Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

„Școala în pandemie” - sondaj realizat de F.S.E. „Spiru Haret”

23.11.2020

image/jpeg, 9328 octeți

În perioada 27 octombrie - 11 noiembrie Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret a realizat două sondaje de opinie în rândul membrilor de sindicat, personal didactic și personal didactic auxiliar.

 

Scopul sondajelor a fost acela de a încerca să aflăm care este situația reală în unitățile de învățământ în perioada stării de alertă.

 

Rezultatele celor două sondaje sunt prezentate în materialele de mai jos.

Important

Regulamente și proceduri operaționale I.S.J. Hunedoara

16.11.2020

image/jpeg, 30079 octeți

În ultimele ședințe ale Consiliului de administrație al I.S.J. Hunedoara au fost aprobate, cu scopul reglementării diferitelor aspecte ale activității proprii, mai multe regulamente și proceduri specifice.

 

Astfel, regulamentele aprobate sunt următoarele:

  • Regulamentul de organizare și funcționare a I.S.J. Hunedoara;
  • Regulamentul intern al I.S.J. Hunedoara;
  • Regulamentul intern de organizare și funcționare a consiliului de administrație al I.S.J. Hunedoara;
  • Regulamentul intern de organizare și funcționare a consiliului consultativ al I.S.J. Hunedoara;
  • Regulamentul intern de organizare și funcționare a colegiului de disciplină al I.S.J. Hunedoara.

 

Documentele menționate se regăsesc pe site-ul organizației (https://siphd.ro) la rubrica I.S.J. Hunedoara/Alte documente de interes.

 

Procedurile elaborate și aprobate sunt următoarele:

  • Procedură operațională privind organizarea și desfășurarea activităților de inspecție școlară în anul școlar 2020-2021;
  • Procedură operațională privind realizarea online a inspecțiilor de specialitate (curente și speciale);
  • Procedură operațională „Evaluarea anuală a directorilor și directorilor adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar, 2020/2021”;
  • Procedura operațională „Efectuarea concediului de odihnă al directorilor din unitățile de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara”.

 

Documentele menționate se regăsesc pe site-ul organizației (https://siphd.ro) la rubrica I.S.J. Hunedoara/Proceduri operaționale.

 

De asemenea, Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara a aprobat Codul de conduită etică al personalului din I.S.J. Hunedoara, accesibil și acesta pe site-ul organizației (https://siphd.ro) la rubrica I.S.J. Hunedoara/Alte documente de interes.

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

04.11.2020

image/jpeg, 64114 octeți

Miercuri, 4 noiembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:

I.Solicitări din partea unităților de învățământ

II.Aprobare cereri plata cu ora directori/directori adjuncți

III.Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:

 

I.Solicitări din partea unităților de învățământ, astfel:

a.Liceul Tehnologic „Constantin Bursan” Hunedoara – se aprobă funcționarea peste efectivele egale la clasa a IX-a;

b.Liceul Teoretic „Avram Iancu” Brad – se aprobă suplimentarea statului de funcții cu 0,44 normă pentru școlarizarea la domiciliu;

c.Școala Primară Blăjeni - se aprobă suplimentarea statului de funcții cu 0,22 normă pentru școlarizarea la domiciliu;

d.C.J.R.A.E. Hunedoara – se aprobă reluarea concursului pentru ocuparea 1 post asistent social;

e.Liceul Tehnologic T.F. „Anghel Saligny” Simeria – se acordă aviz pentru organizarea concursului pentru 1 post inginer de sistem; se respinge transformarea postului din gradul II în gradul I;

f.Clubul Sportiv Școlar Petroșani – se informează de reducerea cu 0,5 post personal nedidactic.

 

II.Se aprobă cererea de plata cu ora pentru un director, conform solicitării.

 

III.Diverse:

1.Se aprobă transformarea 1 post consilier 1 S în șef birou, modalitatea de ocupare a postului prin concurs, precum și componența comisiei de examen, conform deciziei.

2.Se aprobă următoarele regulamente ale I.S.J. Hunedoara: regulamentul de organizare și funcționare, regulamentul intern, regulamentul de organizare și funcționare a consiliului consultativ, regulamentul de organizare și funcționare a consiliului de administrație și codul de conduită.

3.Se aprobă 4 cereri de pensionare pentru limită de vârstă și 2 cereri de pensionare anticipată.

4.Se informează despre situația tabletelor primite care nu sunt compatibile cu platformele educaționale.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–ALTE DOCUMENTE DE INTERES 

19.04.2020
16.03.2020
10.09.2020
18.01.2020
25.04.2019
Ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 3.9.2020
Data ultimei actualizări: 22.11.2020
Numărul de vizualizări: 170



Miercuri, 2 septembrie 2020, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 12 lideri de zonă ai S.I.P. Județul Hunedoara, președintele și consilierul juridic al organizației.

 

Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:

  • informare privind probleme profesionale și sindicale;
  • prezentarea situațiilor financiare aferente lunilor iulie 2020;
  • probleme organizatorice;
  • aprobarea ajutoarelor sociale solicitate până la data ședinței;
  • probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței:

  • Informare S.I.P. Județul Hunedoara - septembrie 2020;
  • Probleme urgente semnalate MEC și ISJ;
  • Situații financiare S.I.P. Județul Hunedoara, S.I.P. Tour, C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - iulie 2020;
  • Ajutoare sociale – august 2020;
  • Model cerere de înscriere;
  • Model notă de transfer;
  • Model tabel distribuire carduri MOL;
  • Revista „Magister”, nr. 40.

 

În prima parte a ședinței, pentru 20 de minute, a fost prezent și inspectorul școlar general, domnul profesor Ilie Pârvan. Mesajul transmis, precum și răspunsurile la întrebările formulate au atins următoarele aspecte:

  • suntem în primul rând profesori, funcțiile sunt trecătoare;
  • apreciază activitatea organizației sindicale și este adeptul unei relații bazate pe respect reciproc, transparență, colaborare;
  • în prezent ne confruntăm cu o situație deosebită; avem instrumentele necesare pentru activitatea viitoare (ghidurile și ordinul comun MEC-MS), nu ne rămâne decât să le aplicăm; I.S.J. va monitoriza unitățile de învățământ, va coordona activitatea pentru deschiderea anului școlar, va asigura sprijinul logistic.

 

Concluzii și previziuni

 

1. Creșterea salarială ce trebuia aplicată de la 01.09.2020 a fost amânată cu un an prin O.U.G.

Nu există posibilitatea legală a unor proteste de tip grevă („nu se poate face grevă împotriva unei legi”).

Organizațiile sindicale au făcut deja o serie de alte demersuri, atât pe plan național, cât și pe plan local, pentru trecerea mai rapidă prin Parlament a actului normativ și amendarea sa în sensul eliminării prorogării termenului de majorare a salariilor.

 

2. Au fost obținute sentințe favorabile în ceea ce privește calcularea drepturilor salariale (dirigenție, simultan, gradația de merit, învățământul special și controlul financiar preventiv) la salariul de bază în plată și nu la cel din decembrie 2016, la momentul actual continuând acțiunile în instanță.

Sentințele obținute obligă la calcularea unor diferențe salariale pentru perioada 2017 - prezent și la calculul corect al salariilor pentru viitor.

După finalizarea tuturor proceselor se vor face demersurile necesare pentru calcularea diferențelor, cuprinderea în buget a sumelor necesare, modificarea modului de calcul a drepturilor salariale.

 

3. Anul școlar 2020-2021 se pare că se va derula în condiții deosebite pentru personalul din educație. În urma analizei ultimelor acte normative apărute, dar și al inventarierii problemelor semnalate de colegii noștri din unitățile de învățământ, am semnalat Ministerului Educației și Cercetării și Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara o serie de probleme urgente, din perspectiva personalului din învățământ.

 

4. Obligativitatea asigurării echipamentelor individuale de protecție (măști, mănuși etc.), precum și a materialelor igienico-sanitare necesare prevenirii infecției cu noul coronavirus în unitățile de învățământ revine angajatorului. Personalul din educație nu trebuie să-și procure pe propria cheltuială aceste materiale. De asemenea, orice analiză solicitată de angajator în cadrul controlului medical periodic efectuat la început de an școlar se suportă de către acesta.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA - ACTIVITATE – BIROUL EXECUTIV



sus



Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara