La mijlocul lunii noiembrie, Ministerul Educației a dat publicității documentul „Profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic din învățământul preuniversitar, pe etape de carieră și pe niveluri de învățământ”. Menit să ghideze procesele de elaborare a planurilor de învățământ și a standardelor de calitate pentru programele de studii universitare pentru formarea inițială a cadrelor didactice, precum și a politicilor de evoluție în carieră, conform noilor legi ale educației, își propune totodată să contribuie la promovarea imaginii profesionale și sociale a cadrului didactic și la asigurarea unei educații de calitate și sprijinirea dezvoltării armonioase a fiecărui copil/elev.
Profilul profesional al cadrului didactic din învățământul preuniversitar evidențiază acele competențe care orientează programele de formare inițială și care sunt completate, actualizate și consolidate prin activități de dezvoltare profesională continuă, rolul său fiind de a promova îmbunătățirea continuă a practicilor educaționale.
Profilul și standardele profesionale ale cadrului didactic sunt organizate pe niveluri de învățământ, 7 domenii de competențe și etape de carieră didactică. Domeniile de competențe implicate sunt: cunoașterea elevilor și a modului în care aceștia învață; curriculum și proces didactic, mediu de învățare și stare de bine; consilierea elevilor, colaborarea cu familia/tutorii și comunitatea; etică, reflexivitate și învățare continuă; dezvoltare instituțională; tehnologie digitală în educație. Pentru cadrul didactic din învățământul preuniversitar, care a dobândit licențierea, cariera didactică include etapele de evoluție profesională marcate prin gradele didactice: gradul didactic II și gradul didactic I.
Atașăm acestui articol broșura publicată de Ministerul Educației.
Miercuri, 6 noiembrie 2024, a avut loc ședința Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat cei 13 lideri de zonă, președintele și consilierul juridic al organizației.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins, ca de obicei, următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materiale suport folosite în cadrul ședinței au fost: Informare privind cardurile de dezvoltarea a carierei didactice/profesionale, Informare privind stadiul elaborării Metodologiei privind decontarea ochelarilor, Situații financiare pentru luna septembrie, Situații statistice privind borderourile, numărul de membri, alte materiale.
Dintre problemele mai importante propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:
1. Toate acțiunile organizate în cadrul manifestării denumite generic „Săptămâna educației 2024” au fost apreciate. Se așteaptă și alte idei din partea membrilor pentru diversificarea activităților.
2. Personalul nedidactic a primit a doua tranșă de creșteri salariale din acest an: 5 % începând cu data de 1 septembrie.
3. A început alimentarea cardurilor de dezvoltare a carierei didactice/profesionale. Există o serie de restanțe din anul trecut. În măsura în care acestea ne-au fost semnalate, ne vom implica în rezolvarea situațiilor punctuale.
4. În cadrul Comisiei paritare de la nivelul I.S.J. Hunedoara din luna octombrie au fost discutate o serie de probleme semnalate de colegii noștri:
a. Au fost plătite activitățile desfășurate în cadrul comisiilor de la examenele naționale; sunt restanțe pentru 10 școli care nu au depus actele la timp.
b. Nu au fost decontate cheltuielile de transport/cazare pentru membrii acestor comisii deoarece M.E. nu a alocat banii necesari; s-a solicitat suplimentarea fondurilor (adresa I.S.J. 790/15.10.2024).
c. Pentru alimentarea voucherelor de vacanță cuvenite personalului angajat după 1 septembrie, cele restante și plata sentințelor în acest sens s-au solicitat M.E. sumele necesare (adresa I.S.J. 795/M/16.10.2024).
d. Există restanțe mari în decontarea navetei personalului din I.S.J. și din unitățile conexe. Se așteaptă rectificarea bugetară. Dacă până în luna decembrie nu se vor recupera restanțele, S.I.P. Hunedoara va acționa în instanță.
e. I.S.J. Hunedoara a suspendat plata sporului pentru condiții de muncă fără a face dovada unor măsuri concrete de îmbunătățire a acestora. În cadrul ședinței nu au fost oferite explicații acceptabile. S.I.P. Hunedoara a acționat în instanță, iar în cursul zilei de 7 noiembrie a obținut suspendarea hotărârii I.S.J.
Prin urmare, demersul nostru este legitim și recomandăm colegilor din școli să continue procedurile pentru acordarea acestui spor.
5. În cadrul Comisiei paritare de la nivelul I.S.J. Hunedoara din această lună se va negocia concediul suplimentar pentru directorii/directorii adjuncți din unitățile de învățământ. Pentru personalul de execuție din acestea, negocierea se desfășoară în comisiile paritare de la nivelul unității.
6. În luna decembrie se vor acorda tichete sociale membrilor de sindicat.
7. Calitatea de membru S.I.P. Hunedoara: se descoperă în continuare o serie de „anomalii” în ceea ce privește calitatea de membru de sindicat. Doar salariații care plătesc în mod complet și integral cotizația sindicală (0,75% din veniturile brute obținute, atât în situația în care există un singur contract de muncă, cât și în cea a existenței mai multor contracte individuale de muncă) sunt membrii cu drepturi depline. Ceilalți colegi pot sta în continuare „la cotitură” în speranța că vor beneficia și ei de rezultatele obținute de colegii sindicaliști.
8. Este important în continuare:
- să verificăm informațiile la care avem acces, cu precădere cele pe teme sindicale și profesionale;
- să fim mai „rezervați” în privința comentariilor sindicale și profesionale de pe rețelele de socializare;
- să folosim în primul rând informațiile primite din surse sigure (lideri, sindicat, federație);
- să manifestăm încredere în organizația sindicală, acțiunile întreprinse de aceasta fiind întotdeauna conforme, după cum s-a dovedit, scopului existenței sale;
- să sprijinim activitatea liderului de sindicat, inclusiv prin participarea la ședințele de sindicat și realizarea în timp util a diferitelor documente.
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Biroul Executiv - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3121&t=2024 .
Luni, 18 noiembrie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Aviz conform rețea școlară, an școlar 2024-2025
III. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Se acordă aviz conform pentru toate UAT-urile care au depus proiecte pentru modificarea rețelei școlare pentru anul școlar 2024-2025.
III. Diverse:
1. Se aprobă efectuarea unor demersuri pentru obținerea de la M.E. a avizului pentru promovarea în grad profesional a unui consilier I în consilier IA.
2. Se prezintă soluția pentru acordarea bursei de excelență olimpică unui elev de la Colegiul Național „Aurel Vlaicu” Orăștie.
3. Se aprobă acordarea celor 10 zile de concediu de odihnă suplimentar întregului personal de conducere din unitățile de învățământ și unitățile conexe.
4. Referitor la situația de la C.S.E.I. „Rudolf Steiner” Hunedoara, s-a hotărât, pentru cadrul didactic implicat, constituirea comisiei de disciplină la nivelul unității, iar pentru directorul unității s-a hotărât întocmirea unui raport de către comisie.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA – CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
În decembrie 1989, poporul român răstoarnă regimul comunist. Cum era și normal, trebuiau schimbate structurile care au contribuit la menținerea vechiului regim, printre acestea numărându-se și sindicatele. Acestea nu mai puteau fi „cureaua de transmisie” a conducerii politice, devenind independente față de organele de stat, față de partidele politice, față de oricare alte organizații. În acest context, în țară iau ființă zeci de organizații sindicale libere, iar la nivel central sunt puse bazele federațiilor și confederațiilor sindicale.
În unitățile de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara primele noi grupe sindicale apar în primăvara anului 1990 și sunt constituite, mai ales, prin efortul suplinitorilor și navetiștilor, interesați în mai mare măsură în modificarea legislației privind titularizarea în învățământ și mișcarea personalului. Se constituie structuri sindicale la nivelul localităților, nu însă și la nivel județean, deși majoritatea problemelor necesitau negocieri cu conducerea Inspectoratului Școlar Județean. Astfel, sindicatele formate la nivelul localităților se afiliază direct la federațiile sindicale care existau la nivel național. O caracteristică a acestei perioade o reprezintă lipsa unui cadru normativ care să delimiteze activitatea sindicatelor și de asemenea lipsa unor reglementări proprii ale acestora (procese verbale ale ședințelor, hotărâri, regulamente, statute).
Sindicatul Învățământului Preuniversitar Județul Hunedoara (S.I.P. Județul Hunedoara) a luat naștere la începutul anului 1992 prin unificarea sindicatelor din municipiile Deva și Hunedoara. În martie este elaborat primul statut al organizației, iar sindicatul este înregistrat în registrul persoanelor juridice de la Judecătoria Deva. În același an aderă la noua organizație și sindicatele din zona centrală a județului: Hațeg, Călan, Simeria, Orăștie, în timp ce sindicatele din Valea Jiului și din zona Brad continuă să funcționeze ca sindicate independente afiliate direct unor federații sindicale naționale.
Un moment important în istoria S.I.P. Județul Hunedoara îl reprezintă anul 1996. Funcționarea defectuoasă a sindicatelor din unitățile de învățământ din Valea Jiului, lipsa de informații, lipsa unor rezultate în activitatea sindicală, pe de o parte, precum și obținerea de către S.I.P. Județul Hunedoara a unor sporuri specifice pentru angajații din Valea Jiului și din zona Brad, pe de altă parte, îi determină pe aceștia să adere la sindicatul județean. Începând din acest moment în învățământul preuniversitar hunedorean există un singur sindicat.
Sărbătorirea Zilei Mondiale a Educatorilor a devenit o tradiție în județul Hunedoara, iar acest lucru se datorează S.I.P. Județul Hunedoara. Începând din 1996, în fiecare an, 5 octombrie a fost un prilej de sărbătoare pentru dascălii hunedoreni: zile libere sau zile metodice, acțiuni educative, manifestări sportive, culturale etc. Din anul 2007 ne-am propus, și credem că până acum am reușit, să facem din această zi o adevărată sărbătoare prin care să atragem atenția asupra acestei profesii cu un statut ingrat, dar și să implicăm într-o măsură mai mare cadrele didactice în afirmarea și recunoașterea propriului statut. „Săptămâna educației” care, în organizarea S.I.P. Județul Hunedoara, precede Ziua Educatorilor grupează din acest moment o serie de manifestări cuprinzând expoziții de pictură și desene, simpozioane, dezbateri publice, caravane sindicale, acțiuni sportive, festivități etc.
Un alt moment important în istoria organizației sindicale județene este reprezentat de Conferința Județeană a S.I.P. Județul Hunedoara din anul 1998 care aduce o serie de modificări importante statutului organizației: organul de conducere cu cea mai mare putere de decizie, între conferințele județene, devine Consiliul Județean al S.I.P. Județul Hunedoara care este constituit din liderii organizațiilor sindicale afiliate precum și alți reprezentanți aleși de organizațiile afiliate în mod proporțional cu numărul de membri; membrii aleși în organele de conducere nu pot desfășura și activități politice; organizațiile sindicale afiliate sunt conduse de consilii locale constituite din liderii grupelor sindicale din unitățile de învățământ din zona respectivă; se elaborează regulamente de funcționare pentru organele de conducere precum și regulamentul financiar.
Anul 2000 aduce cu sine o amplificare a nemulțumirilor membrilor de sindicat legat de unele disfuncționalități în organizarea și activitatea federației naționale pe ramură (F.E.N.), Statutul federației, conducerea autoritară și nedemocratică. Drept urmare, Conferința Județeană extraordinară din acest an hotărăște afilierea la o altă federație sindicală din ramura învățământ: Federația Sindicatelor din Învățământ „Spiru Haret”. De ce „Spiru Haret”? Federația Sindicatelor din Învățământ „SPIRU HARET”, plecând de la valorile promovate de către cel care a fost și rămâne cel mai bun ministru al educației, Spiru Haret, a reușit să devină una dintre cele mai importante forțe sindicale ale școlii românești. În istoria recentă (de după 1989) a învățământului național, tulburată de nenumărate tatonări, experimente și încălcări de drepturi, orchestrate de echipele ministeriale care s-au succedat după criterii și interese politice, Federația Sindicatelor din Învățământ „SPIRU HARET” s-a remarcat prin angajamentul față de emanciparea școlii, câștigarea și apărarea drepturilor membrilor ei, promovarea intereselor salariaților învățământului. Federația Sindicatelor din Învățământ „SPIRU HARET” este o federație sindicală a profesorilor, condusă de profesori, pentru profesori.
În anul 2004 SIP Hunedoara se adresează instanțelor de judecată pentru că drepturile membrilor săi au fost încălcate, iar negocierile sau protestele nu au dat rezultate. Au fost câștigate peste 400 de procese referitoare la modul de calcul a salariilor și plata retroactivă a unor drepturi salariale pentru întreg personalul didactic și didactic auxiliar. În continuare, în perioada 2005- 2006, s-au obținut în instanță: reducerea cu 2 ore a normei didactice pentru învățătorii, educatoarele și institutorii cu gradul I și vechime peste 25 de ani. Pentru colegii noștri din mediul rural s-a obținut decontarea cheltuielilor cu naveta la locul de muncă. Tot pe calea instanțelor de judecată s-a reușit punerea în aplicare a unor drepturi prevăzute de lege și de contractele colective de muncă: ajutorul social cuvenit pentru nașterea unui copil, indemnizația care se acorda pentru pensionarea la limită de vârstă, sporul pentru condiții vătămătoare (sporul de ecran, sporul pentru bibliotecari), recunoașterea tranșelor suplimentare de vechime (30, 35, peste 40 de ani).
La începutul lunii septembrie 2006 este inaugurat Clubul Educatorilor. Acesta a fost gândit și realizat ca un spațiu în care angajații învățământului hunedorean, membri ai S.I.P. Județul Hunedoara, să beneficieze de o serie de servicii specifice activității didactice. Pe lângă sală de reuniuni de 30 de locuri, amenajată cu notebook, videoproiector, ecran de proiecție ș.a., Clubul Educatorilor dispune și de birouri, sală IT, acces la Internet pe rețeaua proprie de calculatoare, spații pentru discuții, negociere, studiu. De asemenea, dascălii pot consulta aici peste 20.000 de acte normative, grupate pe 300 de domenii și emise de 92 de organe abilitate, legislație școlară, precum și colecția revistei „Tribuna învățământului”. Astfel, angajații învățământului hunedorean, membri ai S.I.P. Județul Hunedoara, li se asigură în acest centru consiliere pe teme profesionale, sindicale și juridice. Mai mult, el este amplasat în apropierea unor instituții importante ca Inspectoratul școlar Județean, Centrul Județean de Resurse și Asistență Psihopedagogică, Casa Corpului Didactic ș.a., ceea ce permite o economie de timp pentru profesorul grăbit, venit la Deva cu probleme de specialitate.
Conferința Județeană a S.I.P. Județul Hunedoara din toamna anul 2006 stabilește un nivel calitativ superior al activității sindicatului județean. Este elaborată o nouă strategie care concretizează obiectivele și mijloacele de acțiune ale organizației pentru perioada următorilor patru ani. Pentru eficientizarea activității se hotărăște înființarea unor noi departamente (imagine, juridic, contabilitate, consiliere) și angajarea de personal de specialitate (contabil cu normă întreagă, jurist, consilieri). Pentru crearea unor facilități de formare profesională și sindicală, dar și de petrecere a timpului liber, Conferința stabilește ca obiectiv preluarea în proprietate a Casei Învățătorului de la Vața de Jos. Crearea unei Case de ajutor reciproc sau preluarea celor existente în unele localități pentru a asigura servicii de împrumut în condiții avantajoase pentru membrii de sindicat este un alt deziderat stabilit pentru acest mandat.
În privința Casei Învățătorului de la Vața de Jos demersurile noastre în justiție au fost respinse ca tardive, iar imobilul nu a putut fi preluat în proprietate, rămânând doar în folosință.
În toamna anului 2008 s-a realizat preluarea Casei de Ajutor Reciproc Învățământ Deva, transformarea ei în Casa de Ajutor Reciproc (Instituție Financiar Nebancară) a Salariaților din Învățământul Preuniversitar Hunedoara, pe scurt C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara și extinderea ei în tot județul. A fost modificat modul de încasare a contribuțiilor și ratelor la împrumuturi prin reținerea directă de pe statul de plată. Dobânda practicată la împrumuturi a fost redusă progresiv, astfel: 12% - 2008, 8% - 2009, 6% - 2010, 5% - 2011, 4,68% - 2012. În prezent se practică dobânzi cuprinse între 3,27 - 3,50 %, funcție de perioada pentru care este contractat împrumutul.
În toamna anului 2008 a fost înființat departamentul juridic al SIP Hunedoara. Este angajat un consilier juridic, iar acest lucru se va observa în calitatea demersurilor juridice viitoare ale sindicatului și în drepturile obținute, mai ales cele bănești. Pe parcursul următorilor ani au fost promovate și câștigate în instanțele de judecată acțiuni privind: ajutorul financiar de 100 euro pentru cumpărarea de carte de specialitate (50 euro neacordați în anul 2009 și 70 euro neacordați în anul 2010), diferențe salariale (33% lunar) în perioada octombrie 2008-decembrie 2009, diferențe salariale (33% lunar) în anul 2010, diferențe salariale pentru perioada ianuarie-mai 2011, decontarea navetei, eliberarea diplomelor absolvenților Universității „Spiru Haret”, sporul pentru condiții de muncă, indemnizația de doctorat etc.
La începutul anului 2010 o mare parte din drepturile prevăzute de contractele colective de muncă câștigate prin negocieri au fost anulate prin mai multe acte normative succesive ale guvernelor Boc. De la mijlocul anului salariile personalului din învățământ sunt diminuate cu 25%. Perioada este caracterizează de tensiuni sociale și mișcări de protest la nivel național. Eșecul mișcărilor de protest (mai ales a grevei generale din învățământ din iunie 2010), lipsa dialogului social, promovarea unor pachete de legi prin „asumarea răspunderii” de către guvern (Legea educației naționale, Legea pensiilor), dar mai ales o serie de măsuri îndreptate împotriva sindicatelor (modificarea Legii dialogului social, creșterea pragului de reprezentativitate, interdicția de a colecta cotizația direct de pe statul de plată, anularea degrevărilor liderilor sindicali din educație) au creat un cadru în care activitatea sindicatelor nu numai că a fost mult îngreunată, dar a fost pusă la încercare însăși supraviețuirea unor organizații.
În acest context Conferința ordinară din februarie 2011 și Conferința extraordinară din noiembrie 2011 au adoptat o serie de măsuri care să asigure funcționarea în continuare a sindicatului: colectarea cotizației de membru manual, iar ulterior pe baza unor contracte cu băncile prin debitare directă de pe cardul de salarii, colectarea întregii cotizații de către organizația județeană, diminuarea salariilor și indemnizațiilor angajaților și colaboratorilor, reducerea ajutoarelor sociale și a cheltuielilor materiale. Prin solidaritatea și efortul membrilor, organizația a traversat cu bine această perioadă păstrându-și structura și înregistrând pierderi numerice mici.
Schimbările politice din primăvara anului 2012, o serie de modificări legislative și reluarea dialogului social readuc normalitatea în activitatea sindicală. După cinci ani, în vara anului 2012 se reușește negocierea un nou Contract Colectiv de Muncă Unic la Nivelul Sectorului de Activitate Învățământ Preuniversitar. Chiar dacă criza economică și lipsa unui buget decent pentru educație nu au permis obținerea unor drepturi salariale suplimentare, Contractul are meritul de a asigura un cadru general mai bun în ceea ce privește desfășurarea activității profesionale și sindicale și o notă de optimism pentru viitor.
La începutul anului 2013 a fost înființată agenția de turism SIP Tour. Aceasta este o agenție de turism având ca unic asociat S.I.P. Județul Hunedoara. Principalul obiectiv este acela de a ne asigura că toți membrii de sindicat/turiștii noștri vor beneficia de cele mai bune tarife și condiții de călătorie și petrecere a vacanțelor. În afara ofertelor / serviciilor prezentate, se pot solicita și alte oferte / servicii particularizate conform solicitărilor membrilor de sindicat. Față de prețurile de catalog afișate, membrii de sindicat beneficiază de reduceri.
În prezent S.I.P. Județul Hunedoara reunește peste 5.000 membri (conform recensământului din iunie 2017) grupați în 13 filiale care acoperă toate zonele județului. Gradul de sindicalizare al personalului din învățământul hunedorean este 83,46%. S.I.P. Județul Hunedoara este una din organizațiile sindicale puternice (numeric și prin acțiuni) din învățământ și nu numai. El veghează la respectarea legalității și a drepturilor membrilor săi. Se situează de partea dreptății și este deschis unei colaborări sincere și loiale cu toți partenerii. Se declară pentru o reformă corectă, temeinică și grabnică a învățământului românesc.
Convinși că împreună suntem mai puternici, S.I.P. Județul Hunedoara este afiliat la Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, federație de ramură și la Confederația Națională a Sindicatelor Libere din România „Frăția”, confederație națională.
La nivelul S.I.P. Județul Hunedoara sunt constituite, în subordonarea directă a Biroului Executiv și a președintelui, mai multe compartimente/servicii: administrativ-secretariat, contabilitate, juridic, Casa de Ajutor Reciproc (Instituție Financiar Nebancară) a Salariaților din Învățământul Preuniversitar Hunedoara, agenția de turism SIP Tour și Centrul de Resurse și Formare „Magister”.
a) Serviciul administrativ-secretariat
Asigură fluxul informațional printr-o comunicare rapidă și eficientă cu personalul de conducere al sindicatului, sindicatele de zonă, cu membrii de sindicat, cu serviciul administrativ de la nivelul federației, cu unitățile școlare, I.S.J., alte instituții și organizații.
Asigură primirea și înregistrarea corespondenței, redactarea și expedierea corespondenței în termenele stabilite, evidența actelor, repartizarea pe dosare și urmărirea soluționării în termen, primirea și transmiterea de comunicări telefonice, monitorizarea curățeniei în încăperilor sediului.
De asemenea, serviciul administrativ-secretariat, în colaborare cu serviciul contabilitate, asigură ridicarea lunară a extraselor de cont, efectuarea plăților prin ordine de plată, ridicarea de numerar pe bază de carnet CEC, efectuarea încasărilor și a plăților prin casă, completarea registrului de casă.
La începutul fiecărui an se realizează evidența inventarului, păstrarea și reactualizarea lui, arhivarea tuturor documentelor S.I.P. Județul Hunedoara.
b) Serviciul contabilitate
Se preocupă, împreună cu organele de conducere ale sindicatului, de asigurarea resurselor financiare necesare desfășurării activității și de buna lor gospodărire
Sunt întocmite lunar situații privind cotizațiile și alte încasări, situații privind plățile și cheltuielile, statele de plată, declarațiile lunare privind obligațiile de plată față de buget. Toate aceste situații sunt prezentate și supuse aprobării lunar Consiliului Județean S.I.P. Hunedoara. De asemenea, sunt realizate balanțele și bilanțul contabil anual și se asigură depunerea actelor la administrația financiară.
Împreună cu serviciul administrativ-secretariat se realizează anual evidența inventarului, păstrarea și reactualizarea lui.
c) Serviciul juridic
Serviciul juridic al S.I.P. Județul Hunedoara asigură asistența juridică și reprezentarea în instanță atât a organizației sindicale județene, cât și a membrilor de sindicat, elaborând cererile de chemare în judecată.
Serviciul juridic asigură consultanța juridică necesară organelor de conducere ale S.I.P. Hunedoara în cadrul diferitelor comisii, negocieri, dezbateri, întâlniri de lucru la nivelul inspectoratului școlar, prefecturii, Ministerului Educației și participă direct la acestea. De asemenea, se asigură consultanța juridică pentru membrii de sindicat pe teme privind mobilitatea personalului, încadrare, salarizare, pensionare etc.
d) C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara
Preluarea și reorganizarea de către S.I.P. Județul Hunedoara a Casei de Ajutor Reciproc Învățământ Deva, astfel încât a luat naștere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara a condus la o creștere rapidă a numărului membrilor, ceea ce a permis realizarea într-o măsură mult mai mare a scopului existenței acestui gen de organizație.
Astfel, profesionalismul dovedit, venind în sprijinul real al membrilor, a condus la o creștere permanentă a numărului de membri, iar totodată a permis mărirea constantă a cuantumului maxim al împrumuturilor acordate (care, probabil, începând cu luna aprilie a anului 2020 va ajunge la 40.000 lei), ratele dobânzilor practicate înregistrând o reducere semnificativă (în prezent ele se situează, în funcție de cuantumul împrumutului și de durată, sub 3,50%), fapt care justifică aprecierea că ele sunt „fără concurență”. Mai mult, pentru a proteja fondurile sociale ale membrilor, acestea sunt bonificate anual în funcție de rezultatele economico-financiare.
e) SIP TOUR Hunedoara
Este o agenție de turism înființată de S.I.P. Județul Hunedoara, având ca unic asociat S.I.P. Județul Hunedoara. A fost creată pentru a asigura orice tip de servicii turistice, la cele mai bune tarife și condiții, membrilor de sindicat.
Asigurând întreaga gamă de servicii turistice pentru membrii de sindicat și familiile acestora, totodată furnizând asistență și servicii specifice unităților de învățământ pentru organizarea excursiilor școlare, dar și servicii de organizare a unor evenimente, SIP TOUR are capacitatea, dovedită în perioada trecută din momentul înființării, de a răspunde oricăror solicitări din domeniul turistic.
f) Centrul de Resurse și Formare „Magister”
Centrul de Resurse și Formare al S.I.P. Județul Hunedoara, denumit generic „Magister”, a cărui dezvoltare a demarat în anul 2015, vine în întâmpinarea a două dintre obiectivele din cadrul Strategiei S.I.P. Județul Hunedoara pentru perioada 2015-2019, și anume crearea unor compartimente pentru asigurarea de noi servicii pentru membrii de sindicat, pe de o parte, iar pe de altă parte, asigurarea unui nivel ridicat de pregătire a membrilor de sindicat în ceea ce privește problemele sindicale și profesionale.
Precum în cazul tuturor celorlalte beneficii pe care S.I.P. Județul Hunedoara le oferă membrilor săi, constituirea centrului reprezintă încercarea ca, în cadrul unui interval de timp, să se asigure accesul la cursurile de formare care vor fi organizate, în funcție de interese, tuturor membrilor de sindicat.
Cursurile de formare organizate sunt puse la dispoziția membrilor de sindicat cu titlu gratuit, până martie 2020 reușindu-se derularea a două programe de formare continuă (Metode și strategii moderne de predare-învățare-evaluare și Stilurile de învățare în activitatea didactică), fiind în curs de implementare un al treilea program (Întotdeauna caracterul), numărul cursanților care au parcurs aceste programe depășind 2.500.
g) Programe și parteneriate
Animați de dorința de a veni în sprijinul membrilor de sindicat sub cât mai multe aspecte, în ultima perioadă au fost demarate o serie de negocieri care au condus la încheierea, prin aportul susținut al F.S.E. „Spiru Haret” a unei serii de parteneriate și contracte prin care sunt oferite diverse beneficii. Dintre acestea amintim sunt de amintit înțelegerile cu Editura Karina, MOL România, SYNEVO România, Orange România, Lukoil România etc.
Conceput pe principii democratice, S.I.P. Județul Hunedoara a participat efectiv la mutațiile din învățământul românesc: titularizarea, mișcările de personal, diminuarea numărului de ore din norma didactică, reducerea normei pentru cei cu gradul I și vechime peste 25 de ani, obținerea unor sporuri specifice, majorări și indexări salariale, încheierea primului Contract Colectiv de Muncă și apoi renegocierea lui, elaborarea diferitelor acte normative având ca obiect educația etc. Prin reprezentanții săi, S.I.P. Hunedoara a formulat propuneri, a participat la întâlniri, discuții, mese rotunde, simpozioane, dar a fost și inițiatorul unor astfel de evenimente în încercarea de a sensibiliza clasa politică și reprezentanții administrațiilor centrale și locale, dar și de conștientizare a acestor probleme în rândul propriilor membri.
În câteva rânduri este greu să prezentăm tot ceea ce este S.I.P. Județul Hunedoara. Dar cu siguranță, fiecare dintre noi făcând sindicatul să fie ceea ce este, așa încât...
Împreună putem reuși!