Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

06.09.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

05.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

04.07.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.06.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.05.2023
Declanșarea grevei generale pe termen nedeterminat

10.05.2023
Miting și marș de protest

09.05.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.05.2023
Ședința cu directorii, secretarii și contabilii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

05.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.05.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

03.05.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

26.04.2023
Pichetarea Guvernului României

25.04.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

25.04.2023
Pichetarea Guvernului României

24.04.2023
Ședința publică - Comisia județeană de mobilitate, pretransferul personalului didactic de predare

24.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.04.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.04.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

03.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

29.03.2023
Marș de protest I.S.J. Hunedoara - Prefectura Hunedoara

29.03.2023
Dezbatere privind pachetul legilor educației

27.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2023
Pichetarea sediului Prefecturii Hunedoara

22.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.03.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

09.03.2023
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.03.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

28.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.02.2023
Ședința cu administratorii financiari din unitățile de învățământ

20.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.02.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.02.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

02.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

01.02.2023
Pichetarea sediului Guvernului

20.01.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

18.01.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

18.01.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

17.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2023
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Hunedoara

12.01.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

09.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.12.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.12.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.12.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

12.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.12.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

07.12.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.12.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.11.2022
Ședință de lucru (secretari, contabili) cu reprezentanții M. E.

28.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.11.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

24.11.2022
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

23.11.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.11.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

31.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.10.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2022
„Educația se face cu educatori motivați” - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
„Cupa Educatorului” - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara - Deva, sediul Uniunii Județene

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședință comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Contractul Colectiv de Muncă Învățământ Preuniversitar

30.06.2023

image/jpeg, 3543042 octeți

Ieri, 29 iunie 2023, la peste 40 de zile de la începerea negocierilor, a fost semnat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar (C.C.M.U.N.S.N.C.I.P.).

 

În urma negocierilor purtate cu reprezentanții Ministerului Educației, pornind de la proiectul de contract colectiv elaborat de F.S.L.I. și F.S.E „SPIRU HARET”, s-a convenit asupra unor CLAUZE FAVORABILE SALARIAȚILOR DIN ÎNVĂȚĂMÂNT ȘI A UNOR DREPTURI în plus față de cele prevăzute în contractul anterior, între care: 

 

1. plata salariului și a indemnizației de hrană pentru angajații care lucrează și în zilele libere prevăzute de lege, indiferent de numărul de ore/zile de muncă acumulate în perioada lucrată; 

 

2. instituirea zilei de 5 Iunie ca zi nelucrătoare

 

3. calcularea indemnizației de concediu cu luarea în calcul a indemnizației de hrană

 

4. acordarea concediului de odihnă suplimentar și personalului didactic de conducere, de îndrumare și de control (nu doar personalului didactic auxiliar și nedidactic); 

 

5. reglementarea expresă a faptului că, la stabilirea duratei concediului de odihnă anual, perioadele de incapacitate temporară de muncă, cele aferente concediului de maternitate, concediului paternal, concediului de risc maternal, concediului pentru îngrijirea copilului bolnav, concediului de îngrijitor, perioada absenței de la locul de muncă în condițiile art. 152 din Codul Muncii și perioada reglementată la art. 160 alin. (1) din Legea nr. 367/2022 (perioada suspendării contractului de muncă pentru participare la grevă) se consideră perioade de activitate prestată; 

 

6. acordarea a 2 zile (nu o zi) lucrătoare libere plătite pentru îngrijirea sănătății copilului – pentru familiile cu 1 copil sau 2 copii, respectiv 3 zile (nu două) lucrătoare libere plătite – pentru familiile cu 3 sau mai mulți copii; 

 

7. acordarea a 5 zile lucrătoare libere plătite pentru salariata care urmează o procedură de fertilizare „in vitro”; 

 

8. acordarea unei zile lucrătoare libere plătite pentru donarea de sânge; 

 

9. instituirea și pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic/contractual încadrat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată (nu doar pentru cadrele didactice) a dreptului la concediu fără plată pe o perioadă de un an calendaristic, o dată la 10 ani de activitate în învățământ, cu aprobarea consiliului de administrație; 

 

10. decontarea contravalorii dispozitivelor vizuale de corecție (ochelari/lentile), pentru angajații care, în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, lucrează cu un monitor, pe baza prescripției medicale și a facturii privind costul ochelarilor, conform Programului Național aprobat prin hotărâre a Guvernului inițiată de Ministerul Educației în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a contractului colectiv de muncă; 

 

11. deducerea, pentru personalul din învățământul preuniversitar, instituită la art. 78 alin. (2) lit. a) pct. v) din Codul fiscal – respectiv contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilităților sportive în vederea practicării sportului și educației fizice cu scop de întreținere, profilactic sau terapeutic, precum și contravaloarea abonamentelor plătite de salariați, în limita echivalentului în lei a 400 euro anual pentru fiecare persoană;

 

12. consacrarea dreptului angajaților care folosesc în mod obișnuit un echipament cu ecran de vizualizare pe o durată semnificativă a timpului normal de lucru, cel puțin 50% din timpul de lucru, de a beneficia de examene medicale corespunzătoare ale ochilor și vederii la angajare, ulterior, la intervale regulate, precum și ori de câte ori apar tulburări de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare; 

 

13. reglementarea posibilității ocupării unui post didactic auxiliar sau nedidactic vacantat, prin încheierea unui contract individual de muncă pe durată determinată, până la ocuparea postului prin concurs;

 

14. stabilirea la 12 luni (în loc de 6 luni) a perioadei de readaptare pentru salariatele/salariații care au beneficiat de concediu de maternitate și/sau concediu pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 1 an, 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap; 

 

15. reglementarea expresă a faptului că reducerea programului de lucru cu până la 1/2 normă, pentru angajații care au în îngrijire copii bolnavi în vârstă de până la 7 ani, nu le afectează calitatea de salariat și vechimea INTEGRALĂ în învățământ/muncă; 

 

16. reglementarea expresă a faptului că angajații NU au obligația însoțirii preșcolarilor/elevilor care fac naveta, pe mijloacele de transport în comun/microbuzele școlare/ mijloacele de transport puse la dispoziție de autoritățile administrației publice locale. 

 

17. reglementarea programului flexibil și a programului inegal de lucru, cu precizarea faptului că acestea nu afectează drepturile prevăzute de contractul colectiv de muncă aplicabil; etc. 

 

Totodată, în raport de prevederile noii legi a dialogului social, respectiv Legea nr. 367/2022, s-a prevăzut modalitatea de negociere a contractului colectiv de muncă la nivel de grup de unități – inspectorate școlare.

 

Precizăm că C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. va intra în vigoare la data înregistrării la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și va produce efecte pe o perioadă de 2 ani. De asemenea, în cadrul negocierilor colective, părțile au fost de acord ca, după intrarea în vigoare a Legii învățământului preuniversitar, să se procedeze la modificarea clauzelor contractului, prin act adițional, pentru a-l armoniza cu prevederile acestei legi.

 

 

Important

Ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

06.09.2023

image/bmp, 589878 octeți

Miercuri, 6 septembrie 2023, a avut loc ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 145 lideri ai grupelor sindicale din unitățile de învățământ din județul Hunedoara.
 
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
-    Informare;
-    O grevă reușită!
-    Probleme profesionale/sindicale;
-    Organizarea/reorganizarea activității la început de an;
-    Informare juridică – acțiuni în instanță;
-    Situații financiare;
-    Convocarea Conferinței Județene;
-    Informare din partea liderilor de zonă/grupelor sindicale.

 

Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:
1.    Concluziile desprinse în urma grevei generale: O GREVĂ REUȘITĂ!
2.    Pentru aplicarea noii Legi a Învățământului Preuniversitar urmează să fie elaborate alte 105 acte normative (hotărâri de guvern, ordine de ministru, metodologii etc.). 
3.    A fost semnat noul Contract Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Acesta cuprinde clauze favorabile salariaților din învățământ și o serie de drepturi în plus față de cele prevăzute în contractul anterior. O sinteză a acestora a fost transmisă în grupele sindicale. 
4.    Aplicarea prevederilor Legii învățământului și a Contractului Colectiv se va face gradual.
5.    În această perioadă se vor declanșa acțiuni în instanță pentru recuperarea diferențelor salariale pentru perioada 2019-2023, diferențe rezultate din calcularea indemnizației de concediu incluzând și alocația de hrană.
 
SUNT ÎN CONTINUARE DE MARE ACTUALITATE URMĂTOARELE:
- să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale; 
- să fim mai „rezervați” în privința comentariilor sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare; 
- să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);
- să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme scopului existenței sale.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Consiliul Liderilor sau urmând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3122&t=2023.

 

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

11.09.2023

image/png, 1936103 octeți

Luni, 11 septembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări unități de învățământ
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă solicitările din partea unităților de învățământ, conform Anexei 1.

 

II.    Diverse:
1.    Se prezintă adresa Primăriei Zam referitor la activitatea grădiniței într-o nouă locație.
2.    Se aprobă transferul între unități a unei autoutilitare pentru a realiza aprovizionarea la Liceul Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” Geoagiu.
3.    Se aprobă membrii consiliului de administrație ai unităților de învățământ, anul școlar 2023-2024, conform Anexei 2.
4.    Se aprobă detașarea în interesul învățământului pe funcția de director adjunct de la Colegiul Național „Decebal” Deva.
5.    Se aprobă diminuarea normei didactice la 16 ore pentru un cadru didactic cu 25 ani vechime și gradul I.
6.    Se aprobă eliberarea duplicatelor actelor de studii, după cum urmează:
a.    Colegiul Național „Decebal” Deva - promoția 1986;
b.    Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Petroșani – promoția 2006.

 

Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

02.02.2023
24.11.2022
11.07.2022
10.02.2022
Întâlnire de lucru M.E. - reprezentanți ai personalului didactic auxiliar
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 15.12.2022
Data ultimei actualizări: 23.09.2023
Numărul de vizualizări: 376



În data de 5 decembrie 2022, la Colegiul Național „George Enescu”, a avut loc întâlnirea organizată de Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” între reprezentanții personalului didactic auxiliar – secretari/secretari-șefi, administratori financiari/contabili șefi – cu reprezentanții Ministerului Educației – domnul secretar de stat Sorin Ion, domnul director general Mihai Păunică și două reprezentante ale Direcției Generale Economice a ministerului (cu atribuții în ceea ce privește aplicația EduSal). La întâlnire au participat 70 de persoane (personal didactic auxiliar și lideri sindicali).

 

În cele ce urmează, vom încerca să facem o sinteză a discuțiilor purtate.

 

După un cuvânt introductiv al domnului președinte Marius Ovidiu Nistor despre scopul întâlnirii (prezentarea problemelor cu care se confruntă secretarii/secretarii-șefi, administratorii financiari/contabilii șefi), domnul director general Mihai Păunică a dorit să facă unele precizări, respectiv:

1) sumele pentru punerea în aplicare a O.U.G. nr. 48/2022 au fost deschise și alocate în luna precedentă; au rămas pe dinafară 207 unități, precum și unii salariați din alte unități, pentru care se va deschide finanțarea zilele următoare, astfel încât toți beneficiarii să primească tranșa de 5% în această lună;

2) dacă sunt necesare corecții (respectiv dacă s-au făcut erori de calcul), diferențele se vor achita în ianuarie, astfel încât să existe o situație clară a sumelor și a plăților efectuate;

3) tranșa de 10% prevăzută de O.U.G. nr. 48/2022 urmează a se plăti în martie-aprilie 2023;

4) pentru sentințe s-au făcut deschiderile de sume, atât pentru diferențe salariale, cât și pentru dobânzi; au fost onorate toate solicitările primite din partea inspectoratelor școlare;

5) în ceea ce privește solicitarea sumelor pentru concedii medicale – unele rambursări sunt cerute cu întârziere și nu este în regulă; deci trebuie solicitate și încasate în timpul anului, nu lăsate pentru anul următor (chiar dacă suntem în interiorul termenului de 90 de zile);

6) trebuie acordată atenție nu doar plății salariilor, ci și plății celorlalte sume (burse, naveta elevilor etc.); dacă nu se plătesc banii, aceștia se întorc la bugetul de stat și apar probleme cu Ministerul Finanțelor.

 

Domnul secretar de stat Sorin Ion precizează că reprezentanții ministerului nu își doresc să ceară situații cu termene de predare foarte scurte, însă sunt forțați de împrejurări.

 

Secțiune de întrebări și răspunsuri:

1. Întrebare: De ce nu este remunerat cadrul didactic suplinitor, care ține locul cadrului didactic aflat în concediu medical, în primele 5 zile de concediu medical?

Răspuns: Ar trebui remunerat, nu există nicio interdicție în acest sens.

[Din luările de poziție din sală rezultă că doar în unele situații se întâmplă acest lucru; se pare că neplata este o cutumă, neexistând suport legal.]

 

2. Întrebare: Care este soluția în cazul concediilor medicale ale anumitor salariați personal didactic auxiliar (ex: secretari/secretari-șefi, administratori financiari/contabili șefi) – în cazul lor, nu există suplinire, astfel că unitatea rămâne „descoperită” și nici nu are cine să realizeze documentația în vederea plății indemnizației aferente concediului medical, astfel că  beneficiază de aceasta cu foarte mare întârziere.

Răspuns: Din păcate, nu există soluție la acest moment.

 

3. Întrebare: Referitor la bursele elevilor, s-a transmis că trebuie plătite inclusiv pe luna decembrie – dar nu există certitudinea că elevul va veni la școală până în la sfârșitul perioadei de cursuri; cum se pot recupera banii, în cazul unor absențe?

Răspuns: Pentru „Bani de liceu” și bursa profesională banii vin de la Ministerul Educației și se achită până pe data de 20.12, când avem o situație cât de cât clară și completă a lunii și, dacă vor fi probleme de absențe pe 1-2 zile, se regularizează în ianuarie.

Pentru naveta elevilor, la decontul lunii noiembrie, până pe 16.11 calculul se face conform regulii vechi, iar din 16.11.2022 conform noii proceduri; pentru decembrie avem sume forfetare, nu și pentru ianuarie, deoarece sunt bugete diferite (pentru ianuarie, vom discuta în primele 5 zile lucrătoare din luna respectivă).

 

4. Întrebare: Deși pentru concediile medicale se depun documentele în termen, până în data de 25, casele de asigurări de sănătate spun că nu sunt bani și nu plătesc decât în ultimele zile ale anului.

Răspuns: Ministerul Finanțelor a comunicat Ministerului Educației că banii există la casele de asigurări de sănătate teritoriale – deci, undeva se rupe informația; oricum ar fi, unitățile trebuie să facă solicitările în termen și să și monitorizeze efectuarea plăților.

 

5. Întrebare: Ce facem dacă nu ajung banii pentru bursele de merit în luna decembrie?

Răspuns: Hotărârea de Guvern spune că se plătesc în luna următoare, deci până pe 15 ianuarie; solicitați la inspectorate să facă redistribuiri; dacă se poate, în regulă, dacă nu – plătiți proporțional (de ex. 90% tuturor beneficiarilor), iar diferența în ianuarie 2023.

 

6. Întrebare: De ce nu se poate plăti concediul medical în situația cadrului didactic titular al sistemului, transferat pentru restrângere de activitate, care are mai puțin de 6 luni vechime în unitatea de învățământ?

Răspuns: Vom face demersuri. Însă, în ceea ce privește EduSal, trebuie insistat pe „permisivitate”; EduSal permite introducerea istoricului persoanei în EduSal din punct de vedere al vechimii, dar acest lucru nu este obligatoriu.

[F.S.E. „SPIRU HARET” sesizase deja situația și sperăm să obținem o derogare de la reglementarea generală.]

 

7. Întrebare: Planificarea concediilor de odihnă pentru personalul cluburilor sportive școlare, care funcționează în raport de calendarul competițional al federațiilor de specialitate – dar EduSal forțează cadrele didactice să intre în concediu de odihnă în vacanță, deși cadrele didactice au competiții. Deși regulamentul de organizare și funcționare al cluburilor permite concediul de odihnă și în afara vacanțelor, în EduSal nu se poate trece mai mult de un anumit număr de zile de concediu de odihnă restante.

Răspuns: Se poate trece un număr mai mare, dar nu exagerat. În mod normal, dacă în iulie și august apare inițial concediu de odihnă peste tot, atunci apare rechemarea și se poate modifica. EduSal permite multe, atât timp cât există o hârtie la bază.

 

Membrii de sindicat deschid discuțiile privind salarizarea și normarea: sume derizorii (sau chiar 0) pentru personalul implicat în derularea proiectelor pe fonduri europene; condițiile de lucru (ex: absența informaticienilor); lipsa atractivității sistemului; salarii mici, invers proporționale cu răspunderea; neacordarea sporurilor (stabilitate, condiții de muncă, chiar și complexitate – în raport cu volumul și complexitatea activității, mai ales acolo unde trebuie gestionate mai multe niveluri de învățământ + proiecte); imposibilitatea de a avea concediu de odihnă în mod real; neplata orelor suplimentare; normarea incorectă a posturilor didactice auxiliare.

 

Reprezentanții ME: la acest moment, normarea este conform legii, restricția fiind încadrarea în buget; știm că sunt probleme pentru că am discutat în numeroase rânduri cu dl. președinte Nistor probleme dumneavoastră, dar important este să găsim cele mai bune soluții. Ne-ar plăcea să vă garantăm creșterea salarială, dar nu putem. Știam că sunt probleme, iar venirea astăzi aici nu a făcut decât să confirme acest lucru – știm că trebuie să susținem în continuare creșterea salariilor din învățământ și o vom face, dar nu putem garanta nimic. Și la nivelul ministerului ne confruntăm cu aceleași probleme (salarii neatractive, lipsă de personal, suprasolicitare). Practic, dacă cresc salariile și se acordă sporuri, atunci problemele dispar.

 

[Precizăm că, prin adresele nr. 990/07.12.2022 și 994/07.12.2022, Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” a transmis Ministerului Finanțelor Publice și Guvernului României un set de propuneri și observații privind proiectul Ordonanței de urgență a Guvernului privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aflat în dezbatere publică – amendamente susținute și de domnul președinte Marius Ovidiu Nistor în Plenul Consiliului Economic și Social și însușite de majoritatea membrilor Plenului; între acestea: majorarea salariilor întregului personal din învățământ, acordarea sporurilor pentru condiții de muncă, reglementarea acordării sporului de stabilitate și a sporului de suprasolicitare neuropsihică; plata orelor suplimentare. Din păcate propunerile noastre nu se regăsesc în textul final al ordonanței de urgență.]

 

Precizăm că au fost ridicate și o serie de probleme tehnice, de operare a aplicației EduSal, la care s-au oferit răspunsuri mai mult sau mai puțin satisfăcătoare pentru participanți și pe care nu le putem detalia, pentru a nu genera erori. Reprezentanții Ministerului Educației au subliniat faptul că toate problemele trebuie imediat semnalate prin intermediul centrelor teritoriale, pentru a putea fi soluționate cât mai repede. 

 

De asemenea, ca urmare a demersurilor F.S.E. „SPIRU HARET” de modificare a aplicației EduSal astfel încât reprogramarea concediului de odihnă să fie posibilă nu doar în cele trei situații impuse în prezent de aplicație, ci și în alte cazuri impuse de lege și contractul colectiv de muncă, reprezentanții ministerului ne-au solicitat sprijinul în identificarea respectivelor cazuri; cu adresa F.S.E. „SPIRU HARET” nr. 995/07.12.2022, am transmis Direcției Generale Economice a Ministerului Educației și alte situații în care, în opinia noastră, se impune întreruperea concediului de odihnă, având drept consecință replanificarea acestuia (cu identificarea bazei legale).

 






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara