Noi suntem
SINDICATUL ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR JUDEȚUL HUNEDOARA

Agenda

28.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.06.2024
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

03.06.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.05.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

23.05.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.05.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.04.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

08.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.04.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.03.2024
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.03.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

18.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2024
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

12.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Ministerului Educației

11.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.03.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.03.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.02.2024
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.02.2024
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.02.2024
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.02.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

31.01.2024
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

31.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

26.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret” - Delegații S.I.P. Județul Hunedoara

23-26.01.2024
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

22.01.2024
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

22.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.01.2024
Ședința Biroului Executiv al S.I.P. Județul Hunedoara

15.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.01.2024
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

18.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.12.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

22.11.2023
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

20.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

06.11.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

16.10.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.10.2023
Conferința „Oferiți educației o șansă”

04.10.2023
Ziua Mondială a Educației: Festivitate premiere pensionari

04.10.2023
Vernisaj „ProfArt 2023” + Lansare de carte „Magister 2023”

28.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.09.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

06.09.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

05.09.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

04.07.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.06.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.06.2023
Miting de protest

06.06.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

30.05.2023
Marș de protest

30.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.05.2023
Pichetare și marș de protest

22.05.2023
Declanșarea grevei generale pe termen nedeterminat

12.05.2023
După miting

10.05.2023
Miting de protest

10.05.2023
Miting și marș de protest

09.05.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.05.2023
Ședința cu directorii, secretarii și contabilii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

05.05.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

04.05.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

03.05.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

03.05.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

26.04.2023
Pichetarea Guvernului României

25.04.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

25.04.2023
Pichetarea Guvernului României

24.04.2023
Ședința publică - Comisia județeană de mobilitate, pretransferul personalului didactic de predare

24.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.04.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

12.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.04.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

03.04.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

29.03.2023
Marș de protest I.S.J. Hunedoara

29.03.2023
Dezbatere privind pachetul legilor educației

27.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

24.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.03.2023
Pichetare și marș de protest

22.03.2023
Pichetarea sediului Prefecturii Hunedoara

22.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.03.2023
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

09.03.2023
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.03.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.03.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

28.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

27.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

21.02.2023
Ședința cu administratorii financiari din unitățile de învățământ

20.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.02.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.02.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.02.2023
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

02.02.2023
Pichet de protest

02.02.2023
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

01.02.2023
Pichetarea sediului Guvernului

20.01.2023
Biroul Executiv și Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

18.01.2023
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

18.01.2023
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

17.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.01.2023
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

12.01.2023
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

09.01.2023
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

22.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

20.12.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

15.12.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ de stat din județul Hunedoara

14.12.2022
Ședința Consiliului Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.12.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.12.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

12.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

08.12.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

07.12.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.12.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.12.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

28.11.2022
Ședință de lucru (secretari, contabili) cu reprezentanții M. E.

28.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

25.11.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

24.11.2022
Comisia paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

23.11.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

21.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

14.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

09.11.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.11.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.11.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

31.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.10.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

17.10.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

07.10.2022
„Educația se face cu educatori motivați” - conferința/dezbatere în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la minifotbal

05.10.2022
Cupa „Educatorului” la gimnastică

05.10.2022
„Cupa Educatorului” - activități sportive în cadrul manifestărilor „Săptămâna Educației 2022”

05.10.2022
Ziua Mondială a Educației

28.09.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

23.09.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

23.09.2022
Consiliul Liderilor U.J. C.N.S.L.R.-Frăția Filiala Hunedoara

20.09.2022
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

07.09.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

02.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

01.09.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

01.09.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

31.08.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.08.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.08.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

29.07.2022
Ședință publică a Comisiei județene de mobilitate a personalului didactic de predare

26.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

19.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

13.07.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

13.07.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

11.07.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

11.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

06.07.2022
Consiliul de administrație al I.S.J. Hunedoara

29.06.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.06.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.06.2022
Conferința de alegeri a Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”

05.06.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

02.06.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.05.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

05.05.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

05.05.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

04.05.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

06.04.2022
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

06.04.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2022
Conferința de alegeri a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

16.03.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

02.03.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

23.02.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2022
Ședință comună a Biroului Executiv F.S.E. „Spiru Haret” și F.S.L.I.

09.02.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

08.02.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.02.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

03.02.2022
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2022
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2022
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

18.01.2022
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

14.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

13.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

11.01.2022
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

11.01.2022
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.01.2022
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20-22.12.2021
Pichetare Prefectură

11.11.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

11.11.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

11.11.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

10.11.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

13.10.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.09.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.09.2021
Conferința de alegeri a Uniunii Județene C.N.S.L.R. Frăția - Filiala Hunedoara

08.09.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2021
Consiliul Liderilor și Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.08.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

08.07.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

30.06.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

30.06.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

27.05.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

26.05.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

21.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

12.05.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

21.04.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

31.03.2021
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.03.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

18.03.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

10.03.2021
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.02.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

10.02.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

05.02.2021
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.01.2021
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

19.01.2021
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

19.01.2021
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

06.01.2021
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

06.01.2021
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

16.12.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

16.12.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

10.12.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09.12.2020
Comitetul Local de Dezvoltare a Parteneriatului Social

09.12.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

28.10.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.10.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

20.10.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

01.10.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

30.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

09-10.09.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

07.09.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

02.09.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

01.09.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

01.09.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

31.08.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

16.08.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

16.08.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

08.07.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

23.06.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

28.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

27.05.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

07.05.2020
Ședința cu directorii unităților de învățământ preuniversitar din județul Hunedoara

28.04.2020
Finalizarea lucrărilor Conferinței anuale a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

24.04.2020
Comitetul de Supraveghere al C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

14.04.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

30.03.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

25.03.2020
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

26.02.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

14.02.2020
Biroul Executiv al F.S.E. „Spiru Haret”

14.02.2020
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

10.02.2020
Comisia Paritară de la nivelul I.S.J. Hunedoara

05.02.2020
Comisia de Dialog Social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

29.01.2020
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

20.11.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

11.09.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

19.06.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

29.05.2019
Conferința de alegeri S.I.P. județul Hunedoara

15.05.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

17.04.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.04.2019
Alegeri în organizații de zonă ale S.I.P. Județul Hunedoara: Lupeni, Vulcan, Uricani

29.03.2019
Conferința CAR (IFN) SIP Hunedoara și Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

27.03.2019
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

27.03.2019
Conferința anuală a C.A.R. (I.F.N.) S.I.P. Județul Hunedoara

01.03.2019
„Împreună pentru o educație de calitate” - acțiune de pichetare

27.02.2019
Biroul Executiv S.I.P. Județul Hunedoara

04.12.2018
Semnarea Acordului între Guvernul României și Federațiile Reprezentative din Învățământ

13.10.2018
Cupa Educatorul - Hunedoara, EuroSportCenter

13.10.2018
Conferința „Despre Educația Viitorului Acum”

13.10.2018
Contribuția educației la dezvoltarea României moderne

28.06.2018
Ziua Națională a Educației (Ziua Învățătorului)

26.06.2018
Întâlnire cu Ministrul Educației

26.06.2018
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

26.06.2018
Pichetarea Ministerului Educației Naționale

12.10.2017
Cupa educatorului - gimnastică - fete

12.10.2017
Dezbatere publică „Profesori liberi. Profesori puternici”

12.10.2017
Cupa educatorului - fotbal - băieți

12.10.2017
Cupa educatorului - festivitate de premiere

15.09.2017
Consiliul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”

23.05.2017
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

03.04.2017
Consiliul Liderilor S.I.P. Județul Hunedoara

14.03.2017
Consiliul Național F.S.E. „Spiru Haret”

13.06.2016
Ziua Națională a Educației

08.06.2016
Miting de protest ,,ÎMPREUNĂ PENTRU EDUCAŢIE''

22.04.2016
Colegiul Liderilor F.S.E. „Spiru Haret”. Pichetarea Prefecturii Mureș

21.04.2016
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

04.04.2016
Conferinţa Anuală CAR şi Consiliul Liderilor SIP Hunedoara

09.02.2016
Dezbaterea „Viitoarele planuri-cadru - între așteptări și realitate”

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației. Cupa Educatorului

28.09 - 05.10.2015
Săptămâna educației: Dezbaterea publică „Educația 2018”

04.05.2015
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

19.03.2015
Comisia de dialog social de la nivelul Instituției Prefectului Județul Hunedoara

20.12.2014
Miting şi marş de protest pentru personalul nedidactic

13.10.2014
Cupa Educatorului

13.10.2014
„Cadrul didactic: statut actual și soluții” - dezbatere publică

08.10.2014
Salonul ,,ProfArt - Perspective''

22.06.2014
Ziua Națională a Educației

17.05.2014
Întâlnire cu preşedintele Comisiei Învăţământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu președintele Comisiei Învățământ din Senat

17.05.2014
Întâlnire cu Ministrul Educației

11.04.2013
SIP Hunedoara

11.04.2013
Conferința Națională F.S.E. „Spiru Haret”

17.01.2012
Audiere publică. Mai este nevoie de dialog social real?

24.10.2011
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2010
Miting de protest organizat de confederaţiile sindicale împotriva intenţiei de reducere cu 25 % a salariilor bugetarilor

26.09.2010
„Învățământul românesc, între profesionalism și politicianism”

26.09.2010
Miting și marș de protest

26.09.2010
F. S. I. „Spiru Haret”

26.09.2009
„Ziua Muncii Decente”, miting de protest

26.09.2009
Negocieri cu Guvernul

26.09.2009
Pichetarea Parlamentului

26.09.2009
Conferinţa Judeţeană a CNSLR - FRĂŢIA Hunedoara

26.09.2008
Votarea Legii 221/2008 în Parlament

26.09.2008
Conferinţa Naţionala F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2008
Dezbaterea pachetului de legi privind educaţia

26.09.2008
Miting de protest, „Stop politizării învăţământului”

26.09.2008
Consfătuirea Naţională ,,Politici de personal''

26.09.2007
Consiliul Național F.S.I. „Spiru Haret”

26.09.2007
Cursuri de formare profesională şi sindicală

26.09.2007
Săptămâna Educaţiei

26.09.2006
Clubul Educatorilor

26.09.2006
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2006
Inaugurarea Clubului Educatorilor

26.09.2006
Miting

26.09.2006
Vizita ministrului educaţiei

26.09.2005
Conferinţa Asociaţiei Europene a Cadrelor Didactice, Secţiunea România

26.09.2005
Alegeri la Uniunea Județeană C.N.S.L.R. Frăția

26.09.2005
Euromiting

26.09.2005
Greva generală

26.09.2005
Mişcări de protest

26.09.2005
ACORD între Guvernul României şi federaţiile sindicale din învăţământ

26.09.2004
Mitingul federaţiilor sindicale din învăţământ

26.09.2004
Schimb de experienţă

26.09.2003
Conferința Națională F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Cursuri de perfecţionare profesională şi sindicală

26.09.2003
Mitingul F.S.I.I. „Spiru Haret”

26.09.2003
Vizita delegaţiei M.E.C.T.

26.09.2002
Conferința Județeană S.I.P. Hunedoara

26.09.2002
Consiliul Național al Federației Sindicatelor Independente din Învățământ „Spiru Haret”

26.09.2002
Spectacolul extraordinar „Farmecul operetei” susținut de Teatrul Național de Operetă „Ion Dacian”

26.09.2002
Schimb de experiență cu Sindicatul Învățământ din Voievodina

26.09.2002
Ziua Mondială a Educatorilor



Actualitate

Ministerul Educației: un faliment asumat?

17.06.2024

image/png, 77427 octeți

În curând, după cum bine cunoaștem, se va împlini un an de la adoptarea unei noi legi a învățământului preuniversitar, și anume Legea nr. 198/2023 (publicată în Monitorul Oficial la 5 iulie 2023 și intrată în vigoare începând cu 3 septembrie 2023). 

 

Anunțată cu „surle și trâmbițe” la acel moment, subliniindu-se inclusiv că respectiva lege constituie un răspuns adecvat la problemele existente în educația românească, cele mai grave dintre acestea semnalate cu fără drept de apel și de greva generală derulată în învățământul preuniversitar, constatăm la ora actuală că respectiva lege este aproape „degeaba”.

 

Pornind din start cu decalaje mari în ceea ce privește implementarea unora dintre măsuri, ineficacitatea sa a fost accentuată de seria de măsuri economico-financiare adoptate la finalul anului trecut, majoritatea prevederilor implicând creșterea bugetului educației, cu excepția salarizării, fiind amânate pentru anul școlar 2025-2026 (inclusiv reorganizările instituționale).

 

Mai mult, chiar dacă Ministerul Educației a publicat periodic calendare prin care își asuma, cu termene precise, elaborarea actelor normative subsecvente, puține dintre termenele respective au și fost respectate. Nu știm foarte precis câte din cele aproape 300 de acte normative au fost adoptate, ordinele ministrului educației fiind lovite într-o mare măsură de o secretomanie care le face adesea greu accesibile, dar am fi tentați să pariem că numărătoarea pe degete ar putea fi arhisuficientă.

 

Iar dacă este să privim rezultatele, ajungem uneori să regretăm chiar și așteptarea... 

 

Un foarte bun exemplu în această privință sunt recentele proiecte ale Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, respectiv Statutul elevului.

 

Nu vom intra aici în amănuntele conținutului acestor proiecte, de analizat și de încercat a fi corectate în alte contexte, inclusiv prin propuneri trimise direct către Ministerul Educației și/sau către organizațiile sindicale, dar spiritul acestor documente, în pofida tuturor dificultăților și problemelor pe care educația este nevoită să le înfrunte zi de zi, este ușor de recunoscut în prevederi mult discutate în aceste zile.

 

Ne gândim aici în primul rând la dublarea numărului de absențe nemotivate la care intervine sancțiunea scăderii notei la purtare, respectiv 40 de absențe. Inițiativă, se pare, chiar a doamnei ministru, fără nicio justificare rațională (exceptând poate cine știe ce speranțe politice), cu atât mai mult cu cât, chiar dacă problema este trecută curent sub preș, principala problemă a calității educației în România este absenteismul, motivat sau nemotivat, oficial sau neoficial, poate avea un succes teribil în măsura în care ne dorim ceea ce în ultimul număr al Buletinului InformativMagister” numeam „școala fără școală”.

 

Fiindcă, la un calcul elementar, nu rămâne prea multă școală: un an școlar are în medie 36 de săptămâni de cursuri, de aici trebuind eliminate din start „Școala altfel” și „Săptămâna verde”, la care inevitabil sunt de adăugat (cu indulgență), dacă nu suntem tentați de ipocrizie, prima și ultima săptămână de școală, aproximativ o săptămână reprezentată de diferitele sărbători legale și aproximativ o săptămână dedicată diferitelor simulări și testări.

 

Au rămas aproximativ 30 de săptămâni de cursuri, din care va trebui să scădem desigur zilele de învoire la cererea părinților, dar și nenumăratele motivări medicale, care vor reduce și mai mult timpul pe care elevii îl petrec efectiv la cursuri, fără să uităm desigur activitățile extracurriculare, acestea având cu siguranță utilitatea  lor, dar care, realizate aproape exclusiv în timpul orelor de curs, contribuie și ele din plin la „îmbunătățirea” rezultatelor școlare.

 

Ce rămâne? Maxim două treimi din numărul inițial de săptămâni de cursuri (cu suspiciunea că ne dovedim destul de generoși). Cam de aici discutăm atunci când vorbim de absențe nemotivate. Iar 40 de absențe sunt aproape o săptămână și jumătate de cursuri (facem abstracție de măsura în care sunt consemnate respectivele absențe nemotivate), așa încât, bazându-ne pe cifrele medii privind absenteismul, cu siguranță cam tot elevul va mai beneficia de aproape două săptămâni de timp liber fără ca acest lucru să atragă după sine vreo sancțiune.  Iar dacă își mai asumă și vreun punct-două pe la purtare și douăzeci de săptămâni de cursuri vor  putea să pară cam prea mult (iar dacă aproape va bufnit râsu-plânsu, gândiți-vă și la prevederea potrivit căreia unitatea de învățământ anunță pe cei competenți să intervină atunci când elevul a absentat la 75% din numărul orelor de curs). Cu siguranță, la disciplinele cu o oră de curs pe săptămână cam așa stau lucrurile (iar între noi fie vorba, ținând seama de ușurința cu care se obțin motivările medicale, pe care nimeni nu vrea să le reglementeze, și de măsura în care se consemnează absențele, chiar și 20 de absențe nemotivate pentru un punct la purtare se dovedește în realitate prea mult)...

 

Un alt exemplu, la fel de bun, mai ales din perspectiva percepției sociale, este cel legat de deja celebrele „centre de detenție” care ar urma să se înființeze în școli. Desigur, proiectele în cauză nu pomenesc de așa ceva, ci doar de posibilitatea ca „în cazul elevilor care în timpul orei de curs manifestă comportamente care aduc prejudicii activității de predare-învățare-evaluare, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activitate în școală, în timpul orei respective, sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învățământ stabilită pentru desfășurarea, de regulă, a unor activități de tipul: lectură suplimentară, completarea de fișe de lucru etc.

 

Ceva de speriat? Nicidecum, ci am spune că o rezolvare oarecum doar în glumă a solicitării mereu reiterate de cadrele didactice de a li se furniza instrumentele necesare pentru a putea desfășura netulburați activitatea didactică. Dreptul la educație revine fiecărui elev, așa încât elevul care împiedică derularea unei ore de curs se face vinovat nu numai de acest lucru, ci și de încălcarea flagrantă a dreptului la educație al tuturor celorlalți elevi, fără a uita respectul datorat cadrului didactic, care ar trebui să fie cel puțin pe măsura respectului solicitat.

 

Fără să fie vorba măcar despre reținerea în activitatea școlară după orele de curs (oricum, este de estimat că limitarea la durata acelei ore de curs va accentua în primul rând doar „traficul” din școală), deși o astfel de măsură este practicată în multe alte sisteme educaționale, printre acestea și dintre cele către care privim cu invidie, întreaga mass-media românească, dovedind o maximă „apreciere” față de educație, a titrat doar despre „centrele de detenție” care urmează a fi înființate în școli.

 

În ce ne privește, suntem tentați să liniștim pe toată lumea: chiar dacă o astfel de măsură ar putea reprezenta un plus pentru derularea în condiții mai bune a orelor de curs, eliberate acestea de toți acei elevi care au chef de orice altceva cu excepția educației (intervenția aici cu mereu repetatele idei legate de motivație, supraîncărcare a programelor, predarea învechită etc. nu ar face, ținând seama de realitatea în care ne „bălăcim”, nimic altceva decât să aducă argumente în plus pentru existența marțienilor), chiar și în măsura în care prevederea va trece de „oprobiul” public, ea va fi aproape inaplicabilă: va fi necesară cel puțin o sală (evident, în școlile mari mult mai multe, fiindcă nu prea am vedea eficiența unei măsuri prin care aduni „zurbagiii” laolaltă), dar mai ales cadre didactice care să se ocupe îndeaproape de respectivii elevi... Ceea ce înseamnă bani! Ori, nu credem că mai este un secret pentru cineva, orice idee este bună în educație până la bani, moment în care se rupe filmuʼ.

 

Exemplele ar putea continua, dar credem că exemplele aduse în discuție sunt suficiente, iar proiectele mai sus amintite nu fac decât să ne întărească o idee enunțată și aceasta în ultimul număr al Buletinului informativMagister”, respectiv aceea în care estimam o „incapacitate funcțională” care pare să fi lovit Ministerul Educației. Reconfirmată mult prea frecvent, constatarea pare să anunțe ceva ce în economie se numește simplu „faliment”...

 

Cu siguranță nu ne vom confrunta cu un faliment efectiv al Ministerului  Educației, dar nici bucuria rezolvării vreuneia dintre probleme nu ne va fi dat să o trăim. Mai ales că se anunță multe altele de calibru asemănător: accentuarea descentralizării (în pofida faptului că fiecare nouă măsură în acest sens a mai salvat din banii și responsabilitățile ministeriale, dar asta doar în schimbul subminării calității educației), proiectele unor noi planuri cadru, noi programe școlare, noi standarde profesionale pentru cadrele didactice (realizate de o echipă de experți în care nu este prezent niciun profesor din învățământul gimnazial sau liceal), standarde de evaluare (strecurate și ele ca idee în proiectele amintite) etc.

Important

„Diavolul” se ascunde în detalii

17.06.2024

image/bmp, 589878 octeți

Cunoaștem nepăsarea profundă a clasei politice față de salariați. Și poate nu ar fi atât o problemă dacă ea nu s-ar accentua până la a trece în dispreț răzbunător de fiecare dată când „parveniților” democratic în funcții le ajunge la îndemână abuzul de putere.

 

Exemplele nu lipsesc, încălcările legislației în vigoare fiind la ordinea zilei, de unde și miile de procese pe care organizațiile sindicale le inițiază și le câștigă întru apărarea drepturilor membrilor de sindicat. Iar în cazurile extreme ajungi, vorba românească, să cam „mori cu... în mână”, dreptatea, fiindcă despre ea ar fi vorba, dovedindu-se un concept aproape imposibil de înțeles de „onorabilii” decidenți.

 

Cu alte cuvinte, progresul în ierarhia diferitelor funcții publice pare să se însoțească în mod inevitabil cu analfabetism legislativ și social tot mai accentuat, într-atât că reverberațiile asurzitoare mai sunt doar cele ale unui manelism deosebit de ipocrit.

 

Surzenia administrativ-guvernamentală la huiduielile pe care se străduie să le acopere dând „muzica” și mai tare este pe deplin ilustrată de un recent ordin al ministrului educației, și anume O ME nr. 4517/2023, act normativ adoptat „pentru punerea în executare a Deciziei civile nr. 81/A/2024 pronunțată de Tribunalul Hunedoara, în dosarul 3694/221/2022”. Da, ați citit bine: „maneaua”, urmând să devină imediat destul de clar de ce am încadra actul în cauză într-o mai puțin onorabilă categorie, ministerială are un scop deosebit de precis, maculând până la capăt o epopee care durează deja de mai mult de cinci ani.

 

Recapitulând rapid, este vorba despre încercările S.I.P. Județul Hunedoara de a determina respectarea legii în ceea ce privește acordarea sporului pentru condiții de muncă în educația județeană. Da, avem o legislație în această privință, destul de complicată de altfel (ca mai în majoritatea cazurilor în care este vorba de a da ceva și celui de la „șaibă”). Totuși, fără să aspirăm la măcar o trecătoare privire admirativă din partea lui Sisif, există în județul Hunedoara beneficiari ai acestui drept începând cu 2018 (salariați ai I.S.J. Hunedoara), în prezent fiind în curs demersuri juridice relative la alte trei unități de învățământ.

 

În pofida însă câștigului de cauză obținut în instanțele de judecată, inclusiv plata curentă a acestui drept, Ministerul Educației a refuzat sistematic să pună în aplicare sentințele opozabile, sumele cuvenite fiind obținute doar retroactiv. Așa că a fost nevoie de încă un demers, iar în pofida perplexității judecătorilor cu privire la manelistele reacții ministeriale, a fost finalizat în mod pozitiv și acesta. Concret, S.I.P. Județul Hunedoara a obținut o sentință favorabilă prin care Ministerul Educației este obligat să modifice programul de salarizare EDUSAL așa încât să devină posibilă plata curentă a acestui drept.

 

Credeți că lucrurile au ajuns la capăt? Nicidecum. „Cireașa de pe tort”, refrenul dacă vreți, pentru a rămâne în orizontul deschis, reprezentată de ordinul mai sus menționat, ne împinge din răsputeri în cel mai crunt absurdistan. Țineți-vă bine: EDUSALUL va fi deblocat doar pentru salariații pentru care există sentințe (cu alte cuvinte, singurul mod în care se poate obține acest drept statuat de lege este judecata), aceștia nominalizați expres în ordinul în cauză. Iar în ciuda lui Sisif, fiindcă tot l-am adus în discuție, consilierului juridic al inspectoratului școlar, căruia i se oferă cu acest prilej acces securizat în aplicație, va introduce LUNAR datele sentințelor civile pronunțate (număr sentință civilă și dată de pronunțare, număr și dată dosar, CNP membru de sindicat), datele buletinelor de determinare prin expertizarea locurilor de muncă, precum și multe altele, tot lunar urmând să realizeze un raport relativ la datele introduse etc. Lună de lună, ca și cum, în viziunea ministerului, lumea se tot cere a fi recreată...  

 

Crud adevăr, dar cam așa stau lucrurile: în loc ca Ministerul Educației să se preocupe de respectarea legilor existente, de exemplu să ceară socoteală tuturor unităților de învățământ care nu au derulat procedurile de acordare a acestui spor, deși un astfel de demers reprezintă o obligație, încearcă să demonstreze pe toate căile posibile că „zăhărelul” nu este pentru toată lumea (salariații din minister beneficiază de acest spor, acordat acesta printr-un simplu ordin de ministru). Dar ce să ne mirăm, că se întâmplă la case și mai mari?

 

Vă mai aduceți aminte de ochelarii de vedere și de decontarea contravalorii acestora? Probabil că da, dacă este să avem în vedere faptul că întrebările în această privință revin periodic. Zilele acestea Guvernul României s-a învrednicit să bage în seamă acest lucru elaborând normele metodologice privind decontarea dispozitivelor de corecție speciale, cele care lipseau pentru concretizarea prevederilor legale. O veste bună s-ar putea spune... dar numai în măsura în care nu vă apucați să citiți și actul normativ în cauză. Fiindcă, dacă vă pune cumva cel amintit în titlu să faceți o astfel de greșeală cu siguranță veți lovi cu basca de pământ (în pofida vremurilor de mai tristă amintire implicate). Chichițele, procedurile și demersurile necesare, întinse pe două pagini și jumătate, l-ar lăsa și pe cel rătăcit prin junglă să iasă la liman față de cel care ar încerca, în limita „extraordinarei” sume de 500 de lei, să solicite un astfel de decont. Curat murdar!

 

Ce ar mai fi de spus? Nenumărate! Dar ne vom opri aici, mulțumind din inimă Ministerului Educației, Guvernului României și tuturor celor care deosebit de serviabili compun „corul” susținătorilor în „maneaua disprețului profund” pentru reconfirmarea repetată a unui adevăr mereu evident: „pălmași” fiind, binele ni se oferă doar pe măsura eforturilor și luptei comune pentru mai bine.

 

Eveniment

Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara

28.06.2024

image/png, 1936103 octeți

Vineri, 28 iunie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.

 

Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I.    Validarea rezultatelor finale ale concursului de acordare a gradațiilor de merit, sesiunea 2024
II.    Diverse

 

În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri: 

 

I.    Se aprobă lista cu rezultatele finale ale concursului de acordare a gradațiilor de merit, sesiunea 2024, conform anexă.

 

II.    Diverse:
1.    Se aprobă transformarea postului șef Birou salarizare de la I.S.J. Hunedoara în șef Serviciu salarizare și administrativ, prin promovarea personalului.

 

Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA–CONSILIUL DE ADMINISTRATIE.

 

02.02.2023
24.11.2022
11.07.2022
06.03.2024
Alte discuții (sterile) la MECTS
Tipul știrii: Actualitate
Data știrii: 8.4.2010
Data ultimei actualizări: 28.06.2024
Numărul de vizualizări: 1787



În data de 7 aprilie 2010 au avut loc la sediul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului discuții cu federațiile sindicale reprezentative privind textul Legii Educației Naționale.

Au participat:

Federația Sindicatelor din Învățământ „SPIRU HARET”: Marius Ovidiu Nistor (președinte executiv), Tudor Spiridon (secretar general), Ionel Barbu (vicepreședinte), Teodora Banaș (consilier juridic), Ioana Voicu (consilier juridic);

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ: Aurel Cornea (președinte), Simion Hancescu (prim-vicepreședinte), Liviu Marian Pop (secretar general);

Federația Educației Naționale: Ioan Leon Naroși;

Federația Națională Sindicală „ALMA MATER”: Anton Hadăr (președinte), Aurel Alecu, Ștefan Grigoraș, Gheorghe C-tin Ionescu, Mihai Baier;

M.E.C.T.S.: secretar de stat Cătălin Ovidiu Baba, secretar de stat Oana Badea, director general Mihai Păunică, director general Gabriel Liviu Ispas.

În cele ce urmează vă prezentăm modul în care s-au derulat discuțiile, astfel cum a fost consemnat de reprezentanții federației noastre (un extras al discuțiilor, chiar dacă nu s-a operat o consemnare mot-a-mot).

Marius Nistor: F.S.I. „SPIRU HARET” are o serie de probleme generale, majore cu privire la textul legii (pe lângă cele punctuale):
- dorim titularizarea în sistemul național de învățământ;
- menținerea clasei a IX-a la liceu – nu suntem de acord cu trecerea acesteia la gimnaziu (nu este în interesul elevilor);
- nu suntem de acord cu structura Consiliului de Administrație (structura propusă, de 1/3-1/3-1/3 este nefuncțională; se impune o structură 50% reprezentanți ai unității - 50% reprezentanți ai părinților și ai consiliului local);
- nu suntem de acord cu interdicția ca directorul să fie și președintele Consiliului de Administrație;
- de ce nu apare interdicția pentru președintele Consiliului de Administrație de a fi membru de partid (se va ajunge la politizarea învățământului)ș
- raportat la finanțarea învățământului preuniversitar (având la bază finanțarea per capita), nu suntem de acord ca de la bugetul de stat să se finanțeze și învățământul particular (se vor genera discriminări pentru elevii din medii defavorizate).
Aurel Cornea: de acord cu ce s-a enunțat, am discutat aceste puncte cheie; suntem de acord cu filosofia în ansamblu a legii, dar aceste puncte cheie dorim să fie soluționate; ele nu se abat de la ce s-a stabilit prin SNE, astfel că putem ajunge la un numitor comun + în Pactul Național pentru Educație se vorbește ca pachetul legislativ să conțină și Statutul cadrului didactic, și Statutul elevului, și Statutul studentului, însă ultimele lipsesc.
I.L. Naroși: în plus trebuie avute în vedere și admiterea în liceu și bacalaureatul, iar la CA, președintele (părinte sau reprezentant al CL) va putea ajunge, temporar director și ordonator de credite.
A. Hadăr: nr. de pagini pentru superior depășește pe cel din preuniversitar; avem inconsecvențe în text, textul nu este unitar și se creează confuzii; probleme cu atribuțiile rectorului; îngrădirea autonomiei universitare; rolul partenerilor de dialog social este minimalizat; alegerile în universitate să continue să fie în sistem colegial etc.
Aurel Cornea: în această lege s-a eludat cu bună știință toată legislația privind locul și rolul sindicatelor, atât la nivel național, cât și la nivel local.
Marius Nistor: nu doar legislația națională, ci și cea internațională.
C. Baba: să inventariem problemele:

1. TITULARIZAREA
Corneliu Baba: nu dispare, rămâne la nivelul școlii; este o consecință a descentralizării (acum avem un sistem centralizat); nu va mai exista toată acea mobilitate a personalului didactic pentru că nimeni nu va putea interveni peste CA.
Oana Badea: nu putem vorbi despre descentralizare dacă nu avem o autonomie a politicii de resurse umane; directorii spun cel mai frecvent că nu putem face performanță cu oameni trimiși de inspectoratul școlar, nu angajați de noi; se cheltuiesc bani publici pentru CNU și ulterior pentru toate etapele de mișcare a personalului didactic, dar și pentru naveta cadrelor didactice; deci, dacă acceptăm principiul descentralizării – că directorii sunt tot cadre didactice, că un cadru didactic vrea să fie cât mai aproape de casă și să îl supunem unor proceduri continue de pretransfer, detașare etc. – atunci să optăm pentru titularizare la nivelul școlii.
Marius Nistor: dar cine l-a împiedicat pe cadrul didactic să vină prin CNU la școala pe care o dorește – mulți dintre directorii care doresc această „descentralizare” sunt cei care vor putere în școală și care ascund posturile vacante din școală; dumneavoastră subordonați resursa umană unei majorități din CA care nu e din școală; conform art. 78 din lege, contractele vor fi pe durată determinată nu nedeterminată; referitor la navetă, primarii trebuie să respecte legea, nu să caute să facă economii (procesele au demonstrat acest lucru).
Aurel Cornea: cadrele didactice vor deveni dependente de politic; România reală este alta decât cea văzută de MECTS și IȘE; în mediul rural, în formula prezentată de dvs. cu contract individual de muncă pe durată determinată, oamenii vor fi dați afară din sistem dacă nu sunt docili; erați secretar de stat când ați susținut titularizarea în unități reprezentative, dar omul era titular al sistemului; acest lucru îl dorim: omul să rămână titular al sistemului, chiar dacă dă concursul la școală.
I.L. Naroși: principial, descentralizarea este o soluție; este de dorit ca profesorul să fie angajat la nivelul școlii, dar trebuie să vedem că sunt neconcordanțe mari între prima parte a legii și Statut din acest punct de vedere; trebuie să ne gândim și la acel om care face o școală pentru a urma o carieră didactică; ce faceți cu școlile neatractive din mediul rural (aici ar trebui să intervină inspectoratul școlar, pentru a asigura personalul)ș Apare și problema finanțării per capita – într-o școală cu profesori emeriți cu salarii mari, este posibil să se renunțe la ei, pentru că finanțarea va fi insuficientă; între acel art. 78 și celelalte texte de la Statut există mari neconcordanțe; suntem pentru concurs la școală, dar titularizare la nivel de sistem.
Oana Badea: și cum vom putea da afară un cadru didactic care vine beat la școală; pentru că mi se spune că nu se poate și că acei oameni câștigă și în instanță.
S.Hancescu: titularizarea la școală este imposibilă – ce facem, de exemplu, cu un profesor de geografie la o școală la un singur rând de clase: el nu se poate titulariza în școala respectivă.
Aurel Cornea: „lucrăturile” de care vorbea doamna secretar de stat Oana Badea la detașări sunt și la titularizările pe post; iar cadrele didactice cu probleme pot fi sancționate disciplinar – să inserăm reglementări clare în cuprinsul legii în acest sens.
Corneliu Baba: să faceți aceste propuneri în scris.
Marius Nistor: în cazul titularizării în sistem, la restrângerea de activitate, ți se oferă un alt post și stabilitate în sistem; dacă ești titular pe post, atunci devii șomer, îți iei bocceluța și pleci să îți cauți un loc de muncă; ați spus că veți păstra titularizarea pentru acele cadre didactice cu performanțe manageriale (adică directorii și inspectorii dvs.) și pentru profesori emeriți, dar dacă nu va mai exista mobilitate deloc, cum veți garanta titularizarea lor – vă contraziceți chiar dvs.; și ce veți face în mediul rural unde nu vin titulari, dacă nu există mobilitate, iar inspectoratul școlar nu are nicio posibilitate de a interveni; deci noi suntem de acord cu stabilirea unor măsuri clare pentru sancționarea cadrelor care săvârșesc abateri, dar cu menținerea TITULARIZĂRII ÎN SISTEM și cu contract individual de muncă pe durată NEDETERMINATĂ.
O. Badea: anul trecut s-au cheltuit 65 mld lei pentru titularizarea a 9.790 de cadre didactice în sistem – deci vorbim despre cheltuirea ineficientă a banului public; legea prevede inclusiv posibilitatea de a ocupa posturile neocupate cu pensionari; dacă sunt ore puține la o disciplină, se poate face concurs pe mai multe unități; în plus, oamenii trebuie să înțeleagă că e necesar să se perfecționeze.
L.M. Pop: eu cred că cheltuielile vor fi mai mari dacă ajungem la concurs pe școală – o să avem mai multe comisii de subiecte, de concurs etc.
Marius Nistor: care sunt costurile de la unitățile reprezentative și din județele pilotș Să ni le spună dl. Mihai Păunică.
Corneliu Baba: suntem pe lângă subiect; nu spunem că vor fi costuri mai mici dacă se vor organiza concursuri la nivel de unitate.
I.L. Naroși: susținem necondiționat descentralizarea în învățământ, însă trebuie să avem în vedere realitățile; nu pledez pentru menținerea în sistem a celor care nu au ce căuta acolo, însă trebuie să creăm legi pentru normalitate nu pentru anormalitate; suntem de acord cu concurs la școală, dar după concurs omul devine titular al sistemului.
Corneliu Baba: credem că spunem același lucru cu cuvinte diferite; e normal, în virtutea descentralizării, ca omul să dea un examen în fața CA.
L.M. Pop: cifrele de anul trecut ne demonstrează clar că sistemul propus de dumneavoastră nu este eficient – din 74.000 de posturi doar 13.000 de posturi au fost declarate titularizabile și scoase la concurs.
Marius Nistor: profesorii bețivi de care vorbeați de ce au calificative FB – ce au făcut directorii și CAș
Corneliu Baba: deci sistemul nu funcționează și trebuie schimbat; practic dvs. nu vreți, de fapt descentralizare.
Aurel Cornea: nu am spus asta; noi vrem descentralizare – concurs la școală, dar să devină titular al sistemului; asta nu înseamnă că susținem incompetenții, dar vrem ca acele cadre didactice bune pentru sistem să fie protejate; vă rog să rămâneți consecvent principiului pe care l-ați susținut acum câțiva ani.
Corneliu Baba: dacă facem descentralizarea, atunci trebuie să acceptăm că angajarea trebuie făcută de CA; noi spunem că trebuie ca protecția cadrului să fie la nivelul unității, vrem stabilizarea forței de muncă la nivelul școlii; dacă nu își face treaba, să avem mecanismele necesare pentru eliminarea acestora.
Aurel Cornea: de ce nu avem Statut al corpului profesoral, Statut al elevului, Statut al studentului, conform Pactului Național pentru Educație.
Corneliu Baba: deci doriți Statut separat.
DA
T. Spiridon: dacă dispare titularizarea în sistem, dispar protecția socială și securitatea muncii cadrului didactic care intră în restrângere de activitate din motive neimputabile lui – drepturi garantate de Codul muncii și Constituție; nu putem să îi lipsim pe oameni de dreptul pe care l-au câștigat prin concursul național.
Aurel Cornea: cei care sunt titulari acum, își pierd titularizarea în sistem la intrarea în vigoare a noii legiș
Corneliu Baba + Oana Badea: NU
Aurel Cornea: aveți vreun mandat să schimbați o virgulă din acest proiectș
Corneliu Baba: așteptăm propunerile dvs. scrise, pe care le vom supune mai departe.
Oana Badea: toți titularii actuali vor fi titulari ai școlilor cu C.I.M. pe durată nedeterminată
L.M.Pop: conform art. 78 alin. (2) din lege, doar până la prima evaluare.
I. Barbu: în mediul rural la școlile cu un rând de clase, doar la matematică și română se poate asigura titularizarea în școală.
Oana Badea: așteptăm propuneri constructive.
S.Hancescu: de ce se teme MECTS că omul, după ce dă examen la școală, să devină titular al sistemuluiș
L.M.Pop: în ce sistem C.I.M. depinde de evaluările anuale; asta rezultă din 78 (2) din legeș
Oana Badea: nu asta am vrut să spunem; ne refeream doar la situațiile de excepție, în care persoana nu mai îndeplinește standardele minime de calitate; așteptăm propuneri pentru modificarea textului.
Corneliu Baba: consider subiectul titularizării epuizat din punct de vedere al argumentelor.
Marius Nistor: și concluziile dvs. care suntș
Corneliu Baba: consider că trebuie să avem titularizare în școală, să modificăm 78 (2) și să rezolvăm problema mediului rural.
Marius Nistor: titularizarea la școală va genera destabilizarea forței de muncă (nu va garanta stabilitatea acesteia) și șomaj.
Corneliu Baba: așteptăm propuneri scrise.
Marius Nistor: veți primi propuneri scrise de la noi pe fiecare articol; poate că, dacă ne-ați fi cooptat la elaborarea legii, nu am fi ajuns într-o asemenea situație; deci înțelegem că dvs. nu renunțați la titularizarea în școală, în timp ce noi suntem pentru titularizare în sistem.
Corneliu Baba: asta înseamnă că sunteți împotriva descentralizării.
Marius Nistor: vă rugăm să nu trageți concluzii de această natură, pentru că nu asta am spus, dar vom trimite propuneri ale FSH; în plus există deja propuneri din teritoriu, depuse la MECTS cu nr. de înregistrare.

2. TRECEREA CLASEI A IX-A LA GIMNAZIU
Marius Nistor: care este mandatul dvs. – puteți reveni asupra acestei deciziiș Sau este o decizie politică deja luatăș
Corneliu Baba: nu este o decizie politică luată; așteptăm propuneri scrise, argumentate, pe această problemă; dacă aveți argumente, vom vedea ce va spune Guvernul.
Marius Nistor: deci nu renunțați, indiferent de argumentele noastre.
Aurel Cornea: am înțeles că actuala lege e centrată pe elev; dar nu vor avea nici un fel de competențe (față de actualul sistem), cf. noului sistem propus – decât eventual pe cele digitale, dar și acelea inexistente în unele zone din rural; credem că propunerea dvs are rațiuni pur economice – veți face economii la finanțare față de învățământul de 10 clase actual; elevii nu vor fi în nici un caz competenți pe piața muncii cu acest nou sistem; nu avem nici logistica necesară în mediul rural, în special.
I.L. Naroși: am ascultat argumentele dvs. prezentate anterior și am încercat să găsesc argumentul pozitiv; cele care mi-au rămas în minte nu justifică această măsură – argumentul combaterii abandonului școlar nu stă în picioare, abandonul se poate combate activ altfel, prin măsuri reale; aceasta ar fi un prim argument al meu, restul le voi reprezenta în scris.
S. Hancescu: consider că prin această măsură statul român se spală pe mâini de responsabilitățile care îi revin; practic pregătim căpșunari pentru Spania.
Marius Nistor: un argument suplimentar este cel al resursei umane; pe lângă problemele de infrastructură (ați recunoscut chiar și dvs. că nu se poate face trecerea în anumite județe), în cazul dispariției clasei a IX-a la liceu, vom avea restrângeri de activitate masive la liceu, iar, în condițiile actualei legi, asta înseamnă șomaj – își vor lua dosarul și vor pleca să își caute școli în care să dea concurs; din punctul nostru de vedere problema resursei umane este un argument hotărâtor împotriva trecerii clasei a IX-a la gimnaziu; de ce nu aveți în vedere că tendința europeană este de a crește învățământul obligatoriu la XII clase – ori noi regresăm.
A.Hadăr: și noi considerăm că este o mare problemă și o idee nefericită, pentru argumentele expuse de colegii mei.
Oana Badea: noi am luat în vedere nu indicatorul abandon școlar, ci un alt indicator – părăsirea timpurie a școlii; avem deci în vedere o problemă socială, care rezultă din statisticile făcute până în prezent. Acest sistem a avut rezultate benefice în străinătate. Argumentele pentru această propunere sunt din zona științelor educației, deși am știut că va nemulțumi și cadrele didactice, și elevii, și părinții. Este adevărat că în unele județe nu există spații suficiente – dar de ce nu ne gândim că până în 2050 populația României va scădea la 16 milioane de locuitoriș Noi de fapt am avut în vedere interesele copiilor din mediul rural, defavorizat, care vor fi susținuți de stat (astfel cum este trecut în lege) – am creat și „cârligele” pentru a-i „agăța” și a-i ajuta pe mai departe.
I.L. Naroși: ce garanție avem că demersul dvs. va avea ca rezultat diminuarea acelor indicatori de abandon și de părăsire timpurie a învățământuluiș Problemele existente acum în România necesită măsuri energice (nu aceasta) pentru ca tinerii să se adapteze unei pieți a muncii în continuă schimbare. Tendința din Europa este clară: 37% sunt așa cum propunem noi, nu conform propunerii dvs.
Oana Badea: studiile demonstrează că eficiența învățământului este mai mare în cele 21 de state care aplică sistemul propus de noi.
I.L. Naroși: eficiența nu e dată numai de durata studiilor, ci și de conținuturi, condiții de studii, resurse etc.
Aurel Cornea: argumentele dvs. nu m-au convins, așa că aș vrea să vă întreb dacă ați făcut un studiu în ceea ce privește impactul acestei măsuri la noi, în condițiile actualeș Vă rugăm să ni le puneți la dispoziție.
Oana Badea: avem o soluție de compromis – 11 clase obligatorii, dar cu a IX-a la gimnaziu.
Marius Nistor: și noi propunem 11 clase obligatorii, dar cu a IX-a și a X-a la liceu.
A.Hadăr: spuneați de niște măsuri de încurajare pentru cei din medii defavorizate – dacă vă referiți la art. 29 lit. d) din lege, textul nu e clar, trebuie precizat concret.
S.Hancescu: după 5 ore de discuții, să înțeleg că doamna Vergu a avut dreptate – din punctul dumneavoastră de vedere legea este perfectă și nu e necesară nicio modificare.
L.M.Pop: ați văzut și ghilimelele.
L.M.Pop: de când intră în vigoare aceste prevederiș Având în vedere faptul că sunt și extrem de multe norme de emis în aplicare legiiș
Oana Badea: dar nu erau la fel de multe și în proiectul doamnei Andronescuș
Aurel Cornea: dar ați fost secretar de stat și atunci.
L.M.Pop: repet – de când se va realiza trecerea clasei a IX-a la gimnaziu și a clasei pregătitoare la școalăș
Oana Badea: gradual, pentru toate măsurile majore (cele de mai sus, portofoliul) – ne-am propus să negociem cu dvs. o metodologie și acolo să stabilim momentul din care o să se aplice.
Cătălin Baba: nu puteam fixa un termen în lege; noi nu știm când legea va ieși din Parlament. Dar vă pot spune că noi dorim ca modificările majore să fie aduse la cunoștință la început de ciclu pentru ciclul următor (de exemplu, admiterea la a IX-a se va aplica dacă va fi adusă la cunoștință în clasa a V-a). Așteptăm propuneri scrise de la dvs. și pe acest punct.
L.M.Pop: există studiul de impact despre care a vorbit domnul Corneaș Dacă nu, când îl veți faceș
Nu s-a răspuns la întrebare, ci s-a solicitat de către domnul secretar de stat Cătălin Baba să se treacă la punctul următor.

3. STRUCTURA CONSILIULUI DE ADMINISTRAȚIE
Marius Nistor: am înțeles că aceasta este de fapt o decizie politică. O structură 1/3 – 1/3 – 1/3 nu este funcțională (nu se va putea asigura majoritatea necesară pentru luarea de hotărâri legale, pentru că părinții și CL nu sunt la dispoziția școlii, ori de câte ori se întrunește CA). Se creează doi poli de putere – director și președinte CA (care nu e directorul); președintele decide, iar directorul este obligat să execute, fără a se putea opune, deși unele hotărâri pot fi ilegale; el pune în executare și răspunde, dar nu poate decide. Interdicția apartenenței politice nu există și pentru președintele CA – ceea ce va genera aservirea politică a școlii. Rezumând: reprezentanții școlii sunt o minoritate, această structură va determina politizarea până la ultima celulă a școlii, președintele CA (care nu e directorul) va putea chiar să dețină temporar (fără a se defini ce înseamnă temporar) funcția de director și de ordonator de credite; se creează doi poli de putere.
Aurel Cornea: Structura C.A., inclusiv conform Strategiei Naționale pentru Educație, era de 50% cadre didactice – 50% părinți+reprezentanți ai CL. Acum nu se mai respectă Strategia. De ceș
Oana Badea: propunerea inițială a MECTS a fost de 50%-50%. Dar am modificat la solicitarea părinților și a structurilor asociative ale autorităților locale. Eu susțin 50%-50%, din motive de funcționalitate și profesionalism. Trebuie să venim cu argumente constructive.
Aurel Cornea: dacă nu putem modifica nimic în lege, la ce ne folosește că sunteți de acord cu propunerea noastrăș
Oana Badea: sunt de acord cu 50%-50%, dar trebuie să operăm această modificare în contextul a ceea ce am propus până acum – titularizare la școală, clasa a IX-a la gimnaziu.
Marius Nistor: ar trebui să susțineți necondiționat.
Oana Badea: nu pot susține fracționat – am gândit învățământul preuniversitar pe o anumită logică: titularizare la școală, clasa a IX-a la gimnaziu, 50%-50% în C.A.
I.L.Naroși: Eu nu am înțeles logica la care faceți dvs. referire; nu putem accepta ca 2/3 din decidenți să fie din afara școlii.
Cătălin Baba: dacă eliminăm funcția de președinte al C.A.ș De tot.
S.Hancescu: să impunem în lege să fie din rândul cadrelor didactice; sau în componență să fie 50%+1 din unitate.
T. Spiridon: nu credem că un C.A. majoritar din afara școlii să se poată ocupa de probleme de genul evaluare activitate cadru didactic. Consider că în procesul instructiv-educativ, rolul decizional trebuie să revină Consiliului Profesoral.
S.Hancescu: să condiționăm ca membrii CA din partea părinților și ai CL să aibă studii cel puțin egale cu cele ale reprezentanților unității în CA.
Oana Badea: recunosc că, în toate dezbaterile la care am participat, nemulțumirea cea mai mare a oamenilor a plecat nu de la titularizare sau clasa a IX-a la gimnaziu, ci de la componența CA pe structura 1/3 – 1/3 – 1/3.
Marius Nistor: am luat act că există mai mult argumente pentru 50%-50%, dar urmează să vedem și poziția finală a MECTS, care a venit și cu o propunere nouă – de eliminare a funcției de președinte.
L.M.Pop: vedeți că și la reglementarea CA aveți în textul legii o serie de inadvertențe – la art. 82.

4. FINANȚAREA DE LA BUGETUL DE STAT A ÎNVĂȚĂMÂNTULUI PARTICULAR
Marius Nistor: am spus că nu suntem de acord ca de la bugetul de stat să se finanțeze și învățământul particular (se vor genera discriminări pentru elevii din medii defavorizate).
C.Baba: noi ne gândeam de fapt la finanțarea unităților de învățământ particular pentru copiii cu handicap deosebit de grav. Poate ar trebui să facem distincție.
A. Cornea: este evident că vom avea de-a face cu o concurență neloială – finanțarea de bază se va face de la stat pentru privat, dar și din taxe, ceea ce va duce la o creștere a salariilor cadrelor didactice din privat și la un exod al lor către sistemul privat.
Oana Badea: grădinițele particulare sunt de un real ajutor pentru noi; trebuie să le ajutăm, dar în anumite limite.
Marius Nistor: nu numai cât, ci și unde merge finanțarea per capita.
L.M.Pop: avem neconcordanțe și în textul legii, art. 87 raportat la 90 (1) și (2). Finanțarea de bază se asigură de la stat pe toate componentele.
C. Baba: deocamdată, conform proiectului, da; dar am reținut propunerea dvs. și vom stabili anumite limite.





Copyright © 2002-2024 SIP Hunedoara

ANPC SAL   ANPC SOL