Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

17.04.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

08.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.03.2024
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.03.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

18.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2024
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

12.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației

11.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.02.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.02.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.02.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

31.01.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret” - Delegații S.I.P. Județul Hunedoara

23-26.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

22.01.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

22.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.01.2024
Ședința Biroului Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara

15.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

20.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

06.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2023
Conferința „Oferiți educației o șansă”

04.10.2023
Ziua Mondială a Educației: Festivitate premiere pensionari

04.10.2023
Vernisaj „ProfArt 2023” + Lansare de carte „Magister 2023”

28.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.09.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

06.09.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

05.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

04.07.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.06.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.06.2023
Miting de protest

06.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.05.2023
Marș de protest

30.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.05.2023
Pichetare și marș de protest

22.05.2023
Declanșarea grevei generale pe termen nedeterminat

12.05.2023
După miting

10.05.2023
Miting de protest

10.05.2023
Miting și marș de protest

09.05.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.05.2023
Ședința cu directorii, secretarii și contabilii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

05.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.05.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

03.05.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

26.04.2023
Pichetarea Guvernului României

25.04.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

25.04.2023
Pichetarea Guvernului României

24.04.2023
Ședința publică - Comisia județeană de mobilitate, pretransferul personalului didactic de predare

24.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.04.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.04.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

03.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

29.03.2023
Marș de protest I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Dezbatere privind pachetul legilor educației

27.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2023
Pichetare și marș de protest

22.03.2023
Pichetarea sediului Prefecturii Hunedoara

22.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.03.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

09.03.2023
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.03.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

28.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.02.2023
Ședința cu administratorii financiari din unitățile de învățământ

20.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.02.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.02.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

02.02.2023
Pichet de protest

02.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

01.02.2023
Pichetarea sediului Guvernului

20.01.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

18.01.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

18.01.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

17.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2023
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

12.01.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

09.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.12.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.12.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

14.12.2022
Ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.12.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

12.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.12.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

07.12.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.12.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.11.2022
Ședință de lucru (secretari, contabili) cu reprezentanții M. E.

28.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.11.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

24.11.2022
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

23.11.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.11.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

31.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.10.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2022
„Educația se face cu educatori motivați” - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la minifotbal

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la gimnastică

05.10.2022
„Cupa Educatorului” - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședință comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20-22.12.2021
Pichetare Prefectură

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

29.03.2019
Conferința CAR (IFN) SIP Hunedoara și Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2019
„Împreună pentru o educație de calitate” - acțiune de pichetare

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2018
Semnarea Acordului între Guvernul României și Federațiile Reprezentative din Învățământ

13.10.2018
Cupa Educatorul - Hunedoara, EuroSportCenter

13.10.2018
Conferința „Despre Educația Viitorului Acum”

13.10.2018
Contribuția educației la dezvoltarea României moderne

28.06.2018
Ziua Națională a Educației (Ziua Învățătorului)

26.06.2018
Întâlnire cu Ministrul Educației

26.06.2018
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

26.06.2018
Pichetarea Ministerului Educației Naționale

12.10.2017
Cupa educatorului - gimnastică - fete

12.10.2017
Dezbatere publică „Profesori liberi. Profesori puternici”

12.10.2017
Cupa educatorului - fotbal - băieți

12.10.2017
Cupa educatorului - festivitate de premiere

15.09.2017
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

23.05.2017
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

03.04.2017
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.03.2017
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

13.06.2016
Ziua Națională a Educației

08.06.2016
Miting de protest ,,ÎMPREUNĂ PENTRU EDUCAŢIE''

22.04.2016
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”. Pichetarea Prefecturii Mureș

21.04.2016
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.04.2016
Conferinţa Anuală CAR şi Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

09.02.2016
Dezbaterea „Viitoarele planuri-cadru - între așteptări și realitate”

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației. Cupa Educatorului

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației: Dezbaterea publică „Educația 2018”

04.05.2015
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

19.03.2015
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

20.12.2014
Miting şi marş de protest pentru personalul nedidactic

13.10.2014
Cupa Educatorului

13.10.2014
„Cadrul didactic: statut actual și soluții” - dezbatere publică

08.10.2014
Salonul ,,ProfArt - Perspective''

22.06.2014
Ziua Națională a Educației

17.05.2014
Întâlnire cu preşedintele Comisiei Învăţământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu președintele Comisiei Învățământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu Ministrul Educației

11.04.2013
SIP Hunedoara

11.04.2013
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

17.01.2012
Audiere publică. Mai este nevoie de dialog social real?

24.10.2011
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2010
Miting de protest organizat de confederaţiile sindicale împotriva intenţiei de reducere cu 25 % a salariilor bugetarilor

26.09.2010
„Învățământul românesc, între profesionalism și politicianism”

26.09.2010
Miting și marș de protest

26.09.2010
F. S. I. „Spiru Haret”

26.09.2009
„Ziua Muncii Decente”, miting de protest

26.09.2009
Negocieri cu Guvernul

26.09.2009
Pichetarea Parlamentului

26.09.2009
Conferinţa Judeţeană a CNSLR - FRĂŢIA Hunedoara

26.09.2008
Votarea Legii 221/2008 în Parlament

26.09.2008
Conferinţa Naţionala F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2008
Dezbaterea pachetului de legi privind educaţia

26.09.2008
Miting de protest, „Stop politizării învăţământului”

26.09.2008
Consfătuirea Naţională ,,Politici de personal''

26.09.2007
Consiliul Național F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2007
Cursuri de formare profesională şi sindicală

26.09.2007
Săptămâna Educaţiei

26.09.2006
Clubul Educatorilor

26.09.2006
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2006
Inaugurarea Clubului Educatorilor

26.09.2006
Miting

26.09.2006
Vizita ministrului educaţiei

26.09.2005
Conferinţa Asociaţiei Europene a Cadrelor Didactice, Secţiunea România

26.09.2005
Alegeri la Uniunea Județeană C.N.S.L.R. Frăția

26.09.2005
Euromiting

26.09.2005
Greva generală

26.09.2005
Mişcări de protest

26.09.2005
ACORD între Guvernul României şi federaţiile sindicale din învăţământ

26.09.2004
Mitingul federaţiilor sindicale din învăţământ

26.09.2004
Schimb de experienţă

26.09.2003
Conferința Națională F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Cursuri de perfecţionare profesională şi sindicală

26.09.2003
Mitingul F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Vizita delegaţiei M.E.C.T.

26.09.2002
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2002
Consiliul Național al Federației Sindicatelor Independente din Învățământ „Spiru Haret”

26.09.2002
Spectacolul extraordinar „Farmecul operetei” susținut de Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”

26.09.2002
Schimb de experiență cu Sindicatul Învățământ din Voievodina

26.09.2002
Ziua Mondială a Educatorilor



Actualitate

Despre relevanță

04.04.2024

image/png, 77427 octeți

Dicționarele precizează în legătură cu acest termen că se enunță despre ceea ce are calitatea de a fi relevant, despre ceea ce iese în evidență, are însemnătate, o semnificație deosebită. Lăsând de o parte însă simpla semnificație de dicționar și apropiindu-ne de uzul său cotidian, vom constata destul de repede că a rosti cuvântul, mai ales pus în legătură cu sindicatul, fiindcă evident, în acest context, despre o astfel de abordare este vorba, va stârni imediat ba fiori (de dispreț?), ba furori (de adeziune?). Probabil că personalizarea este inevitabilă, deși extremele, lupta cu îndârjire întru condamnare, respectiv eroismul întru apărare, contestatari care aruncă cu ouă clocite, respectiv depuneri pioase de ofrande, nu prea par să-și găsească locul în normalitate.

 

Greu, dacă nu imposibil, să pui capăt disputelor stârnite mai ales când taberele cumva ajunse în vecinătate se cațără pe metereze, încredințați cu toții fie că poți muri din prea multă relevanță, fie că te poți asfixia în absența sa.

 

Indiferent despre care dintre tabere este vorba, ignoranța, voită sau nu, este însă aceeași: măsura în care nu este vorba despre cineva anume, eu sau tu sau el, o persoană, ci de grup, cel în care avem anumite roluri asumate iar prin prisma acestora interacționăm, în așa mod că se pot recunoaște cele fără de care ceva sau altceva, important pentru cea mai mare parte dintre membrii grupului, dacă nu pentru toți, nu s-ar fi realizat, nu ar fi existat. 

 

Asta înseamnă însă că relevanța are nevoie de considerație, adică acceptare, evaluare obiectivă și recunoaștere. În absența acestora nu rămâne decât lupta din tranșee.

 

Acceptarea și recunoașterea țin destul de mult de cum suntem fiecare dintre noi, deși chiar și aici se pot gândi poziții rezonabile, adică poziții și judecăți raționale, cumpătate, dispuse la echidistanță, așa încât, mai ales atunci când ne raportăm la organizații și nu la un om anume, ceea ce rămâne la îndemână pentru a judeca pe cât se poate de bine relevanța este doar evaluarea obiectivă.

 

Ajungând însă aici, cel puțin prin prisma a ceea ce dorim să subliniem în articolul de față, lucrurile s-au simplificat brusc deosebit de mult în a aprecia relevanța, după cum probabil bine ați ghicit deja, organizațiilor sindicale.

 

Iar pentru a face acest lucru, ținând seama de faptul că una dintre solicitările curente este aceea de a verifica corectitudinea salarizării și încercând să rămânem la o perspectivă comună, adică una care nu ține seama de „umorile” personale, ne-am oprit asupra ultimei solicitări de acest gen.

 

Ce am constatat?

 

O diferență consistentă în ceea ce privește salariul de bază în mai puțin de un an de zile (mai exact, fiind vorba despre un profesor cu gradul I și o vechime de peste 25 de ani, o trecere de la 6872 lei la 9623 lei, cu perspectiva ca din iunie salariul să ajungă 10232), cu creșteri corespunzătoare ale sumelor cuvenite pentru, după caz, gradația de merit, dirigenție, predarea simultană, învățământ special sau control financiar preventiv. 

 

Ne amintim: creșterile salariale au fost obținute numai datorită protestelor organizate de sindicate anul trecut, iar plata drepturilor amintite mai sus în raport cu salariul de bază aflat în plată, doar prin procesele derulate tot de sindicate și modificarea ulterioară a legislației la inițiativa acestora.

 

Educația este de altfel singurul domeniu în care astfel de drepturi sunt calculate în acest mod, în toate celelalte domenii ele fiind înghețate din 2018, cazul și în ceea ce ne privește, de exemplu, cu sporul de suprasolicitare.

 

Creșteri proporționale, desigur, și în ceea ce privește plata cu ora, totodată în ceea ce privește indemnizația de concediu, aceasta reflectând diferențele înregistrate, inclusiv prin includerea indemnizației de hrană în determinarea sa, rezultat tot al acțiunii sindicale care a reușit să impună modificarea legislației. 

 

Iar aici ne-am reamintit că suntem la început de aprilie, chiar trecuți de „mai zglobiul întâi aprilie”, iar odată cu salariile din această lună vom primi și diferențele salariale rezultate din diferitele procese, în primul rând cele legate de drepturile cuvenite trecerii într-o altă tranșă de vechime (la vremea sa problemă împinsă și aceasta până la modificarea legislației) și cele privind drepturile salariale mai sus amintite. Sume care au început să devină „frumoase” ținând seama de cuantumul tranșelor aferente, viitorul urmând să adauge aici și drepturile cuvenite din recalcularea indemnizațiilor de concediu.

 

Sunt și „pierderi” (deși, din punct de vedere strict logic, nu prea ai cum să pierzi ceea ce nu ți se cuvine prin prisma legii): indemnizația de hrană și voucherele de vacanță de către colegii care au depășit nivelul de 8000 lei net la funcția de bază (excepție valabilă doar pentru învățământ, în toate celelalte domenii fiind luate în calcul toate veniturile, modificarea legislativă fiind tot rezultatul acțiunii sindicale), deși, chiar admițând „pierderea”, dacă am pune cifrele în calcul, am vedea că plusul rezultat este covârșitor în raport cu minusul suportat... Chiar adăugând la „pierdere”, după cum se mai obiectează, și creșterea corespunzătoare a cotizațiilor sindicale datorită succeselor de mai sus.

 

Am putea continua cu aspecte care nu sunt la fel de ușor cuantificabile, dar atunci credem că am cădea chiar în unul dintre „păcatele” de mai sus. Considerând însă fie doar și acestea apreciem că este facil de stabilit relevanța organizațiilor sindicale. Și nu pentru mine sau pentru tine, ci pentru noi toți. 

 

În încheiere ar mai fi totuși de subliniat ceva: a recunoaște relevanța organizațiilor sindicale înseamnă a recunoaște relevanța fiecăruia dintre noi. Neexistând un personaj Sindicatul, deși mai toată lumea se raportează la organizația sindicală ca și cum acesta ar exista la propriu și i se pot pune în cârcă toate cele (avem aici un proces de personificare), sindicatul, indiferent cum apreciem această afirmație, este fiecare dintre noi, așa încât atât reușitele, cât și eșecurile, sunt ale noastre ale tuturor.

 

Cât despre ceilalți, cei adânciți în tranșee, „luptă sprâncenată”!

Important

Videoconferința EDUSAL

03.04.2024

image/png, 13178 octeți

Astăzi, 03.04.2024, în organizarea Ministerului Educației, în intervalul orar 8.30-10.30, s-a derulat o videoconferință având ca temă modulul OUG 48 din programul de salarizare EDUSAL, respectiv plata diferențelor de drepturi salariale cuvenite personalului didactic din învățământul de stat pentru perioada 1 iulie 2017-31 august 2021, dar și a drepturilor salariale recunoscute prin sentințe judecătorești sau alte acte normative.

 

Videoconferința, condusă de domnul Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, la care au putut participa reprezentanți din toate unitățile de învățământ din România, a fost susținută în cea mai mare parte de doamna Adriana Batovici, consilier în cadrul acestei instituții și totodată, din câte s-a putut desprinde, specialistul cel mai avizat în programul de salarizate EDUSAL.

 

Problematica detaliată pe parcursul a aproape două ore, sesiunea de întrebări având o durată de aproximativ 15 minute, a aprofundat la obiect și deosebit de clar modalitatea de lucru în acest modul (existând deja la dispoziția unităților de învățământ și un manual detaliat de operare), inclusiv prin oferirea de exemple particulare.

 

Astfel, oprindu-ne doar la cele mai relevante din problemele aduse în discuție, respectiv numeroasele recomandări făcute, fără a intra în detaliile procedurale, sunt de semnalat:
1.    Solicitarea de a se elimina personificarea EDUSAL-ului („EDUSALUL a făcut...”, „așa a dat EDUSALUL...” etc.) – programul lucrează cu datele introduse din unitățile de învățământ, așa încât dacă acestea nu sunt corecte, nu vor fi corecte nici calculele, iar erorile vor fi inevitabile;
2.    Plățile, inclusiv în ceea ce privește contribuțiile, banii alocați fiind acoperitori la nivel național (disponibili deja începând de azi la nivelul ISJ-urilor), se fac în ziua de plată, adică 14 ale lunii, după aceea sumele necheltuite întorcându-se la Ministerul Finanțelor (în conformitate cu legislația în vigoare) – procedura, valabilă la modul general, nu mai permite amânarea sau plata ulterioară prin state rectificative (de exemplu, există deja școli care au închis statele de plată pentru luna martie, fără diferențele salariale, intenția fiind probabil de a plăti în acest mod, deși o astfel de posibilitate nu mai există), aspect valabil și în ceea ce privește contribuțiile (anul trecut erau plătite contribuții pentru drepturi date în aprilie și prin luna august);
3.    Modulul OUG 48 realizează corecții în raport cu tranșele plătite anterior (existând dorința de a încheia cu aceste corecții în acest moment), fiind numeroase cazurile în care sunt necesare astfel de corecții prin prisma calculelor făcute în școli și a sumelor transmise ca necesar (persoane cu sume primite până în prezent mai mici, dar și persoane cu sume primite mult mai mari);
4.    Recomandarea ca recuperările să se facă pe seama diferențelor salariale cuvenite în acest an, decizia finală fiind însă a fiecărui angajator, în situația în care diferențele salariale cuvenite sunt mai mici decât sumele de recuperat „portița” sugerată fiind aceea de a recupera aceste sume anul viitor, din diferențele salariale aferente (decizia, s-a reiterat, este însă a angajatorului), în măsura în care vor exista (modulul permite o astfel de anticipare), altfel trebuind stabilite modalități concrete de recuperare;
5.    Recuperările ulterioare acestui moment, până la plățile diferențelor salariale aferente anului viitor, se vor face prin state rectificative;
6.    Situațiile în care se impune recuperarea trebuie în mod necesar discutate (cu recomandarea ca raportul global care se realizează să fie analizat în amănunt la nivelul unității de învățământ și verificate, cel puțin prin sondaj, toate datele introduse, calculele și rezultatele obținute), obligatoriu aduse la cunoștința persoanelor afectate, astfel încât să se decidă asumat în ceea ce privește modalitatea de recuperare;
7.    Reținerea și virarea contribuțiilor, care se poate face doar în ziua plății, trebuie însoțită de depunerea declarațiilor aferente (sunt frecvente situațiile în care banii au fost reținuți, virați, dar nu au fost depuse declarațiile aferente, ceea ce, evident, generează erori);
8.    Unitățile de învățământ nu trebuie să se ferească de asumarea responsabilității, iar toate persoanele care trebuie să beneficieze de restanțe salariale trebuie aduse în modul (s-a explicat în detaliu modalitatea în care se procedează inclusiv cu persoanele care au părăsit sistemul educațional, persoanele cu contractul de muncă suspendat, persoanele decedate etc., subliniindu-se că trebuie specificate toate detaliile pentru a evita apariția erorilor și a blocajelor);
9.    Sumele care urmează a fi plătite nu trebuie „scăpate” în conturi neverificate (cu precădere în cazul celor care au părăsit sistemul educațional), fiind de preferat ca acolo unde nu există date certe cu privire la cont sumele să fie păstrate mai degrabă în numerar în casieria unității;
10.    Calculul contribuțiilor se face prin respectarea întocmai a legislației în vigoare, clară în această privință (s-au semnalat situații în care acestea sunt determinate pe proceduri legale abrogate, de unde apariția unor erori și semnalarea „disfuncționalităților” programului de salarizare);
11.    Modulul va genera și o Fișă a beneficiarului (o astfel de posibilitate existând și anul trecut, deși sunt suficient de multe situațiile în care acestea nu au fost aduse la cunoștința celor îndreptățiți), recomandarea fiind aceea de a comunica această fișă tuturor celor îndreptățiți (salariatului, după cum s-a reiterat de mai multe ori, trebuie să i se aducă la cunoștință toate aspectele legate de salarizarea sa, inclusiv în ceea ce privește diferențele salariale);
12.    Răspunsul pentru erorile descoperite, în măsura în care s-au reverificat datele introduse, inclusiv printr-o nouă preluare a datelor, ținând seama de numărul foarte mare de beneficiari (peste 230.000), este unul singur: apelul la „Suport tehnic”.

 

În concluzie, după cum s-a subliniat inclusiv de secretarul de stat, se dorește ca toți oamenii să beneficieze de toate drepturile cuvenite înainte de Sărbătorile Pascale, existând banii necesari, dar acest lucru se poate realiza doar în măsura în care se acționează „corect și la timp”. 

Eveniment

Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.04.2024

image/png, 1936103 octeți

Miercuri, 17 aprilie 2024, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației. 

 

Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți. 

 

Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Situație statistică privind numărul membrilor de sindicat S.I.P. Județul Hunedoara; Situații financiare martie 2024.

 

Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:

1.   Acordarea drepturilor salariale restante, în conformitate cu O.U.G. nr. 48/2022, precum și a drepturilor salariale obținute prin sentințe judecătorești – aflate, în principiu, în cel de al treilea an de plată, acestea au presupus plata unor sume diferite de la o persoană la alta, în funcție de situația specifică (reamintim că drepturile salariale implicate, obținute toate prin demersuri sindicale, privesc diferențele salariale cuvenite și neacordate relative la aplicarea vechilor tranșe de vechime, precum și calculul la salariul de încadrare aflat în plată a dirigenției, gradației de merit, sporului de învățământ simultan, sporului de învățământ special și a vizei de control financiar preventiv);

2.   Finalizarea discuțiilor privind metodologia pentru obținerea gradației de merit, aceasta urmând a fi adoptată în perioada următoare – în raport cu prevederile metodologiei de anul trecut, modificările implicate sunt minore;

3.   Respingerea fermă a unor inițiative legislative precum „STUD-IN-VEST”, un proiect inițiat de Nicolae Ciucă și Gabriel Andronache, potrivit căreia absolvenții români de studii superioare ale unor universități din străinătate ar urma să ocupe posturi în învățământul preuniversitar românesc cu granturi de 15.000 lei/lună/grant, asta în condițiile în care salarizarea maximală din sistemul educațional românesc este inferioară acestui nivel, pe lângă caracterul absolut discriminatoriu al unei astfel de măsuri fiind de subliniat faptul că o astfel de inițiativă este echivalentă cu încercarea de arunca la gunoi întregul învățământ românesc;

4.   Alocarea sprijinului financiar pentru membrii de sindicat  – prima etapă a sprijinului financiar alocat de organizația sindicală membrilor de sindicat, cu ocazia Sărbătorilor Pascale, presupune acordarea fiecărui membru de sindicat a unor tichete sociale în valoare de 100 lei (se acordă numai membrilor de sindicat, la nivelul unei singure grupe sindicale în fiecare caz, indiferent de numărul școlilor în care se derulează activitatea și se deține calitatea de membru de sindicat cu drepturi depline, respectiv se deține această calitate în fiecare dintre unitățile de învățământ cu care un membru are un contract de muncă activ);

5.   Continuarea demersurilor de clarificare a îndeplinirii condițiilor legale și statutare în ceea ce privește calitatea de membru de sindicat, fiind „descoperite” în continuare numeroase anomalii – s-a reamintit faptul că această calitate, cu aspectele pozitive pentru salariații din sistemul educațional și cu beneficiile ce decurg de aici, o au, legal și statutar, doar salariații care plătesc în mod complet și integral cotizația sindicală (0,75% din veniturile brute obținute, atât în situația în care există un singur contract de muncă, cât și în cea a existenței mai multor contracte individuale de muncă);

 

S-a reiterat că în contextul actual este important:

-     să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale; 

-     să fim „rezervați” în privința comentariilor sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare; 

-     să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);

-     să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme, după cum s-a dovedit, scopului existenței sale.

 

Totodată, menținem următoarele solicitări adresate tuturor membrilor de sindicat:

-     să respingă suplinirea colegilor aflați în concedii medicale pe bază de învoire colegială, legală fiind încheierea de contracte de muncă și plata muncii suplimentare;

-     să solicite conducerii unității de învățământ demararea și finalizarea procedurilor pentru acordarea sporului pentru condiții de muncă;

-     să sprijine activitatea liderului de sindicat, inclusiv prin participarea la ședințele de sindicat și realizarea în timp util a diferitelor documente.

 

Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2024.

02.02.2023
24.11.2022
11.07.2022
06.03.2024
Adresa FSE ,,Spiru Haret'' - Ministerul Educației - semnalarea unor probleme nerezolvate în învățământ
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 17.3.2016
Data ultimei actualizări: 21.04.2024
Numărul de vizualizări: 1732



Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET'' a supus atenției Ministerului Educației, în ultimul an (și nu numai), o serie de probleme cu care se confruntă personalul din învățământul preuniversitar, solicitând intervenția ministerului în rezolvarea acestora și propunând inclusiv soluții în acest sens. Dacă unora dintre sesizările noastre li s-a dat curs, soluționarea altor probleme trenează în mod nejustificat, fiind prejudiciați salariații din sistemul de învățământ preuniversitar.

Vom încerca, în cele ce urmează, să realizăm o prezentare sintetică a problemelor nerezolvate, adresându-vă respectuoasa rugăminte de a dispune soluționarea acestora într-un termen cât mai scurt:

I. Convocarea comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice, cu următoarea ordine de zi:
1. Adoptarea hotărârii privind organizarea și funcționarea comisiilor paritare de la nivelul unităților și instituțiilor prevăzute în Anexa nr. 4 la C.C.M.U.N.S.A.I.P. care nu au încheiate contracte colective de muncă.
2. Adoptarea unei hotărâri privind acordarea concediului de odihnă suplimentar pentru personalul didactic auxiliar și nedidactic, prevăzut la art. 29 alin. (5) din C.C.M.U.N.S.A.I.P.
3. Elaborarea Proiectului Regulamentului Nomenclatorului bolilor profesionale și a incompatibilităților de ordin medical cu funcția didactică, prevăzut de art. 53 din C.C.M.U.N.S.A.I.P.
4. Aprobarea ordinului de ministru/notei/circularei privitoare la dobânda legală începând cu anul 2010 și modalitatea de calcul al daunelor-interese dispuse de instanțele de judecată.
5. Aplicarea Legii nr. 71/2015 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice.
6. Stadiul deblocării posturilor didactice auxiliare și nedidactice, potrivit pct. 5 din Acordul încheiat la data de 27.10.2014.
7. Emiterea unor Precizări în vederea soluționării problemelor apărute în aplicarea Hotărârii Guvernului nr. 569/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice privind decontarea cheltuielilor pentru naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat, conform adresei comune a organizațiilor noastre nr. 436/725/30.09.2015 înregistrată la cabinetul secretarului de stat pentru învățământ preuniversitar sub nr. 283/01.10.2015.

II. În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 41/19.01.2016, a fost publicată Legea nr. 6/2016 pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011. În esență, actul normativ menționat conține prevederi referitoare la ,,educația persoanelor cu tulburări de învățare (dislexia, disgrafia, discalculia) '', introducând și o secțiune nouă în cuprinsul Legii nr. 1/2011 și stabilind în sarcina Ministerului Educației Naționale și Cercetării Științifice obligația de a elabora, până la data de 21 aprilie 2016 (în termen de 90 de zile de la intrarea în vigoare a legii), metodologia pentru asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări de învățare, ce va cuprinde inclusiv procedurile de evaluare pentru depistarea tulburărilor de învățare, precum și cadrul general de asigurare a cadrelor didactice cu pregătire adecvată și a terapiilor specifice.
Legea nr. 6/2016 este contestată de colegii noștri – cadre didactice din învățământul special și special integrat – pe de o parte pentru că nu aduce nicio îmbunătățire Legii educației naționale nr. 1/2011 și, pe de altă parte, pentru faptul că aduce atingere ansamblului reglementărilor din legea organică, ,,prin alunecare în fragmentar, prin destructurare de fond, incoerență și, mai ales, prin expunere la un precedent foarte periculos''. În plus, din informațiile pe care le deținem, în cadrul procedurii de avizare a proiectului legii, Ministerul Educației a propus – argumentat – respingerea sa.
În aceste condiții, vă solicităm respectuos să inițiați demersurile necesare în vederea abrogării Legii nr. 6/2016, precedate eventual (în situația în care abrogarea imediată nu este posibilă) de o prorogare a termenului de aplicare a acesteia, astfel încât actul normativ să nu își poată produce efectele.

III. Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învățământ Preuniversitar prevede, la art. 33 alin. (5) și la art. 50 alin. (5), obligația părților de a elabora Regulamentul privind locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporurilor pentru condiții de muncă, precum și condițiile de acordare a acestora, precum și protocolul între Ministerul Educației Naționale și Ministerul Sănătății privind asistența medicală gratuită în cabinetele medicale și psihologice școlare, precum și în policlinici și unități spitalicești Vă rugăm să observați că termenele de 30 de zile prevăzute la art. 33 alin. (5) și art. 50 alin. (5) au expirat.
În aceste condiții, solicităm convocarea federațiilor sindicale reprezentative la nivelul sectorului de activitate învățământ preuniversitar, în vederea discutării Regulamentului privind locurile de muncă, categoriile de personal, mărimea concretă a sporurilor pentru condiții de muncă, precum și condițiile de acordare a acestora, precum și a Protocolului dintre Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

IV. În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 52/22.I.2015 a fost publicată Legea nr. 12/2015 pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 – Codul muncii. Prin actul normativ în cauză, au fost operate o serie de modificări și completări în cuprinsul Codului muncii, unele dintre acestea vizând concediul de odihnă, respectiv: art. 145, art. 146.
Față de această situație, pentru a evita practici diferite la nivelul țării, federația noastră a propus modificarea, în regim de urgență, a Normelor Metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic din învățământ, aprobate prin O.M.E.C.T.S. nr. 5559/2011, astfel cum au fost modificate prin OM.E.C.T.S. nr. 5411/2012, în acord cu modificările operate prin Legea nr. 12/2015 în materia concediului de odihnă, astfel că am solicitat convocarea federațiilor sindicale reprezentative pentru discuții în vederea emiterii ordinului de ministru.
Mai mult, federațiile sindicale reprezentative au elaborat și un proiect de ordin de modificare a Normelor Metodologice privind efectuarea concediului de odihnă al personalului didactic din învățământ, înaintat ministerului în toamna anului trecut, fără niciun rezultat.
În aceste condiții, vă adresăm rugămintea de a convoca federațiile sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, în vederea discutării ordinului de ministru mai sus menționat.

V. Există în prezent o situație generată de dispozițiile contradictorii din Metodologia privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar, aprobată prin O.M.E.C.T.S. nr. 5561/07.10.2011, astfel cum a fost modificată prin O.M.E.N. nr. 3240/26.03.2014, în materia acordării gradului didactic I pe baza titlului științific de doctor și a salarizării cadrelor didactice în cauză.
Art. 44 din Metodologia publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 767bis/31.10.2011, dispunea, între altele: ,,(11) Drepturile salariale se acordă de la data emiterii ordinului de ministru de acordare a gradului didactic I în învățământ pe baza titlului științific de doctor. (12) În cazul cadrelor didactice cu o vechime în învățământ mai mică de 6 ani, salarizarea se face la nivelul corespunzător tranșei de vechime 6-10 ani. '' [deși, la momentul publicării ordinului, erau deja în vigoare dispozițiile Legii nr. 63/2011, în a cărei Anexă nr. 2, este reglementată și vechimea 2-6 ani la gradul didactic I] În aplicarea dispozițiilor art. 44 alin. (12) din Metodologie, cadrele didactice cărora li s-a acordat gradul didactic I pe baza titlului științific, au beneficiat de încadrare și salarizare corespunzătoare tranșei de vechime 6-10 ani.
Ulterior, prin O.M.E.N. nr. 3240/26.03.2014 (publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 340/08.05.2014), dispozițiile mai sus citate privitoare la salarizare au fost modificate după cum urmează: ,,(14) În cazul cadrelor didactice cu o vechime în învățământ mai mică de 6 ani, salarizarea se face la nivelul corespunzător tranșei de vechime 2-6 ani. ''
Consecința: cadrelor didactice beneficiare ale unui salariu mai mare (în baza dispozițiilor art. 44 din Metodologie – forma anterioară modificării din anul 2014), cu o vechime mai mică de 6 ani, li s-a diminuat salariul, efect al O.M.E.N. nr. 3240/26.03.2014. În opinia noastră, diminuarea drepturilor salariale nu este corectă. Nu li se poate imputa cadrelor didactice în cauză eroarea reprezentanților Ministerului Educației, autori ai O.M.E.C.T.S. nr. 5561/2011, și nici nu se poate proceda la diminuarea salariilor acestora fără acordul lor expres.
Răspunsul Ministerului Educației la solicitarea noastră citează adresa nr. 11003/2016 a Direcției Generale Juridic, în sensul că: ''ordinele de ministru menționate în adresă pun în aplicare Legea educației naționale nr. 1/2011 (...) și sunt duse la îndeplinire de inspectoratele școlare/unitățile din învățământ; unitățile de învățământ au calitatea de angajator''.
Evident, răspunsul nu rezolvă problema; mai mult, răspunderea pentru aplicarea unor dispoziții eronate este lăsată în sarcina conducerilor unităților de învățământ.
Față de cele prezentate mai sus, Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET'' vă solicită respectuos emiterea, în regim de urgență, a unei circulare prin care, în aplicarea ordinelor de ministru mai sus menționate, să se precizeze expres că acele cadre didactice care au beneficiat anterior datei de 8 mai 2014 (data intrării în vigoare a O.M.E.N. nr. 3240/26.03.2014) de acordarea gradului didactic I pe baza titlului științific de doctor și de salarizare corespunzătoare nivelului de vechime 6-10 ani, nu sunt afectate de diminuarea operată prin OM.E.N. nr. 3240/26.03.2014.

VI. O altă problemă pe care o supunem atenției dumneavoastră o reprezintă redobândirea unui drept conferit cadrelor didactice prin Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, drept pe care aceștia l-au pierdut odată cu abrogarea acesteia prin Legea educației naționale nr. 1/2011 – pensionarea, la cerere, cu 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, fără diminuarea cuantumului pensiei.
Prin adresa nr. 242/09.03.2015, transmisă Comisiei pentru Învățământ, știință, tineret și sport a Senatului României, Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET'' a solicitat inserarea în cuprinsul legii de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2014, a unor modificări și completări ale Articolului I (care prevede: ,,Legea educației naționale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 10 ianuarie 2011, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează''), astfel:

Punctul 86 se modifică după cum urmează:
,,86. La articolul 284, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
«(2) Personalul didactic de predare, de conducere, de îndrumare și control se pensionează pentru limită de vârstă la data încheierii anului școlar în care împlinește vârsta standard de pensionare. Personalul didactic poate fi pensionat, la cerere, cu 3 ani înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare, dacă are o vechime efectivă în învățământ de cel puțin 34 de ani, fără diminuarea cuantumului pensiei»''.
Motivare: de acest drept, personalul didactic a beneficiat și înainte de intrarea în vigoare a Legii educației naționale nr. 1/2011, efect al art. 127 alin. (3) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic.

Punctul 87 se modifică după cum urmează:
,,87. La articolului 284, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
«(21) Prin derogare de la art. 56 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în cazul personalului didactic care se pensionează în condițiile alin. (2), contractul individual de muncă încetează la data încheierii anului școlar.» ''
Motivare: Forma în vigoare a textului a generat probleme deosebite în procesul de mobilitate a personalului didactic (riscul de a avea două persoane încadrate pe același post didactic), la care se adaugă refuzul caselor de pensii de a înregistra cererile de pensionare anterior datei de 1 septembrie pentru acele cadre didactice care împlineau vârsta înainte de această dată.

După punctul 87, se introduce un nou punct, punctul 871 cu următorul conținut:
,,871. La articolul 284, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:
«(3) Pentru motive temeinice, pensionarea personalului didactic de predare, a personalului didactic de conducere, de îndrumare și de control se poate face și în timpul anului școlar, cu aprobarea consiliului de administrație al unității de învățământ, respectiv al inspectoratului școlar.» ''
Motivare: Forma în vigoare a textului permite pensionarea în timpului anului școlar exclusiv personalului didactic de conducere, de îndrumare și control, ceea ce reprezeintă o discriminare a majorității cadrelor didactice, personal didactic de predare, care nu beneficiază de acest drept.
Legea de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2014 nu a fost adoptată nici până în prezent.
În aceste condiții, vă solicităm respectuos să faceți demersurile pe care le apreciați necesare, în vederea adoptării Legii de aprobare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 49/2014, cu modificările și completările propuse de Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET''.

VII. Legea nr. 63/2011 prevede, la art. 3 lit. (A) pct. 4 din Capitolul I, respectiv art. 3 lit. E pct. 3 din Capitolul II ale Anexei nr. 5, următoarele:
Art. 3 lit. (A) pct. 4: Perioadele în care personalul didactic s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum și perioada în care personalul didactic a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la catedră, respectiv perioadele în care personalul didactic a avut catedră rezervată în învățământ, nu întrerup vechimea în învățământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învățământ pentru acordarea sporului de stabilitate.
Art. 3 lit. E pct. 3: perioadele în care personalul didactic auxiliar s-a aflat în concediu fără plată acordat în conformitate cu prevederile legale în vigoare sau în concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani, precum și perioada în care personalul didactic auxiliar a efectuat stagiul militar, după care s-a reîntors la post nu întrerup vechimea în învățământ. Aceste perioade nu constituie vechime efectivă în învățământ pentru acordarea sporului de stabilitate.
Vă rugăm să observați că cele două texte prevăd expres faptul că perioadele de concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului nu întrerup vechimea în învățământ. Ele afectează doar vechimea efectivă pentru acordarea sporului de stabilitate. Oricum însă, dispozițiile citate nu se puteau aplica decât pentru viitor, situațiilor juridice născute de la intrarea în vigoare de Legii nr. 63/2011 – respectiv de la data de 13 mai 2011, la 3 zile de la publicarea sa în Monitorul Oficial.
În teritoriu însă, s-a ajuns la situații aberante, în care dispozițiile Legii nr. 63/2011 se aplică nu doar persoanelor care au intrat în concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului, ci și celor care au beneficiat de acest drept sau au efectuat stagiul militar anterior intrării în vigoare a Legii nr. 63/2011.
Practic, acestora din urmă nu li se mai recunoaște vechimea integrală în vederea acordării sporului de stabilitate sau a tranșelor de vechime și li se scade la calcul perioada concediului pentru creșterea și îngrijirea copilului/stagiului militar din intervalul 1998-2000 (de exemplu, o profesoară care ar trebui să treacă acum la tranșa de vechime 18-21 ani nu beneficiază de acest drept pe considerentul că în urmă cu 15 ani a fost în concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului, astfel că – în opinia serviciului de specialitate al unității – trecerea la treapta superioară va opera abia peste 2 ani), ceea ce este inadmisibil.
Mai mult, există servicii financiar-contabile care, odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 63/2011, au procedat la reîncadrarea personalului didactic și didactic auxiliar prin eliminarea perioadelor menționate în textele de lege citate, atât în ceea ce privește vechimea în muncă în vederea acordării sporului de vechime și a vechimii în învățământ în vederea încadrării în una din cele 11 tranșe de vechime, cât și în ceea ce privește vechimea efectivă în învățământ în vederea acordării sporului de stabilitate.
Modul în care acționează respectivele servicii reprezintă o încălcare nu doar a dispozițiilor Legii nr. 63, dar și a principiului neretroactivității legii civile, consacrat de art. 15 alin. (2) din Constituția României și art. 6 alin. (1) teza a II-a din noul Cod civil.

În același timp, trebuie avute în vedere și dispozițiile exprese ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 124/2011 pentru modificarea și completarea unor acte normative care reglementează acordarea de beneficii de asistență socială, care, la art. III pct. 17 modifică OU.G. nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului (aprobată prin Legea nr. 7/2007), inclusiv în ceea ce privește art. 18 alin. (7), al cărui nou conținut este: ,,(7) Perioada concediului pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap constituie vechime în muncă și în serviciu, precum și în specialitate și se are în vedere la stabilirea drepturilor ce se acordă în raport cu acestea. '' Facem precizare că O.U.G. nr. 124/2011 a fost și aprobată de Parlamentul României, prin Legea nr. 166/2012.
În acest sens, prin adresa nr. 8057/23.09.2015 (transmisă deja de federația noastră Ministerului), Inspectoratul Teritorial de Muncă Olt a comunicat Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Olt faptul că ,,perioadele amintite (concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap – n.a.) constituie vechime în specialitate începând cu data de 1 ianuarie 2012''.
În raport de dispozițiile O.U.G. nr. 148/2005, astfel cum a fost modificată prin O.U.G. nr. 124/2011, aprobată prin Legea nr. 166/2012, ținând cont și de răspunsul I.T.M. Olt – mai sus citat – concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap constituie vechime în învățământ.

În aceste condiții, vă rugăm să dispuneți emiterea ÎN REGIM DE URGENȚĂ a unui document (circulară, informare, precizare) din care să rezulte că dispozițiile art. 3 lit. (A) pct. 4 din Capitolul I, respectiv art. 3 lit. E pct. 3 din Capitolul II ale Anexei nr. 5 la Legea nr. 63/2011 nu afectează vechimea în învățământ / vechimea efectivă în învățământ în cazul persoanelor care au fost în concediu pentru creșterea și îngrijirea copilului anterior intrării în vigoare Legii nr. 63/2011 sau erau în derularea concediului în cauză la data intrării în vigoare a actului normativ în cauză. De asemenea, față de prevederile O.U.G. nr. 148/2005, astfel cum a fost modificată prin O.U.G. nr. 124/2011, aprobată prin Legea nr. 166/2012, vă rugăm să precizați și faptul că, începând cu data de 01.01.2012 (data intrării în vigoare a O.U.G. nr. 124/2011), concediul pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap constituie vechime în învățământ.
În același material, vă rugăm să vă exprimați punctul de vedere și referitor aplicarea art. 3 lit. (A) pct. 4 din Capitolul I, respectiv art. 3 lit. E pct. 3 din Capitolul II ale Anexei nr. 5 la Legea nr. 63/2011 personalului didactic de predare/didactic auxiliar aflat în concediu fără plată sau în efectuarea stagiului militar.

VIII. Tot Legea nr. 63/2011 prevede: ,,Personalul didactic calificat și personalul didactic de conducere care își DESFĂȘOARĂ ACTIVITATEA în localități izolate beneficiază de o indemnizație de până la 20% din salariul de încadrare prevăzut în anexa nr. 2 la lege, stabilită în conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1613/2009 privind aprobarea diferențierii pe zone geografice și localități a indemnizației ce se acordă personalului didactic calificat de predare, potrivit prevederilor pct. 4 din anexa nr. II/1.4 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, conform prevederilor art. 3 din anexa nr. II cap. I lit. B la Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice. Indemnizația pentru activitatea desfășurată în localități izolate nu constituie bază de calcul pentru celelalte sporuri. '' – art. 7 alin. (1) din Capitolul I (Metodologia de calcul al drepturilor salariale care se acordă personalului didactic) al Anexei nr. 5 la Lege.
Din textul citat rezultă în mod clar că indemnizația pentru zone izolate se acordă în raport de locul unde personalul didactic calificat își desfășoară activitatea. În învățământul special integrat funcționează și CENTRE ȘCOLARE PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ – instituții școlare ,,care, pe lângă organizarea, desfășurarea procesului de predare-învățare-evaluare'' își construiesc ,,și alte direcții de dezvoltare instituțională: formare/informare în domeniul educației speciale, documentare / cercetare / experimentare, precum și servicii educaționale pentru/în comunitate'' (astfel cum sunt reglementatea în Hotărârea Guvernului nr. 1251/2005 privind unele măsuri de îmbunătățire a activității de învățare, instruire, compensare, recuperare și protecție specială a copiilor/elevilor/tinerilor cu cerințe educative speciale din cadrul sistemului de învățământ special și special integrat).
La nivelul centrelor școlare de educație incluzivă sunt angajate cadre didactice itinerante, a căror activitate se desfășoară în integralitate la unități de învățământ de masă, cu copii cu cerințe educaționale speciale. În timp ce aceste centre școlare pentru educație incluzivă sunt situate în mediul URBAN, de foarte multe ori se întâmplă ca unitățile de învățământ în care își desfășoară efectiv activitatea cadrele didactice itinerante să fie situate în mediul RURAL/ZONE IZOLATE.
Vă prezentăm un exemplu concret: cadrele didactice itinerante angajate la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ,,Paul Popescu Neveanu'' Timișoara își desfășoară întreaga activitate la unități de învățământ din mediul rural – Școala Gimnazială Pișchia, Școala Gimnazială Dumbrăvița, Școala Gimnazială Moșnița Nouă și Școala Gimnazială Urseni. Respectivele localități se regăsesc în Anexa la Hotărârea Guvernului nr. 1613/2009 – Zonele geografice, localitățile din mediul rural sau izolate și procentele diferențiate ale indemnizațiilor care se acordă personalului didactic calificat de predare – după cum urmează: Pișchia – zona V, cu indemnizație de 8%; Dumbrăvița, Moșnița Nouă și Urseni – zona VII, cu indemnizație de 3%.
În raport de prevederile mai sus citate, cadrele didactice itinerante angajate ale C.S.E.I. ,,Paul Popescu Neveanu'' Timișoara, care își desfășoară activitatea în unitățile de învățământ din cele patru localități nominalizate în Anexa la HG nr. 1613/2009, trebuie să beneficieze de o indemnizația de 8%, respectiv 3% din salariul de încadrare. Acest lucru nu se întâmplă, ceea ce este, în mod evident, o încălcare a prevederilor art. 7 alin. (1) din Capitolul I, Anexa 5 la Legea nr. 63/2011.
În aceste condiții, vă adresăm rugămintea de a emite o circulară prin care să se precizeze expres faptul că, de prevederile art. 7 alin. (1) din Capitolul I, Anexa 5 din Legea nr. 63/2011 trebuie să beneficieze și cadrele didactice itinerante care își desfășoară activitatea în zone izolate ce intră sub incidența dispozițiilor H.G. nr. 1613/2009.

IX. În strânsă legătură cu cele două puncte anterioare, în condițiile în care Legea privind salarizarea unitară a personalului din sectorul bugetar nu a fost încă definitivată nici măcar ca proiect, se impune modificarea, în regim de urgență, a Legii nr. 63/2011, în sensul celor deja discutate cu federațiile sindicale reprezentative încă din vara anului trecut, pentru remedierea disfuncționalităților apărute în sistem și recâștigarea drepturilor membrilor de sindicat.

X. Având în vedere realitățile din sistem și modificarea cadrului legislativ, reiterăm solicitarea noastră de convocare a federațiilor sindicale reprezentative la nivelul sectorului de activitate învățământ preuniversitar, în vederea elaborării unui act cu caracter normativ care să modifice H.G. nr. 1251/2005 și să reglementeze învățământul special și special integrat.

XI. Federația Sindicatelor din Educație ,,SPIRU HARET'' a sesizat Guvernului României faptul că în Legea nr. 339/2015 privind bugetul de stat pe anul 2016 nu există dispoziții referitoare la plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești (cum au existat în legile bugetului din anii anteriori), existând astfel riscul ca, în anul 2016, să nu se efectueze plăți în executarea sentințelor prin care s-au acordat diferențe salariale personalului din învățământ – ne referim, de exemplu, la: hotărârile pronunțate în anul 2015; hotărârile din primele luni ale anului 2016; hotărârile privind acordarea de daune-interese moratorii sub forma dobânzii legale; diferențe din tranșa aferentă anului 2016 neexecutată anticipat în anul 2015.
În raport de argumentele detaliate în respectiva adresă, am solicitat modificarea, în regim de urgență, a Legii nr. 339/2015, astfel încât din bugetul anului 2016 să se poată realiza plata sumelor prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. a) și b) și alin. (2) din O.U.G. nr. 83/2014, la art. 15 alin. (1) alin. (1) lit. a) și alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2015, precum și a eventualelor restanțe la plățile efectuate în anul 2015.
Solicitarea noastră a fost redirecționată, spre competentă soluționare Ministerului Finanțelor Publice, care ne-a răspuns prin adresa nr. 424.572/26.02.2016. Se arată în respectivul document, raportat la prevederile O.G. nr. 22/2002 privind executarea obligațiilor de plată ale instituțiilor publice, stabilite prin titluri executorii, cu modificările și completările ulterioare [art. 1 alin. (1), potrivit căruia creanțele stabilite prin titluri executorii în sarcina intituțiilor și autorităților publice se achită de la titlurile de cheltuieli la care se încadrează obligația de plată respectivă], că: ,,lipsa unor reglementări speciale în legea bugetară anuală nu exonerează ordonatorii principali de credite de la obligația punerii în aplicare a prevederilor actelor normative în vigoare care stabilesc plata eșalonată a titlurilor executorii''.
Din finalul răspunsului rezultă în mod clar și faptul că, pentru moment, nu se poate da curs solicitării noastre de modificare a Legii bugetului de stat pe anul 2016; cel mult, ,,cu ocazia primei rectificări bugetare pe anul 2016, poate fi analizată necesitatea suplimentării creditelor bugetare ale ordonatorilor principali de credite ai autorităților publice locale, în vederea asigurării fondurilor necesare pentru plata titlurilor executorii aferente personalului din unitățile de învățământ preuniversitar de stat''.
În aceste condiții, ținând cont de poziția exprimată neechivoc de Ministerul Finanțelor Publice, vă rugăm să întreprindeți demersurile necesare la nivelul unităților/instituțiilor de învățământ, în vederea plății diferențelor salariale cuvenite membrilor de sindicat în baza hotărârilor judecătorești, respectiv a următoarelor categorii de sume:
1. cele prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. a) și b) și alin. (2) din O.U.G. nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice și pentru stabilirea unor măsuri bugetare:
2. cele prevăzute la art. 15 alin. (1) alin. (1) lit. a) și alin. (2) din O.U.G. nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare:
3. eventualele restanțe la plățile efectuate în anul 2015.

În măsura în care vor exista probleme în efectuarea plăților, generate de lipsa fondurilor, vă rugăm să elaborați o situație centralizată în vederea suplimentării creditelor bugetare, la prima rectificare bugetară din anul 2016.

În plus, vă solicităm respectuos să procedați la convocarea federațiilor sindicale reprezentative în vederea rediscutării dispozițiilor aplicabile pentru reglementarea sistemului Școala după școală, având în vedere problemele apărute în teritoriu.


Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Adresa FSE ,,Spiru Haret'' 527.894 PDF 2019-08-27 16:37:28






Copyright © 2002-2024 SIP Hunedoara

ANPC SAL   ANPC SOL