Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

„Școala în pandemie” - sondaj realizat de F.S.E. „Spiru Haret”

23.11.2020

image/jpeg, 9328 octeți

În perioada 27 octombrie - 11 noiembrie Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret a realizat două sondaje de opinie în rândul membrilor de sindicat, personal didactic și personal didactic auxiliar.

 

Scopul sondajelor a fost acela de a încerca să aflăm care este situația reală în unitățile de învățământ în perioada stării de alertă.

 

Rezultatele celor două sondaje sunt prezentate în materialele de mai jos.

Important

Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021

24.11.2020

image/jpeg, 33400 octeți

În Monitorul Oficial nr. 1121 din data de 23 noiembrie a fost publicat O MEC nr. 59912020 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2021-2022, conținutul propriu-zis al metodologiei fiind de regăsit în Monitorul Oficial nr. 1121 bis din aceeași dată.

 

Structura metodologiei-cadru de mobilitate pentru anul școlar următor este în linii mari asemănătoare cu cea din anii precedenți, diferența fiind încercarea pe alocuri a unei mai bune sistematizări a diferitelor etape (prin delimitarea conținutului în secțiuni distincte):

Capitolul I Dispoziții generale

Capitolul II Constituirea, încadrarea și vacantarea posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar/consorții școlare, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învățământ

Secțiunea 1 - Constituirea normei didactice de predare și încadrarea personalului didactic de predare titular și a cadrelor didactice debutante repartizate pe posturi didactice/catedre publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată

Secțiunea a 2-a  - Întregirea normei didactice de predare a personalului didactic de predare titular în două sau mai multe unități de învățământ ori pe două sau mai multe specializări

Secțiunea a 3-a  - Stabilirea cadrelor didactice care intră în reducere de activitate. Completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată pentru personalul didactic de predare titular și pe perioadă determinată pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21, alin (4) și (6) la nivelul unității/unităților de învățământ/consorțiului școlar sau în unități de învățământ din aceeași localitate

Secțiunea a 4-a  - Soluționarea cererilor de transfer, la nivelul unităților de învățământ, ale cadrelor didactice titulare detașate în interesul învățământului pentru nesoluționarea restrângerii de activitate (art. 27)

Secțiunea a 5-a  - Constituirea normei didactice de predare, întregirea și completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, la nivelul unității de învățământ în care sunt angajate (art. 28)

Secțiunea a 6-a  - Menținerea în activitate a personalului didactic, ca titular, la cerere, în funcția didactică, peste vârsta de pensionare (art. 29 - art. 32)

 

Capitolul III Organizarea și desfășurarea etapei de completare a normei didactice de predare-învățare-evaluare a personalul didactic de predare, la nivelul inspectoratului școlar (art. 33)

 

Capitolul IV Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare

Secțiunea 1  - Dispoziții generale (art. 34 – art. 41)

Secțiunea a 2-a  - Organizarea și desfășurarea transferului consimțit între unitățile de învățământ (art. 42 – art. 45)

Secțiunea a 3-a  - Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare, prin repartizare organizată de inspectoratul școlar (art. 46 – art. 49)

Secțiunea a 4-a  - Organizarea și desfășurarea transferării personalului didactic de predare titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea rețelei școlare, prin repartizare organizată de inspectoratul școlar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 50)

 

Capitolul V Modificarea contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, în condițiile art. 931 din Legea nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare (art. 51 – art. 53)

 

Capitolul VI Pretransferul personalului didactic de predare. Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui norma didactică de predare completă, conform deciziilor de repartizare pe post/catedră

Secțiunea 1  - Pretransferul consimțit între unitățile de învățământ preuniversitar al personalului didactic de predare (art. 54 – art. 58)

Secțiunea a 2-a  - Pretransferul personalului didactic de predare titular prin schimb de posturi/în baza consimțământului scris (art. 59)

Secțiunea a 3-a  - Pretransferul, la cerere, al personalului didactic de predare titular, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 60)

Secțiunea a 4-a  - Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cărora nu li se poate constitui un post didactic complet/o normă didactică de predare-învățare-evaluare completă conform deciziilor de repartizare pe post/catedră (art. 61)

Secțiunea a 5-a  - Modificarea repartizării cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei prin schimb de posturi/catedre prin consimțământ scris (art. 62)

 

Capitolul VII Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2021-2022, pentru cadrele didactice care au dobândit cel puțin definitivarea în învățământ sau care promovează examenul național de definitivare în învățământ sau care promovează examenul național de definitivare în învățământ sesiunea 2021, care au obținut media de repartizare minimum 7 (șapte) la concursurile naționale, sesiunile 2020, 2019, respectiv 2020, 2019, 2018 și/sau 2017 pentru învățători/institutori/profesori pentru învățământ primar (art. 63)

 

Capitolul VIII Organizarea și desfășurarea concursului național pentru ocuparea posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar

Secțiunea 1  - Dispoziții generale (art. 64-66)

Secțiunea a 2-a  - Înscrierea candidaților și disciplinele de concurs (art. 67)

Secțiunea a 3-a  - Comisiile de concurs (art. 68 – art. 72)

Secțiunea a 4-a  - Desfășurarea probei scrise în cadrul concursului (art. 73)

Secțiunea a 5-a  - Repartizarea candidaților pe posturile didactice/catedrele declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar (art. 74 - 76)

Secțiunea a 6-a  - Dispoziții finale privind organizarea și desfășurarea concursului (art. 77 – art. 79)

Secțiunea a 7-a  - Organizarea și desfășurarea concursului național pentru ocuparea posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 80 – art. 81)

 

Capitolul IX Stabilirea personalului didactic de predare pensionat, care a avut calitatea de personal didactic de predare titular în învățământul preuniversitar și se reîncadrează în funcția de personal didactic, în anul școlar 2021-2022, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării (art. 82 – art. 83)

 

Capitolul X Detașarea personalului didactic de predare titular în învățământul preuniversitar (art. 84 – art. 86)

 

Capitolul XI Prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2021-2022, pentru personalul didactic de predare angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată (art. 87)

 

Capitolul XII Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar pe perioadă determinată cu personal didactic de predare calificat și în regim de plata cu ora

Secțiunea 1  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar pe perioadă determinată de candidați rămași nerepartizați după concursul național, sesiunea 2021 și de candidați în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile 2020, 2019, 2018, 2017, 2016 sau 2015 (art. 88 – art. 93)

Secțiunea a 2-a  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar cu personal didactic de predare calificat în regim de plată cu ora (art. 94 – art. 96)

Secțiunea a 3-a  - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar cu personal didactic de predare calificat în regim de plată cu ora, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 97)

 

Capitolul XIII Organizarea și desfășurarea concursului/testării la nivel județean/nivelul municipiului București pentru ocuparea posturilor/catedrelor rămase vacante/rezervate în învățământul preuniversitar (art. 98 – art. 104)

 

Capitolul XIV Organizarea și desfășurarea concursului la nivel județean/nivelul municipiului București pentru ocuparea posturilor/catedrelor rămase vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 (art. 105)

 

Capitolul XV Dispoziții finale (art. 106 – art. 117)

 

Anexa 1 INFORMAȚII CUPRINSE ÎN LISTA POSTURILOR DIDACTICE /CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE

Anexa 2 CRITERII ȘI PUNCTAJE PENTRU EVALUAREA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE

Anexa 3 INFORMAȚII CE CONȚIN DATE CU CARACTER PERSONAL CARE SE AFIȘEAZĂ ATÂT ÎN FORMAT LETRIC, CÂT ȘI PE PAGINA DE INTERNET A MINISTERULUI EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII ȘI A INSPECTORATELOR ȘCOLARE ÎN CADRUL ETAPELOR DE MOBILITATE A PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

Anexa 4 PROBA PRACTICĂ/ORALĂ DE CUNOAȘTERE A LIMBII ÎN CARE URMEAZĂ SĂ SE FACĂ PREDAREA PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT AVÂND CLASE SPECIALE DE LIMBI STRĂINE CU PROGRAM INTENSIV ȘI/SAU BILINGV SAU DIN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT AVÂND CLASE/GRUPE CU PREDARE ÎN LIMBILE MINORITĂȚILOR NAȚIONALE SAU ÎN ALTĂ LIMBĂ DECÂT ACEEA ÎN CARE CANDIDAȚII ȘI-AU EFECTUAT STUDIILE

Anexa 5 FIȘA DE EVALUARE A LECȚIEI UTILIZATĂ ÎN CADRUL INSPECȚIILOR SPECIALE LA CLASĂ

Anexa 6 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE EDUCAȚIE ARTISTICĂ SPECIALIZATĂ SPECIALIZĂRILE: MUZICĂ, COREPETIȚIE, COREGRAFIE ȘI ARTA ACTORULUI

Anexa 7 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE CONSITUITE DIN DISCIPLINE INFORMATICE

Anexa 8 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN PALATELE ȘI CLUBURILE COPIILOR ȘI ELEVILOR

Anexa 9 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE VACANTE/REZERVATE - Disciplinele INSTRUIRE PRACTICĂ, ACTIVITĂȚI DE PRE-PROFESIONALIZARE – MAIȘTRI INSTRUCTORI

Anexa 10 PROBA METODICO-PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE DIN UNITĂȚILE CU ÎNVĂȚĂMÂNT SPORTIV INTEGRAT ȘI SUPLIMENTAR

Anexa 11 PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE - Disciplinele: ARTE PLASTICE, DECORATIVE, AMBIENTALE, ARHITECTURĂ, DESIGN

Anexa 12

I. PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE LA CLASELE/GRUPELE/UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT CARE ȘCOLARIZEAZĂ ELEVI CU DEFICIENȚE DE AUZ;

II. PROBA PRACTICĂ PENTRU OCUPAREA POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACANTE/REZERVATE LA CLASELE/GRUPELE/UNITĂȚILE DE ÎNVĂȚĂMÂNT CARE ȘCOLARIZEAZĂ ELEVI CU DEFICIENȚE DE VEDERE

Anexa 13 LISTA CANDIDAȚILOR REPARTIZAȚI

Anexa 14 MODELE DE CERERI: 
-    Cerere pentru completarea normei didactice de predare; 
-    Cerere pentru obținerea acordului/acordului de principiu pentru transfer/pretransfer consimțit între unități de învățământ/modificarea repartizării pe perioada viabilității postului; 
-    Cerere de transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer consimțit între unități de învățământ (sau la cerere în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2)/modificarea repartizării pe perioada viabilității postului; 
-    Cerere de repartizare pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioada viabilității postului, conform prevederilor art. 931 din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare; 
-    Cerere de pretransfer prin schimb de posturi prin consimțământ scris/ modificarea repartizării pe perioada viabilității postului prin schimb de posturi prin consimțământ scris;
-    Cerere pentru prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2021-2022;
-    Cerere de înscriere la concursul național/județean/testarea la nivel județean de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;
-    Acord pentru detașare în interesul învățământului în anul școlar 2021-2022;
-    Cerere de detașare la cerere prin concurs specific;
-    Cerere de detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;
-    Cerere de angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în baza notei/mediei de cel puțin 7 (șapte) obținute la concursurile naționale pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, sesiunile 2020, 2019. 2018. 2017, 2016 sau 2015;
-    Cerere de angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursul pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar din 2020, 2019 sau 2018;
-    Cerere de încadrare în anul școlar 2021-2022 în sistemul de PLATA CU ORA

Anexa 15

I. CALCULUL MEDIEI DE DEPARTAJARE;

II. CALCULUL MEDIEI DE DEPARTAJARE ÎN CAZUL MEDIILOR EGALE, PENTRU ABSOLVENȚII CARE AU FINALIZAT STUDIILE ÎN ALTE ȚĂRI ȘI AU OBȚINUT CERTIFICAT PENTRU ECHIVALAREA STUDIILOR ELIBERAT DE MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII DIN ROMÂNIA

Anexa 16 SPECIALIZĂRI CARE CONFERĂ DREPTUL DE A OCUPA POSTURI DIDACTICE/CATEDRE ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL SPECIAL, FĂRĂ SĂ MAI FIE NECESAR UN STAGIU ATESTAT DE PREGĂTIRE TEORETICĂ ȘI PRCATICĂ ÎN EDUCAȚIE SPECIALĂ, EFECTUAT SEPARAT, ÎN AFARA PREGĂTIRII INIȚIALE

Anexa 17
1. Model raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare constituite la nivelul unității de învățământ, referitor la cadrele didactice care au solicitat transferul pentru restrângere de activitate consimțit între unități de învățământ pe un post didactic/catedră vacant(ă);
2. Model de acord/acord de principiu emis de directorul unității de învățământ privind transferul pentru restrângere de activitate consimțit între unitățile de învățământ;
3. Model raport al comisiei de mobilitate a personalului didactic de predare constituite la nivelul unității de învățământ, referitor la cadrele didactice care au solicitat pretransferul consimțit între unități de învățământ pe un post didactic/catedră vacant(ă); 
4. Model de acord de principiu emis de directorul unității de învățământ privind pretransferul consimțit între unitățile de învățământ;
5. Model de adresă de înștiințare a inspectoratului școlar referitor la acordurile emise pentru transfer pentru restrângere de activitate/pretransfer prin consimțământ între unitățile de învățământ

Anexa 18 ORDNEA OCUPĂRII POSTURILOR DIDACTICE/CATEDRELOR VACATNTE/REZERVATE ÎN ȘEDINȚELE DE REPARTIZARE ORGANIZATE LA NIVELUL INSPECTORATELOR ȘCOLARE ÎN PERIOADA 24-27 AUGUST 2021

Anexa 19 CALENDARUL mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2020 – 2021

Anexa 20 PLANURI-CADRU DE ÎNVĂȚĂMÂNT VALABILE PENTRU ÎNCADRAREA PERSONALULUI DIDACTIC DE PREDARE DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR

 

Pentru moment, subliniem doar introducerea unor prevederi speciale pentru derularea etapelor de mobilitate în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

 

Vom reveni cu informații în ceea ce privește modificările aduse de această metodologie în perioada următoare.

Eveniment

Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.11.2020

image/jpeg, 94785 octeți

Miercuri, 25 noiembrie 2020, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 12 lideri de zonă ai S.I.P. Județul Hunedoara, președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

  • informare privind probleme profesionale și sindicale;
  • prezentarea situațiilor financiare aferente lunii octombrie 2020;
  • probleme organizatorice;
  • aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
  • probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

  • Informare noiembrie 2020;
  • Situații financiare S.I.P. Județul Hunedoara, S.I.P. Tour, C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - august 2020;
  • „Școala în pandemie” – rezultatele chestionarului pentru personalul didactic auxiliar;
  • „Școala în pandemie” – interpretarea rezultatelor chestionarului aplicat cadrelor didactice;
  • Model adeverință acțiune calculul drepturilor salariale;
  • Model împuternicire acțiune calculul drepturilor salariale.

 

Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate de membrii Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara subliniem:

1.     Problematica acțiunilor în instanță pentru calculul corect și recuperarea sumelor cuvenite și neplătite în ceea ce privește drepturile salariale ale personalului didactic.

Astfel, în acest sens s-a subliniat că această campanie de procese continuă, atât pentru cei care au fost funcționat în unitățile de învățământ după data de 01.09.2017 și până în prezent, și care au fost omiși din diferite motive (subliniem, mai ales pentru colegii care funcționează în mai multe unități de învățământ, că pentru a beneficia de diferențele salariale, dar și de plata drepturilor salariale în viitor, au nevoie de o sentință opozabilă fiecărei unități în care au funcționat sau funcționează), cât și pentru cadrele didactice care s-au pensionat, dar au fost încadrate în unități de învățământ în perioada 01.09.2017-01.09.2019

Totodată, s-a precizat faptul că este necesară realizarea unor astfel de procese pentru cadrele didactice care au fost încadrate în învățământ sau într-o altă unitate școlară după data de 01.09.2020. 

Informații suplimentare, precum și modele ale documentelor necesare sunt postate pe site-ul organizației la rubrica: JURIDIC - CONSULTAȚII JURIDICE – CALCULUL DREPTURILOR SALARIALE.

2.     Activitățile curente ale S.I.P. Județul Hunedoara se desfășoară în mod normal. Chiar și în actualele condiții se ține legătura permanent cu toate organizațiile de zonă, cu Federația „Spiru Haret”, cu Ministerul Educației și cu I.S.J. Hunedoara și se caută soluții pentru fiecare situație/problemă/persoană etc. 

3.     Nu există pierderi salariale. Informațiile vehiculate de presă privind tăierea unor drepturi/sporuri nu privesc angajații din educație. 

 

S-a reiterat nevoia/rugămintea ca în actuala situație: 

  • să verificăm informațiile la care avem acces; 
  • să fim mai „rezervați” în privința comentariilor pe teme sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare; 
  • să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație).

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA/ Activitate/Biroul Executiv.

 

 

19.04.2020
16.03.2020
10.09.2020
18.01.2020
Prinde orbu', scoate-i ochii sau Leapșa popular-guvernamentală cu educația
Tipul știrii: Important
Data știrii: 19.12.2019
Data ultimei actualizări: 29.11.2020
Numărul de vizualizări: 425



Partea I - Povestea

Vă mai aduceți aminte?

În România, precum în oricare altă țară (este aceasta o generalizare asumată), funcționează un sistem de învățământ.

Aceasta ar fi premisa, indiferent de modul în care se întâmplă acest lucru sau de eficacitatea care îl caracterizează.

Iar dacă suntem de acord cu acest lucru, suntem deja în atmosfera trebuincioasă...

Cu alte cuvinte, a fost odată ca niciodată o emisiune, radio, la care au participat diferiți „actori educaționali” și în cadrul căreia au încercat să-și decline părerile, vorba cântecului, „așa cum poate ea” („așa cum pot ei”, ca nu cumva să fim acuzați de niscai „crime gramaticale”).

Cine? Când? Cum? Nu are mare importanță. De fapt, fiecare dintre actori nu a făcut decât să reia „refrene” bine-cunoscute, reanimate de fiecare dată când sistemul educațional reajunge în atenția opiniei publice (mai curând, ținând seama de faptul că niciuna dintre probleme nu și-a găsit până în prezent rezolvarea, a diferiților „părerologi” care-și asumă cum că ar avea de-a face cu numita „opinie publică”).

Importante sunt problemele ridicate. Chiar avem probleme în educație? Nu vă grăbiți să răspundeți, fiindcă repede vă veți regăsi în alambicata situație a cetățeanului turmentat sau, cu alte cuvinte, „unde dai și unde crapă”...

De dat au dat alții. Ca mai întotdeauna! De această dată „Făt-Frumosul” avea numele de PISA, plecat în pețit cu aproape doi ani în urmă, printre „Ilenele Cosânzene” inventariate, minune mare (nu o luați chiar ad litteram, că s-a mai întâmplat de câteva ori, dar am apreciat că merge pentru efect), fiind și una pe nume România (oricum șmecher și Făt-Frumos, care vine atât de rar, dar le bulversează atât de profund pe Ilene, că în rest nici nu prea-și aduc aminte cum că există).

Și a încercat să îi vadă calitățile. A încercat ea să-l încânte cu faptul că școala trebuie să formeze caractere și încearcă, după „putință”, să contribuie la realizarea tinerilor în parcursul lor în viață (cineva de pe funcția de ministru), mergând până la a se referi la zecile de caiete pe care elevii le învață pentru bacalaureat și la anii de școală care nu le oferă elevilor competențe pentru a ieși în societate (un elev căruia, prin funcție, i s-a recunoscut calitatea de „părerolog”).

Rezultatul? Șoc și groază... „Făt-Frumos” a cam dat cu tifla la ofertă și nu s-a uitat decât la lectură, matematică și științe.

Ce a constatat? Ignorând „zdroaba” Ileanei, a apreciat că nu-i cine știe ce de capul ei, lucrurile dovedindu-se a fi aproape așa cum i se povestise deja cu alte ocazii: Așa că a trecut la alte Ilene, mult mai promițătoare. Cel puțin așa își aducea el aminte.

Mai ales Ileana cu care se tot compara România, una la modă, deosebit de apreciată: S-a tot frecat la ochi, dar până la urmă a înghițit în sec. O fi arătat ea bine, dar parcă dincolo de gard începea să se zărească-un leopard...

În fine. Poate că ar fi trebuit să insiste asupra cauzelor (statul pe la școală, „starea de bine” a elevilor, ba chiar și ideea cum că programa anormal de încărcată face ca un elev de clasa a VI-a, care merge în Marea Britanie, va intra direct în clasa a VIII-a acolo, pe care la propriu nu a știut cum să o înțeleagă, ținând seama că cei de „acolo” stau ceva mai bine, într-atât că ar fi picat la propriul test dacă ar fi făcut greșeala de a încredința în altă parte realizarea itemilor), dar era cam presat de timp.

A aruncat doar un ochi către timpul petrecut pe la școală, înțelegând deja câteva lucruri. Nu a insistat, preferând să vadă cam cum se gospodăresc Ilenele, nu de alta, dar nici nu își dorea una deosebit de cheltuitoare.

Deja perspectiva a început să i se tulbure, pendulând între bani mai puțini, fără prea mult timp pentru „tencuitul fațadei”, dar „curățică” sau „mână spartă”, mai mult în fața oglinzii, dar cu alură de „prințesă”.

A avut chiar o clipă în care a rămas, cum se spune, mască, dar peste care a trecut repede, deși nouă, chiar dacă pe fugă (fiecare „părerolog” încercând să-și facă auzită propria-i opinie, deși, evident, pe Făt-Frumos l-ar fi interesat mai curând studiile, iar nu „becul sclipitor” din mintea fiecăruia), nu ne-a scăpat: cu buzunarele precum unele locuri după sezonul uraganelor și schimbându-și rochiile chiar mai repede decât reușeau bieții croitori să le însăileze (cam ăștia erau văzuți vinovați de toate), una dintre Ilene, nu chiar de nebăgat în seamă, se proclamase deja regina sa.

Se plesni cu palma peste frunte și alte câteva gesturi (pe care le trecem sub tăcere) la fel de expresive după ce o auzi ce spune: profesorii se comportă duplicitar pentru „a păcăli meseria”, având în vedere programa încărcată și dezechilibrul puternic între ore (un „croitoraș părerolog”, mare specialist în „croitoria educațională”, deși pentru el catedra este un fel de pegas - animalul nu bicicleta, că asta din urmă abia ce a fost reanimată - pe care îl poți încăleca din zbor), sindicatele ar trebui să-și asume nu neapărat vina, ci responsabilitatea (aducea cu un „părerolog elev”, ținând cont de o altă idee adusă în discuție, cum că numitele au acuzat că elevii nu vor să învețe), primul pas pentru reformarea sistemului de învățământ ar fi o schimbare legată de legea care reduce numărul de ore (aceeași ea din funcția-i înaltă), școala nu este neapărat îmbătrânită, ci este orientată pe conținut (tot ea, decisă să dea bine-n poză, deși meteahna era că tot ce-avem e „formă”) etc.

Și gata cu povestea. Ce? E fără coadă? Posibil, dar Făt-Frumos a dat cu basca de pământ, dintr-o dată burlac convins, așa că povestea n-are coadă. Și nici așa de culți nu vă dați, cum că nici „la cap” nu excelează, mai ales că Făt-Frumos, om serios totuși, conștient de datoria lui față de țară, s-a dus acasă și a încercat să vadă cum de povestea ieși așa de dezlânată. Ignoră chiar și faptul că una dintre Ilene (cea deja convinsă că-i regina) i se uita peste umăr, s-a așezat la biroul său și a purces la a-și interpreta propria-i poveste (puțin „parșiv”, pentru a avea o reacție imediată, își struni atenția chiar către aceasta). Dar desigur, aceasta este o altă poveste... Nu pierdeți Partea a II-a - Interpretarea și, ca să fim și noi cu moț, Partea a III-a - Concluziile!



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara