Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a implementat împreună cu societatea emitentă, Pluxee, o procedură privind înlocuirea cardurilor pierdute, furate, nefuncționale sau emise cu date incorecte.
Conform procedurii, angajații din școli care au pierdut sau nu mai pot folosi cardurile de primă de carieră și de carieră profesională din diverse motive, pot primi unele noi. Aceștia trebuie să contacteze compania prin telefon sau email.
„Reprezentanții emitentului cardului Pluxee vor prelua solicitările, vor prelucra informațiile și ulterior se va plasa comanda pentru înlocuirea suporturilor electronice.
Pentru a se emite carduri noi, beneficiarii O.U.G. nr. 58/2023 privind unele măsuri pentru acordarea unei prime de carieră didactică pentru personalul didactic și didactic auxiliar, precum și unei prime de carieră profesională pentru personalul administrativ din învățământul de stat pot contacta Pluxee:
• număr de telefon: 021 207 27 27;
• adresă de email: socialplus.ro@pluxeegroup.com.”
Documente atașate
Adresa Pluxee către Ministerul Educației și Cercetării
Ca urmare a sesizărilor primite din partea organizațiilor afiliate, cu adresa Federației Sindicatelor din Educație „SPIRU HARET” nr. 368/01.04.2025, am solicitat Ministerului Educației și Cercetării un punct de vedere privind frecvența depunerii certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală de către personalul didactic, în conformitate cu prevederile Metodologiilor-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2025-2026, pentru verificarea îndeplinirii condițiilor de la art. 168 alin. (7) din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare
Prin adresa nr. 26504/09.04.2025, Ministerul Educației și Cercetării – Direcția Generală Management, Carieră Didactică și Rețea Școlară în Învățământul Preuniversitar ne-a comunicat că „Prezentarea certificatului de cazier judiciar și a certificatului/adeverinței de integritate comportamentală (...) este reglementată de metodologiile-cadru privind mobilitatea (...), respectiv în perioadele prevăzute în Calendarul mobilității personalului didactic de predare pentru:
- încadrarea personalului didactic de predare la nivelul unităților de învățământ;
- modificarea duratei contractului individual de muncă din durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform prevederilor art. 180 din Legea nr. 198/2023 (...);
- înscrierea/validarea înscrierii la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învățământul preuniversitar;
- înscrierea la concursul județean, respectiv testarea organizată la nivel județean pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate;
- înregistrarea cererilor privind repartizarea candidaților pe perioadă determinată în baza rezultatelor obținute la concursurile naționale, sesiunile anterioare (maximum 6 sesiuni anterioare);
- înregistrarea cererilor privind angajarea în regim de plata cu ora a personalului didactic asociat și pensionat;
- în perioadele de înscriere la orice etapă a mobilității personalului didactic de predare care presupun încheierea unui contract individual de muncă pe perioadă determinată/nedeterminată la nivelul unei unități de învățământ.”
Adresa M.E.C. confirmă punctul de vedere exprimat de reprezentanții F.S.E. „SPIRU HARET” pe această problemă: obligarea personalului didactic de predare titular de a depune certificatul de cazier judiciar și certificatul/adeverința de integritate comportamentală la fiecare 6 luni – pe motiv că cele anterioare și-au pierdut valabilitatea – este lipsită de fundament.
Faptul că respectivele certificate au valabilitate de 6 luni nu înseamnă că trebuie depuse de 2 ori pe an, ci că, atunci când sunt depuse (în situațiile și perioadele stabilite de metodologia-cadru și calendarul mobilității personalului didactic), acestea trebuie să fie valabile (să fie în interiorul termenului de 6 luni de la eliberare).
Marți, 8 aprilie a.c., a avut loc ședința de lucru a Consiliului de Administrație al Inspectoratului Școlar Județean Hunedoara.
Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme:
I. Solicitări de la unități de învățământ
II. Diverse
În cadrul ședinței au fost luate următoarele hotărâri:
I. Se aprobă solicitările unităților de învățământ, conform Anexei 1.
II. Diverse:
1. Se prezintă Procedura operațională referitoare la fișele posturilor din cadrul I.S.J. Hunedoara. Se amână până la ședința viitoare pentru verificare.
2. Se aprobă reînmatricularea unui elev la Școala Gimnazială ”Dr. Aurel Vlad” Orăștie.
3. Se respinge transferul unui elev de la școala profesională, clasa a IX-a, la Liceul de Arte ”Sigismund Toduță” Deva, începând cu anul școlar 2025/2026, deoarece nu permite legislația transferul elevilor de la școala profesională la liceu.
4. Se aprobă lista excepții plata cu ora, cadre didactice, luna martie 2025, conform Anexei 2.
5. Se aprobă rapoartele de doctorat ale inspectorilor școlari și directori unități de învățământ, luna martie 2025.
6. Se respinge închirierea unei garsoniere din sediul I.S.J. Hunedoara.
Anexele la care se face referire în articol sunt postate la rubrica ISJ HUNEDOARA - CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE
FederaÈ›ia Sindicatelor din EducaÈ›ie „SPIRU HARET” condamnă declaraÈ›iile unor lideri de opinie, care zilele acestea nu fac altceva decât să transforme corpul profesoral în paria societății, fără a căuta adevăraÈ›ii vinovaÈ›i, fără a realiza că societatea, în ansamblul său, este responsabilă.
De fiecare dacă când apar rezultatele unei testări sau un studiu internaÈ›ional, luăm foc cu toÈ›ii È™i începem să aruncăm cu pietre în cei care ne vin mai la îndemână - corpul profesoral.
După prezentarea rezultatelor testelor PISA 2018, mulÈ›i «experÈ›i» în educaÈ›ie au găsit de cuviință să îÈ™i dea cu părerea, din nou, despre calitatea actului educaÈ›ional È™i să acuze organizaÈ›iile sindicale că înfrânează reforma.
Dar, în România, formarea elevilor are la bază alte principii, iar programele nu sunt compatibile din punct de vedere al conÈ›inuturilor È™i structurii cu testele PISA.
În mod similar, formarea cadrelor didactice pentru evaluare pune accentul pe alte aspecte decât cele din evaluările de tip PISA.
Independent de rezultatele acestei evaluări, este de necontestat faptul că elevii români, când ajung în unitățile È™i instituÈ›iile de învățământ din afară (È™i mă refer aici la toate nivelurile) sunt printre cei mai buni.
Oare un elev care provine dintr-o È›ară aflată în vârful ierarhiei PISA ar putea face față sistemului de evaluare din România?
FederaÈ›ia „SPIRU HARET” cere experÈ›ilor să vină să spună care este adevărul despre aceste teste internaÈ›ionale È™i dacă modelele de subiecte sunt adaptate la sistemul de învățământ românesc.
De asemenea, solicităm public răspunsuri din partea experților la următoarele:
Cu toÈ›ii am trecut prin È™coala românească È™i suntem oamenii de astăzi datorită È™colii româneÈ™ti. Oare suntem analfabeÈ›i funcÈ›ionali, oare nu suntem buni? Oare nu suntem profesioniÈ™ti? Critica È™i aruncatul cu piatra au devenit sporturi naÈ›ionale, însă ce se întâmplă după? Este societatea civilă pregătită să găsească adevăraÈ›ii vinovaÈ›i?
Sau, mai bine, să lăsăm vinovaÈ›ii de-o parte È™i să căutăm soluÈ›ii? Dacă este nevoie, pentru a progresa, pentru a schimba ceva, ne asumăm să fim vinovaÈ›ii de serviciu - educatori, învățători, profesori, sindicate - ne punem È™i È›intă pe piept. Însă, după ce terminaÈ›i de criticat, vă aÈ™teptăm È™i cu soluÈ›ii la următoarele probleme:
Până atunci, până când nu vom găsi împreună soluÈ›ii la problemele de mai sus, vom continua să ne lamentăm.
FederaÈ›ia Sindicatelor din EducaÈ›ie „SPIRU HARET” va apăra întotdeauna drepturile È™i va promova interesele personalului din sistemul educaÈ›ional. Milităm pentru un învățământ bazat pe calitate, susÈ›inut financiar corespunzător importanÈ›ei sale strategice.