Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Miercuri, 02 aprilie 2025, a avut loc ședința Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 151 de persoane: delegați, membrii Comitetului de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara, membrii Comisiei de cenzori C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara.
Ordinea de zi a Conferinței a cuprins următoarea problematică: prezentarea rapoartelor de activitate și a propunerilor de îmbunătățire a activității, dezbaterea și aprobarea acestora.
Materialele prezentate, dezbătute și aprobate, în baza Regulamentului de organizare a Conferinței, au fost: Raportul Comisie de validare; Raportul Comitetului de Supraveghere; Raportul financiar-contabil; Bilanțul contabil; Raportul Comisiei de cenzori.
Toate materialele utilizate în cadrul Conferinței au fost comunicate în teritoriu și postate pe site-ul siphd.ro, atât în cadrul unor articole dedicate, cât și în cadrul rubricii CAR/Conferința anuală.
Dintre aspectele privind funcționarea C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara sunt de amintit:
- toate împrumuturile se acordă în ordine cronologică;
- toate dosarele de împrumut vor fi completate, în momentul acordării împrumutului/virării împrumutului, cu graficul de rambursare și informații standard la nivel european pentru consumatorii de credite; aceste documente vor fi transmise și pe e-mail împrumutatului, iar dovada se arhivează la dosarul titularului împrumutului;
- membrii C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Hunedoara nu mai pot retrage sume din fondul social sub limita sumei de 16.600 lei (fondul social necesar pentru împrumutul maxim);
- nu se mai aprobă compensarea împrumutului din fondul social, compensarea fiind posibilă doar la retragerea din casa de ajutor reciproc;
- refinanțările se pot solicita doar după plata a jumătate din împrumutul inițial/refinanțat;
- se menține posibilitatea completării fondului social din împrumutul solicitat;
Totodată s-a subliniat evoluția pozitivă a activității C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara: dobânzile reale deosebit de avantajoase pentru membrii de sindicat (sub 2,5% pe an), precum și faptul că, urmare a măsurilor adoptate, împrumuturile pot fi acordate imediat, fără perioadă de așteptare.
Toate materialele prezentate în cadrul Conferinței sunt postat pe site, la rubrica CAR – Conferința Anuală, link: https://nou.siphd.ro/?a=2360
Miercuri, 2 aprilie 2025, a avut loc ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara. La ședință au participat 151 persoane, lideri de grupe sindicale, lideri de zonă, președintele, consilierul juridic al organizației, alături de aceștia fiind prezenți membrii Comitetului de Supraveghere C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara, precum și membrii Comisiilor de cenzori S.I.P. Județul Hunedoara și C.A.R. (I.F.N.) SIP Județul Hunedoara. De asemenea, cu această ocazie a fost realizată și o ședință a Biroului Executiv S.I.P. Județul Hunedoara.
Ordinea de zi a ședinței a cuprins următoarea problematică: informare privind probleme profesionale și sindicale; probleme organizatorice; probleme diverse, ridicate de liderii de sindicat prezenți.
Materialele suport folosite în cadrul ședinței au fost: Buletinul informativ „Magister”; Situație statistică martie 2025; Situații financiare februarie 2025; Formular 230 privind destinația sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și asimilate salariilor.
În cadrul ședinței au fost abordate probleme de actualitate, prezentate în Buletinul informativ „Magister” nr. 48:
- dezbaterile privind proiectele planurilor-cadru pentru liceu;
- structura anului școlar 2025-2026;
- deducerea contravalorii abonamentelor pentru facilități sportive;
- decontarea ochelarilor;
- decontul navetei;
- plata titlurilor executorii în acest an;
- reducerea normei didactice de predare;
- infograficul „Dezmăț bugetar sau... paradis fiscal?” etc.
Alături de acestea au fost aduse în discuție și următoarele:
- distribuirea/alimentarea cardurilor de carieră didactică și a cardurilor profesionale – în pofida insistențelor permanente, există încă salariați care nu au beneficiat încă de suma aferentă fiind necesară continuarea demersurilor în acest sens;
- acordarea de tichete sociale membrilor de sindicat S.I.P. Județul Hunedoara – în conformitate cu solicitările existente și deciziile adoptate, ținând cont de veniturile din educație și de datele economice, fiecare membru de sindicat (în măsura îndeplinirii prevederilor statutare) a primit/va primi în această perioadă tichete sociale în valoare de 150 lei;
- formular 230 privind destinația sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și asimilate salariilor – s-a reiterat solicitarea acest demers să fie popularizat în unitățile de învățământ, existând suficienți colegi care nu uzează de această facilitate sau care ar putea redirecționa suma aferentă către organizația sindicală în măsura în care li s-ar aduce la cunoștință o astfel de posibilitate. Cererile completate trebuie să ajungă la organizația județeană, prin intermediul liderilor de sindicat, până în data de 10 mai 2025, sumele corespondente acumulându-se, după cum se cunoaște, într-un cont distinct și urmând a avea o destinație specifică.
Detalii privind aspectele discutate, precum și toate materialele utilizate în cadrul ședinței se regăsesc la rubrica S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Consiliul Liderilor - link direct: https://nou.siphd.ro/?a=3122&t=2025
Ședința CLDPS Hunedoara
Aprobarea planului de școlarizare 2025-2026 pentru licee
05.02.2025
Marți, 04 februarie 2025, a avut loc ședința Comitetului Local de Dezvoltare a Parteneriatelor Sociale de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Ordinea de zi a cuprins:
Pentru învățământul dual au fost solicitate un număr de 307 locuri pentru 18 calificări profesionale din partea a 21 de operatori economici. Au fost acordate 287 locuri, respectiv 10,5 clase. Calificările cele mai solicitate: 1. bucătar, 2.electromecanic utilaje și instalații industriale; 3. ospătar (chelner) vânzător în unități de alimentație; 4. operator la mașini cu comandă numerică; 5. lăcătuș construcții metalice și utilaj tehnologic.
Pentru învățământul profesional au fost solicitate de unitățile de învățământ un număr de 598 locuri pentru 20 de calificări profesionale fiind implicați 98 de operatori economici. Au fost acordate 594 locuri în 26,5 clase (din care 4 clase de învățământ special).
CLDPS Hunedoara a avizat planul de școlarizare pentru învățământul profesional, clasa a IX-a, anul școlar 2025-2026, astfel: 37 clase din care:
În ceea ce privește Proiectul planului de școlarizare pentru întregul învățământ liceal, an școlar 2025-2026, tabelul de mai jos prezintă sintetic solicitările și propunerile centralizate pe zone.
ZONE/ELEVI |
Nr. elevi a VIII-a 2024-2025/clase |
Nr. clase IX solicitate 2025-2026 |
Nr. clase IX posibil de acordat 2025-2026 |
Diferențe clase (clase acordabile - clase solicitate) |
DEVA | 611 / 24,44 | 31 | 30 | -1 |
SIMERIA | 134/5,36 | 5 | 4 | -1 |
HUNEDOARA | 444/17,76 | 19 | 19 | 0 |
CĂLAN | 109 / 4,36 | 3 | 3 | 0 |
HAȚEG | 232 / 9,28 | 10 | 10 | 0 |
PETRILA | 151 / 6,04 | 5 | 5 | 0 |
VULCAN | 198 / 7,92 | 6 | 6 | 0 |
LUPENI | 105 /4,20 | 5 | 5 | 0 |
URICANI | 54 / 2,16 | 2 | 2 | 0 |
ORĂȘTIE | 288 / 11,52 | 11 | 10 | -1 |
BRAD | 187 / 7,48 | 7 | 7 | 0 |
ILIA | 102 / 4,08 | 3 | 3 | 0 |
PETROȘANI | 273 / 10,92 | 17 | 13 | -4 |
TOTAL | 2888 / 115,52 | 124 | 117 | -7 |
Au fost avizate 117 clase, din care: 49 pentru filiera teoretică, 11 pentru cea vocațională, 24 clase liceu tehnologic, 22,5 clase pentru învățământul profesional, 10,5 pentru cel dual. La acestea se adaugă cele 4 clase de învățământ profesional special.
Detalii referitoare la fiecare zonă și unitate de învățământ liceal pot fi studiate în materialele prezentate în cadrul ședinței. Acestea sunt postate pe site, la rubrica ISJ HUNEDOARA – CLDPS, https://nou.siphd.ro/?a=3455&t=2025, link direct: https://nou.siphd.ro/f/2025/00000040109.pdf