Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Plata personalului desemnat în cadrul diferitelor comisii

16.06.2021

image/jpeg, 49775 octeți

A fost publicat O. M.E. nr. 3998/15.06.2021 prin care se aprobă normele de plata a personalului desemnat în cadrul comisiilor pentru organizarea diferitelor examene/concursuri (evaluare națională, bacalaureat, titularizare, definitivat etc.)

 

Ordinul menționat aprobă normele de plată, astfel:

- Anexa 1: 

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 2:

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 3:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, în învățământul profesional de stat  și în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor, pentru anul școlar 2021-2022;

- Anexa 4:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea  și desfășurarea evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal  și postliceal, sesiunile anului 2021.

 

Personalul remunerat, care asigura desfășurarea activităților în cadrul comisiilor menționate, poate opta pentru achitarea drepturilor bănești, pentru una din variantele: 

 

a.       în baza contractului civil de furnizare servicii pentru activități independente ocazionale, încheiat cu unitățile de învățământ preuniversitar sau inspectoratul școlar în care persoanele respective au prestat activitatea/activitățile pentru care sunt retribuite, caz în care remunerația cuvenită reprezintă prețul contractului și este supusă exclusiv impozitării cu 10%;

b.       în baza contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată, cu timp parțial, încheiate cu unitățile de învățământ preuniversitar/inspectoratul școlar în care membrii comisiilor respective au funcția de baza în anul școlar 2020-2021, retribuția cuvenita reprezentând salariul brut, din care se rețin: CAS -25%, CASS -10% și impozit -10%.

 

Alte detalii aici.

Important

Calculul drepturilor salariale la salariul de bază aflat în plată

16.06.2021

image/jpeg, 160724 octeți

Astăzi, 16.06.2021, ministrul educației, domnul Sorin-Mihai Câmpeanu, a semnat O ME nr. 3993/16.06.2021 prin care se reglementează calculul și plata drepturilor salariale de care beneficiază personalul didactic din învățământ la salariul de bază aflat în plată.

 

După cum se cunoaște, până în prezent aceste drepturi salariale se calculau la salariul de bază din decembrie 2016, fapt care a determinat S.I.P. Județul Hunedoara să acționeze în instanță, în numele membrilor de sindicat, solicitând un calcul corect al acestora. Drepturile obținute în urma câștigării acestor procese vor fi plătite, eșalonat, potrivit legii, începând din acest an (tranșa aferentă se va plăti în cursul lunii iunie).

 

În prezent, prin acest ordin de ministru, în urma demersurilor sindicale, se reglementează plata curentă a acestor drepturi, începând cu luna iunie, prevederile sale vizând următoarele prevederi ale legii nr. 153/2017 (art. 4, art. 5 alin (1), art. 7 și art. 8 din Anexa I, Capitolul I, litera B, respectiv art. 15):

 

Art. 4. Personalul didactic din învățământul special beneficiază de o majorare cu 15% a salariului de bază.

Art. 5

(1) Personalul didactic din învățământ, inclusiv personalul didactic auxiliar din bibliotecile centrale universitare, beneficiază de gradație de merit, acordată prin concurs. Această gradație se acordă pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului școlar, bibliotecilor centrale universitare, respectiv al instituției de nivel superior și reprezintă o creștere cu 25% a salariului de bază deținut. Gradația de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani. (…)

Art. 7

Personalul didactic care asigură predarea simultană la 2-5 clase de elevi/grupe în învățământul preșcolar, primar sau gimnazial, primește o majorare a salariului de bază, după cum urmează:

a) pentru 2 clase de elevi/grupe, o creștere cu 7% a salariului de bază deținut;

b) pentru 3 clase de elevi/grupe, o creștere cu 10% a salariului de bază deținut;

c) pentru 4 clase de elevi/grupe, o creștere cu 15% a salariului de bază deținut;

d) pentru 5 clase de elevi/grupe, o creștere cu 20% a salariului de bază deținut.

Art. 8

Personalul didactic care îndeplinește funcția de diriginte, învățătorii, educatoarele, institutorii, profesorii pentru învățământul primar, profesorii pentru învățământul preșcolar beneficiază de o majorare de 10% a salariului de bază.”

Art. 15

Personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia, beneficiază de o majorare a salariului de bază cu 10%.”

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

15.06.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți, 15 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Avizarea rezultatelor concursului pentru obținerea gradației de merit 2021
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu punctajele obținute la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă lista cu comisiile din centrele de evaluare: președinți, vicepreședinți, membri care vor fi extrași în ședința publică din data de 21.06.2020. Centrele zonale de evaluare vor fi la Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” Deva și Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva.
2.    Se acordă aviz eliberare acte studii:
a.    Colegiul Economic „Emanuil Gojdu” Hunedoara – diplomă de bacalaureat, promoția 2004.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Fundamentarea cifrei de școlarizare
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 30.9.2020
Data ultimei actualizări: 22.06.2021
Numărul de vizualizări: 522



În Monitorul Oficial nr. 888 din 29 septembrie 2020 a fost publicat O MEC nr. 5599/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind fundamentarea cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, evidența efectivelor de preșcolari și elevi școlarizați în unitățile de învățământ particular, precum și emiterea avizului conform în vederea organizării rețelei unităților de învățământ preuniversitar pentru anul școlar 2021-2022.

 

Proiectul planului de școlarizare, după cum se cunoaște, se realizează, la nivelul unităților de învățământ preuniversitar de stat, respectiv al inspectoratelor școlare, în vederea fundamentării cifrei de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat, în baza mai multor criterii.

 

Organizarea rețelei școlare, care se realizează anual, este atribuție, și în ceea ce privește anul școlar următor, a consiliilor locale sau a consiliilor județene, cu avizul conform și obligatoriu al Inspectoratului școlar/Ministerului Educației și Cercetării. 

 

Calendarul după care se vor realiza în acest an școlar procedurile specifice este următorul:

  • până la 2 octombrie 2020 - Informarea autorităților administrației publice locale/județene cu privire la intrarea în vigoare a Metodologiei privind organizarea rețelei școlare pentru anul școlar 2021-2022;
  • până la 9 octombrie 2020 - Reanalizarea de către inspectoratele școlare a listei unităților de învățământ propuse pentru reorganizare până la data de 31 august 2020 sau a celor propuse pentru înființare, în colaborare cu autoritățile administrației publice locale, respectiv consiliul județean și consiliile locale, și retransmiterea la Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP) a acesteia, însoțită de o fundamentare privind motivele care stau la baza procesului de reorganizare propus;
  • 12-14 octombrie 2020 - Transmiterea de către inspectoratele școlare la Ministerul Educației și Cercetării a listei cu situațiile divergente, prevăzute la art. 221 alin. (4) și (5) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, privind propunerile de reorganizare pentru anul școlar 2021-2022;
  • 15-21 octombrie 2020 - Stabilirea de către Ministerul Educației și Cercetării a unităților care se reorganizează în situațiile prevăzute la art. 221 alin. (4) și (5) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;
  • 22 octombrie – 27 noiembrie 2020 - Vizitele* Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar în vederea evaluării unităților propuse pentru reorganizare conform art. 221 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, emiterii și comunicării ordinelor;
  • până la 2 decembrie 2020 - Solicitarea de către inspectoratele școlare a propunerii privind organizarea rețelei școlare de către autoritățile publice locale/consiliile județene;
  • până la 15 decembrie 2020 - Transmiterea de către autoritățile publice locale/consiliile județene a proiectelor de hotărâre a consiliului local/județean însoțite de rapoartele motivate;
  • până la 22 decembrie 2020 - Emiterea avizului conform de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar județean/Ministerul Educației și Cercetării;
  • 22 ianuarie 2021 - Transmiterea de către inspectoratele școlare la Ministerul Educației și Cercetării a proiectului planului de școlarizare pentru anul școlar 2021-2022;
  • 22 ianuarie 2021 - Transmiterea la Ministerul Educației și Cercetării de către instituțiile de învățământ superior acreditate a listei calificărilor ce se propun a fi școlarizate în cadrul colegiilor, însoțită de planul de școlarizare, cuprinzând calificările profesionale și numărul de locuri pentru fiecare domeniu, în vederea aprobării prin ordin al ministrului educației și cercetării;
  • până la 30 aprilie 2021 - Transmiterea la Ministerul Educației și Cercetării a situațiilor în care nu au fost emise hotărârile consiliului local/județean de către unitatea administrativ teritorială/consiliul județean;
  • până la 30 iulie 2021 - Emiterea ordinului ministrului educației și cercetării privind includerea unor unități de învățământ în rețeaua școlară pentru anul școlar 2021-2022, precum și organizarea rețelei școlare pentru anul școlar 2021-2022 din unele localități în care nu s-a realizat în totalitate procesul de organizare a rețelei școlare de către autoritățile administrației publice locale cu avizul conform emis de către inspectoratele școlare;
  • până la 31 august 2021 - Transmiterea către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar a listei unităților propuse pentru reorganizare conform art. 221 alin. (3) din Legea nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul școlar 2022-2023.

 

Totodată, în Monitorul Oficial nr. 873 din data de 24 septembrie 2020, a fost publicat O MEC nr. 5578/2020 privind aprobarea Calendarului etapelor și acțiunilor pentru stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional pentru anul școlar 2021-2022, precum și a modelelor pentru avizarea de către Comitetul local de dezvoltare a parteneriatului social, Centrul Național de Dezvoltare a Învățământului Profesional și Tehnic și unitatea administrativ-teritorială a Proiectului cifrei de școlarizare în învățământul dual și în învățământul profesional.

 

Calendarul etapelor în ceea ce privește stabilirea cifrei de școlarizare în învățământul dual și învățământul profesional debutează tot cu o etapă de informare, realizată de Inspectoratul Școlar, a factorilor interesați, etapă care urmează a se încheia la data de 30 septembrie 2020, și se finalizează cu transmiterea către Ministerul Educației și Cercetării a proiectului cifrei de școlarizare de către inspectoratele școlare la data de 22 ianuarie 2021.

 

Aceste acte normative se regăsesc pe site-ul S.I.P. Județul Hunedoara în secțiunea Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Rețea școlară sau în secțiunea Ministerul Educației/Ordine de ministru.

 

Semnalăm de asemenea, pentru cei interesați, publicarea în Monitorul Oficial și a următoarelor ordine de ministru:

  • O MEC nr. 5460/2020 privind aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului pentru obținerea atestatului de competență lingvistică pentru absolvenții claselor cu studiu intensiv și bilingv al unei limbi moderne și pentru absolvenții claselor cu predare în limbile minorităților, precum și a atestatului pentru predarea unei limbi moderne la grupe/clase din învățământul preșcolar și primar de către absolvenții claselor cu profil pedagogic, specializarea învățător-educatoare
  • O MEC nr. 5558/2020 privind aprobarea Calendarului de organizare și desfășurare a examenului național de definitivare în învățământ în anul școlar 2020-2021
  • O MEC nr. 5562/2020 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a centrelor județene de excelență/Centrului Municipiului București de Excelență

 

Actele normative pot fi regăsite pe site-ul S.I.P. Județul Hunedoara în categoriile specifice din secțiunea Juridic/Legislație sau în secțiunea Ministerul Educației/Ordine de ministru.






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara