Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Ca urmare a sesizărilor primite din partea organizațiilor afiliate, cu adresa Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” nr. 368/01.04.2025, am solicitat Ministerului Educației și Cercetării un punct de vedere privind frecvența depunerii certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală de către personalul didactic, în conformitate cu prevederile Metodologiilor-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026, pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de la art. 168 alin. (7) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare
Prin adresa nr. 26504/09.04.2025, Ministerul Educației și Cercetării – Direcția Generală Management, Carieră Didactică și Rețea Școlară în Învățământul Preuniversitar ne-a comunicat că „Prezentarea certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală (...) este reglementată de metodologiile-cadru privind mobilitatea (...), respectiv în perioadele prevăzute în Calendarul mobilității personalului didactic de predare pentru:
- încadrarea personalului didactic de predare la nivelul unităților de învățământ;
- modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform prevederilor art. 180 din Legea nr. 198/2023 (...);
- înscrierea/validarea înscrierii la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar;
- înscrierea la concursul județean, respectiv testarea organizată la nivel județean pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
- înregistrarea cererilor privind repartizarea candidaților pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile anterioare (maximum 6 sesiuni anterioare);
- înregistrarea cererilor privind angajarea în regim de plata cu ora a personalului didactic asociat și pensionat;
- în perioadele de înscriere la orice etapă a mobilității personalului didactic de predare care presupun încheierea unui contract individual de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată la nivelul unei unități de învățământ.”
Adresa M.E.C. confirmă punctul de vedere exprimat de reprezentanții F.S.E. „SPIRU HARET” pe această problemă: obligarea personalului didactic de predare titular de a depune certificatul de cazier judiciar și certificatul/adeverința de integritate comportamentală la fiecare 6 luni – pe motiv că cele anterioare și-au pierdut valabilitatea – este lipsită de fundament.
Faptul că respectivele certificate au valabilitate de 6 luni nu înseamnă că trebuie depuse de 2 ori pe an, ci că, atunci când sunt depuse (în situațiile și perioadele stabilite de metodologia-cadru și calendarul mobilității personalului didactic), acestea trebuie să fie valabile (să fie în interiorul termenului de 6 luni de la eliberare).
Marți, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă Procedura operațională referitoare la fișele posturilor din cadrul I.S.J. Hunedoara. Se amână până la ședința viitoare pentru verificare.
2. Se aprobă reînmatricularea unui elev la Școala Gimnazială ”Dr. Aurel Vlad” Orăștie.
3. Se respinge transferul unui elev de la școala profesională, clasa a IX-a, la Liceul de Arte ”Sigismund Toduță” Deva, începând cu anul școlar 2025/2026, deoarece nu permite legislația transferul elevilor de la școala profesională la liceu.
4. Se aprobă lista excepții plata cu ora, cadre didactice, luna martie 2025, conform Anexei 2.
5. Se aprobă rapoartele de doctorat ale inspectorilor școlari și directori unități de învățământ, luna martie 2025.
6. Se respinge închirierea unei garsoniere din sediul I.S.J. Hunedoara.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” – federații sindicale reprezentative la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar – solicită Guvernului României să reevalueze decizia de a deschide unitățile de învățământ ținând cont doar de numărul salariaților vaccinați. Această decizie poate ar putea transforma grădinițele, școlile și liceele în adevărate focare de infecție.
Putem să înțelegem importanța predării față în față și chiar am susținut-o de fiecare dată. Totuși, în situația actuală, în condițiile în care 70% dintre elevi și 34% dintre angajați nu sunt vaccinați, în condițiile în care nu avem teste pentru depistarea COVID 19 în unitățile de învățământ, considerăm că soluția prezentată de către Ministerul Educației este una greșită. Riscăm ca trendul descendent din ultimele 10 zile să fie anulat de creșterea alarmantă a îmbolnăvirilor. De asemenea, nici până la ora actuală, nu avem reglementată testarea gratuită, la nivelul cabinetelor școlare (sau, acolo unde nu este posibil, de către o echipă mobilă din cadrul DSPJ/DSPMB), a salariaților din unitățile de învățământ (ne referim la întregul personal). Totodată, testarea gratuită, atât a angajaților unităților de învățământ, cât și a preșcolarilor/elevilor trebuie să se realizeze nu doar atunci când aceștia prezintă simptome, ci să aibă loc periodic (de două ori pe săptămână).
În plus, apare o discriminare majoră între angajații din învățământ și restul societății. Unitățile de învățământ sunt singurele care au obligația să prezinte săptămânal numărul de vaccinați, în condițiile în care nicio altă instituție nu are afișată pe site-ul propriu rata de vaccinare. Asemenea măsură - de afișare pe site-ul unităților de învățământ- a ratei de vaccinare a salariaților, este abuzivă, în condițiile în care se cer salariaților date cu caracter medical, fără a exista temeiul legal al solicitării acestor date, un consimțământ informat și valabil exprimat al salariaților și nici informarea acestora conform regulilor GDPR. Mai mult, așa cum a arătat Ministerul Sănătății, prin adresa S.G. 416/2021: „potrivit dispozițiilor Legii nr. 53/2003 - Codul Muncii - accesul la locul de muncă a persoanei încadrate nu poate fi condiționat de vaccinarea împotriva SARS-COV- 2, persoana angajată are dreptul la egalitate de șanse și tratament ....niciun angajat nu poate fi condiționat de către angajator să se vaccineze, vaccinarea este un act medical preventiv bazat de consimțământ, iar impunerea vaccinării împotriva COVID- 19 de către angajator o apreciem în afara cadrului legal...”
Mai mult, nu trebuie uitat că un procent semnificativ de salariați din învățământ, au trecut prin boală, astfel încât, această categorie trebuie avută în vedere la luarea oricărei decizii, ca și numărul de salariați care, din considerente medicale, nu se pot vaccina, din cauza unor afecțiuni preexistente sau unor contraindicații medicale.
Considerăm că, de fapt, orice decizie care ține cont exclusiv de rata de vaccinare a salariaților unităților de învățământ, va duce la redeschiderea acestora doar pentru o săptămână, maximum două, după care, în urma noilor infectări, se va ajunge la soluția trecerii la predarea online.
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” consideră că deciziile luate în ultima perioadă vor duce la o prăpastie între vaccinați și nevaccinați și între părinți, elevi, pe de o parte, și angajații din învățământ, pe de altă parte. În plus, mai mult ca sigur vor începe presiuni asupra unităților de învățământ unde rata de vaccinare este sub 60%, lucru de neacceptat, cu atât mai mult cu cât, la nivel de societate, rata de vaccinare este sub 35%.
În calitate de reprezentanți ai salariaților din sistemul educațional, considerăm că, în acest moment decizia privind modul de reluare a cursurilor școlare începând din data de 08.11.2021, trebuie descentralizată la nivelul fiecărei unități de învățământ, în funcție de situația epidemiologică de la nivelul localității.