Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Ca urmare a sesizărilor primite din partea organizațiilor afiliate, cu adresa Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” nr. 368/01.04.2025, am solicitat Ministerului Educației și Cercetării un punct de vedere privind frecvența depunerii certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală de către personalul didactic, în conformitate cu prevederile Metodologiilor-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026, pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de la art. 168 alin. (7) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare
Prin adresa nr. 26504/09.04.2025, Ministerul Educației și Cercetării – Direcția Generală Management, Carieră Didactică și Rețea Școlară în Învățământul Preuniversitar ne-a comunicat că „Prezentarea certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală (...) este reglementată de metodologiile-cadru privind mobilitatea (...), respectiv în perioadele prevăzute în Calendarul mobilității personalului didactic de predare pentru:
- încadrarea personalului didactic de predare la nivelul unităților de învățământ;
- modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform prevederilor art. 180 din Legea nr. 198/2023 (...);
- înscrierea/validarea înscrierii la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar;
- înscrierea la concursul județean, respectiv testarea organizată la nivel județean pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
- înregistrarea cererilor privind repartizarea candidaților pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile anterioare (maximum 6 sesiuni anterioare);
- înregistrarea cererilor privind angajarea în regim de plata cu ora a personalului didactic asociat și pensionat;
- în perioadele de înscriere la orice etapă a mobilității personalului didactic de predare care presupun încheierea unui contract individual de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată la nivelul unei unități de învățământ.”
Adresa M.E.C. confirmă punctul de vedere exprimat de reprezentanții F.S.E. „SPIRU HARET” pe această problemă: obligarea personalului didactic de predare titular de a depune certificatul de cazier judiciar și certificatul/adeverința de integritate comportamentală la fiecare 6 luni – pe motiv că cele anterioare și-au pierdut valabilitatea – este lipsită de fundament.
Faptul că respectivele certificate au valabilitate de 6 luni nu înseamnă că trebuie depuse de 2 ori pe an, ci că, atunci când sunt depuse (în situațiile și perioadele stabilite de metodologia-cadru și calendarul mobilității personalului didactic), acestea trebuie să fie valabile (să fie în interiorul termenului de 6 luni de la eliberare).
Marți, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă Procedura operațională referitoare la fișele posturilor din cadrul I.S.J. Hunedoara. Se amână până la ședința viitoare pentru verificare.
2. Se aprobă reînmatricularea unui elev la Școala Gimnazială ”Dr. Aurel Vlad” Orăștie.
3. Se respinge transferul unui elev de la școala profesională, clasa a IX-a, la Liceul de Arte ”Sigismund Toduță” Deva, începând cu anul școlar 2025/2026, deoarece nu permite legislația transferul elevilor de la școala profesională la liceu.
4. Se aprobă lista excepții plata cu ora, cadre didactice, luna martie 2025, conform Anexei 2.
5. Se aprobă rapoartele de doctorat ale inspectorilor școlari și directori unități de învățământ, luna martie 2025.
6. Se respinge închirierea unei garsoniere din sediul I.S.J. Hunedoara.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
În completarea articolului anterior, „Considerații pe marginea examenelor naționale – 2021”, atașez mai multe materiale și câteva puncte de vedere care ar putea fi utile colegilor și elevilor.
Materiale de sprijin:
- Sinteză pentru materia de bacalaureat la Istorie - clasa a XII-a;
- Rezolvările celor douăzeci de Teste de antrenament, teste publicate de Ministerul Educației și Cercetării pentru Bacalaureatul 2020;
- Rezolvările celor douăsprezece Teste de antrenament, teste publicate de către Ministerul Educației pentru anul 2021, plus subiectul Model postat în luna noiembrie 2020, plus subiectul de Simulare din luna martie 2021.
Considerații
Sinteza nu poate fi parcursă într-o zi sau o săptămână, poate doar ca urmare a studiului Istoriei dintr-un întreg an. Eu, la clasă, cu elevii de la Filologie, am parcurs-o din luna septembrie 2020 până în luna martie 2021, ritmic, oră de oră, săptămână de săptămână, predarea interferând cu evaluarea și notarea pe unități mici de conținut – una-două lecții. Ceea ce nu am trecut în această sinteză este Evoluția instituțiilor statelor medievale românești de-a lungul secolelor XIV-XVIII, dar aceste aspecte se regăsesc în Rezolvări, la cerințele din Eseuri – Subiectul III - care abordează problema în discuție.
Cele douăzeci de rezolvări ale subiectelor Testelor de antrenament 2020 le-am elaborat tot așa, ritmic, pas cu pas. De exemplu, astăzi postam elevilor Testul 1, ei trebuind să îl rezolve în trei-patru zile, până la proxima oră de curs. Dacă aveam oră atunci, rezolvările elevilor le discutam la ora respectivă, față în față sau online. Dacă stabilisem că sunt pe notă, elevii primeau și nota cuvenită. Apoi, în câteva minute, pe grupul de pe WhatsApp primeau și rezolvarea. Urma tema – testul - pentru ora viitoare. și tot așa de-a lungul întregului an școlar. Aveam grijă ca subiectele date spre rezolvare să corespundă etapei parcurgerii conținuturilor – temelor pentru Bacalaureat, astfel dam spre rezolvare doar Subiectul I, sau Subiectul II, sau Eseul de le subiectul III, după caz.
La fel s-a întâmplat și cu Testele de antrenament 2021, doar că aici ele au putut fi date spre rezolvare în integralitatea lor, Ministerul Educației le-a publicat după ce noi parcursesem toată materia.
În final, toate aceste materiale – Sinteze, rezolvări de teste de antrenament 2020 și 2021, plus alte modele de rezolvare, au fost primite de către elevi pe grupul de Whatsapp și pe Classroom. Consider că un elev cu un nivel de inteligență mediu, nici o somitate dar nici un semidoct sau..., cu o reală dorință de a învăța și promova examenul de Bacalaureat poate lua Bacalaureatul la Istorie, cu o notă de minimum 6.00, dacă va citi cu atenție un test și rezolvarea lui, apoi un al doilea test și rezolvarea lui. Va vedea modul de rezolvare, limbajul care trebuie folosit, formulările necesare...
Tot în sprijinul elevilor, pentru a avea succes la bacalaureat, cu ani în urmă, împreună cu regretatul profesor Simion Molnar, și alți colegi de istorie am înregistrat mai multe emisiuni la un post de televiziune, emisiuni care se găsesc ne internet la adresa apirhd.ro Istorie pentru bacalaureat... Și acestea sunt la îndemâna tuturor elevilor dornici să promoveze examenul de bacalaureat.
În încheiere, în legătură cu cerința formulată de reprezentanții organizațiilor de elevi ca absolventul care vrea să depună contestație pentru nota primită inițial, să își vadă lucrarea înainte de a depune contestația, am câteva observații.
Profesorii evaluatori, și la Simulări, și la Examenul de Bacalaureat, și la Olimpiade și la concursurile școlare, corectează niște lucrări secretizate cărora le este arondat un număr de ordine, începând cu nr.1. Ei corectează acele lucrări în ordinea dată – 1,2,3,4,..., și consemnează punctajul acordat într-un borderou, o coală format A4, cu detalieri pe subiecte, subpuncte etc. Apoi, aceste punctaje se trec într-un alt borderou, mai simplificat: de exemplu, la Subiectul I nu mai sunt 8 rubrici ci doar una cu punctajul întregului subiect I. Și tot așa. Apoi, punctajele celor doi corectori se trec pe un borderou separat, consemnându-se și nota finală. Aceste punctaje/note finale se trec apoi, cu roșu și sub semnătură pe lucrare, și se face media finală.
Pe lucrarea de examen, profesorii evaluatori nu fac nicio altă însemnare, nu scriu nimic altceva decât nota și semnătura proprie: nu subliniază, nu taie cuvinte/paragrafe, nu adaugă cuvinte, rezolvări... Nimic din toate acestea.
La Simularea examenului de Bacalaureat, tocmai pentru ca elevii să vadă unde au greșit, unde au întâmpinat probleme – care trebuie/se dorește să fie remediate până la sfârșitul anului școlar - , profesorii evaluatori scriu pe lucrări, taie cuvinte, adaugă rezolvări – toate cu cerneală roșie.
Însă, la proba de Bacalaureat – profesorii corectori n-au voie și nu scriu absolut nimic pe lucrările candidaților, excepție făcând, precum spuneam, nota finală și semnătura.
Așadar, elevii nemulțumiți de nota primită inițial, trebuie să identifice mai întâi care este numărul arondat lucrării lor; apoi să vadă borderourile detaliate pentru a constata ce punctaj au primit la fiecare subpunct, la fiecare cerința. Și abia apoi sunt în cunoștință de cauză pentru a depune contestația.
P.S. Testele de antrenament pentru care am elaborat rezolvările din aceste fișiere le găsiți pe site-ul Ministerului Educației. Și baremele aferente. Baremele sunt foarte importante.
(Autor: prof. Viorel-Gheorghe CIOBANU – Colegiul Național „Decebal” Deva)
Nota:
Articolul complet, cuprinzând și materialele la care se face trimitere, este publicat la rubrica INFORMAȚII UTILE - PUNCTE DE VEDERE.