Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Ca urmare a sesizărilor primite din partea organizațiilor afiliate, cu adresa Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” nr. 368/01.04.2025, am solicitat Ministerului Educației și Cercetării un punct de vedere privind frecvența depunerii certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală de către personalul didactic, în conformitate cu prevederile Metodologiilor-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026, pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de la art. 168 alin. (7) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare
Prin adresa nr. 26504/09.04.2025, Ministerul Educației și Cercetării – Direcția Generală Management, Carieră Didactică și Rețea Școlară în Învățământul Preuniversitar ne-a comunicat că „Prezentarea certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală (...) este reglementată de metodologiile-cadru privind mobilitatea (...), respectiv în perioadele prevăzute în Calendarul mobilității personalului didactic de predare pentru:
- încadrarea personalului didactic de predare la nivelul unităților de învățământ;
- modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform prevederilor art. 180 din Legea nr. 198/2023 (...);
- înscrierea/validarea înscrierii la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar;
- înscrierea la concursul județean, respectiv testarea organizată la nivel județean pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
- înregistrarea cererilor privind repartizarea candidaților pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile anterioare (maximum 6 sesiuni anterioare);
- înregistrarea cererilor privind angajarea în regim de plata cu ora a personalului didactic asociat și pensionat;
- în perioadele de înscriere la orice etapă a mobilității personalului didactic de predare care presupun încheierea unui contract individual de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată la nivelul unei unități de învățământ.”
Adresa M.E.C. confirmă punctul de vedere exprimat de reprezentanții F.S.E. „SPIRU HARET” pe această problemă: obligarea personalului didactic de predare titular de a depune certificatul de cazier judiciar și certificatul/adeverința de integritate comportamentală la fiecare 6 luni – pe motiv că cele anterioare și-au pierdut valabilitatea – este lipsită de fundament.
Faptul că respectivele certificate au valabilitate de 6 luni nu înseamnă că trebuie depuse de 2 ori pe an, ci că, atunci când sunt depuse (în situațiile și perioadele stabilite de metodologia-cadru și calendarul mobilității personalului didactic), acestea trebuie să fie valabile (să fie în interiorul termenului de 6 luni de la eliberare).
Marți, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă Procedura operațională referitoare la fișele posturilor din cadrul I.S.J. Hunedoara. Se amână până la ședința viitoare pentru verificare.
2. Se aprobă reînmatricularea unui elev la Școala Gimnazială ”Dr. Aurel Vlad” Orăștie.
3. Se respinge transferul unui elev de la școala profesională, clasa a IX-a, la Liceul de Arte ”Sigismund Toduță” Deva, începând cu anul școlar 2025/2026, deoarece nu permite legislația transferul elevilor de la școala profesională la liceu.
4. Se aprobă lista excepții plata cu ora, cadre didactice, luna martie 2025, conform Anexei 2.
5. Se aprobă rapoartele de doctorat ale inspectorilor școlari și directori unități de învățământ, luna martie 2025.
6. Se respinge închirierea unei garsoniere din sediul I.S.J. Hunedoara.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
Astăzi, 14.04.2021, în intervalul orar 11.00-13.00, Confederația Națională Sindicală Cartel ALFA, Blocul Național Sindical, Confederația Națională a Sindicatelor Libere-Frăția, Confederația Sindicatelor Democratice din România și Confederația Sindicală Națională Meridian au organizat, în Piața Victoriei, acțiuni de protest derulate sub sloganul „Guvernul Cîțu, ostil dialogului social și interesului general, trebuie să plece!”.
În contextul restricțiilor legale în vigoare, acțiunile s-au desfășurat în locații distincte, dar simultan, cu un număr minim de participanți, având revendicări comune: un salariu minim decent, pensii echitabile, servicii publice de calitate, deblocarea negocierii colective, taxare justă, aplicarea corectă a legislației!
Nemulțumirile sindicale sunt determinate de măsurile adoptate de actualul guvern și refuzul constant al dialogului social. Costurile crizei sanitare și economice sunt trecute exclusiv în seama salariaților și a categoriilor celor mai vulnerabile, în timp ce anumite categorii sociale își conservă și extind beneficiile.
Menținerea salariului minim la un nivel atât de scăzut, în condițiile în care în ultimii doi ani toate țările europene au crescut semnificativ salariile minime, mărește ecartul salarial față de Europa, condamnând în continuare România la subdezvoltare, iar românii la sărăcie și migrație. Prețurile în schimb cresc accelerat, numai prețul la energie înregistrând un salt de aproximativ 18%. La acestea se adaugă lipsa interesului față de măsurile de protecție socială destinate salariaților care își pierd locul de muncă, nivelul ajutorului pentru șomaj fiind complet inadecvat pentru a reprezenta o plasă de siguranță până la găsirea unui nou loc de muncă.
Chiar și în cazul sectoarelor de activitate sau întreprinderilor care au avut rezultate bune și foarte bune în perioada pandemiei, angajații nu pot beneficia de o recompensă echitabilă a efortului lor, din cauza menținerii blocate a negocierilor colective, ca efect al legii nr. 55/2020 și al nemodificării Legii dialogului social.
În ce privește pensiile, neindexate nici măcar cu rata inflației, și inițiativele legislative aiuristice, precum cea privind „opțiunea” pentru pensionarea la 70 de ani, este evident deja că actualul guvern nu urmărește realizarea echității promise, ci doar temporizarea problemelor prin acțiuni de imagine.
În final, reducerea bugetului sănătății și educației, în plină criză sanitară, a fost o decizie cinică, asumată integral de coaliția de guvernare și pentru care aceasta trebuie să-și asume toate consecințele.
Menționăm, de asemenea, atitudinea ostilă manifestată de reprezentanții guvernului față de lucrătorii din sistemul public – care de altfel ar trebui să fie partenerii principali într-o situație de criză, campania de denigrare la care sunt supuși, amenințările constante cu restructurarea și scăderea veniturilor, mai ales în condițiile unui deficit de personal, nu numai în sănătate, dar și în sistemul public de pensii, educație și alte instituții ale statului.
Alături de revendicările cu caracter general, au fost amintite și solicitări mai mult sau mai puțin specifice sistemului educațional, precum: acordarea voucherelor de vacanță, acordarea creșterilor salariale prevăzute de legea nr. 153/2017, creșterea finanțării pentru dezvoltarea infrastructurii educaționale etc.
Ținând cont de toate aceste probleme, a căror rezolvare nu numai că trenează, dar ele continuă să se acutizeze, participanții la acțiunile de protest (între care și F.S.E. „Spiru Haret” prin 12 participanți), implicit întreaga mișcare sindicală din România, au apreciat că actualul executiv nu guvernează în interesul cetățenilor și trebuie să plece.