Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Ca urmare a sesizărilor primite din partea organizațiilor afiliate, cu adresa Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” nr. 368/01.04.2025, am solicitat Ministerului Educației și Cercetării un punct de vedere privind frecvența depunerii certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală de către personalul didactic, în conformitate cu prevederile Metodologiilor-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026, pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de la art. 168 alin. (7) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare
Prin adresa nr. 26504/09.04.2025, Ministerul Educației și Cercetării – Direcția Generală Management, Carieră Didactică și Rețea Școlară în Învățământul Preuniversitar ne-a comunicat că „Prezentarea certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală (...) este reglementată de metodologiile-cadru privind mobilitatea (...), respectiv în perioadele prevăzute în Calendarul mobilității personalului didactic de predare pentru:
- încadrarea personalului didactic de predare la nivelul unităților de învățământ;
- modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform prevederilor art. 180 din Legea nr. 198/2023 (...);
- înscrierea/validarea înscrierii la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar;
- înscrierea la concursul județean, respectiv testarea organizată la nivel județean pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
- înregistrarea cererilor privind repartizarea candidaților pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile anterioare (maximum 6 sesiuni anterioare);
- înregistrarea cererilor privind angajarea în regim de plata cu ora a personalului didactic asociat și pensionat;
- în perioadele de înscriere la orice etapă a mobilității personalului didactic de predare care presupun încheierea unui contract individual de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată la nivelul unei unități de învățământ.”
Adresa M.E.C. confirmă punctul de vedere exprimat de reprezentanții F.S.E. „SPIRU HARET” pe această problemă: obligarea personalului didactic de predare titular de a depune certificatul de cazier judiciar și certificatul/adeverința de integritate comportamentală la fiecare 6 luni – pe motiv că cele anterioare și-au pierdut valabilitatea – este lipsită de fundament.
Faptul că respectivele certificate au valabilitate de 6 luni nu înseamnă că trebuie depuse de 2 ori pe an, ci că, atunci când sunt depuse (în situațiile și perioadele stabilite de metodologia-cadru și calendarul mobilității personalului didactic), acestea trebuie să fie valabile (să fie în interiorul termenului de 6 luni de la eliberare).
Marți, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă Procedura operațională referitoare la fișele posturilor din cadrul I.S.J. Hunedoara. Se amână până la ședința viitoare pentru verificare.
2. Se aprobă reînmatricularea unui elev la Școala Gimnazială ”Dr. Aurel Vlad” Orăștie.
3. Se respinge transferul unui elev de la școala profesională, clasa a IX-a, la Liceul de Arte ”Sigismund Toduță” Deva, începând cu anul școlar 2025/2026, deoarece nu permite legislația transferul elevilor de la școala profesională la liceu.
4. Se aprobă lista excepții plata cu ora, cadre didactice, luna martie 2025, conform Anexei 2.
5. Se aprobă rapoartele de doctorat ale inspectorilor școlari și directori unități de învățământ, luna martie 2025.
6. Se respinge închirierea unei garsoniere din sediul I.S.J. Hunedoara.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
După cum bine se cunoaște, fie doar din informările transmise de S.I.P. Județul Hunedoara, în ultima perioadă au fost în actualitate, în ceea ce privește funcționarea sistemului educațional, două mari probleme: ocuparea funcțiilor de conducere devenite vacante începând cu 9 ianuarie 2021 (datorită finalizării mandatelor celor care le-au ocupat prin concurs) și proiectarea planului de școlarizare pentru anul școlar 2020-2021.
Nu vom intra în detaliile nici unuia dintre cele două procese, încercând să păstrăm, ca întotdeauna o echidistanță în raport cu astfel de situații în care, intrând în conflict interese discordante ale diferiților actori implicați, îndreptățirea, chiar dacă motivată din puncte de vedere și cu argumente diferite, pare să aparțină tuturor.
Ca atare, implicarea S.I.P. Județul Hunedoara în amintitele procese s-a limitat (totuși, fără ca acest lucru să însemne că nu am fi urmărit cu atenție cele întâmplate) la un efort de consiliere și de facilitare a comunicării acordat celor care au apreciat că interesele lor trebuiau să fie cele prevalente. Fiind vorba, în toate situațiile în care au răbufnit diferite nemulțumiri, și de o parte și de alta, de membri de sindicat, cu argumente viabile de ambele părți, apreciem că aceasta era cea mai adecvată atitudine.
Desigur, chiar și această atitudine a generat anumite nemulțumiri, auzindu-se chiar acuzații de „non-combat”. Ținând însă cont de scopul existenței organizațiilor sindicale, era evident că nu aveam ce căuta în abordarea strict politică, din păcate tolerată de cadrul legal, a celor două procese. Mai ales că factorul politic îndrăgește să arate cu degetul (acoperitor) în toate direcțiile, dar niciodată către sine (ar însemna să își asume responsabilitatea, lucru de neconceput).
Deosebit de evidentă în cazul numirilor pe funcțiile de director și director adjunct, poate mai estompată aparent în cazul planurilor de școlarizare pentru nivelurile liceal și profesional, abordarea politică a fost evidentă. Mai mult chiar, a prevalat fără drept de apel, orice altă motivație devenind net irelevantă în fața manifestării unui interes sau unei intervenții politice.
Clamată pretutindeni de chiar cei care o realizează, recte partidele politice și oamenii lor instalați în diferitele funcții, depolitizarea educației, s-a constatat încă o dată, poate mai intens ca niciodată (singurul moment în care comparativ lucrurile au fost împinse atât de departe a fost 2010-2011), rămâne, încă o dată, un deziderat imposibil de realizat.
Evident, nu este cu adevărat nicio surpriză aici, nici măcar din partea mai noilor veniți pe scena politică, ultimele trei decenii arătând, fără tăgadă și fără întrerupere (bine, uneori, pentru a folosi ceva metafore, s-a utilizat „roaba” pentru schimbări, alteori „buldozerul”), că nu există disponibilitatea și puterea de a prioritiza interesele educaționale în raport cu cele politice.
La finalul acestor concluzii, mult succes și putere de muncă celor care au fost nou instalați sau reconfirmați în funcțiile de conducere (indiferent ce a condus la acest lucru), succes unităților școlare în realizarea planurilor de școlarizare care le-au fost aprobate (indiferent dacă gustul rămas este unul dulce sau, dimpotrivă, amar).
Rămânem aceiași, S.I.P. Județul Hunedoara.