Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Plata personalului desemnat în cadrul diferitelor comisii

16.06.2021

image/jpeg, 49775 octeți

A fost publicat O. M.E. nr. 3998/15.06.2021 prin care se aprobă normele de plata a personalului desemnat în cadrul comisiilor pentru organizarea diferitelor examene/concursuri (evaluare națională, bacalaureat, titularizare, definitivat etc.)

 

Ordinul menționat aprobă normele de plată, astfel:

- Anexa 1: 

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul concursului național de ocupare a posturilor didactice/ catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 2:

Norme de plata a personalului din cadrul comisiilor desemnate în cadrul examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar, sesiunea 2021;

- Anexa 3:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal de stat, în învățământul profesional de stat  și în învățământul dual pentru calificări profesionale de nivel 3, conform Cadrului național al calificărilor, pentru anul școlar 2021-2022;

- Anexa 4:

Norme de plata a personalului care face parte din comisiile pentru organizarea  și desfășurarea evaluării naționale a absolvenților clasei a VIII-a, examenului național de bacalaureat, examenelor de absolvire/certificare a calificării profesionale pentru învățământul profesional, liceal  și postliceal, sesiunile anului 2021.

 

Personalul remunerat, care asigura desfășurarea activităților în cadrul comisiilor menționate, poate opta pentru achitarea drepturilor bănești, pentru una din variantele: 

 

a.       în baza contractului civil de furnizare servicii pentru activități independente ocazionale, încheiat cu unitățile de învățământ preuniversitar sau inspectoratul școlar în care persoanele respective au prestat activitatea/activitățile pentru care sunt retribuite, caz în care remunerația cuvenită reprezintă prețul contractului și este supusă exclusiv impozitării cu 10%;

b.       în baza contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată, cu timp parțial, încheiate cu unitățile de învățământ preuniversitar/inspectoratul școlar în care membrii comisiilor respective au funcția de baza în anul școlar 2020-2021, retribuția cuvenita reprezentând salariul brut, din care se rețin: CAS -25%, CASS -10% și impozit -10%.

 

Alte detalii aici.

Important

Calculul drepturilor salariale la salariul de bază aflat în plată

16.06.2021

image/jpeg, 160724 octeți

Astăzi, 16.06.2021, ministrul educației, domnul Sorin-Mihai Câmpeanu, a semnat O ME nr. 3993/16.06.2021 prin care se reglementează calculul și plata drepturilor salariale de care beneficiază personalul didactic din învățământ la salariul de bază aflat în plată.

 

După cum se cunoaște, până în prezent aceste drepturi salariale se calculau la salariul de bază din decembrie 2016, fapt care a determinat S.I.P. Județul Hunedoara să acționeze în instanță, în numele membrilor de sindicat, solicitând un calcul corect al acestora. Drepturile obținute în urma câștigării acestor procese vor fi plătite, eșalonat, potrivit legii, începând din acest an (tranșa aferentă se va plăti în cursul lunii iunie).

 

În prezent, prin acest ordin de ministru, în urma demersurilor sindicale, se reglementează plata curentă a acestor drepturi, începând cu luna iunie, prevederile sale vizând următoarele prevederi ale legii nr. 153/2017 (art. 4, art. 5 alin (1), art. 7 și art. 8 din Anexa I, Capitolul I, litera B, respectiv art. 15):

 

Art. 4. Personalul didactic din învățământul special beneficiază de o majorare cu 15% a salariului de bază.

Art. 5

(1) Personalul didactic din învățământ, inclusiv personalul didactic auxiliar din bibliotecile centrale universitare, beneficiază de gradație de merit, acordată prin concurs. Această gradație se acordă pentru 16% din posturile didactice existente la nivelul inspectoratului școlar, bibliotecilor centrale universitare, respectiv al instituției de nivel superior și reprezintă o creștere cu 25% a salariului de bază deținut. Gradația de merit se atribuie pe o perioadă de 5 ani. (…)

Art. 7

Personalul didactic care asigură predarea simultană la 2-5 clase de elevi/grupe în învățământul preșcolar, primar sau gimnazial, primește o majorare a salariului de bază, după cum urmează:

a) pentru 2 clase de elevi/grupe, o creștere cu 7% a salariului de bază deținut;

b) pentru 3 clase de elevi/grupe, o creștere cu 10% a salariului de bază deținut;

c) pentru 4 clase de elevi/grupe, o creștere cu 15% a salariului de bază deținut;

d) pentru 5 clase de elevi/grupe, o creștere cu 20% a salariului de bază deținut.

Art. 8

Personalul didactic care îndeplinește funcția de diriginte, învățătorii, educatoarele, institutorii, profesorii pentru învățământul primar, profesorii pentru învățământul preșcolar beneficiază de o majorare de 10% a salariului de bază.”

Art. 15

Personalul care exercită activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia, beneficiază de o majorare a salariului de bază cu 10%.”

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

15.06.2021

image/png, 1936103 octeți

Marți, 15 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Avizarea rezultatelor concursului pentru obținerea gradației de merit 2021
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu punctajele obținute la concursul pentru obținerea gradației de merit, sesiunea 2021.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă lista cu comisiile din centrele de evaluare: președinți, vicepreședinți, membri care vor fi extrași în ședința publică din data de 21.06.2020. Centrele zonale de evaluare vor fi la Liceul Tehnologic „Grigore Moisil” Deva și Liceul de Arte „Sigismund Toduță” Deva.
2.    Se acordă aviz eliberare acte studii:
a.    Colegiul Economic „Emanuil Gojdu” Hunedoara – diplomă de bacalaureat, promoția 2004.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Programul social al S.I.P. Județul Hunedoara - decizia cu privire la asigurarea colectivă
Tipul știrii: Important
Data știrii: 8.2.2020
Data ultimei actualizări: 22.06.2021
Numărul de vizualizări: 332



Așa cum cunoașteți, conform cu viziunea și misiunea asumate, S.I.P. Județul Hunedoara, pe lângă obiectivele care țin de rațiunea existenței sale ca organizație sindicală de nivel județean, în primul rând apărarea și promovarea drepturilor colective ale salariaților din învățământ, a inițiat și a dezvoltat constant un program social menit să vină în sprijinul membrilor de sindicat.

Astfel, la ora actuală, programul social al S.I.P. Județul Hunedoara, ale cărui măsuri le cunoașteți și pe care le reamintim în întregime în documentele atașate acestui articol, cuprinde următoarele categorii de ajutoare sociale:
1. întreținerea sănătății membrului de sindicat;
2. decesul membrului de sindicat;
3. decesul membrilor familiei (soț/soție/copil/părinți);
4. pensionare membru de sindicat;
5. naștere copil membru de sindicat;
6. întreținere sănătate soț/soție/copil al membrului de sindicat;
7. cazuri speciale.

Numărul ajutoarelor sociale și sumele acordate (acestea, potrivit cu prevederile statutare, pot atinge un cuantum de maxim 10% din totalul veniturilor) au evoluat în ultimii trei ani după cum urmează:
2017: 331 ajutoare sociale, în sumă de 106.335 lei;
2018: 484 ajutoare sociale, în sumă de 197.900 lei;
2019: 442 ajutoare sociale, în sumă de 213.400 lei.

Din dorința de a extinde acest program social și beneficiind de disponibilitatea societății de asigurări Groupama, în ultimele luni, după cum ați fost informați, au fost purtate discuții cu privire la posibilitatea încheierii unei asigurări colective de sănătate.

Discuțiile și negocierile cu această societate de asigurări, inițiate mai întâi la nivel județean, iar după aceea extinse la nivelul federației sindicale, au fost îndelungi, decizia finală, în ceea ce privește S.I.P. Județul Hunedoara fiind adoptată de Biroul Executiv în ședința din data de 29 ianuarie 2020.

În urma analizei programului social comparativ cu oferta finală de asigurare colectivă și a implicațiilor care decurgeau din încheierea unei astfel de asigurări, Biroul Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara a adoptat decizia de a NU da curs ofertei societății Groupama.

Argumentele care au stat la baza deciziei de a nu încheia o asigurare colectivă au fost următoarele:
1. oferta de asigurare colectivă nu acoperea decât două dintre categoriile de ajutoare sociale oferite de S.I.P. Județul Hunedoara, și anume întreținerea sănătății membrului de sindicat și decesul membrului de sindicat;
2. costurile implicate de încheierea acestei asigurări colective, față de oferta inițială de aproximativ 3 lei/membru de sindicat, au fost majorate potrivit ofertei finale (motivația principală fiind aceea de a nu lua în calcul istoricul de sănătate, la care s-au adăugat numărul de membri și sumele plătite în cadrul altor asigurări colective) la aproximativ 4,50 lei/membru de sindicat/lună, ceea ce însemna o cheltuială anuală de peste 270.000 lei;
3. analiza situațiilor în care au fost încheiate deja astfel de asigurări colective a arătat că din sumele plătite doar o parte se întorc sub forma efectivă a despăgubirilor, iar în majoritatea cazurilor sumele plătite de către S.I.P. Județul Hunedoara sunt superioare celor acordate de societatea de asigurări (singura situație în care comparația era net superioară în favoarea societății de asigurări privea decesul membrului de sindicat);
4. comparația sumelor acordate pentru cele două categorii de ajutoare sociale de către S.I.P. Județul Hunedoara (vezi materialul atașat: Situație comparativă: prezent, punctele 1 și 2) și acoperite de către asigurarea colectivă nu era în avantajul membrilor de sindicat (în anul 2019, de exemplu, sumele acordate de organizația sindicală numai pentru aceste două categorii de ajutoare au fost în cuantum de 128.400 lei, în schimb sumele plătite sub formă de despăgubiri nefiind cu mult mai mari față de situația curentă);
5. în condițiile menținerii celorlalte prevederi ale programului social și a încheierii asigurării colective, cheltuielile S.I.P. Județul Hunedoara se majorau la un nivel de aproximativ 350.000 lei, ceea ce însemna simultan o încălcare a prevederilor statutare, fără ca această majorare de cheltuieli să reprezinte un beneficiu direct pentru membrii de sindicat;
6. procedura care trebuia urmată în situația solicitării unor despăgubiri a fost apreciată ca relativ greoaie, cu aspecte birocratice potențial generatoare de nemulțumiri, „decontul” acestora urmând să fie asumat de organizația sindicală, fără ca ea să fie responsabilă în vreun fel de aceste aspecte.

S.I.P. Județul Hunedoara, prin organele sale de conducere și bazându-se pe o consultare permanentă a membrilor de sindicat, rămâne deschisă posibilității de a încheia o asigurare colectivă, dar apreciem că acest lucru se poate întâmpla doar în măsura în care aceasta ar oferi beneficii reale comparabile pentru membrii de sindicat, iar acestea ar acoperi un număr cât mai mare dintre membrii de sindicat.

Cunoaștem, desigur, faptul că la nivel național au fost încheiate de către diferite organizații județene astfel de asigurări colective, dar situațiile identificate au arătat că acest lucru s-a întâmplat în absența unor programe sociale furnizate de către respectivele organizații sindicale.

În concluzie, ținând seama de toate aspectele precizate, cea mai bună opțiune rămâne în prezent aceea de a continua și de a dezvolta programul social furnizat de S.I.P. Județul Hunedoara.



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Precizări privind acordarea ajutoarelor sociale 561.620 APPLICATION/PDF 2020-02-08 18:16:01
2 Situație comparativă: Program social SIP - Ofertă Groupama 58.586 APPLICATION/PDF 2020-02-08 18:15:09






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara