Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

06.09.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

05.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

04.07.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.06.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.05.2023
Declanșarea grevei generale pe termen nedeterminat

10.05.2023
Miting și marș de protest

09.05.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.05.2023
Ședința cu directorii, secretarii și contabilii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

05.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.05.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

03.05.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

26.04.2023
Pichetarea Guvernului României

25.04.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

25.04.2023
Pichetarea Guvernului României

24.04.2023
Ședința publică - Comisia județeană de mobilitate, pretransferul personalului didactic de predare

24.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.04.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.04.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

03.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

29.03.2023
Marș de protest I.S.J. Hunedoara - Prefectura Hunedoara

29.03.2023
Dezbatere privind pachetul legilor educației

27.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2023
Pichetarea sediului Prefecturii Hunedoara

22.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.03.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

09.03.2023
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.03.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

28.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.02.2023
Ședința cu administratorii financiari din unitățile de învățământ

20.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.02.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.02.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

02.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

01.02.2023
Pichetarea sediului Guvernului

20.01.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

18.01.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

18.01.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

17.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2023
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Hunedoara

12.01.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

09.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.12.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.12.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.12.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

12.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.12.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

07.12.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.12.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.11.2022
Ședință de lucru (secretari, contabili) cu reprezentanții M. E.

28.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.11.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

24.11.2022
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

23.11.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.11.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

31.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.10.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2022
„Educația se face cu educatori motivați” - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
„Cupa Educatorului” - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara - Deva, sediul Uniunii Județene

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședință comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Contractul Colectiv de Muncă Învățământ Preuniversitar

30.06.2023

image/jpeg, 3543042 octeți

Ieri, 29 iunie 2023, la peste 40 de zile de la începerea negocierilor, a fost semnat Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar (C.C.M.U.N.S.N.C.I.P.).

 

În urma negocierilor purtate cu reprezentanții Ministerului Educației, pornind de la proiectul de contract colectiv elaborat de F.S.L.I. și F.S.E „SPIRU HARET”, s-a convenit asupra unor CLAUZE FAVORABILE SALARIAȚILOR DIN ÎNVĂȚĂMÂNT ȘI A UNOR DREPTURI în plus față de cele prevăzute în contractul anterior, între care: 

 

1. plata salariului și a indemnizației de hrană pentru angajații care lucrează și în zilele libere prevăzute de lege, indiferent de numărul de ore/zile de muncă acumulate în perioada lucrată; 

 

2. instituirea zilei de 5 Iunie ca zi nelucrătoare

 

3. calcularea indemnizației de concediu cu luarea în calcul a indemnizației de hrană

 

4. acordarea concediului de odihnă suplimentar și personalului didactic de conducere, de îndrumare și de control (nu doar personalului didactic auxiliar și nedidactic); 

 

5. reglementarea expresă a faptului că, la stabilirea duratei concediului de odihnă anual, perioadele de incapacitate temporară de muncă, cele aferente concediului de maternitate, concediului paternal, concediului de risc maternal, concediului pentru îngrijirea copilului bolnav, concediului de îngrijitor, perioada absenței de la locul de muncă în condițiile art. 152 din Codul Muncii și perioada reglementată la art. 160 alin. (1) din Legea nr. 367/2022 (perioada suspendării contractului de muncă pentru participare la grevă) se consideră perioade de activitate prestată; 

 

6. acordarea a 2 zile (nu o zi) lucrătoare libere plătite pentru îngrijirea sănătății copilului – pentru familiile cu 1 copil sau 2 copii, respectiv 3 zile (nu două) lucrătoare libere plătite – pentru familiile cu 3 sau mai mulți copii; 

 

7. acordarea a 5 zile lucrătoare libere plătite pentru salariata care urmează o procedură de fertilizare „in vitro”; 

 

8. acordarea unei zile lucrătoare libere plătite pentru donarea de sânge; 

 

9. instituirea și pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic/contractual încadrat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată (nu doar pentru cadrele didactice) a dreptului la concediu fără plată pe o perioadă de un an calendaristic, o dată la 10 ani de activitate în învățământ, cu aprobarea consiliului de administrație; 

 

10. decontarea contravalorii dispozitivelor vizuale de corecție (ochelari/lentile), pentru angajații care, în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, lucrează cu un monitor, pe baza prescripției medicale și a facturii privind costul ochelarilor, conform Programului Național aprobat prin hotărâre a Guvernului inițiată de Ministerul Educației în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a contractului colectiv de muncă; 

 

11. deducerea, pentru personalul din învățământul preuniversitar, instituită la art. 78 alin. (2) lit. a) pct. v) din Codul fiscal – respectiv contravaloarea abonamentelor pentru utilizarea facilităților sportive în vederea practicării sportului și educației fizice cu scop de întreținere, profilactic sau terapeutic, precum și contravaloarea abonamentelor plătite de salariați, în limita echivalentului în lei a 400 euro anual pentru fiecare persoană;

 

12. consacrarea dreptului angajaților care folosesc în mod obișnuit un echipament cu ecran de vizualizare pe o durată semnificativă a timpului normal de lucru, cel puțin 50% din timpul de lucru, de a beneficia de examene medicale corespunzătoare ale ochilor și vederii la angajare, ulterior, la intervale regulate, precum și ori de câte ori apar tulburări de vedere care pot fi cauzate de activitatea la ecranul de vizualizare; 

 

13. reglementarea posibilității ocupării unui post didactic auxiliar sau nedidactic vacantat, prin încheierea unui contract individual de muncă pe durată determinată, până la ocuparea postului prin concurs;

 

14. stabilirea la 12 luni (în loc de 6 luni) a perioadei de readaptare pentru salariatele/salariații care au beneficiat de concediu de maternitate și/sau concediu pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 1 an, 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu handicap; 

 

15. reglementarea expresă a faptului că reducerea programului de lucru cu până la 1/2 normă, pentru angajații care au în îngrijire copii bolnavi în vârstă de până la 7 ani, nu le afectează calitatea de salariat și vechimea INTEGRALĂ în învățământ/muncă; 

 

16. reglementarea expresă a faptului că angajații NU au obligația însoțirii preșcolarilor/elevilor care fac naveta, pe mijloacele de transport în comun/microbuzele școlare/ mijloacele de transport puse la dispoziție de autoritățile administrației publice locale. 

 

17. reglementarea programului flexibil și a programului inegal de lucru, cu precizarea faptului că acestea nu afectează drepturile prevăzute de contractul colectiv de muncă aplicabil; etc. 

 

Totodată, în raport de prevederile noii legi a dialogului social, respectiv Legea nr. 367/2022, s-a prevăzut modalitatea de negociere a contractului colectiv de muncă la nivel de grup de unități – inspectorate școlare.

 

Precizăm că C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. va intra în vigoare la data înregistrării la Ministerul Muncii și Solidarității Sociale și va produce efecte pe o perioadă de 2 ani. De asemenea, în cadrul negocierilor colective, părțile au fost de acord ca, după intrarea în vigoare a Legii învățământului preuniversitar, să se procedeze la modificarea clauzelor contractului, prin act adițional, pentru a-l armoniza cu prevederile acestei legi.

 

 

Important

Ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

06.09.2023

image/bmp, 589878 octeți

Miercuri, 6 septembrie 2023, a avut loc ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 145 lideri ai grupelor sindicale din unitățile de învățământ din județul Hunedoara.
 
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
-    Informare;
-    O grevă reușită!
-    Probleme profesionale/sindicale;
-    Organizarea/reorganizarea activității la început de an;
-    Informare juridică – acțiuni în instanță;
-    Situații financiare;
-    Convocarea Conferinței Județene;
-    Informare din partea liderilor de zonă/grupelor sindicale.

 

Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:
1.    Concluziile desprinse în urma grevei generale: O GREVĂ REUȘITĂ!
2.    Pentru aplicarea noii Legi a Învățământului Preuniversitar urmează să fie elaborate alte 105 acte normative (hotărâri de guvern, ordine de ministru, metodologii etc.). 
3.    A fost semnat noul Contract Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar. Acesta cuprinde clauze favorabile salariaților din învățământ și o serie de drepturi în plus față de cele prevăzute în contractul anterior. O sinteză a acestora a fost transmisă în grupele sindicale. 
4.    Aplicarea prevederilor Legii învățământului și a Contractului Colectiv se va face gradual.
5.    În această perioadă se vor declanșa acțiuni în instanță pentru recuperarea diferențelor salariale pentru perioada 2019-2023, diferențe rezultate din calcularea indemnizației de concediu incluzând și alocația de hrană.
 
SUNT ÎN CONTINUARE DE MARE ACTUALITATE URMĂTOARELE:
- să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale; 
- să fim mai „rezervați” în privința comentariilor sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare; 
- să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);
- să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme scopului existenței sale.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Consiliul Liderilor sau urmând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3122&t=2023.

 

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

11.09.2023

image/png, 1936103 octeți

Luni, 11 septembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări unități de învățământ
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă solicitările din partea unităților de învățământ, conform Anexei 1.

 

II.    Diverse:
1.    Se prezintă adresa Primăriei Zam referitor la activitatea grădiniței într-o nouă locație.
2.    Se aprobă transferul între unități a unei autoutilitare pentru a realiza aprovizionarea la Liceul Tehnologic Agricol „Alexandru Borza” Geoagiu.
3.    Se aprobă membrii consiliului de administrație ai unităților de învățământ, anul școlar 2023-2024, conform Anexei 2.
4.    Se aprobă detașarea în interesul învățământului pe funcția de director adjunct de la Colegiul Național „Decebal” Deva.
5.    Se aprobă diminuarea normei didactice la 16 ore pentru un cadru didactic cu 25 ani vechime și gradul I.
6.    Se aprobă eliberarea duplicatelor actelor de studii, după cum urmează:
a.    Colegiul Național „Decebal” Deva - promoția 1986;
b.    Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida” Petroșani – promoția 2006.

 

Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

02.02.2023
24.11.2022
11.07.2022
10.02.2022
Punct de vedere privind Încheierea nr. VI. 148/27.08.2012
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 14.9.2019
Data ultimei actualizări: 19.09.2023
Numărul de vizualizări: 493



I. Cu aplicarea greșită a legii și nemotivat, Comisia de soluționare a contestațiilor a Curții de Conturi a României - Departamentul de coordonare a verificării bugetelor unităților administrativ – teritoriale, în mod netemeinic și nelegal, prin încheierea nr. VI. 148/27.08.2012, a respins contestația formulată. Comisia a reținut în mod eronat, că temeiul legal invocat de către contestatari nu poate fi reținut, întrucât ,,salariații din unitățile de învățământ nu se regăsesc printre categoriile de personal stabilite prin regulamentul de acordare a sporurilor la salariile de bază în conformitate cu prevederile art. 8, lit a) din Hotărâarea Guvernului nr. 281/1993''. Învederăm instanței faptul că salariații din sistemul de învățământ au beneficiat, pentru perioada aprilie – decembrie 2009, de sporul de ecran în baza prevederilor Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, ale Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara pe anii 2008 – 2009, ale C.C.M.U.N.I.S. Jud. Hunedoara pe anii 2009 - 2010, ale adresei nr. 1694/23.09.2007, emisă de Autoritatea de Sănătate Publică a Județului Hunedoara, ale Hotărârii Comisiei paritare de la nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara, precum și ale evaluărilor de risc efectuate de persoane fizice de firme autorizate și acreditate de Ministerul Muncii. Începând cu data de 1 ianuarie 2010, sporul pentru condiții periculoase sau vătămătoare (spor ecran) nu a fost acordat distinct ca spor, ci ca sumă compensatorie tranzitorie, în conformitate cu prevederile Legii nr. 330/209 și ale OUG 1/2010, cum în mod cu totul eronat au menționat reprezentanții Camerei de Conturi Hunedoara/Curții de Conturi a României. II. În perioada 05.03 - 20.04.2012 s-a efectuat la UATM Deva activitatea de audit financiar pentru anul 2011, activitate care s-a finalizat cu încheierea procesului – verbal nr. 15380/25.04.2012, prin care auditorii publici externi ai Camerei de Conturi Hunedoara au constatat un număr de așa-zise ,,abateri'' de la legalitate care ar fi determinat producerea de prejudicii, proces verbal care a stat la baza emiterii Deciziei nr. 17/2012. În susținerea celor constatate auditorii au invocat o serie de elemente care au fost expuse în mod eronat și interpretate în defavoarea reprezentanților entității auditate, UATM Deva, fiind ignorate dovezile prezentate în notele de relații de persoanele cu atribuții în domeniul în care s-au constatat ,,abaterile'', precum și obiecțiunile formulate la procesul – verbal mai sus menționat. A. În fapt, prin decizia mai sus amintită s-a constatat că o parte a salariaților unității de învățământ ar fi beneficiat, nelegal, de acordarea unor sume reprezentând ,,sporul de calculator și de penibilitate'', dispunându-se stabilirea întinderii prejudiciului (cuantumul drepturilor de natură salarială), precum și măsuri de recuperare a acestuia, în sarcina conducerii unității. Auditorii Curții de conturi invocă în procesul verbal menționat anterior o serie de adrese emise de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și Inspectoratul Școlar al Județului Hunedoara. Învederăm instanței că aceste adrese se referă strict la perioade de timp din anul 2010 și nu au aplicabilitate pentru anul 2009. De asemenea, învederăm că auditorii au invocat o serie de prevederi legale: H. G. 281/1993, Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, legislație cu caracter general, fără însă a ține cont și de dispozițiile unor legi speciale, în speță Legea nr. 128/1997, privind statutul personalului didactic. În consecință, având în vedere și principiul de drept specialul derogă de la general, dispozițiile Legii nr. 128/1997 se aplică cu prioritate în ceea ce privește personalul din învățământ. B. Pentru perioada aprilie – decembrie 2009 sporul pentru condiții vătămătoare sau periculoase a fost acordat cu respectarea legislației în vigoare la acea dată, după cum urmează: a) Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic; b) Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara pe anii 2008 – 2009, înregistrat la Ministerul Muncii, Familiei și Egalității de Șanse, Direcția de Muncă și Protecție Socială a Județului Hunedoara cu nr. 8928/189/29.10.2008; c) Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara pe anii 2009 - 2010, înregistrat la Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei, Agenția Județeană pentru Prestații Sociale Hunedoara cu nr. 5794/148/ 27.11.2009; d) Adresa nr. 1694/23.09.2007, emisă de Autoritatea de Sănătate Publică a Județului Hunedoara, prin care a fost comunicată EXPERTIZAREA locurilor de muncă. Conform expertizării, angajații care utilizează efectiv computerul cel puțin 50% din timpul normal de lucru sunt supuși unor riscuri vizuale, postural și de natură psihică și pot dobândi diferite afecțiuni. e) Hotărârea Comisiei paritare de la nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara. Potrivit Regulamentului de organizare și funcționare a comisiilor paritare (anexa nr. 5 la CCMUNRI și anexa nr. 4 la CCMUNISJ Hunedoara), hotărârile adoptate de acestea sunt OBLIGATORII pentru părțile contractante. f) evaluările de risc efectuate de persoane fizice de firme autorizate și acreditate de Ministerul Muncii. a) În conformitate cu dispozițiile art. 50 alin. (12) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, în vigoare la data acordării sporurilor, ,,Personalul didactic beneficiază de premii și de alte drepturi bănești prevăzute de lege și de contractul colectiv de muncă''. Din interpretarea logică, juridică și sistematică a întregului text al Legii nr. 128/1997 se poate observa fără putință de tăgadă că personalul didactic beneficiază și de alte drepturi bănești prevăzute de lege și de contractul colectiv de muncă. Ori, sporul de ecran este reglementat tocmai de Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara. De asemenea, nu există prevederi legale referitoare la acordarea și cuantumul sporului de ecran, în consecință dispozițiile Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivelul Inspectoratului Scolar al judetului Hunedoara nu încalcă alte dispoziții legale în materie. b) În conformitate cu prevederile art. 35 din Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara pe anii 2008 – 2009, ,,(1) Părțile convin asupra următoarelor drepturi salariale suplimentare: j) în situația în care utilizează calculatorul în procent de cel putin 50% din timpul de lucru în executarea sarcinilor de seviciu prevăzute în fișa postului, salariații din învățământ vor primi un spor de 15% aplicat la salariul de bază, pentru condiții vătămătoare și periculoase. Categoriile de salariați care vor beneficia de acest spor, în condițiile precizate, sunt: profesor de informatică, informatician, inginer de sistem, laborant pentru informatică, analist programator, analist programator ajutor, operator control date, secretar, administrator financiar și de patrimoniu, bibliotecar (cu fond de carte informatizat), alte categorii de personal. (2)Pentru condiții de muncă grele, periculoase, penibile și altele asemenea, salariații din învățământ beneficiază de un spor de până la 15% din salariul de bază. Categoriile de personal și locurile de muncă se stabilesc în Comisiile paritare la nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara și al unităților de învățământ, pe baza propunerilor Comitetelor de sănătate și securitate în muncă''. c) În același sens sunt și prevederile art. 35 din Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara pe anii 2009 – 2010, conform cărora: ,,(1) Părțile convin asupra următoarelor drepturi salariale suplimentare: j) în situația în care utilizează calculatorul în procent de cel putin 50% din timpul de lucru în executarea sarcinilor de seviciu prevăzute în fișa postului, salariații din învățământ vor primi un spor de până la 15% aplicat la salariul de bază, pentru condiții vătămătoare și periculoase. Categoriile de salariați care vor beneficia de acest spor, în condițiile precizate, sunt: profesor de informatică, informatician, inginer de sistem, laborant pentru informatică, analist programator, analist programator ajutor, operator control date, secretar, administrator financiar și de patrimoniu, bibliotecar (cu fond de carte informatizat), alte categorii de personal. (2) Pentru condiții de muncă grele, periculoase, penibile și altele asemenea, salariații din învățământ beneficiază de un spor de până la 15% din salariul de bază. Categoriile de personal și locurile de muncă se stabilesc în Comisiile paritare la nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara și al unităților de învățământ, pe baza propunerilor Comitetelor de sănătate și securitate în muncă''. Învederăm instanței că potrivit art. 30 alin. (1) raportat la art. 11 alin. (1) din Legea nr. 130/1996 și art. 3 alin. (1) din C.C.M.U.N.N., aplicarea contractului colectiv de muncă la nivelul ramurii învățământ și al județului nostru, în toate unitățile și instituțiile de învățământ și pentru toți salariații din învățământ este obligatorie. În același sens, înțelegem să invocăm și prevederile constituționale, în special cele ale art. 1 alin. (5) și art. 41 (5) din Constituția României. În primul rând, subliniem faptul că legea fundamentală – la art. 41 alin. (5) – garantează nu numai dreptul la negocieri colective, ci și caracterul obligatoriu al convențiilor colective. La acest punct, rugăm instanța să aibă în vedere și practica Înaltei Curți de Casație și Justiție – Secția Contencios Administrativ și Fiscal, care s-a pronunțat privire la caracterul obligatoriu al contractelor colective de muncă, ANULÂND art. 1 alin. (3) din H.G. nr. 1221/2006, prin deciziile civile nr. 3201/21.06.2007 (dosar nr. 10678/2/2006) și nr. 260/24.01.2008 (dosar nr. 605/2/2007) și art. 1 alin. (3) din H.G. nr. 297/19.03.2008 prin decizia nr. 3126/05.06.2009 (dosar nr. 2900/2/2009), tocmai pentru încălcarea contractului colectiv de muncă. În al doilea rând, Constituția garantează – la art. 1 alin. (5) – și principiul supremației legii, în cazul de față Legea nr. 128/1997 (care permite stabilirea de drepturi bănești prin contractele colective de muncă) și Legea nr. 130/1996 (care reglementează efectele și obligativitatea contractelor colective de muncă pe fiecare nivel). Menționăm că personalul unitătilor de învățământ beneficiază de sporul de ecran și sporul de penibilitate în baza Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivelul Inspectoratului Școlar al Județului Hunedoara, precum și a hotărârii comisiei paritare de la nivelul fiecărei unități de învătământ. La acest punct, înțelegem să reiterăm susținerile noastre privind obligativitatea contractelor colective de muncă. Mai mult, potrivit Regulamentului de organizare și funcționare a comisiilor paritare (anexa nr. 5 la CCMUNRI și anexa nr. 4 la CCMUNISJ Hunedoara), hotărârile adoptate de acestea sunt OBLIGATORII pentru părțile contractante. d) Ca urmare a solicitării Sindicatului Învătământ Preuniversitar Judetul Hunedoara, Autoritatea de Sănătate Publică a Judetului Hunedoara a expertizat locurile de muncă din unitătile de învătământ în care se utilizează computerul în procesul muncii. În urma expertizării locurilor de muncă, Autoritatea de Sănătate Publică a Judetului Hunedoara a comunicat prin adresa nr. 1694/29.03.2007 constatările privind exigențele legategate de desfășurarea activității și riscurile profesionale probabile: 1.Exigențe și riscuri vizuale - Exigențele rezultate din realizarea sarcinilor de natură vizuală sunt: urmărirea tastaturii, citirea documentelor, schimbarea frecventă a distanței ochi – sarcină, diferențe mari între luminantele diferitelor zone explorate. - Riscurile care pot să apară: solicitarea funcțiilor vizuale (acomodare, fuziune binoculară, acuitate vizuală) și aparația oboselii vizuale; - Riscurile vizuale pot fi determinate de: sarcina de muncă, echipamentul tehnic, mediul fizic, amenajarea locului de muncă, defecte vizuale preexistente, purtarea ochelarilor de corecție, durata zilnică de muncă, factori de microclimat. 2. Exigențe și riscuri de natură posturală: - acestea sunt legate de poziția ortostatică, poziția și utilizarea mâinilor, imobilitatea posturii în fața ecranului; - riscurile de solicitare posturală pot determina dureri, redoare și oboseală musculară localizată în ceafă, umeri, spate, mâini. - Factori determinanți în producerea tulburărilor de mai sus pot fi de natură individuală, durata zilei de muncă, cerințele muncii, caracteristicile imaginii de pe ecran. 3. Exigențe și riscuri de natură psihică: - Exigențe de natură psihică sunt legate de concentrarea continuă a atenției, memoria informativă de scurtă durată, trăsături generale de personalitate ; - riscurile de natură psihică sunt oboseală și stresul ; - solicitarea psihică poate fi determinată de ritmul și durata zilnice de muncă, condiții de mediu, constrângerea temporală. e) Ulterior acestei expertizări, și pornind de la constatările Autorității de Sănătate Publică a Judetului Hunedoara, în cadrul comisiei paritare de la nivelul Inspectoratului Școlar al județului Hunedoara s-a solicitat acordarea acestui spor și procedura ce trebuie urmată pentru acordare. În cadrul comisiei paritare s-a constatat că în unitățile școlare există o serie de funcții a căror exercitare presupune utilizarea efectivă a computerului în procesul muncii cel puțin 50% din timpul normal de lucru, respectiv: informatician, profesor de informatică, inginer de sistem, laborant pentru informatică, analist programator, analist programator ajutor, operator control date, secretar, administrator financiar și de patrimoniu, bibliotecar (cu fond de carte informatizat), alte categorii de personal. Angajații, care, pentru exercitarea funcțiilor enumerate mai sus, utilizează efectiv computerul cel puțin 50% din timpul normal de lucru sunt supuși unor riscuri vizuale, postural și de natură psihică și pot dobândi diferite afecțiuni. Având în vedere prevederile Legii nr. 128/1997 art. 50 și prevederile contractelor colective de muncă, Inspectoratul Școlar al județului Hunedoara a solicitat, prin adresa nr. 3272/15.05.2007, unităților școlare să facă demersurile necesare pentru: 1. nominalizarea locurilor de muncă/posturilor/funcțiilor din unitatea școlară a căror exercitare presupune utilizarea calculatorului efectiv în procesul muncii cel puțin 50% din timpul normal de lucru; 2. evaluarea de risc a locurilor de muncă nominalizate; 3. în funcție de rezultatele evaluării, acordarea sporului pentru condiții vătămătoare prevăzut de legislația în vigoare personalului îndreptățit. f) În temeiul celor stabilite în cadrul comisiei paritare de la nivel județean, comisiile paritare de la nivelul fiecărei unități de învățământ au nominalizat locurile de muncă/posturi/funcții din unitatea școlară a căror exercitare presupune utilizarea calculatorului efectiv în procesul muncii cel puțin 50% din timpul normal de lucru, ulterior fiind solicitată evaluarea de risc a locurilor de muncă respective (dosar atașat). În urma evaluării de risc efectuată de firme autorizate au fost întocmite dosare care confirmă existența riscurilor menționate anterior. Ca urmare a motivelor expuse mai sus considerăm că toți salariații încadrați pe funcțiile nominalizate în hotărârile comisiilor paritare au fost îndreptățiți să beneficieze de acordarea sporului de ecran, respectiv sporul de penibilitate, iar acordarea acestora s-a făcut în mod legal, în baza prevederilor legale și contractuale aplicabile, fără încălcarea acestor prevederi. C. Începând cu data de 1 ianuarie 2010, sporul pentru condiții periculoase sau vătămătoare nu a fost acordat distinct ca spor, ci ca sumă compensatorie tranzitorie, în conformitate cu: 1. Legea nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice: Art. 3: ,,Sistemul de salarizare reglementat prin prezenta lege are la bază următoarele principii: (...)c) luarea în considerare a sporurilor, a adaosurilor salariale, a majorărilor, a indemnizațiilor cu caracter general sau special, precum și a altor drepturi de natură salarială, recunoscute sau stabilite, până la data intrării în vigoare a prezentei legi, prin hotărâri judecătorești, prin acte de negociere colectivă, precum și prin alte modalități, acestea regăsindu-se la un nivel acceptat, potrivit principiilor prezentei legi, în salariul brut sau, după caz, în salariul de bază, în solda funcției de bază sau în indemnizația lunară de încadrare'' Art. 30 alin. (5): ,,În anul 2010, personalul aflat în funcție la 31 decembrie 2009 își va păstra salariul avut, fără a fi afectat de măsurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009''. 2. OUG nr.1/2010 privind unele măsuri de reîncadrare în funcții a unor categorii de personal din sectorul bugetar și stabilirea salariilor acestora, precum și alte măsuri în domeniul bugetar: Art. 6 (1) ,,În cazul în care drepturile salariale determinate în conformitate cu Legea-cadru nr. 330/2009 și cu prezenta ordonanță de urgență sunt mai mici decât cele stabilite prin legi sau hotărâri ale Guvernului pentru funcția respectivă pentru luna decembrie 2009 se acordă o sumă compensatorie cu caracter tranzitoriu care să acopere diferența, în măsura în care persoana își desfășoară activitatea în aceleași condiții''. Legea nr. 330/2009 garantează, la nivel de principiu, menținerea drepturilor avute la data de 31 decembrie 2009. De asemenea, la art. 30 alin. (5) din lege se statuează faptul că în luna ianuarie 2010 salariile nu pot fi diminuate față de luna decembrie 2010. Dispozitiile Legii nr. 330/2009 au fost completate cu cele ale OUG nr.1/2010. Prin aceasta se acordă sume compensatorii tranzitorii care acoperă diferenta fată de salariile de la nivelul lunii decembrie 2009. Referitor la faptul că în luna ianuarie 2010 salariile nu pot fi diminuate față de luna decembrie 2009 s-a pronuntat inclusiv Tribunalul Hunedoara, în sensul că ne-am afla într-o situatie interzisă de lege dacă nu s-ar acorda aceste drepturi. Totodată, modul de reîncadrare a personalului (state de funcții și state de plată) a fost verificat de Inspectoratul Șolar al Județului Hunedoara, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului și de Agenția Județeană pentru Prestații Sociale Hunedoara. S-a apreciat ca fiind corectă acordarea sumelor compensatorii tranzitorii. În anul 2010 sporul pentru condiții periculoase sau vătămătoare (spor de ecran și spor de penibilitate) nu a fost acordat în mod distinct, ci ca sumă compensatorie tranzitorie, în baza prevederilor legale aplicabile, fără încălcarea acestora. Pe de altă parte, sumele care au fost acordate în anul 2010, fie ca spor de condiții fie ca sume compensatorii pentru spor de condiții, au fost deja recuperate. Acest lucru este recunoscut și de auditorii publici externi ai Camerei de Conturi Hunedoara și consemnat în procesul – verbal nr. 15380/25.04.2012 (abaterea nr. 6, pagina 20) din decizie. În concluzie, apreciem că pentru perioada aprilie – decembrie 2009 aceste sporuri au fost acordate respectând legislația în vigoare la acea dată, iar pentru anul 2010 sumele au fost deja recuperate. De asemenea, invederăm faptul că în data de 14.06.2012 a fost promulgată Legea privind unele măsuri referitoare la veniturile de natură salarială ale personalului plătit din fonduri publice, prin care se prevede exonerarea bugetarilor de la obligația retunării sporurilor încasate în 2009 și 2010, în baza contractelor sau acordurilor colective de muncă și pe baza hotărârilor consiliilor locale sau județene, considerate ilegale în urma raportului Curții de Conturi.


Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Afiș ,,Magister 2019'' 2.014.585 PDF 2019-08-27 16:37:32






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara