Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Plata personalului desemnat în cadrul diferitelor comisii

16.06.2021

image/jpeg, 49775 octeți

A fost publicat O. M.E. nr. 3998/15.06.2021 prin care se aprobă normele de plata a personalului desemnat în cadrul comisiilor pentru organizarea diferitelor examene/concursuri (evaluare națională, bacalaureat, titularizare, definitivat etc.)

 

Ordinul menționat aprobă normele de plată, astfel:

- Anexa 1: 

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 2:

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 3:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, în învățământul profesional de stat  și în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor, pentru anul școlar 2021-2022;

- Anexa 4:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea  și desfășurarea evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal  și postliceal, sesiunile anului 2021.

 

Personalul remunerat, care asigura desfășurarea activităților în cadrul comisiilor menționate, poate opta pentru achitarea drepturilor bănești, pentru una din variantele: 

 

a.       în baza contractului civil de furnizare servicii pentru activități independente ocazionale, încheiat cu unitățile de învățământ preuniversitar sau inspectoratul școlar în care persoanele respective au prestat activitatea/activitățile pentru care sunt retribuite, caz în care remunerația cuvenită reprezintă prețul contractului și este supusă exclusiv impozitării cu 10%;

b.       în baza contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată, cu timp parțial, încheiate cu unitățile de învățământ preuniversitar/inspectoratul școlar în care membrii comisiilor respective au funcția de baza în anul școlar 2020-2021, retribuția cuvenita reprezentând salariul brut, din care se rețin: CAS -25%, CASS -10% și impozit -10%.

 

Alte detalii aici.

Important

Calculul drepturilor salariale la salariul de bază aflat în plată

16.06.2021

image/jpeg, 160724 octeți

Astăzi, 16.06.2021, ministrul educației, domnul Sorin-Mihai Câmpeanu, a semnat O ME nr. 3993/16.06.2021 prin care se reglementează calculul și plata drepturilor salariale de care beneficiază personalul didactic din învățământ la salariul de bază aflat în plată.

 

După cum se cunoaște, până în prezent aceste drepturi salariale se calculau la salariul de bază din decembrie 2016, fapt care a determinat S.I.P. Județul Hunedoara să acționeze în instanță, în numele membrilor de sindicat, solicitând un calcul corect al acestora. Drepturile obținute în urma câștigării acestor procese vor fi plătite, eșalonat, potrivit legii, începând din acest an (tranșa aferentă se va plăti în cursul lunii iunie).

 

În prezent, prin acest ordin de ministru, în urma demersurilor sindicale, se reglementează plata curentă a acestor drepturi, începând cu luna iunie, prevederile sale vizând următoarele prevederi ale legii nr. 153/2017 (art. 4, art. 5 alin (1), art. 7 și art. 8 din Anexa I, Capitolul I, litera B, respectiv art. 15):

 

Art. 4. Personalul didactic din învățământul special beneficiază de o majorare cu 15% a salariului de bază.

Art. 5

(1) Personalul didactic din învățământ, inclusiv personalul didactic auxiliar din bibliotecile centrale universitare, beneficiază de gradație de merit, acordată prin concurs. Această gradație se acordă pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului școlar, bibliotecilor centrale universitare, respectiv al instituției de nivel superior și reprezintă o creștere cu 25% a salariului de bază deținut. Gradația de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani. (…)

Art. 7

Personalul didactic care asigură predarea simultană la 2-5 clase de elevi/grupe în învățământul preșcolar, primar sau gimnazial, primește o majorare a salariului de bază, după cum urmează:

a) pentru 2 clase de elevi/grupe, o creștere cu 7% a salariului de bază deținut;

b) pentru 3 clase de elevi/grupe, o creștere cu 10% a salariului de bază deținut;

c) pentru 4 clase de elevi/grupe, o creștere cu 15% a salariului de bază deținut;

d) pentru 5 clase de elevi/grupe, o creștere cu 20% a salariului de bază deținut.

Art. 8

Personalul didactic care îndeplinește funcția de diriginte, învățătorii, educatoarele, institutorii, profesorii pentru învățământul primar, profesorii pentru învățământul preșcolar beneficiază de o majorare de 10% a salariului de bază.”

Art. 15

Personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia, beneficiază de o majorare a salariului de bază cu 10%.”

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

15.06.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți, 15 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Avizarea rezultatelor concursului pentru obținerea gradației de merit 2021
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu punctajele obținute la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă lista cu comisiile din centrele de evaluare: președinți, vicepreședinți, membri care vor fi extrași în ședința publică din data de 21.06.2020. Centrele zonale de evaluare vor fi la Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” Deva și Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva.
2.    Se acordă aviz eliberare acte studii:
a.    Colegiul Economic „Emanuil Gojdu” Hunedoara – diplomă de bacalaureat, promoția 2004.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Prinde orbu', scoate-i ochii sau Leapșa popular-guvernamentală cu educația
Tipul știrii: Important
Data știrii: 19.12.2019
Data ultimei actualizări: 21.06.2021
Numărul de vizualizări: 506



Partea I - Povestea

Vă mai aduceți aminte?

În România, precum în oricare altă țară (este aceasta o generalizare asumată), funcționează un sistem de învățământ.

Aceasta ar fi premisa, indiferent de modul în care se întâmplă acest lucru sau de eficacitatea care îl caracterizează.

Iar dacă suntem de acord cu acest lucru, suntem deja în atmosfera trebuincioasă...

Cu alte cuvinte, a fost odată ca niciodată o emisiune, radio, la care au participat diferiți „actori educaționali” și în cadrul căreia au încercat să-și decline părerile, vorba cântecului, „așa cum poate ea” („așa cum pot ei”, ca nu cumva să fim acuzați de niscai „crime gramaticale”).

Cine? Când? Cum? Nu are mare importanță. De fapt, fiecare dintre actori nu a făcut decât să reia „refrene” bine-cunoscute, reanimate de fiecare dată când sistemul educațional reajunge în atenția opiniei publice (mai curând, ținând seama de faptul că niciuna dintre probleme nu și-a găsit până în prezent rezolvarea, a diferiților „părerologi” care-și asumă cum că ar avea de-a face cu numita „opinie publică”).

Importante sunt problemele ridicate. Chiar avem probleme în educație? Nu vă grăbiți să răspundeți, fiindcă repede vă veți regăsi în alambicata situație a cetățeanului turmentat sau, cu alte cuvinte, „unde dai și unde crapă”...

De dat au dat alții. Ca mai întotdeauna! De această dată „Făt-Frumosul” avea numele de PISA, plecat în pețit cu aproape doi ani în urmă, printre „Ilenele Cosânzene” inventariate, minune mare (nu o luați chiar ad litteram, că s-a mai întâmplat de câteva ori, dar am apreciat că merge pentru efect), fiind și una pe nume România (oricum șmecher și Făt-Frumos, care vine atât de rar, dar le bulversează atât de profund pe Ilene, că în rest nici nu prea-și aduc aminte cum că există).

Și a încercat să îi vadă calitățile. A încercat ea să-l încânte cu faptul că școala trebuie să formeze caractere și încearcă, după „putință”, să contribuie la realizarea tinerilor în parcursul lor în viață (cineva de pe funcția de ministru), mergând până la a se referi la zecile de caiete pe care elevii le învață pentru bacalaureat și la anii de școală care nu le oferă elevilor competențe pentru a ieși în societate (un elev căruia, prin funcție, i s-a recunoscut calitatea de „părerolog”).

Rezultatul? Șoc și groază... „Făt-Frumos” a cam dat cu tifla la ofertă și nu s-a uitat decât la lectură, matematică și științe.

Ce a constatat? Ignorând „zdroaba” Ileanei, a apreciat că nu-i cine știe ce de capul ei, lucrurile dovedindu-se a fi aproape așa cum i se povestise deja cu alte ocazii: Așa că a trecut la alte Ilene, mult mai promițătoare. Cel puțin așa își aducea el aminte.

Mai ales Ileana cu care se tot compara România, una la modă, deosebit de apreciată: S-a tot frecat la ochi, dar până la urmă a înghițit în sec. O fi arătat ea bine, dar parcă dincolo de gard începea să se zărească-un leopard...

În fine. Poate că ar fi trebuit să insiste asupra cauzelor (statul pe la școală, „starea de bine” a elevilor, ba chiar și ideea cum că programa anormal de încărcată face ca un elev de clasa a VI-a, care merge în Marea Britanie, va intra direct în clasa a VIII-a acolo, pe care la propriu nu a știut cum să o înțeleagă, ținând seama că cei de „acolo” stau ceva mai bine, într-atât că ar fi picat la propriul test dacă ar fi făcut greșeala de a încredința în altă parte realizarea itemilor), dar era cam presat de timp.

A aruncat doar un ochi către timpul petrecut pe la școală, înțelegând deja câteva lucruri. Nu a insistat, preferând să vadă cam cum se gospodăresc Ilenele, nu de alta, dar nici nu își dorea una deosebit de cheltuitoare.

Deja perspectiva a început să i se tulbure, pendulând între bani mai puțini, fără prea mult timp pentru „tencuitul fațadei”, dar „curățică” sau „mână spartă”, mai mult în fața oglinzii, dar cu alură de „prințesă”.

A avut chiar o clipă în care a rămas, cum se spune, mască, dar peste care a trecut repede, deși nouă, chiar dacă pe fugă (fiecare „părerolog” încercând să-și facă auzită propria-i opinie, deși, evident, pe Făt-Frumos l-ar fi interesat mai curând studiile, iar nu „becul sclipitor” din mintea fiecăruia), nu ne-a scăpat: cu buzunarele precum unele locuri după sezonul uraganelor și schimbându-și rochiile chiar mai repede decât reușeau bieții croitori să le însăileze (cam ăștia erau văzuți vinovați de toate), una dintre Ilene, nu chiar de nebăgat în seamă, se proclamase deja regina sa.

Se plesni cu palma peste frunte și alte câteva gesturi (pe care le trecem sub tăcere) la fel de expresive după ce o auzi ce spune: profesorii se comportă duplicitar pentru „a păcăli meseria”, având în vedere programa încărcată și dezechilibrul puternic între ore (un „croitoraș părerolog”, mare specialist în „croitoria educațională”, deși pentru el catedra este un fel de pegas - animalul nu bicicleta, că asta din urmă abia ce a fost reanimată - pe care îl poți încăleca din zbor), sindicatele ar trebui să-și asume nu neapărat vina, ci responsabilitatea (aducea cu un „părerolog elev”, ținând cont de o altă idee adusă în discuție, cum că numitele au acuzat că elevii nu vor să învețe), primul pas pentru reformarea sistemului de învățământ ar fi o schimbare legată de legea care reduce numărul de ore (aceeași ea din funcția-i înaltă), școala nu este neapărat îmbătrânită, ci este orientată pe conținut (tot ea, decisă să dea bine-n poză, deși meteahna era că tot ce-avem e „formă”) etc.

Și gata cu povestea. Ce? E fără coadă? Posibil, dar Făt-Frumos a dat cu basca de pământ, dintr-o dată burlac convins, așa că povestea n-are coadă. Și nici așa de culți nu vă dați, cum că nici „la cap” nu excelează, mai ales că Făt-Frumos, om serios totuși, conștient de datoria lui față de țară, s-a dus acasă și a încercat să vadă cum de povestea ieși așa de dezlânată. Ignoră chiar și faptul că una dintre Ilene (cea deja convinsă că-i regina) i se uita peste umăr, s-a așezat la biroul său și a purces la a-și interpreta propria-i poveste (puțin „parșiv”, pentru a avea o reacție imediată, își struni atenția chiar către aceasta). Dar desigur, aceasta este o altă poveste... Nu pierdeți Partea a II-a - Interpretarea și, ca să fim și noi cu moț, Partea a III-a - Concluziile!






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara