii între profesor și elev, chiar dacă această interacțiune are loc acum online. Toate țările din UE caută soluții pentru ca educația să continue și cred că și Guvernul României dorește acest lucru. Cadrele didactice au răspuns pozitiv la solicitările Ministerului Educației și Cercetării și au depus eforturi substanțiale pentru a continua procesul de învățare și pentru a menține legătura cu elevii și familiile acestora. De asemenea, consider că nici personalul didactic auxiliar și nedidactic nu ar trebui să fie trecut în șomaj tehnic, deoarece nu este vina lor că nu pot să-și desfășoare activitatea așa cum o făceau în mod normal. În plus, personalul didactic auxiliar este indispensabil în această perioadă. Spre exemplu, administratorul financiar este singurul care poate face plăți, secretarul unității face statele de plată, trebuie să strângă dosarele pentru ajutorul Euro200, iar exemplele pot continua. În condițiile în care o parte din angajații din învățământ sunt trecuți în șomaj, riscăm ca întreaga unitate de învățământ să aibă de suferit“, a declarat Marius Nistor, președinte FSE „SPIRU HARET“.

 

Menționăm că Echipa Specială Internațională privind Cadrele Didactice pentru Educație 2030 a făcut un apel către toate guvernele și către toți furnizorii de educație - publici și privați - să recunoască rolul esențial pe care îl au cadrele didactice, atât pentru reacția la criza generată de COVID-19, cât și pentru revenirea de după aceasta. 

 

Primul punct al apelului prevede că: Guvernele trebuie „să mențină/garanteze/asigure locurile de muncă și salariile. Criza COVID-19 pune o presiune suplimentară pe bugetele publice, iar guvernele se străduiesc să ajute sistemele de sănătate publice să salveze vieți. În același timp, recesiunea economică globală afectează în mod negativ afacerile și familiile. În numeroase state, cadrele didactice titulare, suplinitorii și personalul de susținere din educație riscă să își vadă contractele întrerupte și mijloacele de subzistență dispărând. Instituțiile care depind de taxele plătite de studenți s-ar putea închide, ceea ce va avea consecințe devastatoare pentru personal. Această criză nu poate servi ca pretext pentru a scădea normele și standardele și nici pentru a încălcarea dreptului la muncă. Guvernele și toți furnizorii de educație publici și privați trebuie să conlucreze pentru a păstra personalul din sistemul educațional - didactic și nedidactic - și pentru a le asigura salariile și beneficiile. Resursa umană este esențială pentru revigorarea rapidă și eficientă a sistemului, odată ce școlile se vor redeschide.“

 

Echipa Specială Internațională privind Cadrele Didactice pentru Educație 2030 este formată din 143 de membri (91 de țări din toată lumea, 18 organizații interguvernamentale la nivel global, regional sau subregional și agenții ONU, 22 de organizații internaționale neguvernamentale, organizații ale societății civile și organizații profesionale la nivel mondial, 5 agenții de dezvoltare internațională bilaterale și multilaterale și 7 organizații și fundații din sectorul privat global.



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Șomajul tehnic în educație nu este o soluție! 258.634 APPLICATION/PDF 2020-04-10 13:32:24






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara