Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Ca urmare a sesizărilor primite din partea organizațiilor afiliate, cu adresa Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” nr. 368/01.04.2025, am solicitat Ministerului Educației și Cercetării un punct de vedere privind frecvența depunerii certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală de către personalul didactic, în conformitate cu prevederile Metodologiilor-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026, pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de la art. 168 alin. (7) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare
Prin adresa nr. 26504/09.04.2025, Ministerul Educației și Cercetării – Direcția Generală Management, Carieră Didactică și Rețea Școlară în Învățământul Preuniversitar ne-a comunicat că „Prezentarea certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală (...) este reglementată de metodologiile-cadru privind mobilitatea (...), respectiv în perioadele prevăzute în Calendarul mobilității personalului didactic de predare pentru:
- încadrarea personalului didactic de predare la nivelul unităților de învățământ;
- modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform prevederilor art. 180 din Legea nr. 198/2023 (...);
- înscrierea/validarea înscrierii la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar;
- înscrierea la concursul județean, respectiv testarea organizată la nivel județean pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
- înregistrarea cererilor privind repartizarea candidaților pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile anterioare (maximum 6 sesiuni anterioare);
- înregistrarea cererilor privind angajarea în regim de plata cu ora a personalului didactic asociat și pensionat;
- în perioadele de înscriere la orice etapă a mobilității personalului didactic de predare care presupun încheierea unui contract individual de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată la nivelul unei unități de învățământ.”
Adresa M.E.C. confirmă punctul de vedere exprimat de reprezentanții F.S.E. „SPIRU HARET” pe această problemă: obligarea personalului didactic de predare titular de a depune certificatul de cazier judiciar și certificatul/adeverința de integritate comportamentală la fiecare 6 luni – pe motiv că cele anterioare și-au pierdut valabilitatea – este lipsită de fundament.
Faptul că respectivele certificate au valabilitate de 6 luni nu înseamnă că trebuie depuse de 2 ori pe an, ci că, atunci când sunt depuse (în situațiile și perioadele stabilite de metodologia-cadru și calendarul mobilității personalului didactic), acestea trebuie să fie valabile (să fie în interiorul termenului de 6 luni de la eliberare).
Marți, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă Procedura operațională referitoare la fișele posturilor din cadrul I.S.J. Hunedoara. Se amână până la ședința viitoare pentru verificare.
2. Se aprobă reînmatricularea unui elev la Școala Gimnazială ”Dr. Aurel Vlad” Orăștie.
3. Se respinge transferul unui elev de la școala profesională, clasa a IX-a, la Liceul de Arte ”Sigismund Toduță” Deva, începând cu anul școlar 2025/2026, deoarece nu permite legislația transferul elevilor de la școala profesională la liceu.
4. Se aprobă lista excepții plata cu ora, cadre didactice, luna martie 2025, conform Anexei 2.
5. Se aprobă rapoartele de doctorat ale inspectorilor școlari și directori unități de învățământ, luna martie 2025.
6. Se respinge închirierea unei garsoniere din sediul I.S.J. Hunedoara.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
Ministerul Educației a publicat pe site-ul educatiacontinua.edu.ro mai multe ghiduri prin care, potrivit scopului declarat, profesorii pot realiza, în anul școlar 2020 - 2021, reducerea decalajelor între ceea ce trebuia să fie predat conform planificării calendaristice, ceea ce s-a predat efectiv și ceea ce elevii au reușit, de fapt, să învețe în anul școlar 2019-2020.
În principiu, ghidurile sunt structurate pe trei secțiuni:
1. Repere pentru realizarea planificării calendaristice pentru anul școlar 2020 - 2021
În scopul realizării planificării calendaristice pentru anul școlar 2020-2021, profesorul va ține seama de următoarele:
aprecierea unor eventuale probleme de învățare în contextul întreruperii cursurilor „față în față” în martie 2020;
consultarea planificării calendaristice anterioare și sesizarea elementelor insuficient structurate în perioada de cursuri online sau neconsolidate după martie 2020;
realizarea de conexiuni între componentele estimate a fi insuficient asimilate și programa aferentă anului școlar 2020 - 2021.
2. Evaluarea gradului de formare a competențelor din anul anterior
Această secțiune are rolul de a sprijini profesorii cu repere pentru elaborarea unor seturi de sarcini de evaluare, astfel încât să poată identifica măsura în care s-au structurat competențele specifice ale programei școlare din anul școlar 2019 - 2020. Vor fi puse la dispoziție sarcini de evaluare, pe niveluri, centrate pe competențe și care vor fundamenta construirea activităților de învățare cu caracter remedial/de recuperare, contextualizate și centrate pe competențe.
3. Recomandări pentru construirea noilor achiziții. Exemple de activități de învățare
Rezultatele evaluărilor inițiale vor sta la baza proiectării demersurilor didactice ulterioare. În plus, vor fi prezentate exemple care să faciliteze utilizarea în predare-învățare-evaluare a instrumentarului noilor tehnologii. Sunt promovate exemple de activități de învățare și pentru elevii din medii și grupuri dezavantajate, cu statut socio-economic scăzut sau cu nivel educațional al părinților scăzut, care nu au fost beneficiarii învățării la distanță.
Ar fi de subliniat, pe de o parte, că numărul ghidurilor publicate este încă mic în raport cu cele anunțate, iar pe de altă parte că este greu de estimat măsura în care aceste ghiduri, în anumite cazuri și ținând cont de unele aspecte, sunt de un real folos. Oricum, le regăsiți, pe cele publicate deja, ca atașamente la acest articol.
Numărul
curent |
Titlul
documentului |
Dimensiune
(octeți) |
Extensia
documentului |
Data
atașării |
1 |
Biologie
Învățământ gimnazial. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor pentru anul școlar 2019-2020 |
4.008.719 | APPLICATION/PDF | 2020-09-04 18:50:28 |
2 |
Biologie
Învățământ liceal. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor pentru anul școlar 2019-2020 |
2.723.978 | APPLICATION/PDF | 2020-09-04 18:53:05 |
3 |
Chimie
Învățământ liceal. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor pentru anul școlar 2019-2020 |
4.380.873 | APPLICATION/PDF | 2020-09-04 18:54:14 |
4 |
Dezvoltare personală și Consiliere și dezvoltare personală
Învățământ primar și învățământ gimnazial. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor pentru anul școlar 2019-2020 |
12.879.853 | APPLICATION/PDF | 2020-09-04 18:49:13 |
5 |
Discipline socio-umane
Învățământ liceal. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor pentru anul școlar 2019-2020 |
3.169.624 | APPLICATION/PDF | 2020-09-04 18:55:03 |
6 |
Educație socială
Învățământ gimnazial. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor pentru anul școlar 2019-2020 |
4.507.318 | APPLICATION/PDF | 2020-09-04 18:51:25 |
7 |
Informatică
Învățământ liceal. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor pentru anul școlar 2019-2020 |
3.589.826 | APPLICATION/PDF | 2020-09-04 18:55:47 |
8 |
Istorie
Învățământ gimnazial. Repere metodologice pentru consolidarea achizițiilor pentru anul școlar 2019-2020 |
6.698.633 | APPLICATION/PDF | 2020-09-04 18:52:16 |