Aceste schimbări au fost implementate începând cu 1 noiembrie 2023, în stațiile MOL România.
Clienții care anterior acestei date au utilizat un card MOL Partner MultiBonus pentru obținerea de reduceri la carburant vor utiliza noile carduri Partner pe care le-au primit ca urmare a reînnoirii contractului cu MOL România.
Astfel, pentru a continua să beneficiați de reduceri, vă rugăm să utilizați noile carduri Partner pe care le-ați primit de la S.I.P. Județul Hunedoara/F.S.E. „Spiru Haret”.
Vă informăm că NU mai este posibilă folosirea simultană a cardului Partner și a unui card Partner MultiBonus (sau MultiBonus) în aceeași tranzacție. Utilizatorii au acum opțiunea de a alege doar una dintre facilități:
- reducere conform contract prin cardul Partner sau
- acumulare de puncte prin cardul Partner MultiBonus sau MultiBonus.
Până la data de 29 februarie, utilizatorii cardurilor MultiBonus pot utiliza punctele acumulate pentru a acoperi o parte din costul tranzacțiilor de carburant, având limite specifice pentru diferitele tipuri de carburanți. Pentru mai multe informații, accesați link-ul.
Utilizarea punctelor este disponibilă exclusiv pentru clienții activi, care au date personale înregistrate în sistemul MultiBonus. Recomandăm utilizatorilor cardurilor MultiBonus sau Partner MultiBonus să-și înregistreze un cont în aplicația MOL Go pentru a profita de avantajele aduse de aceste schimbări.
În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele:
- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare;
- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.
În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)].
Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special].
La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme:
1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități;
2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese;
3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației);
4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns.
De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).
Luni, 25 martie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă modificarea circumscripției școlare pentru Municipiul Deva, pentru clasa pregătitoare în anul școlar 2024-2025.
2. E aprobă cererea de pensionare pentru limita de vârstă a unui cadru didactic de la Școala Gimnazială „I. D. Sîrbu” Petrila, începând cu data de 13.05.2024.
3. Se respinge contestația/memoriul referitor la viabilitatea unui post.
4. Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a) diplomă bacalaureat, promoția 2008.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
Ministerul Educației Naționale a aprobat Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar. Metodologia a fost aprobată prin Ordinul nr. 4597 din 06 august 2021.
Concursul pentru ocuparea posturilor menționate se va organiza în perioada septembrie – decembrie 2021.
Pentru a veni în sprijinul colegilor care doresc să se înscrie la concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ, la rubrica JURIDIC-LEGISLAȚIE-RAPORTURI DE MUNCĂ au fost postate mai multe materiale de interes.
Alte detalii aici: https://nou.siphd.ro/index.php?a=2433&q=3&r=28&e=2021.
Probele concursului:
a)proba scrisă - rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional:
- capacități cognitive;
- competențe de management și leadership.
b)Interviu cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:
- competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează;
- abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;
- competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.
Calendarul concursului:
14 septembrie
Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere
15-26 septembrie
Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată
27-29 septembrie
Evaluarea dosarelor de înscriere
30 septembrie
Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
1 octombrie
Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică
4-6 octombrie
Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere
7 octombrie
Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
8 octombrie
Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise
13 octombrie
Repartizarea candidaților pe centre
15 octombrie
Desfășurarea probei scrise
15 octombrie
Afișarea rezultatelor la proba scrisă
15-17 octombrie
Depunerea contestațiilor la proba scrisă
18-20 octombrie
Soluționarea contestațiilor la proba scrisă
20 octombrie
Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
21-27 octombrie
Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie
28-29 octombrie
Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților
1-10 noiembrie
Constituirea comisiilor pentru proba de interviu
12 noiembrie
Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
15 noiembrie - 8 decembrie
Desfășurarea probei de interviu
16 noiembrie - 10 decembrie
Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
13 decembrie
Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ
17 decembrie
Validarea rezultatelor finale
20-22 decembrie
Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)