Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat

21.10.2020

image/jpeg, 38122 octeți

După cum bine se cunoaște deja, luni, 19 octombrie, a avut loc o întâlnire de lucru care a reunit pe Monica Cristina Anisie, ministrul educației și cercetării, Marius Ovidiu Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” și Simion Hancescu, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ.

 

În cadrul întâlnirii au fost abordate diferite probleme cu care se confruntă la momentul actual învățământul preuniversitar, sintetic concluziile fiind date publicității prin intermediul unui comunicat de presă al Ministerului Educației și Cercetării.

 

Acesta, în urma preluării și interpretării sale de către presă, în stilul isteric-catastrofal care pare să se fi generalizat, pe lângă doza consistentă de ignoranță în ceea ce privește situația reală din sistem, a generat o anumită „neliniște” în rândul salariaților din educație, manifestată aceasta din plin pe diferitele rețele de socializare.

 

Având în vedere toate aceste aspecte, ținând seama de faptul că informația relevantă cu privire la acțiunile sindicale este de obținut chiar de la organizațiile sindicale, în privința cărora, cel puțin în ceea ce privește educația, nu sunt temeiuri pentru a li se reproșa acțiuni care să ignore interesele colective ale membrilor de sindicat, pornind de la conținutul comunicatului de presă sunt de făcut următoarele precizări:

 

  1. Monitorizarea activității didactice - organizațiile sindicale, prin reprezentanții lor, vor participa la monitorizarea activității didactice, așa cum s-a întâmplat de altfel și până în prezent, dar cu scopul de a putea semnala și sublinia măsura în care sunt asigurate condițiile optime pentru derularea activității și totodată sunt respectate prevederile legale de către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ. Cu alte cuvinte, organizațiile sindicale, potrivit cu rațiunea existenței lor, în acest context, sunt preocupate de protejarea și promovarea intereselor membrilor de sindicat în raport cu diferitele măsuri adoptate de către inspectoratele școlare și conducerile unităților de învățământ în condiții de pandemie.
  2. Declarația angajament – scopul acestei declarații, ce urmează a fi asumată de cadrele didactice, elevi și părinți, este strict acela de a proteja datele cu caracter personal și dreptul la imagine pentru toate părțile implicate în actul educațional. Astfel, tranșant spus, nimeni nu înregistrează și nu face public nimic în ceea ce privește derularea activității didactice, fără acordul expres al tuturor celor implicați. Reiterarea acestei interdicții, prin angajarea responsabilității, se face pentru a sublinia încă o dată că dreptul la imagine revine tuturor părților implicate în actul educațional: elevii, părinții sau cadrele didactice nu pot înregistra activitatea didactică derulată indiferent de scop (nici măcar, și ținem să subliniem acest lucru, având în vedere că o astfel de practică lovește în interesul colectiv al personalului didactic, pentru a oferi exemple de „bună practică”).
  3. ARACIP – Ministerul Educației și Cercetării își asumă, pentru prima dată de la înființarea agenției, necesitatea unei „reforme” a acesteia. Astfel, discuțiile purtate au arătat caracterul imperios al reelaborării standardelor de asigurare a calității educației în sensul simplificării acestora sau, după caz, al eliminării celor care nu corespund realității educaționale sau încarcă birocratic activitatea didactică. Fără ca aceste solicitări să reprezinte o noutate, ele fiind reiterate de membrii de sindicat și de organizațiile sindicale reprezentative periodic, s-a obținut angajamentul M.E.C. de a derula un astfel de demers, acceptându-se totodată propunerea de a se crea un consiliu de coordonare al activității ARACIP, în care să fie reprezentate toate interesele relative la sistemul educațional preuniversitar, inclusiv cele sindicale, și care să precizeze liniile directoare ale agenției în sensul nu numai al activității de evaluare, ci și în acela al unei contribuții pozitive la calitatea educației furnizate.
  4. Chestionar de feed-back – așa cum reiese clar și din textul comunicatului, acest chestionar va reprezenta o „posibilitate” pentru cadrele didactice de a oferi feed-back direct ministerului în ceea ce privește măsurile adoptate în contextul prezent și de a semnala în mod direct problemele cu care se confruntă. Astfel, completarea sa nu va reprezenta o obligație, dar poate avea o contribuție la semnalarea dificultăților reale cu care ne confruntăm în realizarea activității didactice, oferind totodată argumente suplimentare în favoarea solicitărilor formulate de organizațiile sindicale și a necesității intervenției guvernamentale în rezolvarea anumitor probleme.

 

Pe lângă aceste aspecte, în cadrul întâlnirii a fost reclamată de către președinții celor două federații sindicale și accelerarea demersului de elaborare a normelor metodologice prevăzute de Legea 185/2020 privind desfășurarea orelor de pregătire pentru evaluări/examene naționale și/sau pentru obținerea performanței educaționale, precum și de învățare remedială, respectiv cele privind reducerea normei didactice de predare cu 2-4 ore/săptămână a profesorilor care desfășoară activitatea de mentorat, cu scopul evident de a se recunoaște până la nivel de salarizare anumite activități derulate de o parte a cadrelor didactice.

 

În final, subliniind faptul că sindicatul este al nostru, al membrilor de sindicat, apreciind că prin acțiunile întreprinse S.I.P. Județul Hunedoara și federația sindicală la care suntem afiliați, F.S.E. „Spiru Haret”, au dovedit că nu urmăresc nimic altceva decât protejarea și promovarea intereselor membrilor de sindicat, nu în ultimul rând faptul că informațiile puse la dispoziție pe diferitele canale de comunicare au fost întotdeauna corecte și conforme, vă asigurăm că nu suntem decât „vocea” colectivă a membrilor de sindicat.

 

Atașăm, pentru o mai bună edificare, și comunicatul emis de Ministerul Educației și Cercetării.

Important

Lege privind acordarea unui stimulent de risc personalului din învățământ

15.10.2020

image/jpeg, 39207 octeți

Camera Deputaților a adoptat (158 „pentru”, un vot „contra”, și 77 „abțineri”) proiectul de lege pentru acordarea unui stimulent de risc personalului din învățământ, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea noului coronavirus.

 

Proiectul de legea a fost depus la Secretariatul general pentru exercitarea dreptului de sesizare asupra constituționalității legii, ulterior urmând a fi trimis la promulgare.

 

Legea adoptată de Camera Deputaților prevede că „începând cu anul școlar/universitar 2020–2021, pe perioada stării de alertă/stării de urgență instituite ca urmare a situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, personalul didactic, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din învățământul preuniversitar și universitar de stat, precum și din unitățile de învățământ preuniversitar înființate în structura instituțiilor de învățământ superior, beneficiază de un stimulent de risc după cum urmează:

a) în cuantum de 2000 de lei lunar, pentru personalul didactic;

b) în cuantum de 1500 de lei lunar, pentru personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic”.

 

Legea mai prevede că „stimulentul de risc se acordă pe durata desfășurării cursurilor aferente anului școlar/universitar pe perioada stării de alertă/stării de urgență, proporțional cu timpul în care personalul didactic, personalul didactic auxiliar și personalul nedidactic din învățământul preuniversitar și universitar de stat își desfășoară fizic activitatea în cadrul unităților de învățământ în prezența antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor/ studenților”.

 

Lista persoanelor care urmează să beneficieze de stimulentul de risc ar urma să fie stabilită, lunar, prin decizie a conducătorului unității de învățământ: „Conducătorul unității de învățământ este responsabil pentru întocmirea listei beneficiarilor stimulentului de risc și are obligația comunicării acesteia către inspectoratul școlar. Stimulentul de risc acordat nu se cuprinde în baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale, contribuției de asigurări sociale de sănătate, respectiv al contribuției asiguratorii pentru muncă, reglementată la titlul V „Contribuții sociale obligatorii” din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare”.

Eveniment

Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020

image/jpeg, 94785 octeți

Miercuri, 28 octombrie 2020, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara.

 

La ședință au participat 13 lideri de zonă ai S.I.P. Județul Hunedoara (12 față în față, unul online), președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

- informare privind probleme profesionale și sindicale;

- prezentarea situațiilor financiare aferente lunilor iulie 2020;

- probleme organizatorice;

- aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;

- probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

- Informare S.I.P. Județul Hunedoara - octombrie2020;

- Poster - F.S.E. „Spiru Haret”;

- Recomandări MEC privind organizarea activității în condiții de securitate;

- Situații financiare S.I.P. Județul Hunedoara, S.I.P. Tour, C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara – septembrie 2020;

- Situații statistice – octombrie 2020;

- Ajutoare sociale – octombrie 2020.

 

Concluzii și previziuni

 

1. Legea privind creșterea salarială și cea privind acordarea unui stimulent de risc pentru personalul din învățământ parcurg în momentul de față o serie de „proceduri suplimentare” (au fost atacate de Guvern la Curtea Constituțională, în funcție de deciziile acesteia termenul de promulgare putând fi mai apropiat sau mai îndepărtat).

 

2. F.S.E. „Spiru Haret”, prin acțiunile sale, a sprijinit și sprijină o derulare cât mai apropiată de normalitate a activităților didactice, dar fiind totodată preocupată să obțină din teritoriu o imagine cât mai adecvată a dificultăților cu care se confruntă membrii de sindicat în această perioadă, scopul evident fiind acela de a adopta în discuțiile și negocierile cu factorii decidenți poziții care să reflecte interesele și opiniile membrilor săi.

 

3. Se impune cu necesitate, din partea fiecăruia dintre membrii de sindicat, încercarea, în condițiile actuale, de a se informa cu mai multă acuratețe și în mod constant în ceea ce privește activitatea profesională și sindicală – site-ul S.I.P. Județul Hunedoara, https://siphd.ro, actualizat zilnic, reprezintă calea cea mai facilă pentru fiecare membru de sindicat pentru a fi la curent cu toate aspectele legate de evoluțiile înregistrate în educație, atât la nivel local, cât și la nivel național.

 

4. Activitățile curente ale S.I.P. Județul Hunedoara se desfășoară în mod normal:

  • juridic: se finalizează procesele privind calculul corect al salariilor; se recomandă fiecărui membru de sindicat să verifice cuprinderea în proces;
  • CAR (IFN) SIP Hunedoara: există disponibilități financiare; împrumuturile se pot acorda fără perioade de așteptare;
  • SIP Tour: continuă furnizarea de servicii turistice în condițiile actuale; se recomandă valorificarea prin agenție a voucherelor neutilizate din 2019;
  • Centrul de Resurse și Formare „Magister” – formare: continuă implementarea programului de formare ”Întotdeauna caracterul”; cursurile se desfășoară doar online; înscrierile se fac doar online.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA - ACTIVITATE – BIROUL EXECUTIV

19.04.2020
16.03.2020
05.12.2019
10.09.2020
18.01.2020
25.04.2019
Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara din 06.01.2020
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 6.1.2020
Data ultimei actualizări: 27.10.2020
Numărul de vizualizări: 46



Luni, 6 ianuarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Aprobarea planului de achiziție al ISJ Hunedoara pentru anul 2020.
II. Prezentarea raportului semestrial al CCD Hunedoara.
III. Aprobarea graficului de concediu de odihnă pentru anul 2020 pentru personalul contractual al ISJ Hunedoara.
IV. Solicitări din partea unităților de învățământ.
V. Diverse.

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:

I. Se aprobă planul de achiziții al ISJ Hunedoara pentru anul 2020, conform anexei.

II. Se avizează raportul semestrial al CCD Hunedoara, conform anexei.

III. Se aprobă graficul concediilor de odihnă pentru personalul contractual al ISAJ Hunedoara, pentru anul 2020.

IV. Solicitări din partea unităților de învățământ, astfel:
a. Școala Gimnazială Vața de Jos – se acordă aviz pentru organizarea concursului pentru 1 post fochist, perioadă nedeterminată;
b. Liceul Tehnologic ”Crișan” Crișcior – se acordă aviz pentru organizarea concursului pentru următoarele posturi: 1 post șofer, 4,75 posturi îngrijitor, 1 post muncitor calificat întreținere, perioadă nedeterminată;
c. Școala Gimnazială ”Sabin Oprean” Bucureșci – se acordă aviz pentru organizarea concursului pentru 1 post șofer și 0,5 post administrator financiar, perioadă nedeterminată;
d. Liceul Teoretic ”Aurel Vlaicu” Orăștie - se acordă aviz pentru organizarea concursului pentru 1 post secretar, perioadă determinată;
e. Liceul cu Program Sportiv ”Cetate” Deva – se acordă aviz pentru organizarea concursului pentru următoarele posturi: 3 posturi îngrijitor, 0,5 post magazioner, 1 post șofer și 1 post muncitor calificat;
f. Clubul Sportiv Școlar Petroșani – se acordă aviz pentru organizarea concursului pentru următoarele posturi: 1 post îngrijitor, perioadă determinată și 0,5 post muncitor, perioadă nedeterminată;
g. Liceul Teoretic ”Avram Iancu” Brad - se aprobă școlarizarea la domiciliul pentru 1 elev;
h. Liceul Teoretic ”Aurel Vlaicu” Orăștie – se aprobă eliberare acte de studii, promoția 2014;
i. Liceul Tehnologic ”Dimitrie Leonida” Petroșani – se aprobă eliberare acte de studii, promoția 2013;
j. Liceul Teoretic ”Mircea Eliade” Lupeni – se respinge transferul unui elev din clasa a IX-a, deoarece nu se încadrează ca medie și nu există locuri în clasă.

V. Diverse:
1. Se aprobă recuperarea zilelor libere conform HG 970/2019, și anume 27.12.2019 și 03.01.2020, prin prelungirea programului zilnic cu 1 oră, de luni până joi, și cu 2 ore vinerea.
2. Se aprobă componența comisiei de titularizare 2020, conform anexei.
3. Se aprobă transmiterea către MEN, în vederea obținerii avizului, solicitarea de transfer a unui elev din clasa a IX-a de la Liceul Tehnic” Transilvania” Deva, profil tehnic, la Colegiul Național Pedagogic ”Regina Maria” Deva, specializarea educator puericultor, în baza art. 152, alin. (1) din ROFUIP, conform referatului de expertiză medico-pedagogică.
4. Se aprobă transmiterea către MEN, în vederea obținerii avizului, solicitarea de transfer a unui elev din clasa a IX-a de la Colegiul Național ”Iancu de Hunedoara” Hunedoara, specializarea filologie, la Colegiul Național Pedagogic ”Regina Maria” Deva, specializarea educator puericultor, în baza art. 152, alin. (1) din ROFUIP, conform referatului de expertiză medico-pedagogică.
5. Eliberarea unor  duplicate de pe actele de studii, după cum urmează:
a. Liceul Teoretic ”Traian” Deva - diplomă bacalaureat, promoția 1994.

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica DOCUMENTE MEN, ISJ, CCD–SEDINȚE CA al ISJ.



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara