În cadrul Consiliului de administrație al I.S.J. Hunedoara din data de 21 iunie 2022, în conformitate cu prevederile metodologice și în urma finalizării procedurii de evaluare a dosarelor depuse în cadrul concursului pentru acordarea gradației – sesiunea 2022, inclusiv a etapei de evaluare a contestațiilor, a fost validată lista cu rezultatele finale.
Astfel, în sesiunea din acest an a concursului au fost depuse 200 de dosare, toate evaluate, numărul total al gradațiilor de merit acordate fiind de 158 (137 personal didactic și 21 personal didactic auxiliar).
Ultimele etape ale concursului pentru acordarea gradației de merit sunt:
- până la 30 iunie 2022: înaintarea la Ministerul Educației a listelor cu personalul didactic din unitățile de învățământ preuniversitar de stat în vederea acordării gradației de merit;
- până la 8 august 2022: emiterea ordinului ministrului educației pentru aprobarea listelor cu personalul didactic din învățământul preuniversitar de stat care beneficiază de gradație de merit.
Lista cu rezultatele finale este disponibilă în cadrul documentului atașat.
În data de 6 iunie 2023 a fost adoptat O ME nr. 3958/2022 pentru aprobarea calendarului și a procedurii de evaluare externă în vederea acreditării/evaluării periodice, fiind publicat în Monitorul Oficial nr. 555 din 7 iunie 2022.
Ordinul de ministru clarifică în primul rând calendarul de evaluare externă pentru acreditare/evaluare periodică:
1. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație până la data de 6.06.2022 vor fi soluționate în perioada 9 - 10 iunie 2022, la solicitarea acestora.
2. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație începând cu data de 7.06.2022 până la data de 5.09.2022 vor fi evaluate în perioada 7.09.2022 - 31.12.2022.
3. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație începând cu 6.09.2022 până la 31.12.2022 vor fi evaluate în perioada 2.01.2023 - 31.03.2023.
4. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație în perioada 2.01.2023 - 31.03.2023 vor fie evaluate în perioada 1.04.2023 - 31.05.2023.
5. Cererile depuse de unitățile de învățământ/organizațiile furnizoare de educație în perioada 1.04.2023 - 2.06.2023 vor fi evaluate cel mai târziu cu o săptămână înainte de finalizarea cursurilor, în funcție de
nivel/profil/specializare/calificare.
Totodată, în Anexa nr. 2 a ordinului de ministru, apare Procedura pentru evaluare externă pentru acreditare/evaluare periodică, care conține câteva precizări deosebit de importante pentru unitățile de învățământ:
1. Unitățile de învățământ de stat și particular care nu au fost supuse evaluării externe periodice/evaluării externe pentru acreditare în termenele prevăzute de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calității educației, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările și completările ulterioare, au obligația să depună cerere letrică la sediul ARACIP și în format electronic pe platforma https://calitate.aracip.eu, în vederea evaluării externe pentru acreditare/pentru evaluare periodică.
2. Începând cu anul școlar 2023-2024, pentru unitățile de învățământ de stat și particular și componentele organizatorice ale acestora care nu au solicitat Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar conform calendarului derularea procedurii de evaluare externă în vederea acreditării, se va emite ordinul de ridicare a autorizării de funcționare provizorie.
3. Începând cu anul școlar 2024-2025, inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București nu vor/va mai repartiza/aviza plan de școlarizare pentru clasele de început de ciclu unităților de învățământ de stat și particular care nu au solicitat Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar derularea procesului de evaluare externă, conform calendarului.
Reamintim faptul că unitățile de învățământ acreditate se supun periodic, din 5 în 5 ani, evaluării externe periodice.
Marți, 21 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Validarea rezultatelor finale la concursul de acordare a gradațiilor de merit 2022
II. Solicitări de la unitățile de învățământ
III. Analiza raportului și a măsurilor de audit
IV. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă rezultatele finale la concursul de acordare a gradațiilor de merit 2022, conform Anexei 3.
II. Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
a. se acordă aviz organizare concurs pentru ocuparea posturilor vacante, suplimentare stat funcții, promovare grad profesional, conform Anexei 1;
b. se aprobă eliberare acte studii, modificare clase/grupe în planul de școlarizare, suplimentare locuri, conform Anexei 2.
III. Se aprobă constituirea unei comisii care să întocmească un plan de măsuri de audit, precum și componența comisiei: Inspectorul Școlar General, 2 Inspectori Școlari General Adjunct, auditori, contabil șef, rețea școlară, MRU, inspector management, Consiliul Județean, salarizare.
IV. Diverse:
1. Se aprobă modificarea rețelei școlare prin înființarea structurii Dumbrava de Sus în Comuna Ribița.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
Recent a fost aprobat și publicat în Monitorul Oficial (nr. 887/15.09.2021) O ME nr. 5154/2021 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar, cu această ocazie fiind abrogat O MEN nr. 4619/2014.
Dintre modificările aduse de noua Metodologie-cadru sunt de semnalat:
1. Prezența reprezentanților agenților economici, în consiliile de administrație a unităților de învățământ care organizează învățământ profesional și tehnic, doar ca posibilitate, caz în care numărul membrilor se suplimentează cu 2 – anterior, era alocat un număr de 3 locuri, fapt care îngreuna întrunirea consiliilor de administrație;
2. Acolo unde există director adjunct/directori adjuncți, calitatea de membru se poate dobândi doar în măsura în care aceștia sunt propuși de directorul unității de învățământ și sunt aleși de către consiliul profesoral – se îndepărtează practica desemnării acestora în consiliul de administrație din oficiu, fără a se mai trece prin votul consiliului profesoral; desigur, dincolo de persoanele care ocupă efectiv aceste funcții, diminuarea numărului reprezentanților cadrelor didactice prin ocuparea locurilor alocate de către reprezentanți ai „patronatelor” rămâne pe mai departe o practică imorală, mai ales în condițiile politizării tot mai accentuate a conducerilor unităților de învățământ;
3. Dispar prevederile explicite cu privire la unitățile de învățământ care școlarizează exclusiv în învățământul profesional și tehnic sau dual;
4. Imposibilitatea celor care sunt numiți în funcții de conducere, de îndrumare și control în cadrul inspectoratului școlar sau în funcții la Ministerul Educației de a fi membri ai consiliului de administrație dintr-o unitate școlară;
5. Creșterea numărului situațiilor în care se pierde calitatea de membru al consiliului de administrație;
6. Elaborarea de către inspectoratul școlar a unei proceduri de derulare a ședințelor on-line, aceeași pentru toate unitățile de învățământ, cu reglementarea mai ales a situațiilor în care votul este necesar secret (deși, în practică, aceste prevederi sunt ignorate, votul fiind deschis, în pofida faptului că se poate acuza oricând nulitatea acestora);
7. Creșterea numărului atribuțiilor consiliului de administrație.
O ME nr. 5154/2021 pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar poate fi descărcat urmând link-ul de mai jos sau de la rubricile: Ministerul Educației/Ordine de ministru/2021 sau Juridic/Legislație/Organizarea sistemului educațional/Unități de învățământ.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 |
O ME nr. 5154/2021
pentru aprobarea Metodologiei-cadru de organizare și funcționare a consiliilor de administrație din unitățile de învățământ preuniversitar |
4.043.109 | APPLICATION/PDF | 2021-09-16 13:02:38 |