Aceste schimbări au fost implementate începând cu 1 noiembrie 2023, în stațiile MOL România.
Clienții care anterior acestei date au utilizat un card MOL Partner MultiBonus pentru obținerea de reduceri la carburant vor utiliza noile carduri Partner pe care le-au primit ca urmare a reînnoirii contractului cu MOL România.
Astfel, pentru a continua să beneficiați de reduceri, vă rugăm să utilizați noile carduri Partner pe care le-ați primit de la S.I.P. Județul Hunedoara/F.S.E. „Spiru Haret”.
Vă informăm că NU mai este posibilă folosirea simultană a cardului Partner și a unui card Partner MultiBonus (sau MultiBonus) în aceeași tranzacție. Utilizatorii au acum opțiunea de a alege doar una dintre facilități:
- reducere conform contract prin cardul Partner sau
- acumulare de puncte prin cardul Partner MultiBonus sau MultiBonus.
Până la data de 29 februarie, utilizatorii cardurilor MultiBonus pot utiliza punctele acumulate pentru a acoperi o parte din costul tranzacțiilor de carburant, având limite specifice pentru diferitele tipuri de carburanți. Pentru mai multe informații, accesați link-ul.
Utilizarea punctelor este disponibilă exclusiv pentru clienții activi, care au date personale înregistrate în sistemul MultiBonus. Recomandăm utilizatorilor cardurilor MultiBonus sau Partner MultiBonus să-și înregistreze un cont în aplicația MOL Go pentru a profita de avantajele aduse de aceste schimbări.
În cursul zilei de astăzi, marți, 12 martie, a avut loc ședința Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației, pe a cărei ordine de zi s-au aflat, între altele:
- proiectul Metodologiei-cadru de înscriere a copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în serviciile de educație timpurie complementare;
- proiectul Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar și Calendarul înscrierii în învățământul primar pentru anul școlar 2024-2025.
În ceea ce privește primul proiect, acesta a fost avizat favorabil, fiind acceptate majoritatea propunerilor federațiilor sindicale [inclusiv devansarea/comprimarea Calendarului de înscriere – astfel încât afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri să aibă loc pe 5 iulie 2024 (iar nu 25 iulie, cum era în proiectul inițial al ministerului) și posibilitatea numirii ca membri în Comisia de înscriere și distribuire inclusiv a personalului didactic auxiliar (în situația în care nu există suficiente resurse umane pentru derularea în condiții optime a etapei de înscrieri)].
Referitor la înscrierea copiilor în învățământul primar, și în acest caz s-a ținut cont de propunerile și observațiile federațiilor sindicale [inclusiv cele privitoare la necesitatea definirii unor termeni și înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul special].
La punctul Diverse, reprezentanții Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” au ridicat următoarele probleme:
1. situația colegilor implicați în evaluarea lucrărilor la simularea examenelor naționale – evaluare națională și bacalaureat – atât din perspectiva numărului de lucrări evaluate (de la 30-40 – câte erau inițial, la peste 70 – în final), cât și din perspectiva neremunerării acestei activități;
2. necesitatea întrunirii în regim de urgență a Comisiei paritare de la nivelul Ministerului Educației, pentru discutarea problemelor sesizate de federațiile sindicale prin 4 adrese;
3. negocierea și semnarea ACTULUI ADIȚIONAL la Contractul Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Negociere Colectivă Învățământ Preuniversitar, înregistrat la M.M.S.S.-D.D.S. sub nr. 1199 /05.07.2023 și publicat în Monitorul Oficial, Partea a V-a nr. 1/26.07.2023, în vederea armonizării C.C.M.U.N.S.N.C.I.P. cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (în condițiile în care există mai multe adrese comune ale federațiilor sindicale pe acest subiect, iar proiectul Actului adițional a fost deja înaintat Ministerului Educației);
4. prima de carieră didactică și prima de carieră profesională: există beneficiari care nici până în acest moment nu au intrat în posesia cardurilor sau care, deși dețin cardurile, acestea nu au fost încărcate cu sumele corecte, iar apelurile lansate către autorități au rămas fără răspuns.
De asemenea, reprezentanții sindicali au ridicat din nou problema decontului navetei, a încadrării îngrijitoarelor din educația timpurie ca personal didactic auxiliar și a plății indemnizației pentru titlul științific de doctor (supuse atenției Ministerului Educației prin mai multe adrese, fără a exista însă și răspunsuri/soluții).
Luni, 25 martie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se aprobă modificarea circumscripției școlare pentru Municipiul Deva, pentru clasa pregătitoare în anul școlar 2024-2025.
2. E aprobă cererea de pensionare pentru limita de vârstă a unui cadru didactic de la Școala Gimnazială „I. D. Sîrbu” Petrila, începând cu data de 13.05.2024.
3. Se respinge contestația/memoriul referitor la viabilitatea unui post.
4. Se acordă aviz pentru eliberarea duplicatelor actelor de studii:
a) diplomă bacalaureat, promoția 2008.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.
Joi, 07.05.2020, de la ora 16.00, a avut loc, în sistem videoconferință, ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara. La ședință au participat și inspectorii coordonatori. Au fost „prezente” 142 persoane.
Ordinea de zi a cuprins:
1. Analiză sintetică a activității on-line (exemple de bună practică, aspecte pozitive/negative) în unitățile de învățământ. Concluzii desprinse din videoconferința cu inspectorii coordonatori.
2. Precizări legate de activitățile care se vor desfășura în perioada următoare în învățământul preuniversitar.
3. Diverse.
În cadrul lucrărilor au fost parcurse următoarele puncte:
Ilie Pârvan, inspector școlar general, I.S.J. Hunedoara:
- deschiderea ședinței, anunțarea ordinii de zi;
- precizări cu caracter general:
- modul de desfășurare al ședinței;
- necesar dispozitive electronice (3131);
- solicitare Consiliul Județean al Elevilor Hunedoara (flexibilitate program 02-12 iunie);
- organizare consilii profesorale on-line cu invitarea inspectorului coordonator;
- organizarea de ședințe cu părinții on-line (unde este posibil);
- recomandare de a se acționa fără excese;
- se așteaptă reglementări de la MEC pentru mai multe aspecte.
Gabriela Berbeceanu, inspector școlar-învățământ preșcolar, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind înscrierile/reînscrierile la grădiniță:
- modalitate transmitere documente (doar pe fax sau e-mail);
- registrul de înscriere, rubricatura, consemnare cine transmite datele și cine le preia;
- grupa mare – frecvența obligatorie pentru copiii cu vârsta de 5 ani împliniți.
Marta Mate, inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- precizări privind programul „Euro 200”;
- precizări privind evaluarea națională, încheierea situațiilor școlare - 12 iunie;
- recuperarea manualelor școlare de la clasele terminate;
- chestionarele de feed-back (profesori, elevi, părinți) postate pe forumul I.S.J.
Lavinia Ilina, inspector școlar general adjunct, I.S.J. Hunedoara:
- aspecte generale referitoare la examenul de bacalaureat și certificare competențe.
Daniela Bufnea, inspector școlar-dezvoltarea resurselor umane, I.S.J. Hunedoara:
- aspecte privind gradele didactice (cine are dreptul de a intra în examen, probele specifice).
Oana Mureșan, consilier-rețea școlară, plan școlarizare, I.S.J. Hunedoara:
- aprobarea cifrelor de școlarizare conform solicitărilor fiecărei unități cu excepția unor clase de seral, postliceală și frecvență redusă;
- precizări privind ridicarea ștampilelor și a actelor de studii.
Elena Bogdan, consilier, normare-salarizare, I.S.J. Hunedoara:
- noua variantă de EduSal;
- plata cu ora pentru luna aprilie – maxim 7 zile;
- alte precizări privind plata salariilor.
Mariana Miertoiu, contabil șef, I.S.J Hunedoara:
- precizări privind plata salariilor, plata cu ora, plata altor drepturi pentru personal și elevi;
- antrenarea în activitățile specifice perioadei și a altor categorii de personal didactic auxiliar.
Ionuț Nistor, consilier juridic, I.S.J. Hunedoara:
- sinteză a principalelor acte normative apărute în această perioadă, unde sunt postate, cum pot fi accesate.
Paul Rusu, președinte, S.I.P. Hunedoara:
- modificarea contractului individual de muncă și a fișei postului este inoportună și fără suport legal;
- monitorizarea activității on-line – inventivitate, dar fără exagerări; pontaj/fișă de activitate săptămânală;
- proiecte de acte normative/administrative primite de la MEC ce urmează a fi supuse Comisiei de Dialog Social în săptămâna viitoare.