Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

„Școala în pandemie” - sondaj realizat de F.S.E. „Spiru Haret”

23.11.2020

image/jpeg, 9328 octeți

În perioada 27 octombrie - 11 noiembrie Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret a realizat două sondaje de opinie în rândul membrilor de sindicat, personal didactic și personal didactic auxiliar.

 

Scopul sondajelor a fost acela de a încerca să aflăm care este situația reală în unitățile de învățământ în perioada stării de alertă.

 

Rezultatele celor două sondaje sunt prezentate în materialele de mai jos.

Important

Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021

24.11.2020

image/jpeg, 33400 octeți

În Monitorul Oficial nr. 1121 din data de 23 noiembrie a fost publicat O MEC nr. 59912020 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2021-2022, conținutul propriu-zis al metodologiei fiind de regăsit în Monitorul Oficial nr. 1121 bis din aceeași dată.

 

Structura metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar următor este în linii mari asemănătoare cu cea din anii precedenți, diferența fiind încercarea pe alocuri a unei mai bune sistematizări a diferitelor etape (prin delimitarea conținutului în secțiuni distincte):

Capitolul I Dispoziții generale

Capitolul II Constituirea, încadrarea și vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar/consorții școlare, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învățământ

Secțiunea 1 - Constituirea normei didactice de predare și încadrarea personalului didactic de predare titular și a cadrelor didactice debutante repartizate pe posturi didactice/catedre publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată

Secțiunea a 2-a  - Întregirea normei didactice de predare a personalului didactic de predare titular în două sau mai multe unități de învățământ ori pe două sau mai multe specializări

Secțiunea a 3-a  - Stabilirea cadrelor didactice care intră în reducere de activitate. Completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată pentru personalul didactic de predare titular și pe perioadă determinată pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21, alin (4) și (6) la nivelul unității/unităților de învățământ/consorțiului școlar sau în unități de învățământ din aceeași localitate

Secțiunea a 4-a  - Soluționarea cererilor de transfer, la nivelul unităților de învățământ, ale cadrelor didactice titulare detașate în interesul învățământului pentru nesoluționarea restrângerii de activitate (art. 27)

Secțiunea a 5-a  - Constituirea normei didactice de predare, întregirea și completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, la nivelul unității de învățământ în care sunt angajate (art. 28)

Secțiunea a 6-a  - Menținerea în activitate a personalului didactic, ca titular, la cerere, în funcția didactică, peste vârsta de pensionare (art. 29 - art. 32)

 

Capitolul III Organizarea și desfășurarea etapei de completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare a personalul didactic de predare, la nivelul inspectoratului școlar (art. 33)

 

Capitolul IV Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare

Secțiunea 1  - Dispoziții generale (art. 34 – art. 41)

Secțiunea a 2-a  - Organizarea și desfășurarea transferului consimțit între unitățile de învățământ (art. 42 – art. 45)

Secțiunea a 3-a  - Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare, prin repartizare organizată de inspectoratul școlar (art. 46 – art. 49)

Secțiunea a 4-a  - Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare, prin repartizare organizată de inspectoratul școlar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 50)

 

Capitolul V Modificarea contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, în condițiile art. 931 din Legea nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare (art. 51 – art. 53)

 

Capitolul VI Pretransferul personalului didactic de predare. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră

Secțiunea 1  - Pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar al personalului didactic de predare (art. 54 – art. 58)

Secțiunea a 2-a  - Pretransferul personalului didactic de predare titular prin schimb de posturi/în baza consimțământului scris (art. 59)

Secțiunea a 3-a  - Pretransferul, la cerere, al personalului didactic de predare titular, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 60)

Secțiunea a 4-a  - Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui un post didactic complet/o normă didactică de predare-învățare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră (art. 61)

Secțiunea a 5-a  - Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei prin schimb de posturi/catedre prin consimțământ scris (art. 62)

 

Capitolul VII Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2021-2022, pentru cadrele didactice care au dobândit cel puțin definitivarea în învățământ sau care promovează examenul național de definitivare în învățământ sau care promovează examenul național de definitivare în învățământ sesiunea 2021, care au obținut media de repartizare minimum 7 (șapte) la concursurile naționale, sesiunile 2020, 2019, respectiv 2020, 2019, 2018 și/sau 2017 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar (art. 63)

 

Capitolul VIII Organizarea și desfășurarea concursului național pentru ocuparea posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar

Secțiunea 1  - Dispoziții generale (art. 64-66)

Secțiunea a 2-a  - Înscrierea candidaților și disciplinele de concurs (art. 67)

Secțiunea a 3-a  - Comisiile de concurs (art. 68 – art. 72)

Secțiunea a 4-a  - Desfășurarea probei scrise în cadrul concursului (art. 73)

Secțiunea a 5-a  - Repartizarea candidaților pe posturile didactice/catedrele declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar (art. 74 - 76)

Secțiunea a 6-a  - Dispoziții finale privind organizarea și desfășurarea concursului (art. 77 – art. 79)

Secțiunea a 7-a  - Organizarea și desfășurarea concursului național pentru ocuparea posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 80 – art. 81)

 

Capitolul IX Stabilirea personalului didactic de predare pensionat, care a avut calitatea de personal didactic de predare titular în învățământul preuniversitar și se reîncadrează în funcția de personal didactic, în anul școlar 2021-2022, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării (art. 82 – art. 83)

 

Capitolul X Detașarea personalului didactic de predare titular în învățământul preuniversitar (art. 84 – art. 86)

 

Capitolul XI Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2021-2022, pentru personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată (art. 87)

 

Capitolul XII Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar pe perioadă determinată cu personal didactic de predare calificat și în regim de plata cu ora

Secțiunea 1  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar pe perioadă determinată de candidați rămași nerepartizați după concursul național, sesiunea 2021 și de candidați în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile 2020, 2019, 2018, 2017, 2016 sau 2015 (art. 88 – art. 93)

Secțiunea a 2-a  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar cu personal didactic de predare calificat în regim de plată cu ora (art. 94 – art. 96)

Secțiunea a 3-a  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar cu personal didactic de predare calificat în regim de plată cu ora, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 97)

 

Capitolul XIII Organizarea și desfășurarea concursului/testării la nivel județean/nivelul municipiului București pentru ocuparea posturilor/catedrelor rămase vacante/rezervate în învățământul preuniversitar (art. 98 – art. 104)

 

Capitolul XIV Organizarea și desfășurarea concursului la nivel județean/nivelul municipiului București pentru ocuparea posturilor/catedrelor rămase vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 105)

 

Capitolul XV Dispoziții finale (art. 106 – art. 117)

 

Anexa 1 INFORMAȚII CUPRINSE ÎN LISTA POSTURILOR DIDACTICE /CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE

Anexa 2 CRITERII ȘI PUNCTAJE PENTRU EVALUAREA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE

Anexa 3 INFORMAȚII CE CONȚIN DATE CU CARACTER PERSONAL CARE SE AFIȘEAZĂ ATÂT ÎN FORMAT LETRIC, CÂT ȘI PE PAGINA DE INTERNET A MINISTERULUI EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII ȘI A INSPECTORATELOR ȘCOLARE ÎN CADRUL ETAPELOR DE MOBILITATE A PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

Anexa 4 PROBA PRACTICĂ/ORALĂ DE CUNOAȘTERE A LIMBII ÎN CARE URMEAZĂ SĂ SE FACĂ PREDAREA PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT AVÂND CLASE SPECIALE DE LIMBI STRĂINE CU PROGRAM INTENSIV ȘI/SAU BILINGV SAU DIN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT AVÂND CLASE/GRUPE CU PREDARE ÎN LIMBILE MINORITĂȚILOR NAȚIONALE SAU ÎN ALTĂ LIMBĂ DECÂT ACEEA ÎN CARE CANDIDAȚII ȘI-AU EFECTUAT STUDIILE

Anexa 5 FIȘA DE EVALUARE A LECȚIEI UTILIZATĂ ÎN CADRUL INSPECȚIILOR SPECIALE LA CLASĂ

Anexa 6 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE EDUCAȚIE ARTISTICĂ SPECIALIZATĂ SPECIALIZĂRILE: MUZICĂ, COREPETIȚIE, COREGRAFIE ȘI ARTA ACTORULUI

Anexa 7 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE CONSITUITE DIN DISCIPLINE INFORMATICE

Anexa 8 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN PALATELE ȘI CLUBURILE COPIILOR ȘI ELEVILOR

Anexa 9 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE/REZERVATE - Disciplinele INSTRUIRE PRACTICĂ, ACTIVITĂȚI DE PRE-PROFESIONALIZARE – MAIȘTRI INSTRUCTORI

Anexa 10 PROBA METODICO-PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN UNITĂȚILE CU ÎNVĂȚĂMÂNT SPORTIV INTEGRAT ȘI SUPLIMENTAR

Anexa 11 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE - Disciplinele: ARTE PLASTICE, DECORATIVE, AMBIENTALE, ARHITECTURĂ, DESIGN

Anexa 12

I. PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE LA CLASELE/GRUPELE/UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT CARE ȘCOLARIZEAZĂ ELEVI CU DEFICIENȚE DE AUZ;

II. PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE LA CLASELE/GRUPELE/UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT CARE ȘCOLARIZEAZĂ ELEVI CU DEFICIENȚE DE VEDERE

Anexa 13 LISTA CANDIDAȚILOR REPARTIZAȚI

Anexa 14 MODELE DE CERERI: 
-    Cerere pentru completarea normei didactice de predare; 
-    Cerere pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru transfer/pretransfer consimțit între unități de învățământ/modificarea repartizării pe perioada viabilității postului; 
-    Cerere de transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer consimțit între unități de învățământ (sau la cerere în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2)/modificarea repartizării pe perioada viabilității postului; 
-    Cerere de repartizare pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioada viabilității postului, conform prevederilor art. 931 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; 
-    Cerere de pretransfer prin schimb de posturi prin consimțământ scris/ modificarea repartizării pe perioada viabilității postului prin schimb de posturi prin consimțământ scris;
-    Cerere pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2021-2022;
-    Cerere de înscriere la concursul național/județean/testarea la nivel județean de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;
-    Acord pentru detașare în interesul învățământului în anul școlar 2021-2022;
-    Cerere de detașare la cerere prin concurs specific;
-    Cerere de detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;
-    Cerere de angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în baza notei/mediei de cel puțin 7 (șapte) obținute la concursurile naționale pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2020, 2019. 2018. 2017, 2016 sau 2015;
-    Cerere de angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar din 2020, 2019 sau 2018;
-    Cerere de încadrare în anul școlar 2021-2022 în sistemul de PLATA CU ORA

Anexa 15

I. CALCULUL MEDIEI DE DEPARTAJARE;

II. CALCULUL MEDIEI DE DEPARTAJARE ÎN CAZUL MEDIILOR EGALE, PENTRU ABSOLVENȚII CARE AU FINALIZAT STUDIILE ÎN ALTE ȚĂRI ȘI AU OBȚINUT CERTIFICAT PENTRU ECHIVALAREA STUDIILOR ELIBERAT DE MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII DIN ROMÂNIA

Anexa 16 SPECIALIZĂRI CARE CONFERĂ DREPTUL DE A OCUPA POSTURI DIDACTICE/CATEDRE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SPECIAL, FĂRĂ SĂ MAI FIE NECESAR UN STAGIU ATESTAT DE PREGĂTIRE TEORETICĂ ȘI PRCATICĂ ÎN EDUCAȚIE SPECIALĂ, EFECTUAT SEPARAT, ÎN AFARA PREGĂTIRII INIȚIALE

Anexa 17
1. Model raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare constituite la nivelul unității de învățământ, referitor la cadrele didactice care au solicitat transferul pentru restrângere de activitate consimțit între unități de învățământ pe un post didactic/catedră vacant(ă);
2. Model de acord/acord de principiu emis de directorul unității de învățământ privind transferul pentru restrângere de activitate consimțit între unitățile de învățământ;
3. Model raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare constituite la nivelul unității de învățământ, referitor la cadrele didactice care au solicitat pretransferul consimțit între unități de învățământ pe un post didactic/catedră vacant(ă); 
4. Model de acord de principiu emis de directorul unității de învățământ privind pretransferul consimțit între unitățile de învățământ;
5. Model de adresă de înștiințare a inspectoratului școlar referitor la acordurile emise pentru transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer prin consimțământ între unitățile de învățământ

Anexa 18 ORDNEA OCUPĂRII POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACATNTE/REZERVATE ÎN ȘEDINȚELE DE REPARTIZARE ORGANIZATE LA NIVELUL INSPECTORATELOR ȘCOLARE ÎN PERIOADA 24-27 AUGUST 2021

Anexa 19 CALENDARUL mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2020 – 2021

Anexa 20 PLANURI-CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT VALABILE PENTRU ÎNCADRAREA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

Pentru moment, subliniem doar introducerea unor prevederi speciale pentru derularea etapelor de mobilitate în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

 

Vom reveni cu informații în ceea ce privește modificările aduse de această metodologie în perioada următoare.

Eveniment

Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.11.2020

image/jpeg, 94785 octeți

Miercuri, 25 noiembrie 2020, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 12 lideri de zonă ai S.I.P. Județul Hunedoara, președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

  • informare privind probleme profesionale și sindicale;
  • prezentarea situațiilor financiare aferente lunii octombrie 2020;
  • probleme organizatorice;
  • aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
  • probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

  • Informare noiembrie 2020;
  • Situații financiare S.I.P. Județul Hunedoara, S.I.P. Tour, C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - august 2020;
  • „Școala în pandemie” – rezultatele chestionarului pentru personalul didactic auxiliar;
  • „Școala în pandemie” – interpretarea rezultatelor chestionarului aplicat cadrelor didactice;
  • Model adeverință acțiune calculul drepturilor salariale;
  • Model împuternicire acțiune calculul drepturilor salariale.

 

Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate de membrii Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara subliniem:

1.     Problematica acțiunilor în instanță pentru calculul corect și recuperarea sumelor cuvenite și neplătite în ceea ce privește drepturile salariale ale personalului didactic.

Astfel, în acest sens s-a subliniat că această campanie de procese continuă, atât pentru cei care au fost funcționat în unitățile de învățământ după data de 01.09.2017 și până în prezent, și care au fost omiși din diferite motive (subliniem, mai ales pentru colegii care funcționează în mai multe unități de învățământ, că pentru a beneficia de diferențele salariale, dar și de plata drepturilor salariale în viitor, au nevoie de o sentință opozabilă fiecărei unități în care au funcționat sau funcționează), cât și pentru cadrele didactice care s-au pensionat, dar au fost încadrate în unități de învățământ în perioada 01.09.2017-01.09.2019

Totodată, s-a precizat faptul că este necesară realizarea unor astfel de procese pentru cadrele didactice care au fost încadrate în învățământ sau într-o altă unitate școlară după data de 01.09.2020. 

Informații suplimentare, precum și modele ale documentelor necesare sunt postate pe site-ul organizației la rubrica: JURIDIC - CONSULTAȚII JURIDICE – CALCULUL DREPTURILOR SALARIALE.

2.     Activitățile curente ale S.I.P. Județul Hunedoara se desfășoară în mod normal. Chiar și în actualele condiții se ține legătura permanent cu toate organizațiile de zonă, cu Federația „Spiru Haret”, cu Ministerul Educației și cu I.S.J. Hunedoara și se caută soluții pentru fiecare situație/problemă/persoană etc. 

3.     Nu există pierderi salariale. Informațiile vehiculate de presă privind tăierea unor drepturi/sporuri nu privesc angajații din educație. 

 

S-a reiterat nevoia/rugămintea ca în actuala situație: 

  • să verificăm informațiile la care avem acces; 
  • să fim mai „rezervați” în privința comentariilor pe teme sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare; 
  • să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație).

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Biroul Executiv.

 

 

19.04.2020
16.03.2020
10.09.2020
18.01.2020
Decontarea navetei
Data articolului: 11.05.2016
Data ultimei actualizări: 30.11.2020
Numărul de vizualizări: 1522


Decontarea navetei la și de la locul de muncă este un drept acordat prin legislația în vigoare anumitor categorii de personal din învățământ.
În procedura de decontare a cheltuielilor cu naveta trebuie luate în considerare următoarele acte normative:

  • Legea nr. 1/2011 a educației naționale, art. 105 alin. (2) lit. f) și art. 276, cu modificările și completările ulterioare (Instrucțiunea nr. 2/17.02.2011 privind decontarea navetei cadrelor didactice; Legea nr. 1/2014 pentru modificarea art. 105 alin. (2) lit. f) din Legea nr. 1/2011 a educației naționale);
  • Hotărârea de Guvern nr. 569/15.07.2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind decontarea cheltuielilor pentru naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat.


De decontarea cheltuielilor de navetă beneficiază, în noul context legislativ, personalul didactic de predare și personalul didactic auxiliar, atât cel din mediul rural, cât și cel din mediul urban.


Decontarea cheltuielilor de navetă se realizează după cum urmează:

a. fie prin decontarea cheltuielilor pe mijloacele de transport în comun (bilete sau abonament);
b. fie prin decontarea contravalorii abonamentului lunar pe respectivul mijloc de transport în comun - în cazul în care există mijloace de transport în comun, dar personalul didactic preferă să circule cu autoturismul proprietate personală.


Procedura de decontare presupune următorii pași:

1. cerere (scrisă și înregistrată la secretariatul unității) de decontare a navetei la care se atașează documentele doveditoare:

  • dacă naveta se efectuează cu mijloc de transport în comun - copie a B.I./C.I.; abonament; bilete de călătorie;
  • dacă naveta se efectuează cu autoturismul/ambarcațiunea personal/ă - copie a B.I./C.I.; adeverință emisă de firma transportatoare cu valoarea abonamentului; copie a certificatului de înmatriculare al autoturismului (dacă este înmatriculat pe numele persoanei solicitante sau al soțului); împuternicire notarială (dacă autoturismul/ambarcațiunea este înmatriculat/ă pe numele altei persoane); contract de comodat (dacă autoturismul/ambarcațiunea este înmatriculat/ă pe numele altei persoane); bonuri de carburant;

2. consiliul de administrație al unității de învățământ analizează și verifică legalitatea solicitărilor, aprobă lunar cererile solicitanților și fundamentează necesarul lunar de finanțare, individual și pe total unitate de învățământ;
3. directorul unității de învățământ transmite necesarul de finanțat sub formă de solicitare primarului, respectiv președintelui consiliului județean, după caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la încheierea lunii pentru care se face fundamentarea, în vederea deschiderii de credite pentru efectuarea plăților;
4. ordonatorului principal de credite verifică, analizează și centralizează solicitările tuturor unităților de învățământ de pe raza unității administrativ-teritoriale, în vederea stabilirii nivelului creditelor bugetare ce vor fi aprobate în buget, necesare finanțării cheltuielilor cu efectuarea navetei cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat.


Procese în instanță


În situațiile în care unitatea școlară sau consiliul local au refuzat din diferite motive decontarea cheltuielilor de navetă, S.I.P. Județul Hunedoara s-a adresat instanțelor de judecată și a obținut de fiecare dată sentințe favorabile.


Pentru deschiderea unei acțiuni în instanțele de judecată sunt necesare: copie de pe actul de identitate, copie de pe cererea prin care s-au solicitat sumele reprezentând cheltuielile de transport, precum și documentele atașate acestui articol (acestea completate, acolo unde este cazul, corespunzător perioadei pentru care s-a solicitat decontarea cheltuielilor cu naveta).


După ce documentele specificate sunt realizate/obținute, acestea sunt înaintate către S.I.P. Județul Hunedoara prin intermediul liderului de sindicat din unitatea școlară.




Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Împuternicire individuală 27.136 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:43:22
2 Tabel împuternicire colectivă 42.496 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:44:39
3 Adeverință decont navetă 40.448 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:45:06
4 Anexă - pontaj 45.056 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:46:56
5 Anexă - machetă calcul 51.200 APPLICATION/MSWORD 2020-03-27 14:47:26



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara