La solicitarea F.S.E. „Spiru Haret”, Ministerul Finanțelor, prin A.N.A.F., a oferit precizări privind aplicarea concretă a prevederii potrivit căreia salariații au dreptul „de deducere a contravalorii abonamentelor suportate de angajați, în limita echivalentului în lei a 100 de euro anual”, deducere care se face „la locul unde se află funcția de bază” (deducere instituită de art. 78 alin. (2) lit. a) pct. V din Codul fiscal, raportat la art. 35 alin. (2) din C.C.M.U.N.S.N.C.I.P.).
Astfel, în răspunsul primit se precizează:
- prevederile referitoare la facilitățile acordate nu conțin restricții cu privire la documentele necesare în vederea acordării facilităților fiscale;
- prevederile referitoare la facilitățile acordate nu conțin restricții cu privire la desfășurarea efectivă a activității furnizorilor care acordă abonamente, ci numai în ceea ce privește încadrarea activității (obligatoriu codurile CAEN 9311, 9312 sau 9313) - în categoria furnizorilor nu pot fi incluși și intermediarii (de exemplu, o platformă);
- angajatorul poate solicita angajaților orice document relevant pentru a justifica facilitățile fiscale acordate acestora;
- acordarea facilității fiscale este condiționată de suportarea abonamentelor de către angajat, nu de către o altă persoană;
- acordarea facilității se face la locul unde se află funcția de bază, în cazul în care activitatea se desfășoară la mai mulți angajatori, salariatul trebuind să depună o declarație pe proprie răspundere pentru alegerea funcției de bază (se depune doar la angajatorul unde se declară funcția de bază, neexistând un formular tipizat în acest sens).
Ținând seama de aceste lămuriri și neexistând niciun impediment legal în acordarea acestui drept, îndemnăm pe toți potențialii beneficiari care întrunesc condițiile precizate să realizeze, în scris, demersurile necesare pentru a putea beneficia de deducerea fiscală.
DOCUMENTE ATAȘATE
Adresa F.S.E. „Spiru Haret”
Răspuns M.F.-A.N.A.F.
Prin Ordinul nr. 3463 din 4 martie 2025, emis de ministrul educației și cercetării, a fost stabilită structura anului școlar 2025-2026.
Astfel, anul școlar 2025-2026 începe la data de 1 septembrie 2025, se încheie la data de 31 august 2026 și are o durată de 36 de săptămâni de cursuri. Excepții: clasele a VIII-a (35 săptămâni), clasele din învățământul liceal-filiera tehnologică (37 săptămâni), clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă (34 săptămâni).
Cursurile anului școlar 2025-2026 încep la data de 8 septembrie 2025.
Anul școlar 2025-2026 se structurează, pe intervale de cursuri și intervale de vacanță, astfel:
a) intervale de cursuri:
- de luni, 8 septembrie 2025, până vineri, 24 octombrie 2025;
- de luni, 3 noiembrie 2025, până vineri, 19 decembrie 2025;
- de joi, 8 ianuarie 2026, până vineri, 6 februarie 2026, respectiv vineri, 13 februarie 2026, sau vineri, 20 februarie
2026, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii
primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de
învățământ;
- de luni, 16 februarie 2026, respectiv luni, 23 februarie 2026, sau luni, 2 martie 2026, la decizia inspectoratelor
școlare județene/al municipiului București, după caz, până vineri, 3 aprilie 2026;
- de miercuri, 15 aprilie 2026, până vineri, 19 iunie 2026;
b) intervale de vacanță:
- de sâmbătă, 25 octombrie 2025, până duminică, 2 noiembrie 2025;
- de sâmbătă, 20 decembrie, 2025 până miercuri, 7 ianuarie 2026;
- o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 9 februarie-1 martie
2026;
- de sâmbătă, 4 aprilie 2026, până marți, 14 aprilie 2026;
- de sâmbătă, 20 iunie 2026, până duminică, 6 septembrie 2026.
Programul național "Școala altfel" și Programul "Săptămâna verde" se desfășoară în perioada 8 septembrie 2025-
3 aprilie 2026, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de
învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.
Alte detalii la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – ORGANIZAREA SITEMULUI EDUCAȚIONAL – STRUCTURA ANULUI ȘCOLAR
link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2432&q=2&r=20
Luni, 17 martie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă adresa ADR Vest referitor la proiecte pentru unitățile de învățământ din mediul rural. Se trimite adresa unităților de învățământ din mediul rural.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE.
După cum v-am informat la momentul oportun, în urmă cu ceva timp a fost declanșat un proces de modificare a legislației din domeniul asigurării și evaluării calității educației. Astfel, acest proces, pe finalul anului, s-a încheiat, consecința fiind publicarea în Monitorul Oficial a două Hotărâri de Guvern relative la asigurarea și evaluarea calității educației:
1. H.G. nr. 993/2020 privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice a organizațiilor furnizoare de educație, care abrogă totodată H.G. nr. 22/2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice a organizațiilor furnizoare de educație, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 59 din 25 ianuarie 2007, și O.M.E.C.T.S. nr. 6.517/2012 privind aprobarea Metodologiei de evaluare externă a calității educației în învățământul preuniversitar, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 11 din 8 ianuarie 2013;
2. H.G. nr. 994/2020 privind aprobarea standardelor de autorizare de funcționare provizorie și a standardelor de acreditare și de evaluare externă periodică în învățământul preuniversitar, care abrogă H.G. nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcționare provizorie a unităților de învățământ preuniversitar, precum și a Standardelor de acreditare și de evaluare periodică a unităților de învățământ preuniversitar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 38 din 18 ianuarie 2007.
Ținând cont de aceste modificări legislative, A.R.A.C.I.P. a elaborat și adoptat mai multe instrucțiuni care reglementează demararea procedurilor de evaluare externă, fiind de semnalat:
1. Instrucțiunea A.R.A.C.I.P. nr. 1/2021 – înregistrarea cererii de evaluare externă;
2. Instrucțiunea A.R.A.C.I.P. nr. 3/2021 – completarea fișei-tip.
Totodată, pentru o clarificare a demersurilor de realizare a evaluării externe, au fost comunicate o serie de materiale suport, dintre care amintim:
1. Nota A.R.A.C.I.P. nr. 215/2021 privind fișa-tip ce trebuie completată și asumată de furnizorul de educație în situația solicitării de declanșare a procedurilor de evaluare externă;
2. Tutorial de evaluare externă a calității educației – pentru reprezentantul furnizorului de educație.
Toate aceste materiale pot fi descărcate urmând link-urile de mai jos, de pe site-ul S.I.P. Județul Hunedoara (rubrica Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Asigurarea și evaluarea calității educației) sau de pe site-ul A.R.A.C.I.P., https://aracip.eu, care începând cu acest an are o nouă organizare și înfățișare:
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 |
H.G. nr. 993/2020
privind aprobarea Metodologiei de evaluare instituțională în vederea autorizării, acreditării și evaluării periodice a organizațiilor furnizoare de educație |
112.574 | APPLICATION/PDF | 2021-02-16 12:38:15 |
2 |
H.G. nr. 994/2020
privind aprobarea standardelor de autorizare de funcționare provizorie și a standardelor de acreditare și de evaluare externă periodică în învățământul preuniversitar |
160.206 | APPLICATION/PDF | 2021-02-16 12:39:23 |
3 | Instrucțiunea A.R.A.C.I.P. nr. 1/2021 - înregistrarea cererii de evaluare externă | 2.487.682 | APPLICATION/PDF | 2021-02-16 12:40:08 |
4 | Instrucțiunea A.R.A.C.I.P. nr. 3/2021 - completarea fișei-tip | 2.366.788 | APPLICATION/PDF | 2021-02-16 12:40:56 |
5 | Instrucțiunea A.R.A.C.I.P. nr. 3/2021 - completarea fișei-tip - Anexa 1 | 725.740 | APPLICATION/PDF | 2021-02-16 12:41:55 |
6 | Instrucțiunea A.R.A.C.I.P. nr. 3/2021 - completarea fișei-tip - Anexa 2 | 659.103 | APPLICATION/PDF | 2021-02-16 12:42:38 |
7 | Instrucțiunea A.R.A.C.I.P. nr. 3/2021 - completarea fișei-tip - Anexa 3 | 757.691 | APPLICATION/PDF | 2021-02-16 12:50:10 |
8 |
Nota A.R.A.C.I.P. nr. 215/2021
privind fișa-tip ce trebuie completată și asumată de furnizorul de educație în situația solicitării de declanșare a procedurilor de evaluare externă |
760.128 | APPLICATION/PDF | 2021-02-16 12:51:02 |
9 | Tutorial de evaluare externă a calității educației | 2.558.292 | APPLICATION/PDF | 2021-02-16 12:52:05 |