Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Negocieri cu Guvernul - comunicat de presă

21.01.2022

image/png, 162872 octeți

GUVERNUL ROMÂNIEI

COMUNICAT DE PRESĂ

Întrevederea premierului Nicolae-Ionel Ciucă cu reprezentanții sindicatelor din învățământ

 

Premierul Nicolae-Ionel Ciucă a avut astăzi o întâlnire cu reprezentanții sindicatelor din învățământ, cele două părți stabilind un mecanism de lucru pentru continuarea dialogului și soluționarea dificultăților pe care le întâmpină acest domeniu, în cadrul unui calendar convenit de comun acord.

 

„Dialogul este calea pentru a găsi măsuri echilibrate. În colaborarea cu dumneavoastră plecăm de la dorința comună de a susține prestigiul dascălilor, de a motiva cadrele didactice și de a plăti corect munca fiecărui angajat din sistemul de învățământ pentru a avea, în viitor, oameni bine pregătiți și educați”, a afirmat premierul Nicolae-Ionel Ciucă.

 

Consultările vor fi coordonate, la nivelul Guvernului, de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu participarea ministerelor Muncii și Finanțelor, și vor avea în vedere identificarea de soluții și termene de aplicare ale acestora, ca răspuns la problemele semnalate de sindicatele din domeniu. Pe termen scurt, sunt avute în vedere soluții pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017, plata eșalonată a drepturilor salariale, clarificări privind aplicarea unor sporuri și suplimentarea personalului nedidactic și didactic auxiliar, în raport cu nevoile corect identificate în sistemul național de învățământ.

 

Termenul asumat pentru finalizarea negocierilor și asumarea de către Guvernul României pentru un acord cu reprezentanții federațiilor sindicatelor reprezentative din învățământ este 4 februarie 2022.

 

Aceste angajamente sunt circumscrise celor asumate prin Programul de Guvernare, respectiv ca în termen de 120 de zile de la preluarea mandatului, să fie prezentat un calendar de modificare a Legii-cadru nr. 153/2017.

 

Pe termen mediu și lung, consultările vor continua în perspectiva reformei legii salarizării, angajament asumat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

 

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a subliniat faptul că Executivul este preocupat de soluționarea dificultăților semnalate de sindicatele din domeniu. În acest context, a menționat două măsuri aprobate de Guvern în ședința din această săptămână, respectiv suplimentarea cu 1175 a numărului de posturi din învățământul preuniversitar și includerea universităților de stat și private în categoria instituțiilor publice care beneficiază de schema de compensare și plafonare aplicată în contextul crizei energetice.

 

Un punct al discuției de astăzi, de la Palatul Victoria, a vizat pachetul de măsuri guvernamentale pentru gestionarea crizei energetice.

 

Primul-ministru Nicolae-Ionel Ciucă a arătat că aceste măsuri au scopul să protejeze cetățenii, indiferent de domeniul social în care lucrează, precum și sectoarele economice, de efectele creșterii prețurilor la gaze naturale și energie electrică. Pe lângă măsurile aflate acum în aplicare, începând cu 1 februarie, Guvernul va veni cu noi soluții de atenuare a efectelor crizei energetice, al căror impact, pentru lunile februarie și martie, este unul semnificativ.

 

La întâlnire, au mai participat, din partea Guvernului, reprezentanți ai ministerelor Finanțelor, Muncii, Cancelariei Prim-ministrului.

 

Din partea Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au participat președintele Marius Ovidiu Nistor și secretarul general Ionel Barbu, secretarul general al Federației Naționale Sindicală Alma Mater, Mihai Buțu, președintele Anton Hadăr și vicepreședintele Alin Mazăre, iar Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a fost reprezentată de președintele Simion Hăncescu și Cornelia Popa Stavri.

 

Alte informații aici:

https://gov.ro/ro/stiri/intalnirea-de-lucru-a-premierului-nicolae-ionel-ciuca-cu-reprezentantii-federatiei-sindicatelor-din-educatie-spiru-haret-ai-federatiei-nationale-sindicale-alma-mater-i-ai-federatiei-sindicatelor-libere-din-invatamant

 

Important

Negocieri cu Guvernul - informare

21.01.2022

image/jpeg, 1147401 octeți

În cursul zilei de astăzi, 21 ianuarie 2022, în intervalul orar 11:00-12:30, a avut loc întâlnirea reprezentanților Guvernului cu cei ai federațiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ, ca urmare a grevei de avertisment din data de 19.01.2022.

 

La discuții, părțile au fost reprezentate după cum urmează:

I. Guvernul: domnul Prim-ministru Nicolae-Ionel Ciucă, domnul ministru al educației Sorin-Mihai Cîmpeanu, domnul secretar de stat  Gigel Paraschiv (Ministerul Educației), domnul secretar de stat Lucian Ovidiu Heiuș (Ministerul Finanțelor), secretar de stat Cristian Vasilcoiu (Ministerul Muncii și Solidarității Sociale), domnul consilier de stat George Agafiței (Cancelaria Prim-ministrului), domnul director general Mihai Păunică (Ministerul Educației).

 

II. Federațiile sindicale:

F.S.E. „SPIRU HARET” – domnul președinte Marius Ovidiu Nistor și domnul secretar general Ionel Barbu

F.S.L.I. – domnul președinte Simion Hancescu și doamna secretar general Cornelia Popa-Stavri;

F.N.S. „ALMA MATER” – domnul președinte Anton Hadăr (prin Skype), domnul secretar general Mihai Buțu și domnul vicepreședinte Alin Mazăre.

 

În cadrul discuțiilor, reprezentanții federațiilor sindicale au pus accentul pe urgența: 

- acordării salariilor de bază prevăzute de anexele la Legea-cadru nr. 153/2017 pentru personalul din învățământ (cadre didactice, personal didactic auxiliar și nedidactic); 

- calculării corecte, în conformitate cu dispozițiile Legii-cadru nr. 153/2017, a drepturilor salariale cuvenite personalului din învățământ;

-  soluționării problemei personalului nedidactic [din punct de vedere salarial (salariu de bază, ore suplimentare, sporuri pentru condiții de muncă) și al încadrării (suplimentarea numărului de posturi)].

 

De asemenea, reprezentanții federațiilor sindicale au scos în evidență faptul că Legea 153/2017 este profund inechitabilă pentru salariații din învățământ, atâta timp cât coeficienții de ierarhizare sunt în pătrimea inferioară a grilelor de salarizare, profesorul debutant fiind chiar în șeptimea inferioară a acestora.

 

Domnul Prim-ministru a afirmat că salarizarea personalului din sistemul educațional este la un nivel inacceptabil, că se impun  a fi luate, cât mai rapid, măsuri privind îmbunătățirea acesteia și calculul corect al salariilor și că este hotărât să rezolve cât mai multe dintre problemele supuse atenției. 

 

De asemenea, șeful Executivului a solicitat un răgaz de două săptămâni, în care să se elaboreze un plan concret de măsuri.

 

În urma discuțiilor, s-a stabilit constituirea unui grup de lucru format din reprezentanți ai Guvernului și federațiilor sindicale reprezentative care va fi coordonat de ministrul educației. Din grupul de lucru mai fac parte ministrul finanțelor și ministrul muncii. 

 

Grupul de lucru va elabora un proiect de Acord, cu măsuri și termene concrete pentru soluționarea problemelor personalului din învățământ, Acord ce urmează să fie asumat de domnul Prim-ministru Nicolae Ciucă în data de 4 februarie 2022.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

18.01.2022

image/jpeg, 10095 octeți

Marți, 18 ianuarie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Aprobarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2022-2023
II.    Aprobarea comisiei de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct
III.    Solicitări de la unități de învățământ
IV.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă planul de școlarizare propus pentru anul școlar 2022-2023, avizat de CLDPS. Pentru trei unități de învățământ se diminuează cu o clasă a IX-a învățământ liceal-zi: Liceul Teoretic „Avram Iancu” Brad, Colegiul Economic „Hermes” Petroșani și Colegiul Național de Informatică „Carmen Sylva” Petroșani.

 

II.    Se aprobă componența comisiei de organizare a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct, conform anexei.
Se aprobă componența comisiei de acces la subiecte, conform anexei.
Se prezintă perioada de depunere a dosarelor, 19-25.01.2022, și data probei  scrise, 18.02.2022.

 

III.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Liceul Tehnologic Lupeni – se aprobă suplimentare 1 loc la clasa a XI-a zi;
2.    Liceul Tehnologic „Crișan” Crișcior – se acordă aviz transfer pentru 1 elev clasa a X-a  de la Liceul Tehnologic „Transilvania” Deva;
3.    Școala Gimnazială „Mircea Sântimbreanu” Brad – se acordă aviz transfer 1 elev clasa a V-a de la Școala Gimnazială Băița.

 

IV.    Diverse:
1.    Se aprobă transferul pentru 2 elevi de la Colegiul Național Militar Alba Iulia la Colegiul Național „Decebal” Deva.
2.    Se aprobă pensionarea unui cadru didactic la limită de vârstă în timpul anului școlar, începând cu data de 01.03.2022.
3.    Se aprobă plata cu ora pentru 2 directori, respectiv 4 ore.
4.    Se prezintă lista cadrelor didactice pensionabile cu data de 01.09.2022.
5.    Se informează despre suplimentarea numărului de posturi la nivelul județului pentru a asigura personal pentru creșe.
6.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a.    Liceul Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva – diplomă bacalaureat, promoția 2009.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
Modificări în evaluarea anuală a personalului didactic și didactic auxiliar
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 11.2.2021
Data ultimei actualizări: 24.01.2022
Numărul de vizualizări: 771



În Monitorul Oficial nr. 136 din data de 10 februarie 2021 a fost publicat O ME nr. nr. 3189 din 27 ianuarie 2021 pentru modificarea și completarea Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.143/2011.

 

Modificările aduse de noul ordin de ministru privesc:

 

1.    Modul în care se elaborează indicatorii de performanță din cadrul fișelor de autoevaluare/evaluare - articolul 2, alineatul (5): 
„(5) Indicatorii de performanță din cadrul fișelor de autoevaluare/evaluare pentru toate cadrele didactice și pentru personalul didactic auxiliar se stabilesc de către directorul și directorul adjunct al fiecărei unități/instituții de învățământ, împreună cu responsabilul/coordonatorul comisiei pentru curriculum sau al compartimentului funcțional și câte un reprezentant al fiecărei organizații sindicale afiliate la federațiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, care au membri în unitatea de învățământ, cu respectarea domeniilor și criteriilor din fișele cadru.”

 

2.    Înființarea unei comisii cu caracter temporar care realizează evaluarea cadrelor didactice – la articolul 4, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51):
„(51) Evaluarea activității cadrelor didactice se realizează la nivelul unității/instituției de învățământ de către o comisie de evaluare cu caracter temporar, stabilită din cadre didactice care nu fac parte din consiliul de administrație, la propunerea consiliului profesoral, cu aprobarea consiliului de administrație al unității/instituției de învățământ. Componența și numărul de membri ai comisiei se stabilesc prin procedură proprie, în funcție de particularitățile unității/instituției de învățământ, și este condusă de un responsabil. Comisia se constituie prin decizie a directorului unității/instituției de învățământ până la data începerii activității de evaluare.”

 

3.    Atribuțiile cu privire la evaluarea personalului didactic și didactic auxiliar - la articolul 5, litera b) se modifică:
„b) Evaluarea activității cadrelor didactice este realizată la nivelul comisiei de evaluare, iar a personalului didactic auxiliar la nivelul compartimentului funcțional, prin evaluare obiectivă - punctaj acordat de către toți membrii comisiei/compartimentului funcțional pentru fiecare persoană evaluată.”

 

4.    Introducerea unui nou criteriu de evaluare - la articolul 7 alineatul (2) litera e), punctul ii se modifică:
„ii. Implicarea în organizarea activităților metodice la nivelul unității de învățământ/catedrei;"

 

5.    Eliminarea validării de către Consiliul Profesoral a fișelor de autoevaluare/evaluare – se abrogă art. 8, alin (2).

 

6.    Derularea activității de evaluare - la articolul 9, alineatele (1) și (3) se modifică:
„(1) Evaluarea activității cadrelor didactice se realizează în cadrul ședințelor comisiei de evaluare, conform graficului activităților de evaluare prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie.”
„(3) Comisia de evaluare/fiecare compartiment funcțional completează rubrica de evaluare menționată în fișa de autoevaluare/evaluare pentru fiecare cadru didactic/didactic auxiliar (în baza procesului-verbal încheiat) și înaintează consiliului de administrație fișele și procesul-verbal din cadrul ședinței.”

 

7.    Constituirea comisiei de contestații - la articolul 12, alineatul (2) se modifică:
„(2) Din comisia de contestații nu pot să facă parte persoanele care au depus contestație, care au realizat evaluarea inițială în cadrul comisiei de evaluare/compartimentelor funcționale sau care au realizat evaluarea în consiliul de administrație.”

 

8.    Modificarea unora dintre anexe:
„Anexele nr. 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30 și 31 la metodologie se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1-18*), care fac parte integrantă din prezentul ordin.”

 

Din acestea, precizăm informațiile relative la calendarul de evaluare:

 

15 iunie-15 august Depunerea fișei de autoevaluare/evaluare și a raportului justificativ la secretariatul unității
3-10 septembrie Validarea de către consiliul profesoral a fișelor de autoevaluare/evaluare ale personalului didactic și didactic auxiliar
Evaluarea în comisii/compartimente
Evaluarea în consiliul de administrație
Comunicarea, prin secretariatul unității de învățământ, a hotărârii consiliului de administrație către toate cadrele didactice/didactice auxiliare care nu au putut fi prezente pentru evaluarea finală
Până la data de 15 septembrie Depunerea contestațiilor
Soluționarea contestațiilor și comunicarea în scris a rezultatelor

 

O ME nr. 3189/2021 și forma actualizată a Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.143/2011 pot fi descărcate prin intermediul link-ului de mai jos.

 



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 O ME nr. 3189/2021

pentru pentru modificarea și completarea Metodologiei de evaluare anuală a activității personalului didactic și didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul
ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 6.143/2011 și forma actualizată a Metodologiei (11.02.2021)

512.619 APPLICATION/PDF 2021-02-11 15:26:46






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara