În cadrul manifestărilor denumite generic „Săptămâna educației 2024”, în perioada 1-31 octombrie, se va organiza, la Galeria Națională de Artă „Forma” din Deva, Salonul Județean „ProfArt”.
Acesta are drept scop să aducă în atenția publicului colegii profesori care îmbină activitatea la catedră cu preocuparea pentru artele vizuale.
Tema ediției din acest an: „eleganța culorii”.
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici și dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe Barițiu nr. 2) – Robert Humel, în perioada 01-30 septembrie 2024.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele și prenumele cadrului didactic, școala, localitatea, însoțite de datele de contact (telefon și e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puțin câte o imagine de calitate superioară pentru fiecare lucrare (însoțită de datele tehnice ale lucrării), precum și o scurtă autoprezentare a creatorului.
Vernisajul Salonului Județean „ProfArt”, sub patronajul S.I.P. Județul Hunedoara, se va realiza, în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației”, vineri, 4 octombrie 2024.
Curatorul expoziției: Robert Humel.
Afiș: „ProfArt 2024 – eleganța culorilor”
În perioada 4-11 octombrie 2024, S.I.P. Județul Hunedoara va organiza, în cadrul manifestărilor din „Săptămâna educației”, a X-a ediție a concursului de manuscrise „Magister”.
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P Județul Hunedoara și se desfășoară în cadrul a trei secțiuni:
1. Manuscrise cu tematică educațională (manuale, auxiliare didactice, metodică, pedagogie etc.);
2. Literatură de specialitate (cercetare științifică, tratate, studii etc.);
3. Literatură (proză, poezie).
Concursul se finalizează prin publicarea, în cadrul fiecărei secțiuni, a unei lucrări inedite. Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă și irevocabilă).
Lansarea volumelor a se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educației” (04.10.2024 -11.10.2024) organizate de S.I.P. Județul Hunedoara.
Condiții de participare: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât și în format print (letric) la sediul S.I.P. Județul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe Barițiu nr. 2, corp B, mansardă), însoțit de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea școlară, telefon, e-mail).
Termen de depunere a manuscriselor: 30 august 2024
Afiș „Magister” 2024
Luni, 22 iulie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, după cum urmează:
a) Liceul Tehnologic „Matei Corvin” Hunedoara - se acordă aviz organizare concurs 1 post paznic.
II. Diverse:
1. Se aprobă schimbarea centrului de examen pentru definitivat de la Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva la Liceul cu Program Sportiv „Cetate” Deva.
2. Se aprobă Procedura operațională privind repartizarea preșcolarilor/ antepreșcolarilor, etapa de ajustări.
3. Se aprobă 2 cereri de pensionare anticipată a unor cadre didactice, începând cu data de 01.08.2024.
4. Se acordă aviz pentru eliberarea actelor de studii, după cum urmează:
a. diplomă bacalaureat, promoția 2008;
b. diplomă bacalaureat, promoția 2003.
5. Se aprobă recuperarea programului de lucru din ziua de 16.08.2024 prin prelungirea programului de lucru cu 30 de minute dimineața și 30 de minute după amiaza în intervalul 01-08.08.2024.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
Miercuri, 29 mai 2024, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Magister (draft – va fi finalizat și distribuit la ședința Consiliului Liderilor din 12 iunie), Informare privind ziua de 5 iunie, Situație statistică privind voucherele de vacanță restante obținute prin sentințe judecătorești, Situație statistică privind numărul membrilor de sindicat S.I.P. Județul Hunedoara, Situații financiare martie 2024.
Dintre problemele mai importante propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:
1. Începând cu data de 1 iunie 2024, salariile tuturor categoriilor de angajați din educație se vor mări cu 7%, în medie.
2. „Efect secundar” al majorărilor salariale din ultimul an: indemnizația de hrană și voucherele de vacanță se acordă doar angajaților la care salariu net, pentru funcția de bază, nu depășește 8000 lei. Pe de altă parte, cei aflați în această situație, dacă vor face un elementar calcul matematic comparativ, vor constatata că „plusurile” salariale lunare din ultimul an depășesc cu mult cele două indemnizații menționate.
3. Sporul pentru condiții de muncă: detaliile tehnice privind baza legală, cuantumul sporului, condițiile de acordare și procedura de acordare sunt prezentate detaliat pe site-ul nostru, la rubrica JURIDIC, CONSULTAȚII JURIDICE, SPORUL PENTRU CONDIȚII DE MUNCĂ, link direct. După aproximativ cinci ani de procese cu unități școlare, I.S.J. și, în final M.E., am reușit să deblocăm aplicația EduSal în așa fel încât, pentru cei îndreptățiți, să se poată calcula lunar sporul menționat.
4. Indemnizația pentru titlul științific de doctor și drepturile salariale aferente gradului didactic I NU se pot cumula dacă gradul I a fost obținut prin echivalare, cei aflați în această situație trebuind să opteze doar pentru un singur drept. Baza legală: Legea 153/2017 a salarizării unitare în sistemul bugetar și, mai recent, Decizia Curții Constituționale nr. 97/16 martie 2023. De remarcat faptul că în județul Hunedoara cele două drepturi au putut fi cumulate până în acest an, urmare a demersurilor S.I.P. Județul Hunedoara.
5. Gradația de merit sesiunea 2024: sunt în plină desfășurare activitățile de evaluare a dosarelor depuse. În acest an, la nivelul județului Hunedoara au fost alocate un număr de 129 de locuri pentru personalul didactic de predare, 6 pentru personalul de conducere, îndrumare și control și 16 locuri pentru personalul didactic auxiliar. S.I.P. Județul Hunedoara va participa, prin observatorii desemnați, la toate etapele acestui concurs.
6. Hotărâri judecătorești și drepturi restante: la ora la care citiți aceste rânduri sumele au fost deja plătite. În județul nostru se află în plată următoarele titluri executorii: calculul drepturilor salariale la salariul de bază în plată (în general anul trei de plată), aplicarea corectă a tranșelor de vechime/încadrare din vechea legislație (anul trei de plată).
7. Cardurile pentru dezvoltarea carierei didactice/profesionale restante au fost trimise prin Poștă începând cu data de 28 mai. După distribuirea lor urmează și alimentarea cu sumele cuvenite.
8. Facilități – Clinicile Sante: Începând cu 1 iunie 2024, membrii F.S.E. „SPIRU HARET" și implicit S.I.P. Județul Hunedoara vor beneficia de analize la tarife speciale în cadrul Clinicilor SANTE, mai precis de o reducere de 15% din prețul analizelor. Detalii pe site, la rubrica FACILITĂȚI sau link direct.
9. Calitatea de membru S.I.P. Hunedoara: se descoperă în continuare o serie de „anomalii” în ceea ce privește calitatea de membru de sindicat. Doar salariații care plătesc în mod complet și integral cotizația sindicală (0,75% din veniturile brute obținute, atât în situația în care există un singur contract de muncă, cât și în cea a existenței mai multor contracte individuale de muncă) sunt membrii cu drepturi depline. Ceilalți colegi pot sta în continuare „la cotitură” în speranța că vor beneficia și ei de rezultatele obținute de colegii sindicaliști.
10. Este important în continuare:
- să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale;
- să fim mai „rezervați” în privința comentariilor sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare;
- să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);
- să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme, după cum s-a dovedit, scopului existenței sale;
- să sprijinim activitatea liderului de sindicat, inclusiv prin participarea la ședințele de sindicat și realizarea în timp util a diferitelor documente.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv - link direct.