Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Ca urmare a sesizărilor primite din partea organizațiilor afiliate, cu adresa Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” nr. 368/01.04.2025, am solicitat Ministerului Educației și Cercetării un punct de vedere privind frecvența depunerii certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală de către personalul didactic, în conformitate cu prevederile Metodologiilor-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026, pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de la art. 168 alin. (7) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare
Prin adresa nr. 26504/09.04.2025, Ministerul Educației și Cercetării – Direcția Generală Management, Carieră Didactică și Rețea Școlară în Învățământul Preuniversitar ne-a comunicat că „Prezentarea certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală (...) este reglementată de metodologiile-cadru privind mobilitatea (...), respectiv în perioadele prevăzute în Calendarul mobilității personalului didactic de predare pentru:
- încadrarea personalului didactic de predare la nivelul unităților de învățământ;
- modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform prevederilor art. 180 din Legea nr. 198/2023 (...);
- înscrierea/validarea înscrierii la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar;
- înscrierea la concursul județean, respectiv testarea organizată la nivel județean pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
- înregistrarea cererilor privind repartizarea candidaților pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile anterioare (maximum 6 sesiuni anterioare);
- înregistrarea cererilor privind angajarea în regim de plata cu ora a personalului didactic asociat și pensionat;
- în perioadele de înscriere la orice etapă a mobilității personalului didactic de predare care presupun încheierea unui contract individual de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată la nivelul unei unități de învățământ.”
Adresa M.E.C. confirmă punctul de vedere exprimat de reprezentanții F.S.E. „SPIRU HARET” pe această problemă: obligarea personalului didactic de predare titular de a depune certificatul de cazier judiciar și certificatul/adeverința de integritate comportamentală la fiecare 6 luni – pe motiv că cele anterioare și-au pierdut valabilitatea – este lipsită de fundament.
Faptul că respectivele certificate au valabilitate de 6 luni nu înseamnă că trebuie depuse de 2 ori pe an, ci că, atunci când sunt depuse (în situațiile și perioadele stabilite de metodologia-cadru și calendarul mobilității personalului didactic), acestea trebuie să fie valabile (să fie în interiorul termenului de 6 luni de la eliberare).
Marți, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă Procedura operațională referitoare la fișele posturilor din cadrul I.S.J. Hunedoara. Se amână până la ședința viitoare pentru verificare.
2. Se aprobă reînmatricularea unui elev la Școala Gimnazială ”Dr. Aurel Vlad” Orăștie.
3. Se respinge transferul unui elev de la școala profesională, clasa a IX-a, la Liceul de Arte ”Sigismund Toduță” Deva, începând cu anul școlar 2025/2026, deoarece nu permite legislația transferul elevilor de la școala profesională la liceu.
4. Se aprobă lista excepții plata cu ora, cadre didactice, luna martie 2025, conform Anexei 2.
5. Se aprobă rapoartele de doctorat ale inspectorilor școlari și directori unități de învățământ, luna martie 2025.
6. Se respinge închirierea unei garsoniere din sediul I.S.J. Hunedoara.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
Miercuri, 31 ianuarie 2024, a avut loc ședința Consiliului Liderilor Sindicatului Învățământului Preuniversitar (S.I.P.) Județul Hunedoara. La ședință organizată în sala „Spiru Haret” de la Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, au participat cei 143 persoane, lideri ai grupelor sindicale din unitățile de învățământ, lideri de zonă, membrii ai comisiilor de cenzori S.I.P. și C.A.R.
Ședința a avut pe ordinea de zi următoarea problematică:
- Cu cât cresc salariile în anul 2024;
- Informare pe probleme sindicale și profesionale:
o retrospectivă 2023; un an al protestelor; Legea 198 a învățământului preuniversitar; Contractul colectiv de muncă;
o noutăți 2024: Metodologia de mobilitate a personalului didactic de predare; Legea pensiilor;
o concluzii privind evoluția salariilor 2013-2023;
o declarația de interese;
o încadrarea personalului în anul școlar 2024-2025;
o planul de școlarizare 2024-2025;
o indemnizația de hrană;
o indemnizația pentru titlul științific de doctor;
- Situațiile financiare sintetice pentru anul 2023;
- Situațiile statistice privind evoluția numărului de membri de sindicat (septembrie - decembrie 2023);
- Convocarea Conferinței anuale C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara;
- Informare din partea liderilor de zonă/grupelor sindicale;
- Dezbateri.
Dintre problemele propuse pe ordinea de zi sau ridicate în timpul ședinței subliniem:
1. Procentele medii de majorare a salariilor în luna iunie 2024, comparativ cu cele din decembrie 2023, sunt: 20% pentru personalul didactic de predare, 15,55% pentru personalul didactic auxiliar, 15% pentru personalul administrativ. Aceste creșteri salariale vin în condițiile în care toate celelalte categorii de bugetari primesc, în 2024, doar o majorare de 5%, începând cu 1 ianuarie.
2. Informații cuprinse în nr. 44 al buletinului informativ „Magister”
(https://nou.siphd.ro/f/2024/00000039320.pdf)
O retrospectivă a anului 2023:
a. Un an al protestelor și al rezultatelor;
b. Legea 198/2023 a învățământului preuniversitar: menținerea drepturilor existente; introducerea unor noi drepturi (o parte dintre acestea fiind prorogate la aplicare pentru anul școlar 2025-2026;
c. Contractul colectiv de muncă și drepturile stabilite pentru membrii de sindicat.
Elemente de noutate:
d. Metodologia de mobilitate a personalului didactic de predare: au fost evidențiate noutățile care apar în raport cu anii precedenți;
e. Noua Lege a pensiilor (360/2023): aplicarea acesteia se va face în două etape (01 ianuarie și 01 septembrie); se schimbă modul în care vor fi calculate veniturile pensionarilor.
Concluzii:
f. Evoluția câștigurilor salariale în perioada 2013-2023 pune în evidență faptul că la finalul anului 2023 câștigul mediu brut lunar în învățământ este cu 1000 lei peste câștigul mediu brut lunar din economie;
g. Exemple privind evoluția salarizării în intervalul 2023-2024 pentru toate tipurile de funcții din învățământ.
3. Declarația de interese:
Procedura aprobată prin O ME nr. 3051 din 11 ianuarie 2024 trebuie derulată nu mai devreme de 1 februarie 2024, ceea ce înseamnă că obligativitatea depunerii declarațiilor devine opozabilă cadrelor didactice abia după debutul anului școlar 2024-2025, în baza încadrării corespondente. Detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2024/00000039321.pdf
4. Încadrarea personalului în anul școlar 2024-2025
Nu completează cereri de încadrare întreg personalul didactic de predare, ci doar cei care se regăsesc în una dintre situațiile specifice prevăzute de Metodologie. Detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2024/00000039322.pdf
5. Planul de școlarizare 2024-2025
Conform cu prevederile legale, în această perioadă s-au realizat proiectele planurilor de școlarizare de către unitățile de învățământ, procedurile finalizându-se prin dezbaterea, avizarea, modificarea și adoptarea lor, după caz, în ședințele C.L.D.P.S. Județul Hunedoara și Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara. Detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2024/00000039323.pdf
6. Indemnizația de hrană
Se acordă pentru personalul încadrat al cărui salariu lunar net este de până la 8.000 lei, prin raportare la salariul net cuvenit funcției de bază.
7. Indemnizația pentru titlul științific de doctor
Elemente de noutate: fișa postului va cuprinde un set de atribuții obiective și cuantificabile care să permită verificarea modului în care activitatea este valorificată în mod suplimentar; s-a acceptat completarea, prin ordonanță de urgență, a cadrului legal existent, astfel încât verificarea modului în care activitatea cadrului didactic este valorificată în mod suplimentar să se realizeze cu ocazia evaluării anuale a personalului didactic, conform Legii învățământului preuniversitar nr. 198/2023 (nu lunar).
8. Situații financiare 2023
Au fost prezentate situațiile financiare S.I.P., C.A.R. și SIP Tour pentru anul 2023. Detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2024/00000039325.pdf
9. Evoluția numărului membrilor de sindicat în perioada septembrie-decembrie 2023 Detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2024/00000039324.pdf
10. Hotărârea Comitetului de supraveghere CAR
Reguli pentru acordarea împrumuturilor, în vederea diminuării perioadei de așteptare, detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2024/00000039331.pdf
Convocarea Conferinței anuale în data de 27 martie 2024, ora 13:00. Detalii aici: https://nou.siphd.ro/f/2024/00000039326.pdf
Toate materialele utilizate în cadrul ședinței pot fi consultate/descărcate de pe site, de la rubrica: S.I.P. HUNEDOARA / Activitate / Consiliul liderilor sau urmând link-ul: https://nou.siphd.ro/?a=3122&t=2024