Prin Ordinul M.E.C. 3986/2025 a fost aprobată Metodologia-cadru privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calității programelor și sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar.
Metodologia reglementează tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică și cadrul general, instituțional, conceptual și procedural de asigurare a calității programelor pentru dezvoltare în cariera didactică.
Pentru recunoașterea competențelor profesionale ale personalului didactic din învățământul preuniversitar, formate și dezvoltate prin programe și activități de formare continuă, prin parcurgerea etapelor de evoluție în carieră, precum și prin celelalte activități de formare prevăzute în Legea învățământului preuniversitar (189/2023) se utilizează Sistemul european de credite transferabile (ECTS).
Evaluarea și validarea rezultatelor participării personalului didactic la diferite programe și forme de organizare a formării în cariera didactică se realizează prin sistemul de acumulare a creditelor ECTS, prin corespondență cu creditele profesionale transferabile (CPT), pe baza evaluării competențelor și a recunoașterii rezultatelor învățării, asigurând flexibilitate și transparența rutelor de formare în contexte variate: formale, nonformale și informale.
Metodologii se referă la următoarele aspecte:
- categorii de programe pentru dezvoltare în cariera didactică și condiții generale de acreditare;
- implementarea programelor pentru dezvoltare în cariera didactică;
- comisia specializată de acreditare;
- aplicarea Sistemului european de credite transferabile (ECTS) în procesul de evaluare, recunoaștere a competențelor dezvoltate și a rezultatelor învățării în cadrul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică.
Alte detalii privind dezvoltarea carierei didactice pot fi consultate pe site-ul nostru la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – RAPORTURI DE MUNCĂ – CARIERA DIDACTICĂ.
https://nou.siphd.ro/?a=2433&q=3&r=34
Linkuri directe:
Legea învățământului preuniversitar
https://nou.siphd.ro/?a=2432&q=2&r=9
Metodologia-cadru privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică
https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040539.pdf
Metodologia de acordare a creditelor transferabile în învățarea pe tot parcursul vieții
https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040540.pdf
Procedura specifică - anexa 2 la nota 4663/2022
privind recunoaștere și echivalare în credite profesionale transferabile a competențelor dobândite în cadrul programelor pentru dezvoltare profesională continuă complementare
https://nou.siphd.ro/f/2022/00000038784.pdf
Procedura specifică - anexa 2 la nota 4663/2022
privind recunoașterea și echivalarea în credite profesionale transferabile a competențelor dobândite în cadrul programelor pentru abilitare funcțională
https://nou.siphd.ro/f/2022/00000038783.pdf
NOTA nr. 4663 din 19 septembrie 2022
Baza legală:
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 8 din 18 februarie 2009 privind acordarea voucherelor de vacanță;
HOTĂRÂRE de GUVERN nr. 215 din 4 martie 2009 pentru aprobarea NORMELOR METODOLOGICE privind acordarea tichetelor de vacanță.
Actele normative menționate, în formele completate prin alte acte normative și aplicabile astăzi, sunt publicate pe site-ul organizației (https://nou.siphd.ro/) la rubrica:
JURIDIC – LEGISLAȚIE – LEGISLAȚIE SALARIZARE – Indemnizații/vouchere,
link direct:
https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40
Cine poate primi vouchere de vacanță?
- Personalul din instituțiile publice ale cărui salarii de bază nete din luna anterioară acordării acestora sunt de până la 8.000 lei;
- Personalul din instituțiile publice care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță și își exprimă în scris angajamentul, conform modelului publicat.
(declarație pe propria răspundere - https://nou.siphd.ro/?a=2434&q=4&r=40).
Cuantumul voucherelor de vacanță în anul 2025
- 800 de lei pentru achiziționarea de pachete de servicii turistice în valoare de cel puțin 1.600 lei.
Ce avem de făcut în perioada actuală?
Salariații care optează pentru acordarea voucherelor de vacanță își vor exprima în scris angajamentul (prin completarea declarației menționate anterior).
Alte detalii după apariția precizărilor de la Ministerul Educației și Cercetării.
Luni, 19 mai a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă desemnarea Liceului cu Program Sportiv „Cetate” Deva și Liceului Tehnologic Energetic „Dragomir Hurmuzescu” Deva drept centre de concurs pentru examenul de titularizare 2025.
2. Se aprobă relocarea elevilor de la Școala Primară Reea la Școala Primară Păclișa.
3. Se aprobă încheierea contractului pentru programul de înregistrare electronică și plata acestuia din venituri proprii.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE.
Programul activităților ce vor fi organizate de S.I.P. JudeÈ›ul Hunedoara cu ocazia Zilei Mondiale a EducaÈ›iei, în perioada 30 septembrie - 4 octombrie, sub genericul „Săptămâna educaÈ›iei 2019”.
Programul activităților
Precizări
Concursul de manuscrise „Magister” 2019
Concursul de manuscrise se adresează membrilor de sindicat S.I.P JudeÈ›ul Hunedoara È™i se desfășoară în cadrul a trei secÈ›iuni:
Concursul se va finaliza prin publicarea, în cadrul fiecărei secÈ›iuni, a unei lucrări inedite.
Tipărirea volumelor va începe imediat după jurizare (decizia juriului va fi suverană, definitivă È™i irevocabilă), lansarea acestora urmând a se realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educaÈ›iei” (30.09.2019 - 05.10.2019) organizate de S.I.P. JudeÈ›ul Hunedoara.
Termen de depunere a manuscriselor: 15 august 2019.
CondiÈ›ii: manuscrisul va fi depus atât în format electronic (într-o formă editabilă), cât È™i în format print (letric) la sediul S.I.P. JudeÈ›ul Hunedoara (Deva, str. Gheorghe BariÈ›iu nr. 2, corp B, mansardă), însoÈ›it de datele de identificare ale autorului/autorilor (nume, prenume, adresă, unitatea È™colară, telefon, e-mail).
Salonul JudeÈ›ean ProfArt 2019 - tema ediÈ›iei „Peisaj interior”
Salonul JudeÈ›ean ProfArt are ca scop să aducă în atenÈ›ia publicului colegii profesori care îmbină activitatea la catedră cu preocuparea pentru artele vizuale.
Vernisajul Salonului JudeÈ›ean ProfArt, sub patronajul S.I.P. JudeÈ›ul Hunedoara, se va realiza în cadrul manifestărilor „Săptămâna educaÈ›iei 2019”.
Înscrierea, cu maxim trei lucrări, în tehnici È™i dimensiuni la libera alegere a creatorului, se va realiza prin depunerea lucrărilor la sediul I.S.J. Hunedoara (str. Gheorghe BariÈ›iu nr. 2) - Adriana Emilia Popa, în perioada 1-15 septembrie 2019.
Pe spatele fiecărei lucrări se vor preciza titlul lucrării, dimensiunile, tehnica, anul realizării, numele È™i prenumele cadrului didactic, È™coala, localitatea, însoÈ›ite de datele de contact (telefon È™i e-mail).
Anterior depunerii lucrărilor se va transmite la adresa de e-mail siphunedoara@gmail.com cel puÈ›in câte o imagine pentru fiecare lucrare (însoÈ›ită de datele tehnice ale lucrării), precum È™i o scurtă autoprezentare a creatorului.
Simpozionul judeÈ›ean „Învățământul românesc între tradiÈ›ie È™i modernism” 2019 - tema ediÈ›iei „EducaÈ›ia în România - azi pentru mâine”
Participarea este deschisă tuturor membrilor de sindicat.
Se pot prezenta referate, articole, publicaÈ›ii etc. al căror conÈ›inut se încadrează în tematica simpozionului È™i în condiÈ›iile de redactare precizate.
Înscrierea la lucrările simpozionului se va face prin trimiterea unei lucrări/rezumat pe adresa de e-mail dedicată, siphd.simpozion@gmail.com, în perioada 30.09-05.10.2019.
Lucrările trebuie să îndeplinească următoarele cerinÈ›e:
Participanții la lucrările simpozionului vor primi diplome de participare.
Lucrările care se încadrează în tematica simpozionului È™i sunt originale vor fi publicate într-un volum colectiv.
Cupa „Educatorul” la minifotbal È™i gimnastică
Participarea este deschisă tuturor membrilor de sindicat constituiÈ›i în echipe de băieÈ›i È™i fete la nivelul celor 13 zone sindicale.
Contează participarea È™i buna dispoziÈ›ie È™i mai puÈ›in locul în clasament.