Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Negocieri cu Guvernul - comunicat de presă

21.01.2022

image/png, 162872 octeți

GUVERNUL ROMÂNIEI

COMUNICAT DE PRESĂ

Întrevederea premierului Nicolae-Ionel Ciucă cu reprezentanții sindicatelor din învățământ

 

Premierul Nicolae-Ionel Ciucă a avut astăzi o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor din învățământ, cele două părți stabilind un mecanism de lucru pentru continuarea dialogului și soluționarea dificultăților pe care le întâmpină acest domeniu, în cadrul unui calendar convenit de comun acord.

 

„Dialogul este calea pentru a găsi măsuri echilibrate. În colaborarea cu dumneavoastră plecăm de la dorința comună de a susține prestigiul dascălilor, de a motiva cadrele didactice și de a plăti corect munca fiecărui angajat din sistemul de învățământ pentru a avea, în viitor, oameni bine pregătiți și educați”, a afirmat premierul Nicolae-Ionel Ciucă.

 

Consultările vor fi coordonate, la nivelul Guvernului, de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu participarea ministerelor Muncii și Finanțelor, și vor avea în vedere identificarea de soluții și termene de aplicare ale acestora, ca răspuns la problemele semnalate de sindicatele din domeniu. Pe termen scurt, sunt avute în vedere soluții pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017, plata eșalonată a drepturilor salariale, clarificări privind aplicarea unor sporuri și suplimentarea personalului nedidactic și didactic auxiliar, în raport cu nevoile corect identificate în sistemul național de învățământ.

 

Termenul asumat pentru finalizarea negocierilor și asumarea de către Guvernul României pentru un acord cu reprezentanții federațiilor sindicatelor reprezentative din învățământ este 4 februarie 2022.

 

Aceste angajamente sunt circumscrise celor asumate prin Programul de Guvernare, respectiv ca în termen de 120 de zile de la preluarea mandatului, să fie prezentat un calendar de modificare a Legii-cadru nr. 153/2017.

 

Pe termen mediu și lung, consultările vor continua în perspectiva reformei legii salarizării, angajament asumat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

 

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a subliniat faptul că Executivul este preocupat de soluționarea dificultăților semnalate de sindicatele din domeniu. În acest context, a menționat două măsuri aprobate de Guvern în ședința din această săptămână, respectiv suplimentarea cu 1175 a numărului de posturi din învățământul preuniversitar și includerea universităților de stat și private în categoria instituțiilor publice care beneficiază de schema de compensare și plafonare aplicată în contextul crizei energetice.

 

Un punct al discuției de astăzi, de la Palatul Victoria, a vizat pachetul de măsuri guvernamentale pentru gestionarea crizei energetice.

 

Primul-ministru Nicolae-Ionel Ciucă a arătat că aceste măsuri au scopul să protejeze cetățenii, indiferent de domeniul social în care lucrează, precum și sectoarele economice, de efectele creșterii prețurilor la gaze naturale și energie electrică. Pe lângă măsurile aflate acum în aplicare, începând cu 1 februarie, Guvernul va veni cu noi soluții de atenuare a efectelor crizei energetice, al căror impact, pentru lunile februarie și martie, este unul semnificativ.

 

La întâlnire, au mai participat, din partea Guvernului, reprezentanți ai ministerelor Finanțelor, Muncii, Cancelariei Prim-ministrului.

 

Din partea Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au participat președintele Marius Ovidiu Nistor și secretarul general Ionel Barbu, secretarul general al Federației Naționale Sindicală Alma Mater, Mihai Buțu, președintele Anton Hadăr și vicepreședintele Alin Mazăre, iar Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a fost reprezentată de președintele Simion Hăncescu și Cornelia Popa Stavri.

 

Alte informații aici:

https://gov.ro/ro/stiri/intalnirea-de-lucru-a-premierului-nicolae-ionel-ciuca-cu-reprezentantii-federatiei-sindicatelor-din-educatie-spiru-haret-ai-federatiei-nationale-sindicale-alma-mater-i-ai-federatiei-sindicatelor-libere-din-invatamant

 

Important

Negocieri cu Guvernul - informare

21.01.2022

image/jpeg, 1147401 octeți

În cursul zilei de astăzi, 21 ianuarie 2022, în intervalul orar 11:00-12:30, a avut loc întâlnirea reprezentanților Guvernului cu cei ai federațiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ, ca urmare a grevei de avertisment din data de 19.01.2022.

 

La discuții, părțile au fost reprezentate după cum urmează:

I. Guvernul: domnul Prim-ministru Nicolae-Ionel Ciucă, domnul ministru al educației Sorin-Mihai Cîmpeanu, domnul secretar de stat  Gigel Paraschiv (Ministerul Educației), domnul secretar de stat Lucian Ovidiu Heiuș (Ministerul Finanțelor), secretar de stat Cristian Vasilcoiu (Ministerul Muncii și Solidarității Sociale), domnul consilier de stat George Agafiței (Cancelaria Prim-ministrului), domnul director general Mihai Păunică (Ministerul Educației).

 

II. Federațiile sindicale:

F.S.E. „SPIRU HARET” – domnul președinte Marius Ovidiu Nistor și domnul secretar general Ionel Barbu

F.S.L.I. – domnul președinte Simion Hancescu și doamna secretar general Cornelia Popa-Stavri;

F.N.S. „ALMA MATER” – domnul președinte Anton Hadăr (prin Skype), domnul secretar general Mihai Buțu și domnul vicepreședinte Alin Mazăre.

 

În cadrul discuțiilor, reprezentanții federațiilor sindicale au pus accentul pe urgența: 

- acordării salariilor de bază prevăzute de anexele la Legea-cadru nr. 153/2017 pentru personalul din învățământ (cadre didactice, personal didactic auxiliar și nedidactic); 

- calculării corecte, în conformitate cu dispozițiile Legii-cadru nr. 153/2017, a drepturilor salariale cuvenite personalului din învățământ;

-  soluționării problemei personalului nedidactic [din punct de vedere salarial (salariu de bază, ore suplimentare, sporuri pentru condiții de muncă) și al încadrării (suplimentarea numărului de posturi)].

 

De asemenea, reprezentanții federațiilor sindicale au scos în evidență faptul că Legea 153/2017 este profund inechitabilă pentru salariații din învățământ, atâta timp cât coeficienții de ierarhizare sunt în pătrimea inferioară a grilelor de salarizare, profesorul debutant fiind chiar în șeptimea inferioară a acestora.

 

Domnul Prim-ministru a afirmat că salarizarea personalului din sistemul educațional este la un nivel inacceptabil, că se impun  a fi luate, cât mai rapid, măsuri privind îmbunătățirea acesteia și calculul corect al salariilor și că este hotărât să rezolve cât mai multe dintre problemele supuse atenției. 

 

De asemenea, șeful Executivului a solicitat un răgaz de două săptămâni, în care să se elaboreze un plan concret de măsuri.

 

În urma discuțiilor, s-a stabilit constituirea unui grup de lucru format din reprezentanți ai Guvernului și federațiilor sindicale reprezentative care va fi coordonat de ministrul educației. Din grupul de lucru mai fac parte ministrul finanțelor și ministrul muncii. 

 

Grupul de lucru va elabora un proiect de Acord, cu măsuri și termene concrete pentru soluționarea problemelor personalului din învățământ, Acord ce urmează să fie asumat de domnul Prim-ministru Nicolae Ciucă în data de 4 februarie 2022.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

18.01.2022

image/jpeg, 10095 octeți

Marți, 18 ianuarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Aprobarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2022-2023
II.    Aprobarea comisiei de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct
III.    Solicitări de la unități de învățământ
IV.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă planul de școlarizare propus pentru anul școlar 2022-2023, avizat de CLDPS. Pentru trei unități de învățământ se diminuează cu o clasă a IX-a învățământ liceal-zi: Liceul Teoretic „Avram Iancu” Brad, Colegiul Economic „Hermes” Petroșani și Colegiul Național de Informatică „Carmen Sylva” Petroșani.

 

II.    Se aprobă componența comisiei de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct, conform anexei.
Se aprobă componența comisiei de acces la subiecte, conform anexei.
Se prezintă perioada de depunere a dosarelor, 19-25.01.2022, și data probei  scrise, 18.02.2022.

 

III.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Liceul Tehnologic Lupeni – se aprobă suplimentare 1 loc la clasa a XI-a zi;
2.    Liceul Tehnologic „Crișan” Crișcior – se acordă aviz transfer pentru 1 elev clasa a X-a  de la Liceul Tehnologic „Transilvania” Deva;
3.    Școala Gimnazială „Mircea Sântimbreanu” Brad – se acordă aviz transfer 1 elev clasa a V-a de la Școala Gimnazială Băița.

 

IV.    Diverse:
1.    Se aprobă transferul pentru 2 elevi de la Colegiul Național Militar Alba Iulia la Colegiul Național „Decebal” Deva.
2.    Se aprobă pensionarea unui cadru didactic la limită de vârstă în timpul anului școlar, începând cu data de 01.03.2022.
3.    Se aprobă plata cu ora pentru 2 directori, respectiv 4 ore.
4.    Se prezintă lista cadrelor didactice pensionabile cu data de 01.09.2022.
5.    Se informează despre suplimentarea numărului de posturi la nivelul județului pentru a asigura personal pentru creșe.
6.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a.    Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva – diplomă bacalaureat, promoția 2009.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
Feedback sau evaluare?
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 4.6.2021
Data ultimei actualizări: 22.01.2022
Numărul de vizualizări: 582



Concretizând o inițiativă mai veche a diferitelor cohorte de specialiști în educație, afirmați cu precădere în mass-media sau pe la noptatecele ședințe de partid, asumată aceasta de instituția care ar trebui să se îngrijească de educație și mai puțin de poftele unora și altora, respectiv de Ministerul Educației, a fost adoptat ordinul de ministru nr. 3864/31.05.2021 pentru aprobarea Metodologiei de acordare a feedbackului privind activitatea de predare, învățare și evaluare în învățământul preuniversitar.

 

După cum se cunoaște, aceasta nu este prima încercare de acest gen a diriguitorilor din educație (după cum nu este, în pofida naivității, ipocrită sau nu, cu care se declamă acest lucru mai ales în mass-media, prima reglementare cu privire la acordarea de feedback în ceea ce privește activitatea didactică – de exemplu, reglementarea este cuprinsă și verificată în sistemul de asigurare și evaluare a calității educației de foarte mulți ani), ultima dintre aceste încercări fiind cea de anul trecut, abandonată în cele din urmă la presiunea sindicatelor din educație.

 

De ce totuși această insistență? Răspunsul banal și simplu, deși poate nemulțumitor, spune că aceasta este lumea în care trăim. Dacă este să folosim expresii ceva mai complicate, ținând de limbajul de lemn mult uzitat (este drept, nu se mai numește astfel, ci vorbim despre „political correctness” și alte englezisme adunate de pe ici, de pe colo), nu poate fi vorba decât despre scopul creșterii „calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia”.

 

Oricum, avem acest ordin, modificat față de versiunile propuse până în prezent în sensul că încearcă să descrie cu adevărat o procedură de feedback, iar nu diferite forme de evaluare, la care, din nefericire, visează încă mulți dintre cei pentru care educația nu este decât un serviciu printre multe altele (este drept, agitația fiind întreținută din plin de mass-media, unde nu puține au fost dezbaterile organizate în jurul ideii că „elevii vor da note profesorilor”, care, desigur, nu are nimic de-a face cu ceea ce instituie ordinul în cauză). Astfel, „fișa de feedback semestrial” conține 16 enunțuri afirmative, în fiecare caz elevul trebuind să exprime măsura propriului acord pe o scală de la mică măsură la foarte mare măsură. Finalul fișei oferă posibilitatea educabilului să exprime și o dorință legată de disciplina pentru care realizează completarea, precum și posibilitatea de a transmite un mesaj profesorului de la respectiva disciplină.

 

Cu alte cuvinte, judecând cu calm, nu este vorba decât despre un chestionar de satisfacție, asemănător cu cele deja utilizate deja în unitățile de învățământ (unele dintre acestea mult mai stufoase, mergând până la multe zeci de întrebări și enunțuri, în unele cazuri exagerat de insinuante și iscoditoare). Practic, acest ordin, dincolo de comentariile și interpretările mai mult sau mai puțin deplasate, poate reprezenta o încercare de a uniformiza o practică deja prezentă. Și asta ar trebui să rămână, având în vedere că metodologia la care fișa de feedback semestrial este anexă este suficient de restrictivă pentru a nu lăsa portițe diferitelor abuzuri, respectiv:

  1. Datele obținute prin chestionarele aplicate, inclusiv agregarea acestora, NU SUNT PUBLICE;
  2. Datele obținute prin chestionarele aplicate, inclusiv agregarea acestora, NU SE COMUNICĂ NIMĂNUI ALTCUIVA DECÂT CADRULUI DIDACTIC;
  3. Datele obținute prin chestionarele aplicate, inclusiv agregarea acestora, NU SUNT ACCESIBILE DIRECTORULUI UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT, INSPECTORATULUI ȘCOLAR, PĂRINȚILOR SAU ORICUI ALTCUIVA;
  4. Datele obținute prin chestionarele aplicate, inclusiv agregarea acestora, NU SUNT UTILIZATE DECÂT DE CADRUL DIDACTIC ÎN RELAȚIA SA CU COLECTIVUL DE ELEVI;
  5. Raportul se întocmește de către profesorul diriginte, singurul care are acces la datele concrete obținute prin chestionarele aplicate la o clasă și care realizează agregarea pe care o comunică personal fiecărui profesor de la clasă doar în ceea ce îl privește, iar acesta are un CARACTER GENERAL pe clasă/formațiune de studiu (ceea ce înseamnă fără date concrete, fără nominalizări și alte astfel de „amenințări”), iar acesta se discută în consiliul clasei;
  6. Directorul unității de învățământ POATE SOLICITA corpului profesoral, cu alte cuvinte Consiliului Profesoral, punerea la dispoziție a unei ANALIZE A PROCESULUI DE FEEDBACK, ceea ce nu poate avea decât un caracter general și înseamnă că nu poate avea acces nici măcar la rapoartele realizate pentru fiecare clasă/colectiv.
  7. Datele obținute, agregarea acestora, rapoartele generale și nici măcar analiza procesului de feedback nu se discută, cu excepția rapoartelor generale în consiliile claselor, în niciun context, NICI DE CONSILIUL PROFESORAL, NICI DE CONSILIUL DE ADIMINISTRAȚIE, NICI DE PĂRINȚI, NICI DE ELEVI ȘI DE NIMENI ALTCINEVA, ordinul neoferind posibilități în acest sens. 
  8. Dar ce facem cu abuzurile, s-ar putea întreba? Nimeni nu poate garanta că nu există o astfel de posibilitate. Dar ținând cont de restricțiile impuse de ordin, de legislația cu privire la confidențialitate sau la comunicarea datelor cu caracter personal, este evident că astfel de situații vor trebui semnalate, urmând ca cercetările să stabilească, după caz, gradul de vinovăție, de la abateri disciplinare (care pot fi detaliate, explicit, și în regulamentele proprii) și până la situațiile penale.

 

În concluzie, avem un ordin care instituie un proces de colectare a feedbackului, proces care nu se constituie într-o amenințare la adresa cadrelor didactice, ci în măsura în care înțelepciunea va ghida realizarea sa, ar putea fi chiar de ajutor. Desigur, vom reuși să vedem astfel de aspecte, în măsura în care ne vom desprinde din atmosfera manipulatoare și ipocrită care ne asaltează din/în diferitele medii de comunicare.

 






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara