Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Înscrieri la cursul de formare „Întotdeauna caracterul”

22.11.2021

image/bmp, 589878 octeți

CONTINUĂ înscrierile la cursul de formare „Întotdeauna caracterul”, curs acreditat (12 credite profesionale transferabile) de S.I.P. Județul Hunedoara.

 

Cursul de formare este GRATUIT pentru membrii de sindicat, iar grupul țintă al programului de formare este format din cadre didactice din învățământul preuniversitar (preșcolar, primar și gimnazial), membrii de sindicat,  grupele fiind formate din maxim 35 cursanți.

 

Structurarea programului de formare este următoarea: 

 

  • 24 ore și 30 minute sesiuni on-line (de tip sincron audio-video, webinarii) și pregătirea portofoliilor de evaluare;
  • 23 ore și 30 minute activități on-line (platforma MOODLE).

 

Detalii privind înscriere la acest program de formare aici

 

Nu este nevoie de prezența la sediul sindicatului pentru înscrieri.

 

Toate documentele menționate se vor trimite în format electronic (în format .pdf sau .jpeg.) pe adresa de e-mail: formaresiphunedoara@gmail.com.

 

 

Important

Prelungirea perioadei de înscriere la simpozionul și salonul județean organizate de S.I.P. Hunedoara

23.11.2021

image/jpeg, 94785 octeți

Având în vedere impactul pandemiei de COVID-19 în ceea ce privește comunicarea, S.I.P. Județul Hunedoara a decis să prelungească termenele pentru două dintre acțiunile derulate în fiecare an în cadrul manifestărilor dedicate zilei de 5 octombrie, Ziua Mondială a Educației.

 

1. Simpozionul Județean „Învățământul românesc între tradiție și modernism” – ediția 2021, cu tema „Pozitiv și negativ în educația românească” - perioada de înscriere la ediția acestui an se prelungește până la finalul lunii decembrie 2021, adresa de e-mail pe care membrii de sindicat pot transmite lucrările  fiind siphd.simpozion@gmail.com.

 

2. Salonul Județean „ProfArt” – ediția 2021, cu tema „Reflecții” – perioada de înscriere la ediția acestui an se prelungește până la finalul lunii decembrie 2021, condiția fiind aceea de a transmite către S.I.P. Județul Hunedoara lucrările ce se dorește a fi integrate/expuse, alături de care, pe adresa siphunedoara@gmail.com, vor fi transmise datele de identificare ale autorului, informații tehnice și câte o imagine la o rezoluție cât mai mare cu privire la lucrarea transmisă/lucrările transmise.

 

Alte detalii privind cele două manifestări aici.

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

22.11.2021

image/png, 1936103 octeți

Luni, 22 octombrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări de la unități de învățământ
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se acordă aviz organizare concursuri de ocupare a posturilor, eliberare acte studii, conform Anexei 1.

 

II.    Se avizează procesul verbal al comisiei de cercetare disciplinară, conform Anexei 2.

 

III.    Diverse:
1.    Se aprobă cererea de transfer al unui elev din casa pregătitoare de la Școala Gimnazială „I.G. Duca” Petroșani la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Petroșani.
2.    Se aprobă lista cadrelor didactice care solicită amânarea susținerii gradului II și gradului I, an școlar 2021-2022.
3.    Se aprobă statul de funcții modificat al I.S.J. Hunedoara cu 0,5 post didactic - inspector MRU și 0,5 post nedidactic la compartimentul financiar contabil.
4.    Se aprobă  2 cereri de pensionare cadre didactice, după cum urmează: 1 cerere la limită de vârstă, la sfârșitul semestrului I și 1 cerere pensionare anticipată, începând cu data de 01.12.2021.
5.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a.    Liceul Teoretic „Decebal” Deva – diplomă de bacalaureat, promoția 1996.


Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Raportul Național TALIS 2013
Tipul știrii: Eveniment
Data știrii: 10.6.2015
Data ultimei actualizări: 30.11.2021
Numărul de vizualizări: 1703



Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE) a publicat Raportul Național TALIS 2013 (Analiza mediului educațional din România). Raportul prezintă situația învățământului în România și comparații relative la alte sisteme educaționale, pe baza răspunsurilor pe care profesorii și directorii de unități de învățământ le-au dat la chestionarele realizate de OCDE pentru Studiul International privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Survey - TALIS) 2013.

OECD a realizat studiul internațional în 33 de țări. Pentru fiecare țară, câte 20 de profesori din 200 de școli gimnaziale și directorii respectivelor unități de învățământ au participat la studiu, în perioada septembrie-decembrie 2012. Chestionarul administrat profesorilor a fost diferit de cel pentru directori.

Centrul National de Evaluare și Examinare subliniază că ,,rezultatele obținute în acest studiu se bazează pe datele raportate de profesori și directori și ca urmare reprezintă propriile lor opinii, percepții și credințe despre activitatea desfășurată''.

,,Conform propriei lor percepții, profesorii din România, alături de cei din Malaysia, se simt cel mai bine pregătiți dintre profesorii din țările participante la studiu (99,8% dintre profesori se simt bine sau foarte bine pregătiți in ceea ce privește conținutul disciplinei predate, 98,5% dintre profesori se simt bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește pedagogia disciplinei predate). Aceste procente sunt peste mediile la nivel internațional, de 93,2%, în ceea ce privește conținutul disciplinei predate, respectiv 88,9% în ceea ce privește pedagogia disciplinei predate'', se arată în Raportul Național TALIS 2013.

La polul opus se afla profesorii din Finlanda și Japonia, care se simt cel mai slab pregătiți (72% dintre profesorii din Finlanda se declară bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește conținutul disciplinei predate și 64% se declară bine sau foarte bine pregătiți în ceea ce privește pedagogia disciplinei predate).

Raportul Național TALIS 2013


Raportul național TALIS 2013 prezintă și proporția unităților de învățământ ,,în care directorii resimt lipsa diferitelor resurse necesare pentru a asigura un învățământ de calitate''. ,,De remarcat că această proporție este semnificativ mai ridicată decât media la nivel internațional. Procente semnificativ mai mici decât media la nivel internațional se înregistrează în Danemarca, Finlanda, Islanda și Polonia''.

Raportul Național TALIS 2013


În ceea ce privește mărimea școlii și dimensiunea clasei în învățământul gimnazial, în raport sunt citate rezultatele a două studii recente, dezvoltate tot pe baza informațiilor culese în TALIS 2013:

Raportul Național TALIS 2013


Relativ la profilul demografic al profesorilor de gimnaziu din România s-a constatat că 69% dintre profesorii aceștia sunt femei (media TALIS: 68%), vârsta medie este de 42 ani (media TALIS: 43 ani), iar numai 14% dintre profesori au vârsta sub 30 de ani (media TALIS: 12% au sub 30 ani), în timp ce 27% au vârsta de peste 50 de ani (media TALIS: 30%).

Raportul Național TALIS 2013


În domeniul relațiilor de muncă, s-a constatat că 69% dintre profesorii din învățământul gimnazial sunt angajați cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată (70% dintre femei, 67% dintre bărbați - media TALIS: 83%). În raportul internațional, România este menționată printre țările cu cele mai mici procente de profesori angajați pe o perioadă nedeterminată, alături de Chile (63%) și de Emiratul Abu Dhabi (50%).

92% dintre profesorii din învățământul gimnazial sunt angajați cu normă întreagă (93% dintre femei, 88% dintre bărbați - media TALIS: 82%). Raportul național arată că, ,,în România, doar 24% dintre profesorii care lucrează cu norma parțială se află în această situație deoarece a fost alegerea lor, restul de 76% lucrând cu normă parțială deoarece nu a existat posibilitatea de a lucra cu normă întreagă. Pe de altă parte, în Danemarca, Franța, Olanda, Norvegia, Singapore și Marea Britanie, marea majoritate a profesorilor care lucrează cu fracțiune de normă (85-94%) au ales să lucreze cu norma redusă. La nivel internațional, în medie, jumătate dintre profesorii care lucrează cu norma parțială se afla în aceasta situație deoarece a fost alegerea lor''.

În medie, în România profesorii din învățământul gimnazial au 16 ani de experiență în activitatea de predare, din care 10 ani în școala în care predau la momentul administrării studiului (media TALIS: 16 ani de experiență).

Raportul Național TALIS 2013


Pentru cei interesați, studiul oferă multe alte informații deosebit de relevante pentru sistemul de învățământ. Concluzia? Chiar oprindu-ne doar la datele amintite, s-ar ridica două probleme: una privește subfinanțarea cronică a educației în România, iar cealaltă este o problemă de atitudine.

Raportul, în integralitatea lui, a fost postat la rubrica INFORMAȚII UTILE RESURSE VIRTUALE Alte resurse virtuale.





Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara