Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

20.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Concluzii la numirile de directori și alte finaluri anticipate

14.01.2021

image/jpeg, 94785 octeți

După cum bine se cunoaște, fie doar din informările transmise de S.I.P. Județul Hunedoara, în ultima perioadă au fost în actualitate, în ceea ce privește funcționarea sistemului educațional, două mari probleme: ocuparea funcțiilor de conducere devenite vacante începând cu 9 ianuarie 2021 (datorită finalizării mandatelor celor care le-au ocupat prin concurs) și proiectarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2020-2021.

 

Nu vom intra în detaliile nici unuia dintre cele două procese, încercând să păstrăm, ca întotdeauna o echidistanță în raport cu astfel de situații în care, intrând în conflict interese discordante ale diferiților actori implicați, îndreptățirea, chiar dacă motivată din puncte de vedere și cu argumente diferite, pare să aparțină tuturor.

 

Ca atare, implicarea S.I.P. Județul Hunedoara în amintitele procese s-a limitat (totuși, fără ca acest lucru să însemne că nu am fi urmărit cu atenție cele întâmplate) la un efort de consiliere și de facilitare a comunicării acordat celor care au apreciat că interesele lor trebuiau să fie cele prevalente. Fiind vorba, în toate situațiile în care au răbufnit diferite nemulțumiri, și de o parte și de alta, de membri de sindicat, cu argumente viabile de ambele părți, apreciem că aceasta era cea mai adecvată atitudine.

 

Desigur, chiar și această atitudine a generat anumite nemulțumiri, auzindu-se chiar acuzații de „non-combat”. Ținând însă cont de scopul existenței organizațiilor sindicale, era evident că nu aveam ce căuta în abordarea strict politică, din păcate tolerată de cadrul legal, a celor două procese. Mai ales că factorul politic îndrăgește să arate cu degetul (acoperitor) în toate direcțiile, dar niciodată către sine (ar însemna să își asume responsabilitatea, lucru de neconceput).

 

Deosebit de evidentă în cazul numirilor pe funcțiile de director și director adjunct, poate mai estompată aparent în cazul planurilor de școlarizare pentru nivelurile liceal și profesional, abordarea politică a fost evidentă. Mai mult chiar, a prevalat fără drept de apel, orice altă motivație devenind net irelevantă în fața manifestării unui interes sau unei intervenții politice.

 

Clamată pretutindeni de chiar cei care o realizează, recte partidele politice și oamenii lor instalați în diferitele funcții, depolitizarea educației, s-a constatat încă o dată, poate mai intens ca niciodată (singurul moment în care comparativ lucrurile au fost împinse atât de departe a fost 2010-2011), rămâne, încă o dată, un deziderat imposibil de realizat.

 

Evident, nu este cu adevărat nicio surpriză aici, nici măcar din partea mai noilor veniți pe scena politică, ultimele trei decenii arătând, fără tăgadă și fără întrerupere (bine, uneori, pentru a folosi ceva metafore, s-a utilizat „roaba” pentru schimbări, alteori „buldozerul”), că nu există disponibilitatea și puterea de a prioritiza interesele educaționale în raport cu cele politice.

 

La finalul acestor concluzii, mult succes și putere de muncă celor care au fost nou instalați sau reconfirmați în funcțiile de conducere (indiferent ce a condus la acest lucru), succes unităților școlare în realizarea planurilor de școlarizare care le-au fost aprobate (indiferent dacă gustul rămas este unul dulce sau, dimpotrivă, amar).

 

Rămânem aceiași, S.I.P. Județul Hunedoara.

 

Important

Ședința Biroului Executiv / Consiliului Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - „Întâlnire” cu ministrul educației - Noutăți

15.01.2021

image/jpeg, 1147401 octeți

Astăzi, vineri, 15 ianuarie 2021, a avut loc ședința Biroului Executiv/Consiliului Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”. La ședință au participat 51 de lideri sindicali din toate județele țării. Ședința a fost organizată online de-a lungul a patru ore și jumătate. Pentru mai bine de o oră s-a alăturat și ministrul educației, dl. Sorin Mihai Câmpeanu.

 

În prima parte a ședinței, fiecare județ a prezentat problemele specifice cu care se confruntă membrii de sindicat în această perioadă. 

S-a realizat o sinteză a acestora, sinteză care a fost prezentată ministrului educației atunci când s-a alăturat discuțiilor.

 

Dintre cele punctate de ministrul educației ar fi de consemnat:

- reluarea cursurilor față în față:

- începând cu 8 februarie, condiționat de situația epidemiologică;

- progresiv (preșcolar, primar, clasele terminate etc);

- renunțarea la varianta de predare „hibrid”;

 

- activități remediale:

- după reluarea cursurilor față în față se vor constata „minusurile”;

- a fost modificat R.O.F.U.I.P. în sensul că se permite amânarea încheierii situației pe semestrul I cu 4-8 săptămâni;

- în această perioadă (4-8 săptămâni) se pot efectua activitățile remediale, unde este cazul;

- activitățile vor fi plătite în sistem „plata cu ora”; se intenționează schimbarea formulei de calcul actuale (1/72 din bază) cu o formulă care să conducă la o sumă motivantă pentru profesori;

 

- proiectul planului de școlarizare:

- sunt probleme la clasele a IX-a; aproximativ 1400 clase mai puține decât anul trecut;

- se vor analiza cu I.S.J.-urile proiectele transmise;

- se intenționează reducerea numărului maxim de elevi la clasele de început de ciclu (clasa a IX-a);

- se finalizează planurilor de școlarizare ținând cont de noile efective aprobate;

 

- structura anului școlar 2021-2022:

- un proiect echilibrat aflat în dezbatere publică;

- una din „necunoscute”: „se vor mai da teze sau nu?”;

 

- bugetul / finanțarea:

- prognostic optimist în sensul că bugetul, în cifre brute, va fi mai mare decât cel anterior;

- finanțarea per capita va fi îmbunătățită astfel încât să acopere toate cheltuielile materiale;

- pentru îmbunătățirea salarizării se vor folosi fonduri din programul P.O.C.U. (30 milioane euro); se intenționează stimularea celor cu rezultate în activitate (progres școlar);

 

- apreciere „interesantă”:

- activitatea noastră este centrată pe elev; toate problemele din educație nu pot fi rezolvate de minister sau inspectorate, totul depinde de profesor, profesorul trebuie să fie elementul central;

 

- vaccinarea:

- necesară pentru revenirea la normalitate;

- săptămâna viitoare angajatorii (unitatea de învățământ) vor începe programarea angajaților; prioritate (în ordine): educatorii, învățătorii, profesori, cei ce vin în contact direct cu elevii, apoi ceilalți;

 

- aplicarea Legii 153/2017 (creșterile salariale):

- „da, de acord, ... nu se poate profesori fără motivație, ... devotamentul nostru are limite ..., dar în această privință nu sunt optimist ..., încerc să compensez prin celelalte măsuri”.

 

Eveniment

Comisia de Dialog Social de la Nivelul Instituției Prefectului - județul Hunedoara

19.01.2021

image/jpeg, 820887 octeți

Astăzi, 19.01.2021, la solicitarea S.I.P. Județul Hunedoara, a avut loc Comisia de Dialog Social a județului Hunedoara. Ședința, convocată de Instituția Prefectului – județul Hunedoara, prin prefectul Călin Petru Marian, care a reunit reprezentații S.I.P. Județul Hunedoara (președintele organizației și 13 lideri de zonă) și ai confederațiilor sindicale, pe de o parte, ai I.S.J. Hunedoara și ai organizațiilor patronale, pe de altă parte, s-a derulat în sala „Spiru Haret” de la sediul I.S.J. Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi a ședinței s-au regăsit, la solicitarea și propunerea S.I.P. Județul Hunedoara, următoarele probleme:

1.     Exceptarea personalului din învățământ de la măsura înghețării salariilor în 2021;

2.     Calculul și plata corecte, prin raportarea la salariul de bază în plată, a drepturilor salariale suplimentare reglementate de Legea-cadru nr. 153/2017;

3.     Acordarea sporului pentru condiții de muncă în sistemul de învățământ;

4.     Dotarea corespunzătoare a unităților de învățământ cu dispozitive și echipamente;

5.     Punerea la dispoziția unităților de învățământ a unui număr suficient de teste rapide antigen COVID-19, atât pentru testarea săptămânală a salariaților, cât și pentru testarea educabililor;

6.     Finalizarea punerii în aplicare a legii nr. 85/2016 privind plata diferențelor salariale;

7.     Decontarea integral și la timp a cheltuielilor de naveta pentru personalul din învățământ;

8.     Plata integrală și la termen a tranșelor din diferențele salariale stabilite prin hotărâri judecătorești, precum și plata integral și la timp a salariilor, inclusive în ceea ce privește calculul drepturilor salariale suplimentare prin raportarea la salariile actuale;

9.     Modalitatea în care au fost operate numirile de noi directori ai unităților de învățământ;

10.  Respectarea promisiunilor făcute în campania electorală: „fără penali în funcții publice”, „eliminarea politizării administrației publice”, „fără ordonanțe în justiție” etc.

 

Din derularea concretă a ședinței sunt de subliniat:

1.     Prezentarea de către S.I.P. Județul Hunedoara, prin Paul Rusu, a problemelor care constituie la ora actuală, în sistemul educațional, motive de nemulțumire, drept pentru care s-a realizat și solicitarea de convocare a Comisiei de Dialog Social. 

 

2.     Călin Petru Marian, prefect al județului Hunedoara, în cuvântul luat după această prezentare, a punctat următoarele:

-          Toate punctele de pe ordinea de zi i se par îndreptățite, DAR...

-          având în vedere aceste momente nemaiîntâlnite nu crede că se poate altfel în ceea ce privește restanțele și creșterile salariale;

-          Au fost făcute eforturi de dotare a unităților de învățământ, și de la nivel local și de la nivel central, trebuind „să ne bucurăm de ceea ce avem”, iar „timpul le va rezolva pe toate”;

-          Se aștepta la o abordare mai amplă în privința vaccinării, în sensul că se aștepta ca mai mulți dintre profesori să dorească să se vaccineze;

-          Poate că va exista o modalitate de testare, deși testele nu sunt încă nici în farmacii;

-          În ceea ce îl privește este un adept al profesionalismului, fără a vedea altă cale decât profesionalismul și fără ca trecerea de la profesionalism la slugărnicie să fie Ok, putând fi un manager bun oricare, de la orice partid;

-          Ceea ce ar trebui este ca viitorul concurs pentru ocuparea funcțiilor de conducere să fie un „examen pe bune”;

-          Oricum, din ceea ce a văzut relativ la numirile pe funcții, apreciază că politicul nu a fost prea relevant, ci au fost privilegiate criteriile politice;

-          Și poate că ar trebui ca sindicatele să se implice mai mult în problema numirilor pe funcții;

-          Sloganurile din campanie țin de libertatea fiecăruia de a produce sloganuri, după cum lumea are libertatea de a le înțelege așa cum dorește;

-          De altfel, în ceea ce privește penalii în funcții publice, unii dintre cei care au făcut o greșeală al un moment dat sunt pe cale de a se reabilita, iar iertarea trebuie să fie o șansă acordată acestor oameni;

-          Este un om care crede că „nimic nu poate merge fără școală”, iar ceea ce se întâmplă rău în comunități se datorează nivelului redus de educație, așa că și-ar dori să „ținem stindardul sus”.

 

3.     Ilie Pârvan, inspector școlar general, cu o intervenție relativ scurtă:

-          Sindicatul este un partener pentru I.S.J. Hunedoara;

-          La nivel de inspectorat școlar în prezent sunt preocupați de problema încheierii situației școlare;

-          Dotările au reprezentat o preocupare pentru I.S.J. Hunedoara, până în ziua respectivă fiind recepționate, din diferite surse și finanțări, 5.172 tablete;

-          Vaccinarea reprezintă o preocupare, urmând să fie monitorizat procesul; 

-          Pe 2/3 din cele 102 funcții de conducere au fost reconfirmați ocupanții acelor posturi, schimbarea privind doar 1/3 din acestea, fiind drept că pe alocuri s-au înregistrat și reacții emoționale;

-          Vor fi depuse eforturi pentru a pregăti o eventuală începere față în față  a activității în semestrul al II-lea. 

 

4.     Miertoiu Mariana, contabil șef I.S.J. Hunedoara, cu trecerea în revistă a implicațiilor financiare ale solicitărilor sindicale:

-          Exceptarea educației de la blocarea creșterilor salariale ar reprezenta o discriminare în raport cu celelalte categorii de bugetari;

-          Recunoaște că sunt foarte multe procese pe rol, că există și sentințe, dar oamenii vor primi oricum banii, ba chiar cu indice de inflație și dobânzi penalizatoare;

-          Se vor calcula drepturile salariale câștigate prin sentințe judecătorești, dar în ceea ce privește plata curentă a drepturilor salariale suplimentare, există un singur EDUSAL, așa încât nu este o problemă ce ține de I.S.J.;

-          Eforturile de dotare au fost numeroase (a fost reluată enumerarea diferitelor programe derulate).

Ținând cont de cele precizate de reprezentanții patronatului, sindicatele au ținut să clarifice aspecte precum:

-          „discriminarea” în ceea ce privește aplicarea legii salarizării există, dar în defavoarea salariaților din educație;

-          Tabletele distribuite, în diferite moduri, la nivel național, și acestea cu mare greutate ținând cont de timpul trecut de la declanșarea pandemiei (între cele 5.172 de mai sus erau numărate și pachetele care se descărcau la I.S.J. Hunedoara chiar în acele momente) sunt total insuficiente în raport cu numărul elevilor și al cadrelor didactice;

-          Infrastructura informațională (platforme în special) a fost complet neglijată;

-          Scopul Comisiei de Dialog Social nu este acela ca I.S.J.-ul să încerce să găsească justificări;

-          Evident că problemele precizate nu au cum să-și găsească rezolvarea la nivel județean, dar ele trebuie transmise întocmai Guvernului;

-          Iar principala problemă, care trebuie din nou și din nou subliniată, este nevoia ca legea să fie respectată.

 

Convocarea Comisiei de Dialog Social a județului Hunedoara, la solicitarea S.I.P. Județul Hunedoara, se numără între acțiunile derulate la nivel național de către organizațiile sindicale din educație, scopul principal al acestora fiind o revenire asupra decizie de blocare a creșterilor salariale cuvenite potrivit legii-cadru nr. 154/2017.

 

Și câteva concluzii...

 

Evident, după cum se poate deduce ușor din cele amintite mai sus, solicitarea de convocare a acestei Comisii a avut un caracter preponderent formal, scopul principal fiind acela de a transmite și prin intermediul prefecturii către Guvern o serie de probleme cu care învățământul preuniversitar și cei care își desfășoară activitatea în acesta se confruntă.

 

La nivel local, chiar dacă patronatul dovedește o cunoaștere a problemelor, nu există disponibilitatea unei asumări responsabile a acestora, mai ales în ceea ce privește drepturile salariale lucrurile rezumându-se cel mai bine în „scăparea” ideii că a acorda creșteri salariale în educație ar fi ceva discriminatoriu, așa încât că „poate ar trebui, dar asta este” (cu alte cuvinte, un mare „NU”). 

 

Astfel, cunoașterea problemelor de către patronat nu înseamnă și o recunoaștere a lor (mai ales relativ la politizare și la diferitele sloganuri asumate prin campania electorală), atât în luările de cuvânt ale acestuia, cât și în cele ale prefectului revenind monoton, după repetarea fiecărei probleme, același „DAR”, cu alte cuvinte respingerea veridicității lor.

 

AșaDAR, tot ceea ce ne rămâne de făcut, după „bifarea” și a acestui demers, este de a continua demersurile sindicale și juridice pentru a clinti lucrurile în sensul rezolvării, măcar în parte, a acestor probleme.

19.04.2020
16.03.2020
10.09.2020
18.01.2020
Ședința Comisiei Paritare de la nivelul I.S.J. Hunedoara
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 7.1.2021
Data ultimei actualizări: 16.01.2021
Numărul de vizualizări: 166



Miercuri, 06 ianuarie 2021, a avut loc ședința Comisiei Paritare de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara. La ședință, organizată în sistem videoconferință, au participat câte cinci reprezentanți ai fiecărei părți (I.S.J. Hunedoara și S.I.P. Județul Hunedoara), consilierii juridici ai celor două instituții/organizații și un invitat/expert în probleme de mobilitatea personalului.

 

Ședința a fost convocată la cererea I.S.J. Hunedoara și a avut a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

  • detașări în interesul învățământului;
  • fișa de evaluare a personalului didactic de predare implicat în etapele e mobilitate a personalului;
  • aspecte ce vizează drepturi salariale câștigate în instanță;
  • diverse.

 

În cadrul ședinței s-au luat următoarele hotărâri:

- avizarea solicitării de detașare în interesul învățământului a unui cadru didactic de la Școala Gimnazială ”dr. Aurel Vlad” Orăștie la Liceul Teoretic ”Traian Lalescu” Hunedoara pe un post vacantat prin pensionare în timpul anului școlar;

- aprobarea fișei de evaluare a personalului didactic de predare implicat în etapele de mobilitate;

- aprobarea unor aspecte tehnice implicate de punerea în executare a sentințelor privind plata diferențelor salariale rezultate din calculul drepturilor salariale la salariul de bază în plată (calculul sumelor cuvenite, comunicarea acestora fiecărui membru implicat, demersuri pentru includerea sumelor în buget, modificarea aplicației Edusal și calculul corect al drepturilor salariale pe viitor);

- aprobarea Regulamentului de funcționare a Comisiei Paritare în acest an.

 

Hotărârea Comisiei Paritare, după redactarea și semnarea ei, poate fi consultată/descărcată de pe site, de la rubrica: ISJ HUNEDOARA – COMISIA PARITARĂ sau urmând link-ul https://nou.siphd.ro/index.php?a=3425.

 



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara