Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

14.09.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

08.09.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara, sala „Spiru Haret”

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - sediul Prefecturii Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” - on line

30.06.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - sediul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

10.03.2021
Comitetul de supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara - on line

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara - Sediul S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara - Prefectura Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social Județul Hunedoara

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret” - on line

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara - on line

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - on line

09.12.2020
Ședința C.L.D.P.S. Hunedoara - on line

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ din județul Hunedoara - I.S.J. Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. județul Hunedoara

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara



Actualitate

Comunicat privind testarea obligatorie

16.09.2021

image/png, 109804 octeți

Probabil în conformitate cu o anumită doză de incapacitate administrativă, în ultima perioadă sunt tot mai numeroase vocile din rândurile guvernanților care aduc în discuție ideea introducerii obligativității unei testări periodice contra cost pentru salariații din educație nevaccinați. 

 

Pentru a clarifica lucrurile în acest sens, ținând seama de ignoranța dovedită în ceea ce privește legislația, F.S.E. „Spiru Haret” și Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, cele două federații din învățământul preuniversitar, au dat publicității un comunicat de presă cu următorul conținut:

 

Testarea obligatorie a salariaților din învățământ pe banii lor este ilegală!

 

Vom da statul în judecată, dacă guvernanții ne obligă să plătim pentru eșecul lor! 

 

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” – federații sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar – avertizează Guvernul României că va ataca în justiție orice act prin care angajații din învățământ vor fi obligați să se testeze pe banii lor pentru depistarea COVID -19! 

 

Înainte să aplice o astfel de măsură, prin care să oblige angajații din învățământ care nu s-au vaccinat împotriva COVID 19 să-și plătească testele, domnul prim-ministru ar trebui să lectureze Codul Muncii, care, la art. 175 alin (4) prevede că: „Măsurile privind securitatea și sănătatea în muncă nu pot să determine, în niciun caz, obligații financiare pentru salariați“. Ținând cont de acest articol, și nu numai, orice sumă pentru asigurarea sănătății angajatului la locul de muncă trebuie asigurată de angajator. În plus, Guvernul și-a asumat, încă din martie 2021, să vaccineze 70% din populație, cifră care conducea la imunizarea de masă. „Obiectivul nostru este ca până la finalul lui septembrie să vaccinăm 10,4 milioane de români, asta înseamnă 70% din populația activă, ceea ce înseamnă că trecem în partea cealaltă a pandemiei”, declara pe 16 martie a.c. premierul Florin Cîțu. Dacă Guvernul își respecta obiectivul și, prin campaniile publice, determina 70% din populația României să se vaccineze, ajungeam la imunizarea de masă, iar astăzi nu mai eram sub amenințarea acestui val 4. Eșecul guvernanților nu trebuie decontat de angajații din învățământ. 

 

Având în vedere cele prezentate mai sus și ținând cont că peste 60% (193.430 de persoane) dintre angajații din învățământ s-au vaccinat deja, considerăm că orice act normativ prin care se vrea introducerea testării cu plată este atât ilegal, cât și imoral.

 

Important

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar (2)

17.09.2021

image/png, 11304 octeți

Ministerul Educației Naționale a aprobat Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar. Metodologia a fost aprobată prin Ordinul nr. 4597 din 06 august 2021.

 

Concursul pentru ocuparea posturilor menționate se va organiza în perioada septembrie – decembrie 2021.

 

Pentru a veni în sprijinul colegilor care doresc să se înscrie la concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ, la rubrica JURIDIC-LEGISLAȚIE-RAPORTURI DE MUNCĂ au fost postate mai multe materiale de interes.

 

Alte detalii aici: https://nou.siphd.ro/index.php?a=2433&q=3&r=28&e=2021.

 

Probele concursului:

 

a)proba scrisă - rezolvarea de către candidați, în maximum 120 de minute, a unui test standardizat cu 50 de itemi, cu un singur răspuns corect, prin care se evaluează capacități și competențe relevante pentru activitatea de management educațional: 

- capacități cognitive;

- competențe de management și leadership.

b)Interviu cu durata de 60 de minute pentru fiecare candidat, în cadrul căruia se evaluează:

- competențele de management strategic, operațional și de comunicare, prin prezentarea unei strategii de dezvoltare a unității de învățământ pentru care candidează;

- abilitățile de rezolvare a unor situații-problemă, prin raportare la contextul și specificul unității de învățământ pentru care candidează;

- competențele digitale, pe baza utilizării calculatorului.

 

Calendarul concursului:

 

14 septembrie

Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere

 

15-26 septembrie

Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată

 

27-29 septembrie

Evaluarea dosarelor de înscriere

 

30 septembrie

Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

 

1 octombrie

Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică

 

4-6 octombrie

Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere

 

7 octombrie

Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor

 

8 octombrie

Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise

 

13 octombrie

Repartizarea candidaților pe centre

 

15 octombrie

Desfășurarea probei scrise

 

15 octombrie

Afișarea rezultatelor la proba scrisă

 

15-17 octombrie

Depunerea contestațiilor la proba scrisă

 

18-20 octombrie

Soluționarea contestațiilor la proba scrisă

 

20 octombrie

Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă

 

21-27 octombrie

Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie

 

28-29 octombrie

Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților

 

1-10 noiembrie

Constituirea comisiilor pentru proba de interviu

 

12 noiembrie

Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor

 

15 noiembrie - 8 decembrie       

Desfășurarea probei de interviu

 

16 noiembrie - 10 decembrie     

Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu

 

13 decembrie

Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ

 

17 decembrie

Validarea rezultatelor finale

 

20-22 decembrie

Emiterea deciziilor de numire (cu aplicare de la 10 ianuarie 2022)

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

16.09.2021

image/png, 1936103 octeți

Joi, 16 septembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme: 
I.    Solicitări de la unități de învățământ 
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Solicitări din partea unităților de învățământ, după cum urmează:
1.    Se acordă aviz organizare concursuri de ocupare a posturilor/suplimentare, transformare posturi, conform Anexei 1;
2.    Liceul Tehnologic „Alexandru Borza” Geoagiu – se respinge 0,5 normă pedagog;
3.    Se aprobă solicitările referitoare la modificarea orarului, eliberare acte promoții anterioare, funcționare sub/peste efective, suplimentare plan școlarizare, conform Anexa 2.

 

II.    Diverse:
1.    Se  aprobă lista cu directorii/directorii adjunct/inspectorii școlari care au solicitat plata cu ora, în limita stabilită, conform Anexei 3.
2.    Se amână acordarea dirigenției unui cadru didactic, până la prezentarea unor date suplimentare. 
3.    Se aprobă preluarea creșelor din Municipiul Hunedoara și Orașul Călan și arondarea lor la unități de învățământ.
4.    Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a.    Liceul Industrial Minier Lupeni – diplomă de bacalaureat, promoția 1986.
5.    Se prezintă cererea unui cadru didactic în vederea pensionării anticipate.
6.    Se aprobă repartizarea sumelor pentru cheltuieli, conform Anexei 4.
7.    Se acordă aviz schimbare de destinație pentru Școala Vorța.

 

Anexele la ce se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

14.07.2021
18.03.2021
02.03.2021
10.09.2020
Modificarea structurii anului școlar
Tipul știrii: Important
Data știrii: 25.3.2021
Data ultimei actualizări: 20.09.2021
Numărul de vizualizări: 387



Astăzi, 25.03. 2021, la Ministerul Educației, s-a derulat ședința Comisiei de Dialog Social. Au participat, alături de reprezentanții Ministerului Educației, reprezentanții federațiilor sindicale reprezentative din învățământ și ai asociațiilor patronale, iar în calitate de invitați, reprezentanți ai elevilor, studenților și părinților.

 

În urma acestei ședințe, Ministerul Educației a dat un comunicat cu privire la „concluziile” desprinse:

 

1. Examenele naționale se vor desfășura la datele stabilite, conform calendarelor deja aprobate și cunoscute: 22 - 25 iunie (Evaluarea Națională a elevilor de clasa a VIII-a) și 28 iunie - 1 iulie (probele scrise ale examenului de bacalaureat. Probele de competențe din cadrul examenului de bacalaureat vor fi echivalate conform unei proceduri elaborate de către Ministerul Educației.

 

2. Cu excepția claselor terminale, pentru care structura anului școlar nu va suferi niciun fel de modificare, vacanța de primăvară va începe în data de 2 aprilie și se va încheia în data de 4 mai.

 

3. Pentru clasele terminale structura anului școlar NU va suferi niciun fel de modificare, vacanța/vacanțele de primăvară rămânând la datele planificate și cunoscute (2 aprilie - 11 aprilie pentru Sărbătorile Pascale Catolice și 30 aprilie - 9 mai pentru Sărbătorile Pascale Ortodoxe). În intervalul 12 aprilie – 29 aprilie, clasele terminale vor participa online la toate activitățile didactice.

 

4. Semestrul al II-lea va fi redus cu o săptămână pentru toate clasele, cu excepția claselor terminale (grupele din învățământul preșcolar, clasa pregătitoare, clasele I - a VII-a și clasele a IX-a, a X-a și a XI-a), acestea urmând a finaliza semestrul în data de 25 iunie, în loc de 18 iunie. 

 

5. Având în vedere reducerea semestrului al II-lea cu o săptămână, prin sprijinul cadrelor didactice, într-un an școlar total atipic, în care tezele semestriale nu se vor mai susține și în care numărul notelor necesare încheierii situației școlare a fost redus, Ministerul Educației apreciază efortul acestora de a comprima perioada de final de semestru necesară încheierii situațiilor școlare. 

 

6. Pentru filiera tehnologică și învățământul profesional și tehnic, finalul semestrului al II-lea va rămâne la datele stabilite și cunoscute.

 

7. Calendarul activităților aferente definitivării și titularizării rămân neschimbate.

 

8. Evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, precum și pretestările PISA rămân programate, în continuare, cu prezență fizică în toate școlile care funcționează în localități necarantinate. Evaluarea națională a elevilor din clasa a II-a se reprogramează din perioada 20 - 23 aprilie în intervalul 25 - 28 mai.

 

9. Pentru a reduce inechitatea determinată de condițiile speciale, în școlile aflate în localități carantinate, simulările pentru clasele terminale și evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor putea fi organizate după ieșirea din carantină.

 

10. Programul național de acțiuni remediale se va derula pe întreaga durată de organizare a  acțiunilor didactice, în toate școlile aflate în localități în care rata de infectare este mai mică de 6/1000 locuitori.

 

În pofida a ceea ce se poate desprinde din comunicatul ministerului și din informațiile vehiculate în presă, poziția F.S.E. „Spiru Haret” și a organizațiilor sindicale afiliate, exprimată încă de ieri și motivată de informațiile contradictorii vehiculate în spațiul public, a fost și este aceea de menținere a actualei structuri a anului școlar, fără alte modificări. Argumentele care au motivat o astfel de poziție sunt:

 

 - în intervalul 12-29 aprilie 2021, procesul de învățământ se poate derula on-line; 

- orice modificare la acest moment, în prag de examene, va genera o presiune suplimentară asupra elevilor; 

- „recuperarea” materiei în zilele de sâmbătă contravine legislației în vigoare, deoarece nu se poate asigura repausul săptămânal prevăzut de lege; 

- intervalul 12-29 aprilie 2021 se suprapune cu Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2021-2022, pentru care este necesară prezența salariaților în unitățile de învățământ; 

- pentru clasele din învățământul liceal - filiera tehnologică și pentru clasele din învățământul profesional, semestrul II se prelungește până după jumătatea lunii iulie. 

 

În concluzie, sunt de înțeles argumentele privind sănătatea publică, dar problemele nu pot fi rezolvate prin vacanțe prelungite și adoptarea de măsuri „pe picior”, ci prin identificarea soluțiilor și aplicarea măsurilor de natură să mențină școlile deschise.

 



Documente atașate

Numărul
curent
Titlul
documentului
Dimensiune
(octeți)
Extensia
documentului
Data
atașării
1 Adresa F.S.E „Spiru Haret” cu privire la menținerea structurii anului școlar - 24.03.2021 233.343 APPLICATION/PDF 2021-03-25 14:25:54
2 Comunicatul Ministerului Educației cu privire la adaptarea structurii anului școlar - 25.03.2021 124.814 APPLICATION/PDF 2021-03-25 14:26:39






Copyright (c) 2002-2020 SIP Hunedoara